Munck Abildgaard

Voldsomme blodsprængninger

20 indlæg i dette emne

Hej tøser.

Jeg ved at det er meget normalt at maven klør meget, når man er gravid.

Her klør den indimellem sindsygt, hvor jeg bare MÅ klø igen :badgirl

Det gjorde jeg også igår, men da jeg så smed trøjen, så min mave ud som på billedet! :unsure

Jeg synes det er lidt voldsomt med alle de blodsprængninger - men det er måske meget normalt?

Har I også sådanne blå mærker/blodsprængninger?

post-2127-058862800 1339351710_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville tale med fødegangen eller vagtlægen, kløe kan jo være tegn på svangerskabs forgiftning. Så jeg ville vælge at blive tjekket hellere en gang for meget synes da det ser lidt vildt ud. Jeg klør også men ikke så det ser sådan ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw.... Du må godt nok have kløet igennem :blink

Altså.... Huden er jo strukket enormt meget, og derfor vil det nok være nemmere at komme til at skade den, vil jeg tro?

Men mht. kløen ville jeg måske også lige forhøre mig hos JM for en sikkerheds skyld..... Hvis det er så slemt at du slet ikke kan lade være med at klø....

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor sindsygt egentlig! Tror jeg ville få det tjekket, hvis jeg var dig - Kan da ikke være normalt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg blev gravid har jeg oplevet nogle vilde kløe tilfælde, hvor jeg fik lavet fuldstændig samme mærker på maven - så tror ikke du skal være bekymret. Men for en sikkerheds skyld så synes jeg nu også, at du skal forsøge at spørge lægen/jordemoderen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en gang prøvet at min lår så sådan ud fordi jeg havde kløet det :blink:

Jeg var dog ikke gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst jeg var gravid prøvede jeg noget der lignede en smule, dog ikke så rødt.. Kan næsten mærke hvor meget det må have kløet :huh :huh Hos mig var der ingenting..

Men for en sikkersheds skyld så prøv at ringe til fødegangen eller din JM, så har du ihvertfald gjort hvad du kan..

Har du en god fugtigshedslotion du kan smørre maven med og håbe på det kan tage kløen lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes har prøvet noget lignende bare på lårene og baller. Min hud kløer rigtig meget men det gjorde den også inden jeg blev gravid. Det er dog blevet lidt værre og er derfor blevet tjekket for graviditetsbetinget leverkløe - uden dog at have det :-)

Jeg ville klart tage fat i FG for en sikkerheds skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjek med din læge eller jordemoder - evt en blodprøve mhp levertal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snak med din læge/jm om graviditetsbetinget leverkløe.

Jeg fik tjekket det med en blodprøve og mit levertal så fint ud. Men det startede med at klø vildt da jeg var 3 mdr henne. Kom til hudlæge da jeg var 6 mdr henne og først 3 mdr efter jeg havde født, gad hun finde ud af hvad der var galt. Og jeg havde så fået nikkel-allergi.

Hvis det er nikkel-allergi skal der styr på det NU.. Jeg måtte stoppe med at amme efter 1 måned fordi jeg kradsede mine bryster til blods flere gange om dagen. Der er nemlig nikkel i stort set alt.. Også madvarer.

Så jeg synes du skal få det tjekket så hurtigt som muligt så du ikke ender med sår og ar overalt pga kløe. Og det er så forfærdeligt når det klør hele tiden.. Nogle gange græd jeg fordi det bare kløede så meget og hele tiden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar!

Jeg ringede til min egen læge i dag... Hun vil se mig i morgen og så bliver der taget blodprøver for graviditetsbetinget leverkløe. Hellere være sikker og få det udelukket :super

Jeg skulle gerne have svaret på onsdag - så I må gerne krydse fingre!

Orker simpelthen ikke flere komplikationer i denne graviditet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar!

Jeg ringede til min egen læge i dag... Hun vil se mig i morgen og så bliver der taget blodprøver for graviditetsbetinget leverkløe. Hellere være sikker og få det udelukket :super

Jeg skulle gerne have svaret på onsdag - så I må gerne krydse fingre!

Orker simpelthen ikke flere komplikationer i denne graviditet. :)

Krydser fingre og håber du slipper med skrækken :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt du får det tjekket, det gode er at du er så langt hende så hvis de tænker at det er bedst for dig at få den lille ud så sker der ikke noget ved det nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det ved lægen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået svar i dag... :loveshower

Der var heldigvis intet galt! Jeg er åbenbart meget tyndhudet, nu hvor maven er så udvidet.

Så jeg får nemt små blodsprængninger. De skulle gerne gå væk efter graviditeten :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn nyhed! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kløede også meget sidst - prøv med mandelolie på maven og evt i badet, det gav fugt og kølet lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER