Natascha Arnvig Nielsen

Hvornår skal jeres små døbes

16 indlæg i dette emne

Hvornår skal jeres små pus døbes??

Hvad skal i have at spise??

Hvordan pynter i op??

Vores Datter skal døbes på Søndag, der vil hun være en måned og næsten 2 uger :balloon

Vi skal have til forret:

Dampet kold laks anrettet på fad, garneret med cocktaildressing og pyntet med rejer, caviar og citron. Inkl. fransk baguette.

Hovedret: Buffet

Specialkrydret skinke helstegt som vildsvin, orangemarineret kalkunbryst og helstegt oksefilet.

Salatbar: I glasskåle med icebergsalat, tomat, agurk, majs, ærter samt pastaskruer. 2 slags dressing, flødeporrekartofler, Kartoffelsalet og bordelaisesauce.

Dessert:

Hjemmelavet dåbskage med sukkerbilled. :sandie

Kaffe, småkager og chokolade

Er i fuld gang med at lave bordkort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Wow sikke en menu - må jeg komme med ;) hehe

Mads skal døbes den 12 august, det skal være ganske uformelt herhjemme (forhåbentlig i haven)

Menuen er ikke helt på plads endnu, men tror det ender sådan her:

- Lakseroulade og tunmousse til forret, dertil salat og brød

- Grille til hovedret (så gæsterne selv vælger et stykke kød at få stegt, detil kartoffelsalat og alm salat

- så tror jeg vi ender med at leje en softice maskine til dessert :)

Dåbskage skal vi have om formiddagen, da kirken allerede er kl 09.00

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har endnu ikke fastlagt en dag, men satser på det bliver d. 9 september, da det vil passe bedst.. Der er han lidt over 3 mdr.. Satser på det bliver i telt i haven med helstegt pattegris og div. tilbehør, og kaffe og kage til dessert..

Ikke noget overdådigt her smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sif skal døbes den 12 august... der vil hun være præcis 3 måneder... Vi skal holde det i et forsamlingshus, men regner ikke med det store pynt... Nogle pæne duge, servietter og blomster på bordene... Vi laver selv maden hvilket bliver den klassiske: kartoffelsalat, pastasalat, frikadeller, pizzasnegle, pølsehorn, flutes... Til kaffen regner jeg med at begive mig ud i at lave den hindbærlagkage som hende Mette Blomsterberg fra "Det søde liv" har inde på hendes hjemmeside!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster og jeg fødte hver vores dreng med 3 ugers mellemrum, så vi skal holde barnedåb sammen. Det skal vi d. 22. september, der vil Tobias være 4 måneder.

Vi har ikke besluttet hvad vi sjal spise endnu, men tror det bliver buffe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marcus skal døbes d. 16. septemper. Så der vil han være præsis 4 mdr.

Vi har planer om at holde det her hjemme i telt. Hvis altså teltet kan være i vores have..

Vi skal have smørrebrød. Det fik vi også ved Mikkels dåb og det var bare dejligt let. Der er nogle det laver det for mig og det bliver leveret ved døren.

Og til dessert skal vi have resten af vores bryllups kage som ligger og venter i fryseren.. :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cecilie skal døbes den 23. september. Det er samme dato som hendes storesøster.

Vi skal selv lave maden og regner med, at det bliver en slags buffet. Men nu må vi se. Til Lauras døb lavede vi MASSER af lasagne så det kan godt ende med det også.

Min søster skal lave dåbskagen. Hun er god til at lave flotte og vilde kager så det glæder jeg mig til at se.

Mht pynten så bliver den enkel. Der kommer familien og de nærmeste venner/veninder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid skal døbes d. 2 september, der er hun 3 måned.

Vi skal holde det inde hjemme og vi bliver 44, hvis alle kommer.

Det bliver til frokost, menuen er ikke fastlagt endnu.

Kage laver jeg selv. Elsker at bage.

Pynten og farverne, bliver lyse lilla og sort. Lyse lilla sommerfugle og sorte potter med lyse lilla gerbera.

Invitationen er lyse lilla aflang kort med 4 små forskellige billeder af Astrid fra da vi fik taget billeder hos "little angles by medine".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder dåb her d 25 august.

Vi skal have frikadeller, kalkun, salater, flute og pølsehorn.

Dessert kagebord.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bliver d. 9/9.. Ikke i haven som planlagt.. Er i tvivl om jeg skal bestille mad eller selv lave det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Christian skal døbes den 25.august. Vi har lejet et beboerhus og får buffet udefra bestående af indbagt laks, marinerede kyllingelår, indbagt mørbrad med div salater og kartofler.

Bagefter skal vi have kaffe og en dåbskage som jeg har fået en til at lave..

Min mor laver bordpynt (barnevogne og elefanter i pap i blå nuancer)

Dåbskjolen har farmand selv haft på, så det er meget skægt;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bliver d. 9/9.. Ikke i haven som planlagt.. Er i tvivl om jeg skal bestille mad eller selv lave det..

Vi skal have mad udefra.. Buffet og så bliver det islagkage til dessert, kaffe og kage.. Vi bliver, hvis alle kommer 31 voksne og 10 børn.. Max skal døbes i samme kjole som Mille.. Det er en arve kjole fra Sørens familie, som både han, hans bror og hans børn har haft på..

Det skal holdes i et missionshus, som udlejes tæt på hvor hsan skal døbes..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lavede vores dessert on. Nu skal vi have is.. med alt tilbehør til, vi har lejede en slush ice maskine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde dåb på søndag, og alt er efterhånden ved at være klar.. dåbskjolen hænger klar (vi har en gammel familie sag), i dag har vi været ude og købe ind, og huset er blevet grundigt rengjort her i løbet af ugen.. vi har et stort hus, så derfor skal vi bare være hjemme, vejret bliver jo super, så vi kan også nemt komme ud i haven og nyde det :)

menuen:

Ingen forret

Grillen tændes med Kyllingefillet, entrecote og pølser, dertil 2 slags pasta salat, kartoffelsalat, diverse dressinger, flutes og smør

Så har jeg købt islagkager ved hjemis

til kaffen bager jeg en "dåbskage" som pyntes fint med fondant, vi laver en gammeldags rugbrødslagkage og en TUC kiks kage, derudover har vi små chokolader og kaffe (og vanille is til at lavve kaffe eller kakao milkshakes

Mine forældre kommer imorgen og hjølper med borddækning, madlavning og pasning af unger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt Barnedåb i søndags, og vi fik mad udefra bestående af:

Forret: Tarteletter

Hovedret: Texas marineret svinekam, helstegt kalkunbryst, frikadeller, broccolli salat, pasta salat, kartoffelsalat, alm, salat, dressing og ovnstegte kartofler.

Dessert: Dåbskage, og småkager jeg selv havde lavet. I må gerne se et billede.. ;-)

post-4623-068594500 1344781205_thumb.jpg

Vi ville ellers have det holdt hjemme i haven med grill mm., men efter denne her fantastiske sommer... sååå turde vi ikke... ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw for en kage.. Og stort tillykke.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER