GrønFrø

Hvordan har I det?

47 indlæg i dette emne

Sådan havde jeg det igår, og da kæresten fandt ud af det blev han meget nervøs og spurgte om vi skulle have fat i lægen... Længe leve graviditetsbøger :whistling

Jeg har ikke en eneste graviditsbog :whistling Kan du anbefale nogen gode?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lånt en masse forskellige på biblotekket... Den ene hedder "Graviditetshåndbogen" og den er super god...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også mens agtige smerter <_< Er super nervøs for at det er tidlige tegn på en SA.. Men det kan jo selvfølgelig også bare være fordøjelsen.. - Den driller! Og så har jeg næsten konstant sommerfugle i maven, hvilket jo ikke hjælper synderligt på smerterne, fordi jeg jo så går og tænker på det :rolleyes

Udover det, så har jeg kvalme og er udmattet og træt! Jeg tuder også bare der er det mindste :P Og så er mine bryster simpelthen så ømme! Jeg kan overhovedet ikke klare lugten af fisk! Var i Bilka i går og da vi gik forbi deres fiskeafdeling var jeg lige ved at kaste op!

Læste lige lidt længere oppe at mens smerterne godt kan være ligamentsmerter.. Mine er konstante når jeg sidder ned, men når jeg går rundt og laver noget, så forsvinder de igen - kan det så også være ligamentsmerter? Jeg troede først de kom noget senere i forløbet? Jeg er 6+0 i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har også en del mens agtige smerter... og så skal jeg tisse hele tiden!! mindst en gang i timen, også om natten.. så det er ikke meget sammenhængende søvn jeg får :blink

og så er jeg træt hele tiden, og har ekstremt ømme :hophop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu opdaterer jeg lige på hvordan jeg har det...

For JEG HAR FÅET BLÆREBETÆNDELSE!!! *¥#%>¥•* det gør fucking ondt og har fået besked på at være sengeliggende det næste stykke tid!

Men vi var MEGET lettede - for den første vagtlæge sagde til mig at jeg var nok igang med at abortere, så jeg skulle bare lægge mig helt stille hele dagen! Men da det ikke hjalp, ringede jeg igen, fik fat i en anden vagtlæge, som henviste mig til konsultation... Tænk at man skal gå og være så nervøs en hel dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke en eneste graviditsbog :whistling Kan du anbefale nogen gode?

Politikens graviditets bog. Den er rigtig god og kommer hele vejen rundt både ifht barsels regler, uge-for-uge kalender hvor man kan læse hvad der sker med kroppen og med bebsen, selve fødslen og efter fødslen, graviditet med komplikationer osv osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik bogen Gravid de 42 uger af en som jeg købte noget ventetøj af. Den er faktisk ret god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har også en del mens agtige smerter... og så skal jeg tisse hele tiden!! mindst en gang i timen, også om natten.. så det er ikke meget sammenhængende søvn jeg får :blink

og så er jeg træt hele tiden, og har ekstremt ømme :hophop

den kan jeg være med på :P er oppe og tisse mindst en gang om natten samt tisser nok 2 gange i timen. Det passer lige med de korte serier i tv :D

Mine :hophop er mega ømme og så er de vokset knap en hel skål :o Lidt vildt egentlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den kan jeg være med på :P er oppe og tisse mindst en gang om natten samt tisser nok 2 gange i timen. Det passer lige med de korte serier i tv :D

Mine :hophop er mega ømme og så er de vokset knap en hel skål :o Lidt vildt egentlig.

Man bliver altså lidt træt af alt det renderi hele tiden :whistling

Hold da op, det er vildt med dine :hophop Men manden din er vel ganske tilfreds med det :lolhit

Jeg synes mest det er min mave, som allerede opfører sig helt skørt.. mine bukser, som passede perfekt for en uge siden, kan ikke længere knappes :blink og så føler jeg virkelig at alting fylder alt for meget inde i maven, hvis det giver mening :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes mest det er min mave, som allerede opfører sig helt skørt.. mine bukser, som passede perfekt for en uge siden, kan ikke længere knappes :blink og så føler jeg virkelig at alting fylder alt for meget inde i maven, hvis det giver mening :blush

Min mave har også været kæmpe oppustet og bare små bitte portioner mad fyldte mig helt til randen. Det var meget underligt. Nu er jeg lige præcis 8 fulde uger henne idag og oppustetheden er så småt ved at fortage sig. Der kan stadig komme lidt hen på aftenen, men slet ikke som tidligere. Mine bukser kan også knappes igen. De kræver dog lige en opknapning om aftenen også ;)

Men jeg kan mærke nu at det efterhånden er livmoderen der begynder at fylde, hvor det før var længere oppe på maven. Det er stadig ikke helt vildt, men dejligt at man kan begynde at mærke det rent faktisk er baby der vokser og ikke "bare luft" :rolleyes <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha træthed og ømme bryster er noget jeg kan tale med om også er mit tarmsystem på overarbejde, det rumler og føler mig konstant forstoppet, hvilket også har betydet at jeg allerede har måtte tage mine graviditets bukser i brug, får så ondt af de normale. <_< og synes bare det vildt tidligt.

og kan godt mærke at jeg ikke har samme mulighed for at sove midt på dagen nu og generelt hvile, nu hvor vi har Laura, så når jeg har været på arbejde, hentet Laura og lavet aftensmad smider jeg mig på sofaen og er så smadret at når den lille skønne er puttet, er jeg tæt på selv at hoppe i seng, nogle dage gør jeg det andre snakker jeg lige lidt med manden og hygger lidt.

også lige en anden til panden er helt poppet med bumser, bumser mig der nok sammenlagt har haft 20 hele mit liv. :prik ja ja det må vi jo tage med, men kan godt mærke at vi nu har et barn at tage hensyn til og man vil jo også gerne have lidt alene tid med manden, som arbejder nat og derfor først står op ved en 17.00. :kiss

godt den værste træthed fortager sig ved de 12 uger. kan huske hvilket nyt menneske jeg lige pludselig følte mig.

hvor er det dejligt at kunne snakke med nogle om det, som selv er i det. :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man bliver altså lidt træt af alt det renderi hele tiden :whistling

Hold da op, det er vildt med dine :hophop Men manden din er vel ganske tilfreds med det :lolhit

Jeg synes mest det er min mave, som allerede opfører sig helt skørt.. mine bukser, som passede perfekt for en uge siden, kan ikke længere knappes :blink og så føler jeg virkelig at alting fylder alt for meget inde i maven, hvis det giver mening :blush

Hehe han siger at han ikke rigtig har lagt mærke til det :P

Men er gået fra en lille a skål og til en god mellem b skål :) han syntes før,at jeg havde pænt store bryster :D men tror heller ikke det er den del af min krop han er mest vild med ;)

Min mave kan også idag fremvise en fin bule :)

Den er der også når jeg ligger ned, så det er ikke bare mit løse hud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine bryster vælter simpelthen også snart ud af BH'en! :blink

Mine bukser strammer også pænt meget, fordi jeg er så oppustet <_<

Men har ikke mærket mere til mens-smerterne og kvalmen - nu begynder jeg så at blive nervøs over at de ikke er der længere :P haha, GODT jeg skal til lægen i morgen! Det der med slet ikk at have kontrol over situationen, det ikke så meget mig...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh yes. Kan virkelig tale med om de der bryster de bare vælter (rigtig godt ord Chris123 :whistling ) udover bh'en. Man skal tænke lidt over hvilken trøje man har på. Hurra for store tørklæder :hophop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk... Synes bare jeg mangler så mange symptomer. Min kvalme er helt væk og nu har jeg kun træthed tilbage. Jeg kunne sove hele dagen hvis jeg havde mulighed for det.

Udover det så er jeg bare så nervøs for min scanning i morgen. Tænker på det hele tiden og kan mærke mit hjerte helt oppe i halsen og pulsen kører konstant! Hvor ønsker jeg virkelig bare at denne graviditet lykkes :(

Det irriterer mig grueligt at jeg ikke kan skjule min mave længere. På den ene side er det rart at have nogen at snakke med om det hvis det går galt, på den anden side er det bare skide irriterende at støde inde i folk i netto, i børnehaven, på gaden eller hvor som helst og skulle snakke om det med "halvbekendte"!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk... Synes bare jeg mangler så mange symptomer. Min kvalme er helt væk og nu har jeg kun træthed tilbage. Jeg kunne sove hele dagen hvis jeg havde mulighed for det.

Udover det så er jeg bare så nervøs for min scanning i morgen. Tænker på det hele tiden og kan mærke mit hjerte helt oppe i halsen og pulsen kører konstant! Hvor ønsker jeg virkelig bare at denne graviditet lykkes :(

Det irriterer mig grueligt at jeg ikke kan skjule min mave længere. På den ene side er det rart at have nogen at snakke med om det hvis det går galt, på den anden side er det bare skide irriterende at støde inde i folk i netto, i børnehaven, på gaden eller hvor som helst og skulle snakke om det med "halvbekendte"!!!

Mine symptomer er også næsten forsvundet igen.... hmm.... pludselig savner man bare en lille smule kvalme som tegn ikke?! Øv det er slet ikke spor nemt.

Håber virkelig din scanning gik godt idag!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine symptomer er også næsten forsvundet igen.... hmm.... pludselig savner man bare en lille smule kvalme som tegn ikke?! Øv det er slet ikke spor nemt.

Håber virkelig din scanning gik godt idag!!!!

Tak :kram2

Det gik rigtig godt, der var hjerteblink og jeg blev sat 3 dage frem igen, så nu er jeg bare glad. Jeg har stadig ingen symptomer, men pyt med det. Nu må kvalmen gerne holde sig væk :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram2

Det gik rigtig godt, der var hjerteblink og jeg blev sat 3 dage frem igen, så nu er jeg bare glad. Jeg har stadig ingen symptomer, men pyt med det. Nu må kvalmen gerne holde sig væk :yiepie

ihhh hvor dejligt for dig med hjerteblink. kan godt forstå du bare er glad. :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har masser af murren i underlivet. :) Kvalme har jeg haft meget, meget lidt af - ved ikke en gang om jeg vil tilskrive det graviditeten eller om det har haft noget med min generelt dårlige tilstand at gøre.

Jeg er monster træt - men lige som kvalmen, kan det godt have noget med sygdom at køre.

Og så har jeg ømme og stenhårde babser :rolleyes

Men nøøøøj hvor jeg håber kvalmen holder sig væk! Har stadig traumer fra min første graviditet (frivillig abort), hvor jeg var dårlig konstant. Men seabands er klar hvis den kommer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Symptomer og symptomer.... men mine :hophop er vokset. Selv manden er begyndt at lægge mærke til det :super Det er jo så en af de bedre sider af graviditeten.

Lige pt synes jeg det er hårdt bare at vente og vente.... glæder mig til scanning igen d.11.juli og håber alt er som det skal være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Symptomer og symptomer.... men mine :hophop er vokset. Selv manden er begyndt at lægge mærke til det :super Det er jo så en af de bedre sider af graviditeten.

Lige pt synes jeg det er hårdt bare at vente og vente.... glæder mig til scanning igen d.11.juli og håber alt er som det skal være

Ha ha, det kender jeg godt :-) Kæresten spurte også mig den anden dag, om jeg ikke havde fået rimelig store :hophop - og jo det har jeg, jeg tror de er vokset en hel skål :super Nu går jeg så bare og tænker på, hvad der mon sker med dem, når graviditeten er slut <_< tyngdekraften har allerede sat sine tydlige præg, så kan ikke forestille mig at det bliver super fedt, når de engang vender tilbage til deres normale størrelse. Men hvad, så må jeg jo bare spare sammen til et par nye :badgirl

Jeg synes også ventetiden er træls, vi var til tidlig scanning (selvbetalt) i sidste uge, hvor vi så det fineste lille hjerte blinke. Men nu skal jeg bare vente og vente - har først tid ved lægen den 19/7, der er bare så lang tid til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg har slet ikke lyst til at kommentere hvordan de ser ud efter bebse har ammet hos en i 6-8 måneder.... eller for den sags skyld: når man har ammet to børn.... suuuuk. Men det kan jo være du er mere "heldig" end mig. ;-) Nå men jeg trøster mig med at have to sunde og raske drenge, der trods alt har haft gavn af babbernes evner.... hmm.... og så findes der vældig gode push up bh'er til bagefter.

Jeg NYDER faktisk at have dem fyldte lige nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER