anneweng

Barsel

21 indlæg i dette emne

Jeg nupper lige idéen til denne tråd fra en anden terminsgruppe :) Jeg går nemlig og tæller ned til min barsel i øjeblikket og det tænker jeg at I andre måske også gør. Så hvornår går I på barsel og hvad skal tiden derhjemme bruges til indtil fødslen?

Jeg har 8 ugers barsel før termin og derudover holder jeg 3 ugers sommerferie inden, så jeg har kun 18 arbejdsdage tilbage :loveshower Det er meget mærkeligt at skulle være væk fra arbejdet så længe, men jeg glæder mig nu alligevel..

Jeg skal bruge tiden på at holde ferie med min mand i to uger i sommerhus i danmark, se EM i fodbold, OL fra London og så bare gå og hygge mig og gøre klar til lillepigen derhjemme :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja... Har jo praktisk talt allerede barsel, og så alligevel ikke. Jeg har en eksamen den 22. august, så den skal jeg selvfølgelig læse op til. Men jeg har ingen undervisning, og intet studiejob. (Eller det vil sige... Har et "ubetalt" studiejob i min mands virksomhed, men det har jeg skruet hel del ned for i forbindelse med at jeg blev syg tidligere i graviditeten).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er offentlig ansat og kan derfor gå fra to mdr. før og derudover holder jeg en måneds ferie plus et par dage (noget gammelt ferie). Jeg går fra d.12 Juni :D

Det glæder jeg mig til!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går fra en måned før, hvilket først er ultimo august!!!... Har heller ikke haft en eneste (graviditetsbetinget) sygedag så man må sige min arbejdsgiver får noget for pengene :)

Jeg har forespurgt min arbejdsgiver om muligheden for at udskyde 2012 ferien så jeg kan få den i den anden ende når baby er kommet.... Sammen med 2013 ferien kan det jo blive til en del.

Jeg har det fysisk godt så derfor denne løsning. (Kan være jeg ombestemmer mig til juli, hvor det er varmt og tungt det hele)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går fra en måned før, hvilket først er ultimo august!!!... Har heller ikke haft en eneste (graviditetsbetinget) sygedag så man må sige min arbejdsgiver får noget for pengene :)

Jeg har forespurgt min arbejdsgiver om muligheden for at udskyde 2012 ferien så jeg kan få den i den anden ende når baby er kommet.... Sammen med 2013 ferien kan det jo blive til en del.

Jeg har det fysisk godt så derfor denne løsning. (Kan være jeg ombestemmer mig til juli, hvor det er varmt og tungt det hele)

Jeg prøvede også at forhøre mig om jeg kunne udskyde ferien, da jeg ikke mente at der var behov for tre uger oveni de otte uger jeg automatsik får, men det kunne ikke lade sig gøre, da jeg så ville have for meget ferie til gode i den anden ende.. Men så kan jeg jo bare glæde mig over at 15. juni er sidste arbejdsdag for mig :) Jeg har det også fysisk godt og mit job er ikke fysisk anstrengende så derfor forespørgslen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sygemeldt og bliver derfor nød til at gemme mit ferie til efter barsel...(der er en måned til jeg ville have gået på ferie, efterfulgt af barsel)

Jeg skal ikke lave det vilde, en uge i sommerhus ved vestkysten er det eneste der er planlagt. Vi ville have været til thailand her i foråret, men jeg har haft det for skidt. Jeg har haft nogle gode dage her på det seneste, håber det fortsætter så jeg også har gode minder/dage at tænke tilbage på.....

Varmen er ved at tage livet af mig idag.... så det er måske godt nok jeg ikke kommer udenlands i år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går af 1 mdr før og inden da skal jeg holde 6 uger ferie, så jeg går af 13 juli. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går af 4 uger før + 1 uges ferie sammenhængende med, så det er midti august, så der er maange arbejdsdage til ...

Jeg har så også 2 ugers ferie i juni/juli, men resten af ferien bliver vist gemt til jeg kommer tilbage fra barsel, fordi det ikke lige passer ind, eftersom det ramler ind i de andres sommerferie. Men jeg er ligeglad, hvornår jeg holder den ferie - bare jeg får de dage, jeg skal ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk ikke snakket 100% om det endnu. Men ihvertfald de 4 uger før dvs slut august. Jeg har 3 ugers ferie juli/august, som er planlagt før jeg vidste jeg var gravid og er lagt der fordi der indtil fornyligt var tvunget ferie lukket i uge 29/30 i de københavnske daginstitutioner. og derfor er vores 3 ugers ferie forskudt af hinanden. Derfor har jeg luftet for min chef at flytte min sidste uge til ugen op til min barsel, så der er andre der kan få ferie i den uge.

Men venter en afklaring på om vi kan finde en fælles løsning på mit job om jeg kan arb indtil barsel. Jeg er i butik og kan desværre ikke stå op og ikke være der så mange timer som jeg plejer :( så vi skal finde ud af om jeg kan arb deltid, men stille sidende arb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved det faktisk ikke præcist, da jeg er sygemeldt frem til termin, og derfor ikke går så meget op i det :)

Men mon ikke jeg overgår til barsel 4 uger før termin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sidste skoledag på fredag og har sidste eksamen den 14. juni, så efter det har jeg ferie/barsel :)

Og jeg GLÆDER mig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kan jeg gå fra 8uger før termin. + så tager jeg lige næsten 4ugers ferie inden.... så har sidste arbejdsdag, fredag d. 29/6 loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg arbejder for min mand så jeg har det frit men jo de 4 uger før går jeg på barsel midt i August :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også så heldig at gå i skole, så her hedder det på en måde 20 Juni.. Men jeg kører post i fritiden (lørdage og muligvis også lidt i sommerferien) og der satser jeg på at gå fra omkring 1 aug. altså 2 mnd. før :loveshower

Mææææn jeg har ferie i uge 28+29 og det er første gang siden 2003 at jeg ikke arbejder fuldtid i HELE sommeren, så jeg kan slet ikke få mine arme ned!!!! :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal jeg til lægen her lige om lidt og høre hvad hun har at sige mht sygemelding. Men ved i hvordan det hænger sammen hvid jeg bliver sygemeldt og afholde den ferie jeg har planlagt? Jeg har nemlig en fornemmelse af min chef ikke er så glad for løsningen der hedder deltid og stillesidende arb <_< så forventer det det værste som er en fuldtidssygemelding. Men ved at normalt må man ikke holde ferie når man er sygemeldt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikke afholde den planlagte ferie som sygemeldt, du har derfor lov at holde den i forlængelse af barslen istedet. Det er den besked jeg fik da jeg blev fuldtidssygemeldt på mit arbejde. Tror ikke det varierer fra arbejdsplads til arbejdsplads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej den regel er vist meget fast, men må man tage på sin planlagte ferie, hvis man kan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Så vidt jeg ved, kan man ikke holde ferie som sygemeldt, så hvis du ønsker at holde ferie, skal du være raskmeldt i den periode :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa:) jeg har jo været (er) sygemeldt pga stress og fik lov at tage på ferie i min sygemelding. Men der skal være en klar aftale med kommunen, i mit tilfælde sagde lægen, at det var en god ide. Helt praktisk holder man en pause fra sygedagpengene og får sin løn i stedet (hvis man har arbejde), men det er supervigtigt at det er aftalt med både arbejdsgiver og jobcenteret. Og jeg tror ikke at man "bare" får lov til det.

(nu har jeg ikke lige læst linksne, så hvis noget andet gælder graviditetssygemelding, må I lige bære over med mig)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER