MrsMom

Tips til sprøjten...

14 indlæg i dette emne

Ja er der nogen gode tips til når man skal tage de sprøjter med hormoner og ægløsnings sprøjten?

Jeg frygter det lidt, men prøver at tænke på hvorfor det er jeg skal gøre det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit bedste tip er bare gør det! :) Tanken om det er absolut værre end selve oplevelsen. Knib med fingrene om sådan en mavedelle og så bare stik til. Nålen er så tynd, at jeg har oplevet mere smerte ved et myggestik. På et tidspunkt begynder man at få lidt blå mærker. Hvis man får stukket lige oven i sådan et, kan det godt begynde at bløde lidt, så jeg foreslår at du vælger et område, hvor du ikke er alt for blå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig virkede det modsatte ;)

Jeg oplevede at nogle steder på maven var mere ømme end andre, så det bedste var lige at mærke med tippen af sprøjten hvor det føltes mindst dårlig lige den dag. Så gjorde det stort set aldrig ondt, og jeg fik heller ingen blå mærker!

Hav et stykke chokolade e.l. klar til belønning :)

Og bare rolig - det er slet ikke så slemt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at det værste nok foregår inde i mit hovede (det var faktisk det samme da jeg skulle have en tatovering) så i forhold til det, så er det nok ikke såå slemt ;)

Men jeg vil huske den med chokoladen - beløning må være på sin plads :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en forfærdelig nåleskræk, så jeg var lidt panisk over at skulle stikke i mig selv. Dengang blev vi dog enige om at jeg selv skulle stikke, for så kunne jeg selv kontrollere hvor og hvornår der blev stukket - og det var faktisk ikke så slemt som jeg frygtede. Bare husk at tage godt fat i en lille delle og pres sammen om den. Så er det minimalt hvad du mærker for nålen er ussel tynd.

Pøj pøj med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanken om det er meget værre end selve oplevelsen.

Jeg havde også steder på maven der var ømmere end andre. Nogle dage gjorde selve prikket i huden lidt ondt og andre dage mærkede jeg intet.

Som du selv er inde på, så er målet det hele værd :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede næsten ingenting til det :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

bare stik derudaf... Jeg synes det gik hurtigst, hvis man ikke sku sidde og tag sig sammen til at stikke. Jeg mærkede nu heller ikke ret meget, når jeg stak mig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand gjorde det ved mig, for jeg kunnecslet ikke få mig selv til det. Og det er egentligt noget pjat for det,gør slet ikke ondt:-) jeg er blevet gravid og harvtermin 14 dec. ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov sorry, havde et spørgsmål, men fandt ud af det - og jeg kan vist kun redigere ikke fjerne min post...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sætter en iskold coladåse direkte på maveskindet i små 20 sekunder og så stikker jeg lige efter jeg fjerner den. Det får maveskindet til at blive følelsesløs og så mærker jeg overhovedet ikke nålen :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand stikker også mig, også må jeg slå ham over fingrene bagefter - noget for noget.... :whistling

Men i sidste forsøg gjorde det faktisk ikke ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu ved jeg ikke om du er begyndt endnu...

men vi fik vist hvordan de skulle tages og jeg blev ret nervøs, men som sygeplejeske sagde, at hvis ikke jeg kunne måtte min kæreste stikke <_<

Men om aften da jeg skulle tage den første hormonindsprøjtning VILLE jeg selv, og det var overraskende nemt, skulle bare lige overvinde det at stikke :rolleyes

:goodluck med det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For det første Held og Lykke :P

Jeg syntes at det var nemt at stikke sig selv, jeg tog den lige inden, vi skulle spise, så tænkte jeg ikke så meget over det, tænkte mere på at få noget mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER