Anna1980

brug for et råd eller et trøstende ord

24 indlæg i dette emne

Tobias er begyndt at sove mega uroligt og vågner kosekvent kl 5 hver dag. Han falder i søvn 19.30-20. Han kan ikke holde sig vågen længere så vi kan ikke trække ham der. Ville så gerne have han sov en time mere som han ellers altid har gjort. Plus vi er vågen mindst en time hver nat.

Ved godt jeg har været priviligeret da han har sovet igennem fra han var ca. 1 1/2 måned...

men nu hvor jeg samtidig er forkølet synes jeg det er hårdt.

Har I været igennem det med jeres da de kravlede og forsøgte at lærer at gå?

den er slem i dag synes jeg :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Astrid er godt nok kun 4,5 måned.... men jeg ved hvordan du har det....

vi har også været heldige, da hun sov igennem allerede da hun var en måned gammel....

men nu er hun også begyndt at ændre lidt på det.... først så vil hun ikke puttes.... vores aften putte ritual har ellers aldrig slået fejl, hun får nattøj på, ind i soveværelset, får flasken, over i tremmesengen, og så sover hun, typisk mellem kl. 8 og halv 9....

de sidste mange aftener er hun blevet bund hysterisk når hun er lagt i sengen, og vi må ta hende op igen og med ind i stuen, og så forsøge igen en halv time senere....

derudover så vågner hun også ved 5 tiden om morgenen og er bare klar og frisk.... så, det er tidligt op.... tidligere sov hun typisk til kl 6 halv 7....

jeg tror måske det er en naturlig ting, at jo større de blir, jo mere ændrer de på deres søvnvaner.... og det kan også bare være en periode de lige skal igennem, og så ændrer det sig igen.... det kan være rigtig hårdt.... men jeg vil stadig vove at påstå at vi er heldige, i forhold til så mange andre som er oppe hver 3-4 time hver nat, eller folk med kolik børn osv osv....

bare rolig, det skal nok gå det hele, hvis lille Tobias ellers plejer at sove godt, så skal han nok komme dertil igen på et tidspunkt.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Muligvis han har et tigerspring, eller også er han bare multi frisk om morgen, sådan en har jeg nemlig haft.

Hvordan sover han om dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han sover typisk en halv time om formiddagen og så to-tre timer til middag. Så mener jo ikke han sover for meget. Er der ikke et tiger spring her omkring 8.5 mdr?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I de perioder hvor de får nye færdigheder som kravle, gå, støtte, stå kan det påvirker både appetit og søvn.

Vi har aldrig haft problemer med appetitten, men nøj den var hård mht søvn, da han var ved at lære at stå op. Vi rendte i pendulfart til ham hver nat i en uges tid, så købte vi en sovepose, så han ikke kunne rejse sig op, og vi var tilbage i det gode søvnmønster.

Det er hårdt, når man ikke får sin søvn, og der er mange faser det første års tid, man skal igennem og som forstyrrer den gode søvn, men det bliver bedre så snart de små er fortrolige med de nye færdigheder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise har også haft skiftet søvnmønster en million gange nu - jeg tror lige at hun er begyndt at sove til kl. det og det, så ændrer hun det igen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter har altid været en røv til at sove - Hun har nætter hvor jeg ammer op til 5-6 gange når det er værst.. Hun har haft utrolig mange mavesmerter og jeg ammer (for hun vil sku ikke tage en flaske!) så det har været mig der hang på tjansen.... Siden hun blev født er det længste stræk jeg har sovet været: 4 timer i streg :rolleyes Så for mig, lyder det du går igennem lige nu som ren luksus! :lolhit Min datter står iøvrigt også op ved 5 tiden hver dag- sikkert fordi der er så lyst..

- Men det hjælper dig jo ikke :kram

Jeg tror det eneste jeg vil råde dig til, at at du selv går tidligere i seng, så du er frisk og klar til at tage dig af ham når han vågner. Du kan nok ikke gøre så meget anderledes ifht putning om aftenen osv. for det lyder som et rimeligt tidspunkt at blive puttet :)

Det kan godt være svært at accepterer når ens barn er "besværligt".. den har jeg virkelig skullet bide i mig, for den frøken vi har fået i huset har givet os kamp til håret siden hun blev født.. Storebror er komplet modsat og sov igennem fra 5 uger... Børn er bare forskellige, I guess :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber jeg får svaret jer alle nu. Ellers må I lige sige det da jeg skriver via mobilen.

han arbejder ihærdigt med at komme igang med at gå. Han kan så småt trippe langs sofaen og han rejser sig konstant overalt. Også når han sover.. Vi har ham i en sovepose fra ikea, men den kan han sagtens stå op i. :-(

:-(

jamen det er nok også et luksus problem et eller andet sted tror jeg, fordi der er jo mange der har det langt værre end jeg, men det er hårdt når man er vant til andet.. Jeg prøver at gå lidt tidligere i seng men sover alligevel ikke før 22.30 lige meget hvor træt jeg er. Dumt!

men tak for jeres input.. Dejligt med kram.. Frygter en urolig nat da han sover meget uroligt nu. Har været nede ved ham et par gange :-( men nu må jeg se..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder lige nøjagtig som Ronja da hun var omkring den alder. Det er desværre stadig sådan og hun bliver 10 mdr. på mandag <_< der er begyndt at komme gode nætter men der er stadig dårlige og rigtig dårlige. Jeg har ikke så mange råd andet end at være der. Det er umiddelbart en fase de skal igennem fik jeg at vide da jeg spurgte herinde (en tråd der hedder et eller andet i rigtig om "endnu en om søvn") De fleste sagde 1,5-2 mdr. så jeg håber vi snart er over den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan også være, han har fået væske på ørerne. Måske er det som de andre skriver, men jeg vil altid få ørerne tjekket, hvis der er uro om natten. Væske på ørerne kan genere meget, uden at der er decideret sygdom og feber.

Det kan også være sult - er det en mulighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan også være, han har fået væske på ørerne. Måske er det som de andre skriver, men jeg vil altid få ørerne tjekket, hvis der er uro om natten. Væske på ørerne kan genere meget, uden at der er decideret sygdom og feber.

Det kan også være sult - er det en mulighed?

Burde absolut ikke være sult synes han spiser som en hest ;-)

Kunne måske få ørene tjekket, om ikke andet så det gjort ;-) tror nu mere det som Ronja's mor skriver en fase... Nu må jeg se. Min sp sagde de nætter kunne komme nu indtil han havde lært at gå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mørk lægning? Jeg er ikke selv mor endnu, men jeg ved jeg vågner ved 5 tiden pga lyset hver morgen. Altså jeg ved det ikke, men det skader vel ikke at prøve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mørk lægning? Jeg er ikke selv mor endnu, men jeg ved jeg vågner ved 5 tiden pga lyset hver morgen. Altså jeg ved det ikke, men det skader vel ikke at prøve?

Der kan ikke blive mørkere vi har mørk lægning rullegardiner

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men har haft en lorte nat. Sovet maks 4 timer. Tobias har vågnet i et kæmpe skrig 3 gange og grædt som pisket. Som om han havde ondt men kunne ikke finde ud af hvor det gjorde ondt. Han tog sig ikke til nogen steder. Plus han har ligget og vendt og drejet sig med lyd på... Er så træt :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg kender det :kram2 Jeg synes du skal få tjekket hans ører godt og grundigt- for hvis han er rød eller har væske så gør det rigtig ondt..

Hvis jeg var dig, så ville jeg købe en flaske flydende børnepanodil og have stående.. Hvis han reagerer sådan igen i nat, så prøv at give ham sådan noget og se om det virker. Det har jeg været nødt til med Esther- hun har en mild mellemørebetændelse og får primcillin lige nu- det hjalp altså! Hun sov et godt stræk efter hun fik panodil..

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg kender det :kram2 Jeg synes du skal få tjekket hans ører godt og grundigt- for hvis han er rød eller har væske så gør det rigtig ondt..

Hvis jeg var dig, så ville jeg købe en flaske flydende børnepanodil og have stående.. Hvis han reagerer sådan igen i nat, så prøv at give ham sådan noget og se om det virker. Det har jeg været nødt til med Esther- hun har en mild mellemørebetændelse og får primcillin lige nu- det hjalp altså! Hun sov et godt stræk efter hun fik panodil..

:kram2

Enig. Han skal til lægen og have tjekket ører.

Du kan også prøve som Faith siger at give panodil, og så ville jeg give det om aftenen inden jeg puttede. Man bør dog helst lige rådføre sig med en læge, når han er under et år, før man giver panodil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ved vagtlæge i går, da han fik feber. Næsten 39. Der var intet på øre,hals eller lunger...

Men han har stadig feber i dag, så han ligger hos mig nu. Eneste sted han vil være uden at græde...

Nok et dumt spm men ville i lægge barnet udenfor at sove hvis barnet havde feber? Jeg tænker nej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ved vagtlæge i går, da han fik feber. Næsten 39. Der var intet på øre,hals eller lunger...

Men han har stadig feber i dag, så han ligger hos mig nu. Eneste sted han vil være uden at græde...

Nok et dumt spm men ville i lægge barnet udenfor at sove hvis barnet havde feber? Jeg tænker nej.

Jeg gør det ikke. Heller ikke selvom vejret er ok. Det er nemmere at holde øje med den bette inde i huset og hvis man er febervarm, tror jeg det er rart at have plads i sin seng til at mosle rundt og ikke ligge fast i sin barnevogn på ryggen. Det er også nemmere at komme af med varmen og være veltempereret i sengen, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt der ikke er noget på ører mv. selvom det er træls at han er syg. Men så har du fået det udelukket :)

Vi har haft Ronja liggende udenfor selvom hun har haft feber. Hun sover meget bedre derude om dagen og har svært ved at finde ro indenfor. Så for bare at hun får lidt søvn bliver det nødt til at være udenfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias vil kun være hos mig. Han er godt nok feberfri nu men stadig meget trist... Og han vil intet spise... Kun lidt vand og eller flasker med varm mme.. Kan ikke få andet i ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias vil kun være hos mig. Han er godt nok feberfri nu men stadig meget trist... Og han vil intet spise... Kun lidt vand og eller flasker med varm mme.. Kan ikke få andet i ham...

:kram

Jeg ved, at det er svært, men børn i den alder sulter sig ikke, så han skal nok spise igen, når han får lyst! Fortsæt med at tilbyde ham det han vil have og af og til lidt andet, så skal det nok komme igen.

God bedring snart til ham :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg ved, at det er svært, men børn i den alder sulter sig ikke, så han skal nok spise igen, når han får lyst! Fortsæt med at tilbyde ham det han vil have og af og til lidt andet, så skal det nok komme igen.

God bedring snart til ham :kram2

Jeg tilbyder ham det han plejer hver gang men når han vender væk og græder finder jeg flasken og den spiser han uden tøven så regner med ham spiser igen imorgen, da han er feberfri og har det bedre. Håber så bare på en god nats søvn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii han er sig selv igen og har spist godt med aftensmad. Og nu sover han. Håber han får sovet hele natten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER