Myliona

Hvornår er man "lige oppe over"??

19 indlæg i dette emne

Ja, nu er jeg lige spørgejørgen ;)

Når jeg siger til folk jeg har 7 uger til termin, reagere mange ved at sige:

Så er det jo lige oppe over..

Men.. Er jeg den eneste der mener at "lige oppe over" da først kan være når man reelt har en "chance" for at gå i "normal" fødsel? Altså det er vel når man er 2-3-4 uger til termin?

Og hvornår er man højgravid? Der var en der sagde til mig at min mave var lille, når man tænkte på jeg var højgravid.. Øh, det er jeg da heller ikke?? :rolleyes

SÅ:

Hvornår er man "oppe over"?

Hvornår er man "højgravid"?

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ha ha, det har jeg ogsaa taenkt over - det er jo ikke fordi 6 ugers manglende tid til termin er kort tid, men heller ikke lang tid unsure.gif

Og mavestoerrelse er jo ogsaa relativt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk bruger de udtryk i flæng.. men jeg synes selv det er med en måned til termin.. Men tror ikke der er en reel definition af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil synes fra uge 37..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle mener man er højgravid når man er i 3. Trimester...... Men jeg vil mene at både højgravid og "lige oppe over" hører til fra 37+0 og frem.... Altså indenfor normal fødselsperiode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det vil jeg også gerne vide. Alle siger til mig nå det er vist lige op over fordi min mave er så stor. Men jeg er altså først sat til 3/8.

Så ja... Hvornår er jeg rigtig lige op over?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo forresten 34+ og min gyn sagde igaar, at nu er vi ved at vaere der... unsure.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide, at jeg jo var meget lille når man tænkte på at jeg var høj gravid.

Stod bare som et spørgsmålstegn - JEG ER DA IKKE HØJGRAVID???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror man er højgravid når man føler sig det ;) når man vralter, ikke kan tage sko på, får vand i fødderne, pruster som en hest osv :lolhit

Lige op over, må vel være fra uge 37 ca.. altså så man reelt kan føde en hvilken som helst dag??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror man er højgravid når man føler sig det ;) når man vralter, ikke kan tage sko på, får vand i fødderne, pruster som en hest osv :lolhit

Lige op over, må vel være fra uge 37 ca.. altså så man reelt kan føde en hvilken som helst dag??

Pruster konstant, vralter, skal sidde ned for at få sko på.. Har dog ingen vand i kroppen! Så HELT højgravid er jeg ikke endnu :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, nu er jeg lige spørgejørgen ;)

Når jeg siger til folk jeg har 7 uger til termin, reagere mange ved at sige:

Så er det jo lige oppe over..

Men.. Er jeg den eneste der mener at "lige oppe over" da først kan være når man reelt har en "chance" for at gå i "normal" fødsel? Altså det er vel når man er 2-3-4 uger til termin?

Og hvornår er man højgravid? Der var en der sagde til mig at min mave var lille, når man tænkte på jeg var højgravid.. Øh, det er jeg da heller ikke?? :rolleyes

SÅ:

Hvornår er man "oppe over"?

Hvornår er man "højgravid"?

:)

Jeg vil sige når der er en måned igen så er man højgravid og lige oppe over :rolleyes :loveshower

Før mente jeg også man først var højgravid når man var indenfor den "normale" fødselstid 37+0 til 42+0, men eftersom jeg fødte Frederik 36+3, så tæller jeg nu fra en måned før :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ha ha, min søster og jeg snakkede om det i sidste uge!!! Hun havde nemlig været vikar på hendes gamle praktikplads og alle sagde at hun var "højgravid" - vi blev enige om at så må "højgravid" være 3 trimester, der er barnet levedygtig.

Personligt ville vi nok ikke sige højgravid før den sidste halvanden måde eller mindre, men vi blev enige om at hvis andre bruger termen på den måde så må det jo være sådan!

Men "lige oppe over" er jeg enig med alle andre om er når man reelt har en chance for at føde inden for normalen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle mener man er højgravid når man er i 3. Trimester...... Men jeg vil mene at både højgravid og "lige oppe over" hører til fra 37+0 og frem.... Altså indenfor normal fødselsperiode :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Højgravid er cirka en måned før, sagde min jm, og lige op over vil jeg også sige indenfor fødselsperiode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg "holder med" Lotte - altså at man er højgravid, når man føler sig det. Besværet, stor osv :gravid .. og lige oppe over må være indenfor normaltiden, hvor man kan føde, altså 37+

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle mener man er højgravid når man er i 3. Trimester...... Men jeg vil mene at både højgravid og "lige oppe over" hører til fra 37+0 og frem.... Altså indenfor normal fødselsperiode :)

:ditto

At folk så jævnligt siger til mig allerede nu at det er "oppe over" (fordi min mave er så stor?) det er jo så en anden sag ;)

Hvis man er højgravid når man føler sig besværet, så var jeg sgu højgravid før jeg fik synlig mave :lolhit Ej, jeg kan nu godt følge den definition også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart ville jeg sige, at de to termer følges ad :)

Altså at højgravid betyder, at man er lige oppe over, altså at man kan føde når som helst. Og det passer nok meget godt med ca. 1 måneds tid før termin..

Men det er da rigtigt, at når man føles sig meget besværet, er man vel også højgravid?? Håber i den grad at det venter til ca. 1 månes før termin og gerne endnu længere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig højgravid nu 31+4 fordi jeg synes min mave er kæmpe og hele tiden bliver spurgt om det er ved at være tid. Hvis man først er højgravid den sidste månede har jeg kune været højgravid i nogle få uger ved de andre to. Jeg mener højgravid i sidste trimestre og lige op over de sidste 3-4 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha ifølge den definition med besværet så var jeg aldrig højgravid selvom jeg fødte 12 dage over tid, for følte min slet ikke besværet og spinnede til dagen før jeg blev sat i gang ;) Men kaldte mig nu selv højgravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER