mino

3 årig piller hele tiden

12 indlæg i dette emne

Mangler lige lidt gode råd vores 3 årlige søn sidder simpelthen med sin tissemand i hånden hele tiden :)

Ved godt at de jo skal have lov og alt det der men jeg er ved at blive sindsyg når han får tøj på så går der ikke 2 min så har han taget det af igen og så sidder han splitter nøgen igen nu har han så også fundet ud af at han kan trække forhuden tilbage og få tisse manden til at vokse så interessen er jo ikke blevet mindre

Hvad ville i gøre ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg ikke selv en 3-årig, så er måske ikke den bedste til at give råd, men jeg vil da prøve alligevel.

Tror det svære i det her er, at vi som voksne nemt ligger noget sexuelt i det, og sådan er det på ingen måde for din dreng. Han er slet ikke i stand til at tænke i de baner.

Som udgangspunkt er der jo ikke noget forkert i det han gør, men jeg kan virkelig godt sætte mig ind i dilemmaet.

Måske er det en ide at lære ham, at når man har rørt ved tissemanden, så skal man vaske fingre, lige som når man har tisset. Så når han piller, så lad ham pille lidt , og så sig "nu har du rørt ved tissemanden, nu skal vi ud og vaske fingre".

Om ikke andet så bliver det lidt mere "besværligt" for ham, så han måske ikke gør det så tit, uden at i på nogen måde har lagt noget forkert i det.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er lidt svært. Leo piller næsten aldrig det sker meget sjældent.

Men hvis han begyndte at gøre det hele tiden, så tror jeg godt, at jeg kunne finde på at stikke en hvid løgn som "den har ikke godt af at du piller alt for meget"...

ved godt de skal have lov, men jeg kan godt forstå, at det driver dig til vanvid.

Håber det er en ganske kort fase, som han skal igennem :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne man tale med ham om det og sammenligne det med at pille næse? :whistling

"Der er ikke noget galt i det, og mange mennesker gør det, men det er pænest at gøre det når ingen kigger, og man skal huske at vaske fingre bagefter"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har desværre ingen råd... sidder bare og er så glad for at jeg har en lille pige, for ville have svært ved at tackle den :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke kommenterer at han piller ved den. For det er normalt og helt OK :)

- Men du må gerne lærer ham hvor sådan noget er OK henne. Hvis det var min dreng så ville jeg sige "Når du er her i stuen sammen med os andre, så skal du have tøj på" og "Hvis du skal lege med tissemanden, så skal du gå ind på værelset hvor du er alene- for andre mennesker har ikke lyst til at se sådan noget. Det gør man kun når man er alene"

sådan nogle ting.

Det er sket få gange at min dreng på 5½ har undersøgt sig selv imens vi var i rummet- men det er sket et par gange at han er kommet ud med stritter på, for at vise os hvor stor den er :lolhit Så griner vi bare med ham, og ber ham om at tage tøjet på igen.

Jeg tror ikke du skal gøre det store nummer ud af det. Men det er vigtigt at han lærer hvor andre menneskers grænse går og hvad der er ok og ikke ok i det offentlige rum. Vores dreng bliver iøvrigt også bedt om at vaske fingre bagefter, ligesom hvis han havde været på toilet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker for svarene

Tror vi forsøger med at han må være på værelset alene hvis han vil pille og ja selvfølgelig vaske fingre bagefter

Selvfølgelig ved jeg at det er helt normalt at han gør det og at der ikke er noget sexuelt i det men det er bare kommet bag på mig at han gør det hele tiden vores søn på 7 har aldrig rigtig været så fascineret af det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke kommenterer at han piller ved den. For det er normalt og helt OK :)

- Men du må gerne lærer ham hvor sådan noget er OK henne. Hvis det var min dreng så ville jeg sige "Når du er her i stuen sammen med os andre, så skal du have tøj på" og "Hvis du skal lege med tissemanden, så skal du gå ind på værelset hvor du er alene- for andre mennesker har ikke lyst til at se sådan noget. Det gør man kun når man er alene"

sådan nogle ting.

Det er sket få gange at min dreng på 5½ har undersøgt sig selv imens vi var i rummet- men det er sket et par gange at han er kommet ud med stritter på, for at vise os hvor stor den er :lolhit Så griner vi bare med ham, og ber ham om at tage tøjet på igen.

Jeg tror ikke du skal gøre det store nummer ud af det. Men det er vigtigt at han lærer hvor andre menneskers grænse går og hvad der er ok og ikke ok i det offentlige rum. Vores dreng bliver iøvrigt også bedt om at vaske fingre bagefter, ligesom hvis han havde været på toilet :)

Det synes jeg er et rigtigt godt råd, hvis Leo begynder at pille så vil jeg bruge denne metode :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes rådene med at sige at man gerne må røre ved den, men at det er noget man gør inde på sit værelse alene, er en god ide (og at man vasker hænder bagefter).

Så viser man at det er "okay", at være intresseret, men samtidig også sætter en grænse.. Måske kan du høre hvad de gør i børnehaven? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

August er bare så imponeret af hans dilller når han er i bad osv. Men det bliver ved det :balloons

Ind på værelset :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke kommenterer at han piller ved den. For det er normalt og helt OK :)

- Men du må gerne lærer ham hvor sådan noget er OK henne. Hvis det var min dreng så ville jeg sige "Når du er her i stuen sammen med os andre, så skal du have tøj på" og "Hvis du skal lege med tissemanden, så skal du gå ind på værelset hvor du er alene- for andre mennesker har ikke lyst til at se sådan noget. Det gør man kun når man er alene"

sådan nogle ting.

Det er sket få gange at min dreng på 5½ har undersøgt sig selv imens vi var i rummet- men det er sket et par gange at han er kommet ud med stritter på, for at vise os hvor stor den er :lolhit Så griner vi bare med ham, og ber ham om at tage tøjet på igen.

Jeg tror ikke du skal gøre det store nummer ud af det. Men det er vigtigt at han lærer hvor andre menneskers grænse går og hvad der er ok og ikke ok i det offentlige rum. Vores dreng bliver iøvrigt også bedt om at vaske fingre bagefter, ligesom hvis han havde været på toilet :)

Vi gør det sammen med vores Mikkel på næsten 3, som også synes at den lille "orm" er meget spændene i øjeblikket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nøjagtig samme "problem" med vores datter :) vi siger også til hende at hun skal vaske fingre bagefter, så det bliver til at vaske fingre mange gange om dagen :)

god idé med at sige at hun skal gøre det på værelset, men mon barnet vil tolke det meget negativt at blive "sendt" på værelset? jeg ved ikke hvor stor en del det er af deres naturlige udvikling at pille ved sig selv, men jeg mener at det er ret væsentligt i forhold til at kende sig selv, eller noget i den stil :)

oh man er jo bare bange for at spolere de små pus :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER