Guest

Melodi grand prix 12

138 indlæg i dette emne

Ja måske :prik ... Eller også skulle vi have haft Jesper med til det internationale istedet for Soluna. Hans bidrag mindede da lidt om det svenske, synes jeg.

Hun skulle helt sikkert ikke være blevet stemt videre fra Danmark, men ok - Fatter alligevel sjældent, hvorfor DK sender dem videre, som de gør :whistling Synes tit jeg har andre favoritter end mine landsmænd :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun skulle helt sikkert ikke være blevet stemt videre fra Danmark, men ok - Fatter alligevel sjældent, hvorfor DK sender dem videre, som de gør :whistling Synes tit jeg har andre favoritter end mine landsmænd :rolleyes

Var der ikke noget med, at det var den (såkaldte) ekspertjury, der sendte Soluna videre på bekostning af Jesper? At "folket" faktisk havde givet ham flest stemmer? Jeg kan ikke huske det helt, men mener at have siddet og været overrasket over at jeg var enig med mine landsmænd og irriteret over at juryen så overrulede... :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var der ikke noget med, at det var den (såkaldte) ekspertjury, der sendte Soluna videre på bekostning af Jesper? At "folket" faktisk havde givet ham flest stemmer? Jeg kan ikke huske det helt, men mener at have siddet og været overrasket over at jeg var enig med mine landsmænd og irriteret over at juryen så overrulede... :help

Uha, det ved jeg sørme ikke... Så meget har jeg alligevel heller ikke fulgt med i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var der ikke noget med, at det var den (såkaldte) ekspertjury, der sendte Soluna videre på bekostning af Jesper? At "folket" faktisk havde givet ham flest stemmer? Jeg kan ikke huske det helt, men mener at have siddet og været overrasket over at jeg var enig med mine landsmænd og irriteret over at juryen så overrulede... :help

Mener du har ret- kan også erindre, at jeg var tosset- jeg kunne også bedst lide Jespers :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg så den eneste der godt kan li den sang vi havde med, og mener den passer bedre til MGP end jespers (som jeg også synes er super god) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi heppede nu osse på Jespers sang herhjemme... men alligevel kunne vi nu osse li Soluna. Det overrasker mig meget at den ikke fik flere stemmer i dag :rolleyes

Men min datter på 10 og jeg har hele dagen hørt youtube og den svenske sang... den er såååå fed :balloon Så vi jublede da den vandt... weee :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg så den eneste der godt kan li den sang vi havde med, og mener den passer bedre til MGP end jespers (som jeg også synes er super god) :)

Altså Solunas sang har groet på mig, og jeg synes den er helt fin :) Og jeg synes i hvert fald HELT SIKKERT at den fortjente en bedre placering end den fik!!!! Men jeg kunne bedre lide Jespers :) Og jeg synes faktisk at MGP begynder at trække i en retning, som Jespers bidrag passer bedre ind i (Stilmæssigt synes jeg jo at Jespers minder en del om Sveriges bidrag) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var så nok heller ikke så vild med Sveriges sang <_< den faldte ikke i min smag, men kan godt li jespers ;)

Men min helt klare farvorit var Rumæninen, synes den var super glad og festlig den sang :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var så nok heller ikke så vild med Sveriges sang <_< den faldte ikke i min smag, men kan godt li jespers ;)

Men min helt klare farvorit var Rumæninen, synes den var super glad og festlig den sang :balloon

:ditto til det hele! :)

Men resten af Europa er åbenbart ikke enige med os :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde Sverige som favorit under hele aftenen :) Men HELT ÆRLIGT, vi fik ikke et eneste point fra dem :klap Tak for sammenholdet Sverige ( og vi gav jer 12, tsk,tsk,tsk )

Jeg har ikke rigtig været helt oppe og køre over det i en del år, eller siden alle østlandene kom med.. Det er jo oftest dem der styrer showet og stemmer på hinanden.

Jeg har ikke været vild med Danmarks bidrag på noget tidspunkt, men uanset, så gjorde de det sgu flot og gav alt de havde og så er det bare pisse ærgerligt, de andre lande ikke delte vores musiksmag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For første gang så længe jeg kan huske, så vi ikke melodi Grandprix.

Det er blevet for stort, for useriøst og for svært for os i norden at følge med, fordi man jo stemmer på sine nabolande.

Men jeg er alligevel nysgerrig, for plejer jo at følge med -Så det er dejligt at vi har denne tråd :glad

Og jo der var noget med at folket havde stemt på Jesper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var nu også vild med Solunas sang, men som grand prix sang så falder den ved siden af - alle balladerne falder som oftest fra, der skal være noget folk husker, noget med gang i. Men med det lort der fik flere stemmer end DK så er det ved at være lidt flovt... Syntes personligt at ruslands bidrag var friskt, kan ikke se hvorfor det er at gøre grin med det, de har en sang der er nem at synge omkvædet på, de er nogen folk husker, de har et show der får smilet frem, men det må desværre være fagjuriens fortjeneste at de kun fik en 2 plads... (men nu syntes jeg også bare det var den bedste i top 5, så hellere dem som vindere en Sverige)

En anden ting vi snakkede om herhjemme var om ikke Sverige spiller på lige lovlig mange heste med deres sangskrivere der har skrevet ca halvdelen af sangene til årets grand prix! Det virkede lidt ekstremt. Det er selvfølgelig lovligt og efter bogen, men en liiiile smule usmageligt at sende sangskrivere til alle landes grand prixer (der var også en i DK). Ok de gør det jo godt for ellers kom de ikke videre meeen syntes grand prix ånden går lidt tabt et eller andet sted.

Måske er jeg bare Tøze fornærmet på Sverige og deres svigt i forhold til DK.... der går nok lige nogle år inden de får en stemme fra mig. Kunne ikke li deres sang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var vild med sveriges sang og havde helt klart den som min favorit. Men er da ret skuffet over at vi ikke fik stemmer af dem <_< jeg synes helt klart at vi havde en god sang, der fortjente en noget bedre placering.

Og så forstår jeg slet ikke ruslands sang! Synes slet ikke den hører hjemme i et MGP. De var da meget søde de bedster, men sangen var skod... og så er de mere bare til hygge-underholdning og ikke et show som MGP - der synes jeg dygtige sangere og velskrevne gode sange hører sig til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER