MamatilJ&M

MME til nyfødte

15 indlæg i dette emne

Jeg ønsker ikke at amme og min begrundelse er fuldt ud accepteret af min JM. Men nogen der ved om man skal bruge en speciel MME til start eller om f.eks. NAN 1 er ok? Skal selvfølgelig have snakket med JM om det næste gang, synes bare der er længe til d. 20. juni.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil anbefale dig at laese i bogen Baby af Rebecca Persson, som har raad til baade amning med bryst og med flaske i sin bog. Der staar ogsaa noget om de enkelte maerkers egenskaber :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil anbefale dig at laese i bogen Baby af Rebecca Persson, som har raad til baade amning med bryst og med flaske i sin bog. Der staar ogsaa noget om de enkelte maerkers egenskaber :)

Tak Camilla :kram2 Den er hermed tilføjet ønskesedlen til min fødselsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt NAN 1 fra henholdsvis 1 og 3 uger og det har fungeret fint :)

Jeg ved ikke hvornår den bog Camilla henviser til er fra, så måske er det med i bogen måske ikke. Nan er så vidt vi kan se lavet lidt om siden min søn fik mme, NAN indeholder nu også noget immunforeyggende, som vi ikke mener det indeholdte før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på at baby skal have noget særligt MME de første ca 3 døgn..... Det er noget med allergi, men kan ikke huske det præcis....

Sikke en hjælp hva :rolleyes ;)

Jeg skal selv have spurgt JM om det på onsdag, så er jeg meget klogere..... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på at baby skal have noget særligt MME de første ca 3 døgn..... Det er noget med allergi, men kan ikke huske det præcis....

Sikke en hjælp hva :rolleyes ;)

Jeg skal selv have spurgt JM om det på onsdag, så er jeg meget klogere..... :)

Så må du lige opdatere mig på fredag :) Kan godt huske du har sagt det med de første tre døgn, men stod i Bilka og kiggede på MME og på NAN 1 og der stod fra fødslen på pakken...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må du lige opdatere mig på fredag :) Kan godt huske du har sagt det med de første tre døgn, men stod i Bilka og kiggede på MME og på NAN 1 og der stod fra fødslen på pakken...

Det skal jeg nok ;)

Ja, det har jeg nemlig også set.... Men inde på sygehuset skulle vi bare bruge noget andet til Marlon de første døgn (han fik mme som tilskud fra starten, selv om jeg også forsøgte at amme)

Men vender tilbage med kvalificeret svar snarest ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nan 1 kan bruges fra fødslen, det bruger de i hvert fald på Kolding Sygehus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brugte selv Nan1 fra trunten var 24 timer gammel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troldemor kommer sikkert med et godt svar på onsdag.

Jeg tillader mig alligevel at fortælle, at vi brugte NAN HA, da vi begyndte på flaske-supplering fra hun var 4-5 dage (gik fuldt over da hun var 7-8 uger). Min mand havde læst noget med, at HA skulle være nemmere at optage for de små maver, da proteinet er spaltet. Jeg ved ikke, om det gør en forskel, men hun har aldrig haft problemer med maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger nan 1 og har gjort det fra starten af. men en gang i mellem får hun også en flaske grøn allomin da nan godt kan være lidt hård ved maven.

mener faktisk at det er nan de har på sygehuset. det er det i vert på sønderborg sygehus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troldemor kommer sikkert med et godt svar på onsdag.

Jeg tillader mig alligevel at fortælle, at vi brugte NAN HA, da vi begyndte på flaske-supplering fra hun var 4-5 dage (gik fuldt over da hun var 7-8 uger). Min mand havde læst noget med, at HA skulle være nemmere at optage for de små maver, da proteinet er spaltet. Jeg ved ikke, om det gør en forskel, men hun har aldrig haft problemer med maven.

Jep nan ha er mildere mod maven da mælkeproteinerne er mere spaltede. Du kan bruge den og alm nan 1 fra fødslen af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kører også på mme herhjemme til vores lille dreng, og vi bruger et produkt der hedder Nutramigen. Det købes på apoteket. Det er hvad de bruger på barselsgangen i Svendborg, og det ville vi gerne fortsætte med. Desuden fik vi at vide, at det var helt uden tilsætningsstoffer som kunne kickstarte evt. allergier, hvis nu vores søn havde anlæg for dette. Jeg har allergier, så derfor blev der lige efter fødslen taget en blodprøve fra navlestrengen, som ville anslå om vores søn også har anlæg for allergier. Denne prøver har vi netop fået svar på, og han har selvfølgelig også anlæg for allergier. Vi fik at vide, at hvis dette var tilfældet, ville de anbefale at vi fortsatte med Nutramigen. Det skulle være allergivenligt. Ulempen er så, at er det temmelig pebret at købe, men fordi han nu har anlæg for allergier, kan jeg få udstedt en recept hos lægen, som så giver mig ret til at købe Nutramigen til 1/3 af prisen.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte os Nutramigen fra apoteket til David, men det har noget og gøre med om der er nogen i familien som der har allergi så skal barnet have Nutramigen, for at forebygge mod at få allergi - det var ihvertfald hvad jeg fik fortalt af JM dengang :)

Men du kan sagtens ringe og spørge din JM, de må have en tlf tid hver dag - det havde min ihvertfald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da hverken jeg eller min mand har allergi, har jeg fået at vide vi bare skal købe det almindelige. Så jeg har købt en pakke nan 1 til lillemanden :) Så starter vi med at prøve det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER