Guest

Har åbenbart en kæmpe mave....

26 indlæg i dette emne

NU har jeg ved begge mine sidste lægebesøg fået kommentarerne, at "din mave er godt stor" og "der er godt nok meget baby derinde" uden at lægen har kommenteret mere på det.

Folk bliver ved med at spørge om jeg har tvillinger derinde..... Hvilket jeg jo må sige nej til, både NF og MD scanningen viste kun 1 baby derinde. så siger folk til mig... om jeg nu er sikker. man har jo hørt om at de kan gemme sig derinde...

Jeg blir mere og mere træt og ked af de kommentarer, for hvis folk har ret.... så er vi da virklig på den.. vi har kun købt ind til en baby... og helt ærligt, ville de ikke kunne høre 2 hjerter derinde, hvis der var 2?? når de lytter hjertelyd ved jordmoderen og lægen.??

Igår var vi en tur i en butik og hente noget vi manglede, så spørger ekspedienten om jeg godt tør rende rundt med sådan en mave?? Som om at jeg kunne føde om 2 min.

Min mor siger om aftenen, prøv at se hendes store mave!!!Hun ligner en der kan nedkomme når som helst!!! TAK for det da.. der er altså 6 uger til termin endnu..

Får i andre denne slags kommentarer?? eller er jeg bare ualmindeligt stor på maven!! Er virklig frustreret.... og der er stadig nogle uger til jeg skal til jordemoder igen, så jeg håbede jeg kunne få lidt kommentarer herinde....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram :kram Det er så træls med alle de kommentarer, -du må blive enorm når du allerede er SÅ stor, Jøsses hvor du vokser hva'?

Og hvad sker der for at folk synes at det er helt ok at kommentere, bare fordi man er gravid.. Folk overvejer slet ikke om det måske kunne såre én!?

Jeg forstår det ikke, jeg ville aldrig sige sådan til en gravid! Tværtimod ville jeg rose og komplimentere (også selvom jeg ikke mente det) for jeg ved hvor sårbar man er som gravid, og hvor meget de forskellige kommentarer kan gå en på!

-kom lige på besøg og ku' ikke holde min kæft!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået samme besked fra omkring 10 forskellige personer. Jeg skal føde om 8 uger. Ved godt min mave er stor.... Og at der ikke er hold i det de siger... Er kommet frem til at det er af mangel på samtale emner at folk kommer med de kommentarer... Det er ikke alle der tænker sig om..., som gravid skal vi åbenbart være skydeskive for den slags. Godt det snart er ovre, så man kan færdes frit uden at få en kommfntar med på vejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor kommenterer også størrelsen på min mave hver gang vi ses... At jeg bærger det flot! Det er jo bare fordi hun glæder sig.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih tak, det er rart at vide at jeg ikke er alene, med en stor mave, og folks kommentarer.. det hjælper lidt... wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor Glæder sig også ingen tvivl om det.loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh, jeg hader også de kommentarer... Hvis du skal fortælle mig, at min mave er stor, så tilføj i det mindste også et "flot"!

"Du har en stor flot mave".

"TAK!" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med sådan nogle kommentarer.

Mon ikke det bare er "standartkommentarer" som folk ikke lige tænker over. Synes faktisk generelt at folk bliver forbavset over/kommenterer "hvor stor" gravide maver er allerede når der er 3 mdr til termin.

Er sikker på din mave er lige tilpas stor og FLOT! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg havde lige snakken med en veninde om det i dag, for ligegyldig hvad så er det bare skide irriterende at blive kommenteret. Jeg har fået at vide at jeg venter en pige fordi jeg er så bred - tak for L**t, jeg har fået at vide jeg har en bred røv, jeg er blevet kaldt fede og meget meget mere. Alligevel så har jeg i dag fået at vide at jeg IKKE er særlig stor i forhold til hvor langt jeg er, men da vi kiggede på min venindes mave billeder var hun præcis lige så "lille" som mig.

Jeg bliver konstant sammenlignet med min søster der har termin på lørdag men som min søster siger "jamen man kan jo ikke engang sammenligne MIG med mig i sidste graviditet".

Alle har en mening om gravide og alle har en mening om børn og det er så F***ing irriterende (pardon my french).

Folk skal lukke sprækken for gravide er i forvejen følsomme, de er usikre, fyldt med hormoner, de føler sig ikke ligefrem som sprudlende sex bomber, vægten stiger og selvtilliden er i bund så hvorfor er det egentlig det er ok at kommentere DEM og ikke alle ikke gravide?

At få at vide at der "jo godt kan gemme sig en derinde" er altså ved at være en gammel historie som jeg vil mene teknologien har overhalet. Jeg har også fået at vide at vores lille pige jo sagtens kan være en dreng for der er da taget fejl før - ja men nu har jeg fået det bekræftet 2 gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit SF-mål svarer til en gennemsnitlig tvillingegravid, og er helt uden for kurven i vandrejournalen. Så jeg kender det godt.

Har ikke fået så mange kommentarer fra fremmede, men glæder mig da lidt til ikke at blive kaldt "tykke" mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror faktisk folk mener det godt. De vil gerne være venlige og vise interesse, men det er måske svært for mange at forudse hvad der præcis, er det rigtige at sige. Vi vil jo gerne have at folk viser interesse for vores graviditet og spørger osv, men samtidig er vi jo meget følsomme og til dels nærtagne her i graviditeten.

Folk har virkelig også sagt meget "sludder" til mig, men er helt overbevist om at de ikke har ment noget ondt med det. Når jeg har sat sludder i "", er det fordi de mange gange nok har ret, men det er bare ikke det jeg ville høre <_<

Fx sagde min søster på et tidspunkt "at nu kunne man godt se det, men du kan også bare være tyk".

Med mente i at folk nok mener det godt - Så er det helt på plads at brokke sig herinde når det bliver for meget. :blabla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan love dig du ikke er ene om det.

Jeg startede så med at få kommentaren for ca 1 mdr siden - "nå det må være lige op over hva?" og ser havde jeg altså godt 2 1/2 mdr tilbage.... Folk blev godt nok også stumme når jeg sagde "nej det er først start august"

Min søster er sat til at føde slut august og vi er vidt forskellige at se på graviditetsmæssigt. Hun får så kommentaren når hun fortæller sin terminsdato "nøj troede slet ikke du var så langt" hendes mave er ikke særlig stort og det er hun ked af. Hun har følt at hun ikke var gravid nok.

Skal så også lige siges at jeg er 1.60 cm og hun er 1.81 cm. Jeg har bryster og røv mens hun har modelstaturen. Dermed har jeg ikke ret meget plads at give af til Spunken mens hendes overkrop har masser af plads. Så min mave er kæmpe og fylder helt op til lige under bryster og ribben (og har gjort det længe) mens hendes stadig sidder som en lille fodbold nederst på maven.

Så ja selvom det er røv irritterende med alle kommentarerne om tyksak, nå det er lige op over, er du sikker på der kun er en.... Så synes jeg nu det er bedre at føle sig rigtig højgravid her det sidste stykke tid i forhold til at ligne en der kun er 6 eller 3 mdr henne:-))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver bare SÅ gal, for hvor er den kommentar bare træls og unødvendig, nogle ting kan man nøjes med at tænke <_<

Har fået den mange gange :rolleyes synes ellers ikke jeg er så KÆMPE som nogle gør det til :klap

Hader bare tvillinge tilføjelsen "er du sikker på der ikke er to" JA for hullan er blevet scannet så mange gange, at baby da så ville vinde VM i gemme, hvis der ligger en bagved lillesøster :bask

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, jeg skumler stadig over en kommentar fra min mor for tre dage siden, da hun sagde til min mand "ja, jeg synes hun er STOR!!". Kunne hun for pokker da ikke bare have sagt: "stor MAVE" eller "FLOT OG STOR". Men den kommentar har bare sat sig fast, og jeg render nu rundt og betragter mit kæmpe hoved, min enorme røv, gigantiske lår for slet ikke at tale om mine mandehænder og rygdeller :blink

For 1½ måned siden fik jeg også kommentaren: Hooold da op, det ser ud til at være lige oppe over, hva! Thank you, but no <_<

Jeg tror dog også, at folk ikke mener noget som helst ondt, at de bare vil vise interesse... omend vi alle kan blive enige om, at udfaldet er rigtig uheldigt klodset :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svarballoons.gif Jeg tror heller ikke der er noget ondt i det... men jeg har bare hørt dem om tvillingerne så mange gange, og jeg jo bliver helt parnoid.. men det hjælper at i andre kan nikke genkendende til detwink.gif

Jeg synes egentlig selv at jeg har en flot mave, og jeg elsker da egentlig også at man rigtig kan se at der ikke er såå mange uger tilbage... Jeg ville bare ønske at folk kunne nøjes med de pæne kommentarer... og ikke alle de kommentarer som kan sætte helt tvivl i mit hovedet om alt muligtslag.gif men men, jeg må bare lige klare de sidste ugerbox2.gif Det er dejligt man lige kan få afløb herinde... Jeg håber i har det godt alle jer andretak.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes der er kæmpe forskel på at vise interesse og være direkte idiotisk i sine udtalelser. At vise interesse er kommentarer som:

-nej NU kan man rigtig se det hva?

-årh det bliver så spændende, hvor lang er det nu du er?

-åh du bliver så FIN rund

-nej en pæn mave du er ved at have

-må jeg røre?

-du strutter så fint

-den sidder bare SÅ pænt på dig den mave

Osv. Efterfulgt af tillægs spørgsmål om graviditeten.

At kommentere størrelse og bredde og gøre sig "sjov" på den gravides bekostning er bare direkte dumt. Det ser jeg ingen undskyldning for. Jeg kommenterer heller ikke min onkels "dunk" min mormors brede hofter eller min venindes 10 kg for meget, så hvorfor skal de gøre det ved mig? Det er ikke interesse, det er at sparke til en der ligger ned. Man føler sig forkert, fed, grim, for "ikke gravid nok" m.m. når man får sådanne kommentarer kastet i hovedet.

(og det var så nattens sure opstød ;) fra en der mistede sin selvtillid på vejen til den store mave pga bemærkninger fra ubetænksomme slægtninge)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er endnu ikke blevet udsat for den slags dumme kommentarer denne gang, måske er det fordi mine hofter og r*v opvejer balancen rimelig godt? :P døm selv (fra i lørdags)

post-3655-023352900 1340691749_thumb.jpg

Til gengæld var jeg for en uge siden ovre hos den af naboerne (som endda er dagplejemor og som jeg hilser på jævnligt) som står for fælleshus udlejning og booke det til vores barnedåbsdato, hvilket jeg fortalte, hvortil hun ser sådan her ud :o og siger "er du da gravid?!"

<_< :rolleyes :box

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke en særlig stor mave.

Alligevel får jeg også alle de der "dumme" kommentarere.. Jeg tror simpelthen bare det er fordi folk ser en gravid mave og tænker "hold da op, hun er gravid, det er en stor mave" - de "glemmer" bare hvor stor man rent faktisk KAN blive til sidst i en graviditet ;)

Vedhæfter et billede fra 36+. SÅ kan du/I se hvor "lille" jeg er (I forhold til de fleste på det tidspunkt) - og som sagt får jeg også alle de der dumme "Det må være lige op over" bemærkninger :P

(Det ER det jo så også nu :rolleyes )

post-3938-002522500 1340693901_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram det skal du ikke tænke på. Vi vokser alle meget forskelligt, men det er de færreste der forstår det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får præcis de samme kommentarer, jeg har et symfysemål som svarer til en tvillingegraviditet, men får alligevel at vide ved jordemoder at baby er normal størrelse, og at det bare er maven der er stor. Det vil bare sige at der er mere fostervand, og at baby har mere plads at tumle på...er blevet scannet 3 gange nu og ville mene at en evt tvilling ville have været opdaget nu :rolleyes

Bare nyd din store, flotte mave :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke en særlig stor mave.

Alligevel får jeg også alle de der "dumme" kommentarere.. Jeg tror simpelthen bare det er fordi folk ser en gravid mave og tænker "hold da op, hun er gravid, det er en stor mave" - de "glemmer" bare hvor stor man rent faktisk KAN blive til sidst i en graviditet ;)

Vedhæfter et billede fra 36+. SÅ kan du/I se hvor "lille" jeg er (I forhold til de fleste på det tidspunkt) - og som sagt får jeg også alle de der dumme "Det må være lige op over" bemærkninger :P

(Det ER det jo så også nu :rolleyes )

post-3938-002522500 1340693901_thumb.jpg

Hvor er du smuk :biglove

Super dejligt billede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du smuk :biglove

Super dejligt billede.

Tak :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du smuk :biglove

Super dejligt billede.

:ditto :loveshower Hun er skøn at se på!!! (glæder mig til at min veninde skal lege fotograf på mandag så jeg også kan flashe maven herinde - hvis de bliver bare halvt så gode som dine billeder så er jeg godt tilfreds)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået samme kommentarer som dig. Der var en fjern kollega, der spurgte "nu KAN der da heller ikke være lang tid til at du skal føde". Hvortil jeg så måtte svare, at der var nu alligevel 3 måneder til endnu :(

En klassiker hos mig er også "Ej, der MÅ da være to derinde, så stor som du er". Og hvis det bare var maven der fik kommentarer, men nej nej "Man kan ltså også godt se at du har taget på i hovedet" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvad bilder folk sig ind. Havde lyst til at sige, "ja du har da egentlig også taget på det sidste stykke tid, hva??!!"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået samme kommentarer som dig. Der var en fjern kollega, der spurgte "nu KAN der da heller ikke være lang tid til at du skal føde". Hvortil jeg så måtte svare, at der var nu alligevel 3 måneder til endnu :(

En klassiker hos mig er også "Ej, der MÅ da være to derinde, så stor som du er". Og hvis det bare var maven der fik kommentarer, men nej nej "Man kan ltså også godt se at du har taget på i hovedet" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvad bilder folk sig ind. Havde lyst til at sige, "ja du har da egentlig også taget på det sidste stykke tid, hva??!!"

Åh, jeg har også fået at vide at man kan se på mit ansigt at jeg er gravid - jamen tusind tak fordi du siger jeg er tyk i hovedet <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER