Mommy

Stor glæde og også tristhed....

12 indlæg i dette emne

Så er jeg hjemme efter lægebesøg og scanning.

Jeg havde tid hos lægen kl.12.55 grundet mavesmerter, brunligt udflåd og en meget dårlig mavefornemmelse :unsure Jeg kom heldigvis ret hurtigt til hos lægen og ligeså snart jeg trådte ind ad hendes dør begyndte tårerne at løbe. Jeg var bare så ked af det og meget bange. Jeg kunne bare mærke at der var noget der ikke var som det skulle være og var rigtig bange for svaret :boo

Lægen var heldigvis sød og forstående og tog sig god tid til at lytte og fortalte ind imellem om alle de gode erfaringer hun havde på trods af smerter og brunt udflåd. Hun tilbød at jeg enten kunne få målt mit hcg endnu engang eller at blive sendt til akut scanning. Je takkede ja til det sidste og hun ringede med det samme og fik en tid 3 kvarter efter.

Desværre kunne manden min ikke nå hjem fra job, men min fantastiske veninde, der selv er gravid og med dejlig tyk mavse, ville gerne tage med, så vi mødtes ved sygehuset. Uh hvor var jeg bange....! Ind og lave en urinprøve (som jeg egentlig aldrig fandt ud af hvad de brugte til, men sikkert for at se om jeg havde urinvejs infektion). Jeg fik en hurtig snak med gynækologen om smerter, varighed, styrke, blødningen og hvordan de sidste to graviditeter havde været. Op på briksen med mig og så fik jeg foretaget en indvendig scanning. Hold op hvor synes jeg bare de første 10-20 sekunder var lange og uudholdelige. Tårerne trillede bare og jeg var så bange for hun ville sige hun intet kunne se. Heldigvis drejede hun skærmen og viste mig det dejligste hjerteblink. Jeg hylede som pisket.... af glæde.... :boo :biglove

Gynækologen kunne så på scanningen se en ret kraftig blødning ved siden af foster sækken som hun var i tvivl om og fik tilkaldt gynækologisk bagvagt og frygten begyndte igen at melde sig. Jeg fik lige et lille billede af spiren som jeg kunne "trøste" mig lidt med :7himmel

Jeg blev så scannet af bagvagten, der kunne fortælle at den blødning de kunne se skyldtes at der havde været endnu et foster, som så desværre er gået til. Der var ikke noget at se mere, men man kunne tydeligt se hvor den havde været (altså hvis man vidste hvordan det skulle se ud). Jeg var helt rundt på gulvet derinde og fik bare fremstammet et eller andet med at "bare der er en" eller sådan noget.

Jeg har så fået beordret max ro de næste 14 dage og gynækologen anbefalede kraftigt at jeg blev sygemeldt ihvertfald i de næste to uger, hvorefter jeg så har 3 ugers ferie.

Jeg har fået tid til en ny scanning om 2 uger så jeg vil blive fulgt lidt ekstra det næste stykke tid. Jeg føler mig i gode hænder.

Men efterfølgende da jeg kom ud blev jeg frygtelig ked af det.... :( Jeg har altid drømt om at få tvillinger og siden jeg blev gravid denne gang har jeg haft en underlig følelse af at det ville lykkes denne gang :huh

Nu sidder jeg så tilbage med en KÆMPE glæde og en meget meget stor lettelse over at der er en lille spire derinde med fint hjerteblink :loveshower Og samtidig er jeg frygtelig ked af den lille spire der desværre ikke blev til et lille barn :boo En meget underlig ambivalent fornemmelse i kroppen som jeg slet ikke kan finde ud af. :huug

Jeg ønsker bare af hele hjertet at den lille spire der ligger i maven nu bliver derinde og er helt sund og rask og alt er som det skal være.... undskyld det lange indlæg.... havde bare brug for at fortælle det. Tak hvis du stadig læser med :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt at scanningen gik godt trods alt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh det må virklig være underligt at skulle forholde sig til, men hvor er det dejligt at der er en lille spire derinde endnuloveshower.gif alt mulig held og lykke, og det er godt du bliver fuldt lidt ekstra.. det kan forhåbentlig gøre dig mere roligwink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå, at det må være svært at forholde sig til sådan en dobbelt følelse. Men hvor er det dejligt, at der stadig er en lille spire :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med scanningen.

Ja det må være noget af en info pludselig at skulle forholde sig til. Selvom du er ovenud lykkelig for at der ligger en lille derinde, så kan det jo være svært på en eller anden måde at have mistet en.

Tænker det er helt legalt at være ked af den lille som ikke klarede det.

Men der er en mening med alt

Tillykke med hjerteblink :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med scanningen.

Ja det må være noget af en info pludselig at skulle forholde sig til. Selvom du er ovenud lykkelig for at der ligger en lille derinde, så kan det jo være svært på en eller anden måde at have mistet en.

Tænker det er helt legalt at være ked af den lille som ikke klarede det.

Men der er en mening med alt

Tillykke med hjerteblink :loveshower

:ditto

tillykke med hjerteblink :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dog en omgang! Hvor er det skønt at din læge tog dig alvorligt og kæmpe stort tillykke med det fine hjerteblink :loveshower

Hvis man skal prøve at være lidt positiv midt i den dårlige og trælse side af det, så ved du da med sikkerhed nu, at du kan blive gravid med tvillinger! :) Hvis i skal have nr. 2 på et tidspunkt, så har du jo en fantastisk mulighed for at få nr. 3 med oven i :whistling :bd

Og selvfølgelig må du være ked af det selvom den anden har det godt! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuuh sikke da en forskrækkelse men heldigvis med en god slutning!!! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dog en omgang! Hvor er det skønt at din læge tog dig alvorligt og kæmpe stort tillykke med det fine hjerteblink :loveshower

Hvis man skal prøve at være lidt positiv midt i den dårlige og trælse side af det, så ved du da med sikkerhed nu, at du kan blive gravid med tvillinger! :) Hvis i skal have nr. 2 på et tidspunkt, så har du jo en fantastisk mulighed for at få nr. 3 med oven i :whistling :bd

Og selvfølgelig må du være ked af det selvom den anden har det godt! :kram

Ja det har du helt ret i. Det tror jeg nu ikke kommer på tale sådan lige. Vi har to skønne drenge i forvejen, så hvis vi kunne ønske en nummer 4 på et tidspunkt, så er der jo en vis sandsynlighed for at nummer 4 bliver til 4 OG 5 :baby1 :baby1 :help :box :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har du helt ret i. Det tror jeg nu ikke kommer på tale sådan lige. Vi har to skønne drenge i forvejen, så hvis vi kunne ønske en nummer 4 på et tidspunkt, så er der jo en vis sandsynlighed for at nummer 4 bliver til 4 OG 5 :baby1 :baby1 :help :box :zzz

Ja okay, det kan jeg selvfølgelig godt se! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Hvor dejligt at der var hjereteblink :loveshower , og hvor må det være vanvittigt at opleve og voldsomt ambivalent!!!!

Kom helt til at tude da jeg læste det! :) Nu må du gøre som de kloge siger og holde dig i ro...så meget du nu kan når du har to der drøner rundt ;)

Stort tillykke og :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres søde ord :loveshower

Jeg har idag talt med min chef og han var heldigvis rigtig glad på mine vejne over graviditeten og jeg blev sygemeldt prompte. Vi skal sørme ikke risikere noget med hverken dig eller den lille, som han sagde. Så nu er jeg sygemeldt de næste 14 dage indtil jeg skal til scanning igen og så håber jeg bare at den lille spire bliver derinde og vokser sig stor og fin :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER