Ezri

Nu hører jeg til her

29 indlæg i dette emne

Vi har lige fået et lidt nedslående brev i dag. Vi har fået testet mandens sædkvalitet, da vi har forsøgt i over et år uden resultat. Det viser sig at min mand har meget nedsat sædkvalitet, så nu skal vi i gang med ICSI. Puha... Det var godt nok et hård besked at få. Lige nu ved jeg faktisk ikke helt, hvad jeg skal føle. På den ene side er det lidt en lettelse, for jeg kan holde op med at holde øje med ÆL og gravitetstegn. Og mest af alt så slipper jeg for skuffelsen for hver mens jeg får. Men på den anden side er det også et nederlag. Jeg føler lidt at vi har fejlet som mennesker - som dyr. Den største drift hos dyr er netop at formere sig - hvis man ikke kan det, slutter linjen. De svageste bliver valgt fra. Vi er blevet valgt fra af naturen, men vi kan heldigvis vælge os selv til igen :)

Jeg har med vilje undgået denne del af BK. Holdt humøret og optimismen høj. Men nu hører jeg altså til her. Jeg synes det er en svær realitet at se i øjnene. Nu bliver vi et af de par, der skal have hjælp til at få børn. Og drømmen og en graviditet og et nyt medlem af familien er ikke længere op til os selv, men op til sundhedsvæsnet... Det er nemlig en anden ting ved hele det her forløb. Jeg er overvægtig, og jeg er sikker på, at de kræver et vægttab inden behandlingen kan gå igang. Så vores kommende barn afhænger af min evne og vilje til vægttab. Det er altså et hårdt pres, synes jeg.

De sidste par måneder er udeblivelsen af en graviditet virkelig begyndt at gå mig på. Et fælles vennepar fortalte min mand, at de var gravide - min reaktion var at begynde at græde, da min mand fortalte det videre til mig. Men behandling er en realitet for os nu. Det må jeg bare se i øjnene, selvom det er rigtig svært. Jeg havde tidligere en "vil-gerne-være-gravid" tråd, men jeg slettede den igen, da jeg synes at den hånede mig. Jeg tror nu alligevel, at jeg opretter en ny, så jeg kan holde styr på mine tanker og vores behandlingsforløb...

Tak fordi du læste med :)

a3.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puh. Ja, det er godt nok en hård besked at få - vi har selv været der. Og det tager altså lidt tid at fordøje - og ligesom man tror, at man er ok med det, så bliver man skide ked af det igen!

Held og lykke med det hele - jeg synes, det er rigtig dejligt, at I nu har fået klar besked og dermed at tage det næste helt rigtig skridt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhhh søde ven, jeg starter lige med et par af disse: :kram :kram :kram :kram for det har du vist brug for. Jeg kan godt huske følelsen af at fejle total i det med den manglende baby, og det at reproducere sig er en del af vores opgave som menneske/dyr. Og jeg har også tudet, når manden er kommet hjem for at fortælle at endnu et vennepar ventede sig... Det er pisse hårdt, men what doesn´t kill us, makes us stronger. Og jeg tror på, at når man netop skal kæmpe hårdere for at få børn, så finder man også virkelig ud af, at man vi hinanden, og kæmper bedre sammen. Det gør at ens parforhold simpelthen bliver stærkere...

Og så vil jeg slutte af med en succes historie, i håb om, at det gør det lidt nemmere for jer at komme videre. Min veninde, som også var herinde en kort periode, blev gravid ved første ICSI forsøg, og hendes kæreste havde også forringet sædkvalitet. Så det kan lade sig gøre.

Det skal nok lykkes for jer :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhhh søde ven, jeg starter lige med et par af disse: :kram :kram :kram :kram for det har du vist brug for. Jeg kan godt huske følelsen af at fejle total i det med den manglende baby, og det at reproducere sig er en del af vores opgave som menneske/dyr. Og jeg har også tudet, når manden er kommet hjem for at fortælle at endnu et vennepar ventede sig... Det er pisse hårdt, men what doesn´t kill us, makes us stronger. Og jeg tror på, at når man netop skal kæmpe hårdere for at få børn, så finder man også virkelig ud af, at man vi hinanden, og kæmper bedre sammen. Det gør at ens parforhold simpelthen bliver stærkere...

Og så vil jeg slutte af med en succes historie, i håb om, at det gør det lidt nemmere for jer at komme videre. Min veninde, som også var herinde en kort periode, blev gravid ved første ICSI forsøg, og hendes kæreste havde også forringet sædkvalitet. Så det kan lade sig gøre.

Det skal nok lykkes for jer :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg ked af at læse. Synes også du har været stille omkring projektet længe.

Jeg håber at de dygtige læger kan hjælpe jer med at få drømmen opfyldt snart :goodluck

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan være en hård melding at få :kram

Selv synes jeg det lettede lidt, jeg havde brug for en pause - hvor det hele ikke længere lå på "mine" skuldre.

:goodluck med det hele - heldigvis kommer der lige så skønne børn ud af behandling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort :kram

Håber det hurtig lykkes for jer :goodluck

Er der lagt planer for, hvornår I skal i gang med første forsøg? Er I henvist videre? Håber det er ok jeg er nysgerrig. Ønsker det bedste for jer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh. Ja, det er godt nok en hård besked at få - vi har selv været der. Og det tager altså lidt tid at fordøje - og ligesom man tror, at man er ok med det, så bliver man skide ked af det igen!

Held og lykke med det hele - jeg synes, det er rigtig dejligt, at I nu har fået klar besked og dermed at tage det næste helt rigtig skridt! :)

Ja, det tager tid at fordøje, og jeg har stadig ikke helt indset, at det er sådan det hele kommer til at foregår. Af en eller anden grund, har jeg altid troet at det ville være nemt for os, men sådan skulle det ikke gå

Tak :) Jeg glæder mig også til at komme videre i det hele

:kram

Tak bearhug.gif

åhhh søde ven, jeg starter lige med et par af disse: :kram :kram :kram :kram for det har du vist brug for. Jeg kan godt huske følelsen af at fejle total i det med den manglende baby, og det at reproducere sig er en del af vores opgave som menneske/dyr. Og jeg har også tudet, når manden er kommet hjem for at fortælle at endnu et vennepar ventede sig... Det er pisse hårdt, men what doesn´t kill us, makes us stronger. Og jeg tror på, at når man netop skal kæmpe hårdere for at få børn, så finder man også virkelig ud af, at man vi hinanden, og kæmper bedre sammen. Det gør at ens parforhold simpelthen bliver stærkere...

Og så vil jeg slutte af med en succes historie, i håb om, at det gør det lidt nemmere for jer at komme videre. Min veninde, som også var herinde en kort periode, blev gravid ved første ICSI forsøg, og hendes kæreste havde også forringet sædkvalitet. Så det kan lade sig gøre.

Det skal nok lykkes for jer :goodluck :goodluck

Tak Gitte bearhug.gif

Tak for succeshistorien. Det hjalp lidt. Det er rart at vide, at det kan lade sig gøre. Og det er rart at vide, at jeg ikke er alene om de tanker jeg har lige nu, selvom det kan føles sådan bearhug.gif

Det er jeg ked af at læse. Synes også du har været stille omkring projektet længe.

Jeg håber at de dygtige læger kan hjælpe jer med at få drømmen opfyldt snart :goodluck

:kram

Tak Maria bearhug.gif

Ja, jeg har gået lidt stille med dørene fordi jeg tænkte at stress kunne være en grund til at vi ikke blev gravide. Så derfor ville jeg ikke lægge det ekstra pres på mig selv ved at have min PB tråd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan være en hård melding at få :kram

Selv synes jeg det lettede lidt, jeg havde brug for en pause - hvor det hele ikke længere lå på "mine" skuldre.

:goodluck med det hele - heldigvis kommer der lige så skønne børn ud af behandling :)

Tak bearhug.gifJa børnene er heldigvis lige så skønne :D

Stort :kram

Håber det hurtig lykkes for jer :goodluck

Er der lagt planer for, hvornår I skal i gang med første forsøg? Er I henvist videre? Håber det er ok jeg er nysgerrig. Ønsker det bedste for jer :kram2

Tak Anita bearhug.gif

Det er helt ok at du spørger... Indtil videre er det kun min mand, der er blevet undersøgt. Så vi ved ikke om der er flere faktorer, der gør det svært for os. Jeg har lige skrevet til min læge i dag, for jeg tænker at det er hende, der henviser mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var i hvert fald min praktiserende læge der henviste mig, og senere også manden (vi har samme lægehus) til at komme videre i systemet. Så tror helt sikkert det er din læge du skal have fat i for at komme videre.

Håber hurtig I kan komme i gang, så jeres ønske kan blive op fyldt. Kan se du har lavet en tråd. Vil helt sikkert følge jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var i hvert fald min praktiserende læge der henviste mig, og senere også manden (vi har samme lægehus) til at komme videre i systemet. Så tror helt sikkert det er din læge du skal have fat i for at komme videre.

Håber hurtig I kan komme i gang, så jeres ønske kan blive op fyldt. Kan se du har lavet en tråd. Vil helt sikkert følge jer :)

Tak for det :) Jeg håber også at vi kan komme hurtigt i gang. Jeg tvivler dog på, at de vil hjælpe os med det samme, da jeg jo er overvægtig. Men det bliver rart at komme ind i systemet og få gang i hjulene, så vi ved, hvad der skal ske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også lige give dig et par :kram :kram :kram :kram :kram

Det er en super hård besked og få, og det bliver en hård tid I skal igennem. Men jeg håber at I sammen finder styrken til at overkomme det og komme ud på den anden side med et positivt resultat (forhåbentlig hurtigt!)

Og ja, det er bare med at få en hurtig henvisning begge to, så kan I forhåbentlig være heldige med at komme til efter sommerferien :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også været i behandling, dog "kun" inseminering. Jeg er også overvægtig, men det var ikke et problem ift inseminering. Jeg fik at vide, at jeg skulle tabe mig lidt hvis vi skulle videre til ivf, men det var ikke meget der skulle til (og jeg er ikke et lille nips :whistling :blush )

Nu ved jeg ikke hvor du er fra i landet, vi gik hos copenhagen fertility center og det var vi MEGET tilfredse med :)

Jeg håber det lykkes for jer hurtigt og ønsker jer al held og lykke. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Nina,

Jeg tænkte på dig så sent som i går! Sikke en besked at få - vi har jo også til dels fået den og jeg kan godt huske alle følelserne af ikke at slå til :(

Det er bare med at komme til lægen og få en henvisning, så I sammen kan komme videre i systemet. Jeg håber for Jer, at der kommer til at være flow i tingene og I føler I kommer tættere på Jeres ønskebarn!

:kram2 og :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej søde Nina

Jeg har tit tænkt på dig, når jeg er stødt på en kommentar fra dig et eller andet sted herinde - glad for at du var her stadig :kiss

Sikke en møg-besked :( Jeg skal slet ikke gøre mig klog på den kant, for jeg ved ikke særlig meget om det, men jeg vil ønske jer alt mulig held og lykke og håb om, at det snart lykkes for jer. Må jeg spørge, hvad ICSI betyder (som sagt ved jeg ikke meget om behandlingsverdenen)?

Jeg glæder mig til at følge din vej til to II og alt hvad derefter følger :)

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dine tanker og følelser, da vi selv har stået der for nogle år siden :) I dag har vi to piger, der begge er lavet i behandlingsverdenen og jeg tænker meget sjældent over nu, at de er blevet til på en klinik..

Hvor højt er dit BMI ?? Mener de i det offentlige siger et BMI på 30. Men når i når så langt vil de lægge en helt nøjagtig plan, så du ved hvor du står henne med hensyn til vægt. Det er jo ikke sikkert de nævner noget :)

Hvis du har spørgsmål, må du gerne spørge, da vi også har været igennem et ICSI forløb.. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey:-)

Jeg kan godt kende den med lettelsen over at kunne tænke på noget andet og at være fri for den evige skuffelse - det giver noget ro at vide, at man ikke kan selv, uanset hvor meget man anstrenger sig. Men øv, jeg kan også genkende følelsen af fiasko:-(

Anyway, jeg ville bare hilse på - og ønske masser af held og lykke:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår meget godt dine tanker og følelser :kram

Vi har stået i samme situation, dog havde min mand INGEN sædceller i prøverne :o

Vi har så fået hjælp med ICSI og TESA/PESA. Vi har fået en dejlig datter ved første forsøg :loveshower Snart vil vi igang med lillebror/-søster. I første omgang bliver det med vores nedfrosne æg.

Jeg synes bare, at du skal vide, at det kan se fuldstændig håbløst ud, og så kan det - imod alle odds - gå rigtig godt!

Stort :kram og held og lykke med det hele :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram

Skriver lige lidt mere når jeg ikke er på job

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også lige give dig et par :kram :kram :kram :kram :kram

Det er en super hård besked og få, og det bliver en hård tid I skal igennem. Men jeg håber at I sammen finder styrken til at overkomme det og komme ud på den anden side med et positivt resultat (forhåbentlig hurtigt!)

Og ja, det er bare med at få en hurtig henvisning begge to, så kan I forhåbentlig være heldige med at komme til efter sommerferien :goodluck

Tak for bearhug.gif De varmer :)

Vi har allerede fået en henvisning begga to, så der er kommet bare en lille smule gang i hjulene

Vi har også været i behandling, dog "kun" inseminering. Jeg er også overvægtig, men det var ikke et problem ift inseminering. Jeg fik at vide, at jeg skulle tabe mig lidt hvis vi skulle videre til ivf, men det var ikke meget der skulle til (og jeg er ikke et lille nips :whistling :blush )

Nu ved jeg ikke hvor du er fra i landet, vi gik hos copenhagen fertility center og det var vi MEGET tilfredse med :)

Jeg håber det lykkes for jer hurtigt og ønsker jer al held og lykke. :goodluck

Det virker umiddelbart heller ikke til at overvægt er et helt så stort (høhø) problem som jeg først havde troet. Jeg er bare ofte blevet slået i hovedet med det, så det havde jeg også regnet med, at jeg skulle nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Nina,

Jeg tænkte på dig så sent som i går! Sikke en besked at få - vi har jo også til dels fået den og jeg kan godt huske alle følelserne af ikke at slå til :(

Det er bare med at komme til lægen og få en henvisning, så I sammen kan komme videre i systemet. Jeg håber for Jer, at der kommer til at være flow i tingene og I føler I kommer tættere på Jeres ønskebarn!

:kram2 og :kiss

Tak søde Susanne. Der er allerede kommet en lille smule gang i hjulene nu, så det gør fremad. Det behøver ikke at gå helt vildt hurtigt, men det er rart bare at have en fornemmelse af, at der skal noget. icon_hug.gif

Hej søde Nina

Jeg har tit tænkt på dig, når jeg er stødt på en kommentar fra dig et eller andet sted herinde - glad for at du var her stadig :kiss

Sikke en møg-besked :( Jeg skal slet ikke gøre mig klog på den kant, for jeg ved ikke særlig meget om det, men jeg vil ønske jer alt mulig held og lykke og håb om, at det snart lykkes for jer. Må jeg spørge, hvad ICSI betyder (som sagt ved jeg ikke meget om behandlingsverdenen)?

Jeg glæder mig til at følge din vej til to II og alt hvad derefter følger :)

:kram2

Jeg er her stadig. Jeg har bare gjort mig selv lidt "usynlig" - det stressede mig lidt at alle mulige blev gravide og fik skønne børn, og der skete stadig ikke noget hos mig. Og nu ved vi jo hvorfor... Men nu er jeg synlig igen cheerleader3.gif

ICSI står for Intracytoplasmatisk sædcelleinjektion - men det hjælper måske ikke så meget? For jeg forstå det knap nok... Det betyder at man indfører den enkelte sædcelle direkte i ægget med en glasnål mod sat alm. IVF hvor flere sædselle tilsættes et æg og så finder natures selv ud, hvilken sædcelle, der skal bruges...

Tak Tumlepigen icon_hug.gifJeg nyder også at følge dig og Filippa i smug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dine tanker og følelser, da vi selv har stået der for nogle år siden :) I dag har vi to piger, der begge er lavet i behandlingsverdenen og jeg tænker meget sjældent over nu, at de er blevet til på en klinik..

Hvor højt er dit BMI ?? Mener de i det offentlige siger et BMI på 30. Men når i når så langt vil de lægge en helt nøjagtig plan, så du ved hvor du står henne med hensyn til vægt. Det er jo ikke sikkert de nævner noget :)

Hvis du har spørgsmål, må du gerne spørge, da vi også har været igennem et ICSI forløb.. :kram2

Tak :) Det kan helt sikkert godt være at jeg har nogle spørgmål, når jeg kommer længere i forløbet. Min oplevelse med Skejby er allerede at de er meget vage og upræcise...

Og børn er skønne ligemeget om de er lavet i en reagensglas, petriskål eller en æggeleder :)

Hey:-)

Jeg kan godt kende den med lettelsen over at kunne tænke på noget andet og at være fri for den evige skuffelse - det giver noget ro at vide, at man ikke kan selv, uanset hvor meget man anstrenger sig. Men øv, jeg kan også genkende følelsen af fiasko:-(

Anyway, jeg ville bare hilse på - og ønske masser af held og lykke:-)

Tak Lise

Hyggeligt at du ville hilse på. Og det er rart at vide at jeg ikke er den eneste, der står med de følelser...

Jeg forstår meget godt dine tanker og følelser :kram

Vi har stået i samme situation, dog havde min mand INGEN sædceller i prøverne :o

Vi har så fået hjælp med ICSI og TESA/PESA. Vi har fået en dejlig datter ved første forsøg :loveshower Snart vil vi igang med lillebror/-søster. I første omgang bliver det med vores nedfrosne æg.

Jeg synes bare, at du skal vide, at det kan se fuldstændig håbløst ud, og så kan det - imod alle odds - gå rigtig godt!

Stort :kram og held og lykke med det hele :goodluck

Tak Hilde icon_hug.gif

Det er rart at vide, at der er håb i den anden ende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram Ved ikke hvad jeg skal sige :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. Må liige fortælle dig at vi var i præcis samme situation som jer. Dårlig sædkvalitet og højt BMI. Det er slet ikke sjovt og jeg havde det også som dig, at vi havde fejlet som dyr. Jeg havde rigtig god brug af lfub.dk, der er hjemmesiden for landsforeningen for ufrivilligt barnløse, og hvor der er rigtig mange i samme situation.

Vi var så utroligt heldige at blive gravide i første forsøg, lillebror er siden kommet til ved fryseæg og nu er jeg sgu blevet gravid for 3. gang fuldstændig naturligt og slet ikke planlagt.

Så hold hovedet koldt og forholdet varmt, der skal nok komme en lækkerhaps eller fler til jer :loveshower

Masser af kram og gode tanker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER