Guest

åh er så bange for AK

33 indlæg i dette emne

Tjaaaeh hvis du vil kalde de her to for tigre, så jo.. De er bestemt også faaaaaarlige. De vil både kæles for og nusses på maven :box

319817_10151550833792080_360751928_n.jpg550889_10151550834132080_450763320_n.jpg

Det er vist det tætteste jeg kan komme på tigre ;) :D

Århw hvor er de da nussekramme agtige :biglove (altså på den farlige måde :lol )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åååh Majs, jeg kender godt til din frygt. Før min fødsel var KS også det jeg frygtede allermest og ville for alt i verden ikke igennem det. Da jeg så skulle til og føde og det så ud til at blive til et PKS (læs min FB for detaljer), så lykkedes det mig faktisk at forlige mig med den tanke. Det så ikke ud til at der var anden udvej og så måtte jeg jo bare acceptere det og forberede mig bedst muligt. Lægerne var super gode til at gennemgå det hele med mig minutiøst, så jeg vidste præcist hvad der skulle ske.

Men altså, jeg endte jo med at slippe alligevel og fødte selv :loveshower Det er jeg nu glad for, for det er trods alt bedst, men det var bare for at lade dig vide at det er muligt at være panisk angst for noget og når du så står overfor det at kunne acceptere situationen alligevel. For man vil jo bare det bedste for ens barn og så er man altså villig til at gennemgå alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig hjalp det at se en video på youtube af et kejsersnit. Det hed: Frejas kejsersnit 2 del...... Der er en rolig stemning omkring kejsersnittet, moderen klarer det så flot, og det gør faderen også. Synes de fik afmystificeret mine skræktanker omkring kejsersnit. Måske du kunne se den og få en lige så god mavefornemmelse som jeg fik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke læst alle de andre svar men min første fødsel endte i AKS.

Ja der var mange ting der ikke var sjove hverken undervejs eller efter, men når jeg tænker på alternativet... ja så havde hverken min søn eller jeg været her i dag!!

Sat i det perspektiv så var der ingen ting der var var slemme :)

Det skal nok gå, lige meget i hvilken slags fødsel det ender i. Det vigtigste er jo at du får din lille baby ud så sikkert som muligt for jeg begge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig hjalp det at se en video på youtube af et kejsersnit. Det hed: Frejas kejsersnit 2 del...... Der er en rolig stemning omkring kejsersnittet, moderen klarer det så flot, og det gør faderen også. Synes de fik afmystificeret mine skræktanker omkring kejsersnit. Måske du kunne se den og få en lige så god mavefornemmelse som jeg fik.

Nu har jeg ikke på noget tidspunkt været bange for kejsersnit, for de historier jeg har hørt, har alle været positive. Satte mig alligevel til at se Frejas kejsersnit og hvor var den bare god. Sad helt med tårer i øjnene (er jo hormonel monster) da Freja kom ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu endte det jo i AKS for mig, så vil da lige dele min erfaring :)

Fik AKS pga. det viste sig at hun lå med numsen nedad da jeg åbnede mig nok til at de kunne mærke en fure. Der kom nogle læger ind og fortalte os fordele og ulemper ved henholdsvis sædefødsel og kejsersnit.

Jeg lå dog i det største smertehelvede, så kejsersnit var som et kald fra gud - det var bare det jeg skulle - især også når jeg kunne forstå på det at det var på den måde der var mindst risiko for den bette.

Det gik rigtig fint og smertefrit, og Lærke kom rigtig godt fra start :) lægerne var gode til at forklarer os under hele forløbet hvad der skete, og der var på intet tidspunkt at jeg var bange eller på anden vis utilpas

Håber det hjælper lidt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke på noget tidspunkt været bange for kejsersnit, for de historier jeg har hørt, har alle været positive. Satte mig alligevel til at se Frejas kejsersnit og hvor var den bare god. Sad helt med tårer i øjnene (er jo hormonel monster) da Freja kom ud :)

Jeg måtte også lige græde lidt over videoen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg frygtede den første fødsel så meget at jeg ikke slappede af og fødslen gik i stå. Efter nogle timer dykkede min søns hjertelyd og en eller anden sagde at det var tid til AK og jeg var SÅ taknemmelig for at jeg kunne se enden på de ulidelige smerter (jeg var også bange for komplikationer, smerter, at gå i stykker og blive skåret i inden fødslen, men det ændrede sig.

Det skulle gå hurtigt og jeg kom i fuld narkose. Da jeg vågnede lå jeg alene og jeg kunne se et ur. Det føltes som om tiden var gået i stå, da der ti minutter senere kom en sur og uforskammet fagperson ind til. Jeg blev genforenet med min mand og min søn og det var helt forkert. Min søn var vasket og ren, havde fået tøj på og lå med diverse elektroder over hele kroppen. Følte jeg mig snydt? Ja, det kunne jo være hvilket som helst barn. Det var en rigtig hård omgang, som resulterede i en mild fødselsdepression. Jeg var slet ikke parat til den kæmpe oplevelse det var at føde et barn og blive mor.

Anden gang var jeg så fast besluttet på at barnet skulle ud den rigtige vej og det endte som en drømmefødsel på kun 6 timer fra vandet gik til hun var uden.

Jeg håber du finder fred til at føde dit barn uden at bekymre dig om et eventuelt kejsersnit, for der er ingen tvivl om at bekymringer øger risikoen for komplikationer.

Du vil kunne finde negative fortællinger om alt. Frasorter de negative som min og fokuser på de gode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER