Camillat

Babytoej igen...

21 indlæg i dette emne

Darlings, jeg er saadan lidt i tvivl... Vi er vist ret godt daekket ind til start i Italiensk sommervarme og ellers er det jo bare ud at shoppe eller ind og klikke i kurv og koere kortet igennem. Saa str. 50-56 og 62, ja, det er vist ok. Men hvor meget har I anskaffet jer(vaere sig faaet/laant/koebt) til efteraaret i str. 68 og har I ogsaa 74?

Pt. har vi en sparkedragt(the regnbue fra Molo - I love itloveshower.gif), et par smaekbukser, en langaermet troeje og en haettetroeje. Saa har min mor 3 langaermede basistroejer og et par velourbukser med herned, naar de kommer. Vi har 5 hvide, langaermede bodyer... Jeg er ved at taenke i at koebe nogle flere bodyer og bukser og en sparkedragt, saa vi ikke staar der og skal til at koebe det hele, naar vi naar dertil.

Er det bare mig og shopping.gif- eller er det rent faktisk nice to have paa forhaand?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vel bestemt give dig ret i, at det er rart at have det på forhånd :) Vi er som I er godt dækket ind med str. 50, 56 og 62... I str. 68 har vi selv købt en bodystocking, en heldragt og en hue... Ved, at mineforældre ligger inde med en masse bodystockinger i str. 68 fra mine søstres børn, men har slet ikke kigget på det endnu... derudover sagde min svigerinde i går, at hvis vi nu får en dreng, så kan jeg lige komme med hjem og kigge det børnetøj de har liggende, når jeg skal til fødselsdag hos dem om tre uger... men som jeg siger til min mor, så skal vores barn altså ikke udelukkende gå i brugt tøj - det må gerne, men vil også gerne købe lidt selv :) Jeg har med vilje ikke købt noget i str. 68, da vi ikke kender kønnet på barnet, men har også ladet mig fortælle, at det er rigtig rart, at have ret til at købe ind, når barnet er kommet til verden frem for at købe det hele på forhånd - selvom det er en god ventetids-beskæftigelse :whistling :rolleyes Desuden satser jeg på, at der starter udsalg inden så længe, så man kan gøre nogle gode køb :glad :shop men jeg vil bestræbe mig på ikke at købe mere tøj før end den lille er kommet til verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg fra juli :) Vi har meget lidt i str. 68... En bluse, som vi købte fordi der var noget bygningshalløj på (jeg fattede ingenting, men det var lige i min håndværkermands ånd - så den kom med hjem) 1 sæt som jeg fik til babyshower og så måske 3-4 dele, som vi har arvet. Det er nu ikke fordi jeg ikke vil have mere (og bestemt ikke fordi købelysten mangler :whistling ) men jeg satser på at melde ud at det er str. 68 og derover vi "mangler" i forhold til barselsgaver. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle er velkomne - den hoere vist hjemme et mere generelt sted end lige terminsgruppenrolleyes.gif

Beder lige om at faa den flyttet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi selvfølgelig noget fra Marlon denne gang, men sidst havde vi faktisk slet ikke købt noget i str. 68 (eller 74 for den sags skyld)....... Vi fik faktisk rigtig meget str. 68 i barselsgave, og det var jeg lidt skuffet over i starten, for ville så gerne bruge det med det samme :rolleyes :P

Jeg synes det var fedt at komme ud og købe den næste str. sammen med Marlon.... Det er dejligt at komme lidt ud med et godt formål :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte vist selv kun til og med str. 62. Fik noget str. 68 i barselsgave og da Anna var 14 dage, fik jeg en HEL masse arvetøj fra str. 50 - 4 år.

Jeg var selv ud og købe tøj i str. 68 og 74 for ca. 5 uger siden. Du skal også huske ikke, at det er rart at have en reel grund til at shoppe senere ;) Og det lyder jo som om du har lidt at starte på, hvis vejret pludselig skifter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vist dækket ind i str 58 og 62 men jeg har lidt i en masse forskellige str helt op til 18 mdr. men det er alt sammen brugt så vil gerne have noget nyt også, men venter til efter barselsbesøg og også til jeg ser hvor stor hun er, hendes hårfarve (hvis hun har nogen) og udseende generelt.. Har svær ved at vide hvilke slags boddyer jeg foretrækker, om dragter skal være med eller uden fødder og hvad for en lukning der er bedst - det er svært før man selv står med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm vi er vist efterhånden dækket ind fra 50-122 :whistling har købt noget drengetøj fra to sæt venner plus noget vi selv har købt. Så har vi arvet fra nogle andre venner og til sidst har vi gemt alt tøj fra min søn fra han var godt 2 år (kom til at give alt babytøj væk dengang da jeg ikke regnede med at skulle have flere <_< ) men som vi er enige om, at hvis vi skal noget, altså i byen eller sådan noget så går vi ud og køber nyt, plus vi kan tillade os at være kritiske med hvad der bliver sorteret fra i bunkerne :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte vist selv kun til og med str. 62. Fik noget str. 68 i barselsgave og da Anna var 14 dage, fik jeg en HEL masse arvetøj fra str. 50 - 4 år.

Jeg var selv ud og købe tøj i str. 68 og 74 for ca. 5 uger siden. Du skal også huske ikke, at det er rart at have en reel grund til at shoppe senere ;) Og det lyder jo som om du har lidt at starte på, hvis vejret pludselig skifter :)

Hmm... det passer jo så ikke helt... Jeg havde købt noget brugt tøj herinde, hvor der var et par bodyer og et par heldragter i str. 68 :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

´Hvis jeg var dig ville jeg ikke købe større end 62, på det tidspunkt har man en bedre forståelse af hvad der fungerer for en, om ens baby er varm eller kold og så videre... Der er flere af de ting jeg købte i de små størrelser som jeg aldrig fik brugt, da de bare ikke fungerede i praksis... Så veeeent du bare, der er masser af tid til at nå at købe de større størrelser :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar loveshower.gif

Har lige shoppet en kende i dag - to fine heldragter uden foedder i hhv 62 og 68 og et par basisbukser i str. 62. Saa er der ogsaa indkoebs-stop til vi kender vores lille Noah i stoerrelse og goerelse whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer lige med en side bemærkning, mht hættetrøjen så er det ikke en trøje der kan bruges til ret meget andet en overtrækstrøje til bilen osv.

Jeg havde rigtig mange til August, men brugte dem ikke da han ikke kunne ligge i dem da hætten fylder ved nakken osv.

Ikke for at rakke hættetrøjer ned men for pokker jeg ville ønske jeg vidste det ;-))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer lige med en side bemærkning, mht hættetrøjen så er det ikke en trøje der kan bruges til ret meget andet en overtrækstrøje til bilen osv.

Jeg havde rigtig mange til August, men brugte dem ikke da han ikke kunne ligge i dem da hætten fylder ved nakken osv.

Ikke for at rakke hættetrøjer ned men for pokker jeg ville ønske jeg vidste det ;-))))

Hey, det giver god mening! Det er alletiders, at du siger detloveshower.gif

Jeg har koebt den ene, og den er mest taenkt som en jakke, naar det bliver efteraar i Italien. Dels, naar vi er ude i haven eller rundt, dels naar han skal ud at sove. For en dragt vil givetvis vaere for alt varm endnu, men saadan en jogging sag med en haette vaere fin.

Den er saadan en i bomuld og dobbelt lag nemlig...unsure.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer lige med en side bemærkning, mht hættetrøjen så er det ikke en trøje der kan bruges til ret meget andet en overtrækstrøje til bilen osv.

Jeg havde rigtig mange til August, men brugte dem ikke da han ikke kunne ligge i dem da hætten fylder ved nakken osv.

Ikke for at rakke hættetrøjer ned men for pokker jeg ville ønske jeg vidste det ;-))))

Netop,... har også selv arbet et par meget flotte trøjer med hætte... Nu ved jeg hvorfor de ser så fine ud, for ja de er sq ikke særlig brugbare <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Netop,... har også selv arbet et par meget flotte trøjer med hætte... Nu ved jeg hvorfor de ser så fine ud, for ja de er sq ikke særlig brugbare <_<

Ha ha, det er muligvis dagens bedste tip herinde, altsaa - ikke flere haettetroejer rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, det er muligvis dagens bedste tip herinde, altsaa - ikke flere haettetroejer rolleyes.gif

Nej vi drukner også i hættetrøjer. Det erheldigvis arvetøj, så det er ikke mig, der har spildt pengene på (halvdelen) af dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er enig omkring hættetrøjerne! Medmindre det er med lynlås..... Dem har vi godt nok brugt meget, når en rigtig jakke var for varm.... Den er så nem at få på.... I bilen fx, eller i klapvognen (hætten kan bare lige vippes op bag hovedet, så den ikke "ruller sammen" i nakken og generer..... Eller hvis det blæser lidt uden at være sådan koldt, kan hætten jo tages på :)

Endnu værre synes jeg heldragterne med hætte er....... Vi har nogle stykker, men de er stort set aldrig blevet brugt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har købt en del brugt i 68 :) Mest for bare at have "basis" tøjet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er enig omkring hættetrøjerne! Medmindre det er med lynlås..... Dem har vi godt nok brugt meget, når en rigtig jakke var for varm.... Den er så nem at få på.... I bilen fx, eller i klapvognen (hætten kan bare lige vippes op bag hovedet, så den ikke "ruller sammen" i nakken og generer..... Eller hvis det blæser lidt uden at være sådan koldt, kan hætten jo tages på :)

Endnu værre synes jeg heldragterne med hætte er....... Vi har nogle stykker, men de er stort set aldrig blevet brugt!

Yeay, min eneste til Noah er med lynlaasicone14.gif

Taenkte faktisk over det igaar, da jeg shoppede rundt paa nettet efter lidt at supplere hans garderobe med. Mange flere oekodragter er faktisk med haette.... maerkeligt, naar det er saa upraktisk, men det var alletiders at jeg vidste bedre og kunne koebe haetteloese med huer on the side - hvordan skulle man lige have vidst det uden indlaeg om haettetroejer og det der er vaerrea3.gif

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er spændt på hvor meget af mit tøj jeg får brugt i de forskellige størrelser. Umiddelbart har jeg mest i str. 62 cm. Men så igen så varierer størrelserne også bare. Det skal nok passe vi får sådan et bette my og jeg har kun tre bodyer i str. 50 :lol

Det bliver ret vildt at klæde sit barn i det tøj.......men det er så en anden snak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er spændt på hvor meget af mit tøj jeg får brugt i de forskellige størrelser. Umiddelbart har jeg mest i str. 62 cm. Men så igen så varierer størrelserne også bare. Det skal nok passe vi får sådan et bette my og jeg har kun tre bodyer i str. 50 :lol

Det bliver ret vildt at klæde sit barn i det tøj.......men det er så en anden snak :)

Jaaa, det varierer jo helt vildt - bodyer i str., 62, som har lsammen laengde som dem i 56, f.eks. Og har en "kaempe" sparkedragt i 50/56 unsure.gif

Jeg har ogsaa kun 2 bodyer i str, 50 og saa nogle sparkedragter. Men ja, det bliver vildt at klaede sit barn i det... wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER