Myliona

De unge mødre - Stine sagen

107 indlæg i dette emne

Ej - har børnene fået to forskellige plejefamilier?! Ej, hvor er det langt ude! :(

Puha.... "Jeg kunne slet ikke huske det var dig der var min mor" :boo

:boo Det var bare forfærdenligt at se :boo Føj hvor er det synd for dem alle..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en tragisk og sørgelig historie for alle de involverede :boo :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pudsigt at Benno ikke ville medvirke ;)

Ja, jeg forstår stadig ikke, at de som udgangspunkt mistænkte hende, når det var Benno der var hjemme... Ved godt det var gamle blødninger, men stadig. Det kunne jo fuldstændig ligeså godt være ham og Stine havde jo altså en datter i forvejen der intet fejlede.

Kors, hvor er det tragisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes hun kommer med en flot konklusion, nemlig at hun ikke vil pege finger af nogen, for hun ikke vil udsætte andre for det samme.

Hun kunne jo sagtens havde sagt, hvorfor er Benno ikke mistænkt, eller hans familie, eller pædagogerne i vuggestuen eller på det hjem, hvor hun har boet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes hun kommer med en flot konklusion, nemlig at hun ikke vil pege finger af nogen, for hun ikke vil udsætte andre for det samme.

Hun kunne jo sagtens havde sagt, hvorfor er Benno ikke mistænkt, eller hans familie, eller pædagogerne i vuggestuen eller på det hjem, hvor hun har boet...

Ja, det er vildt at hun har det.. Overskud.. Jeg var kørt helt død i det.. Var flippet ud, og jeg havde sagt "hvorfor mig.."

Synes hun tackler det SÅ flot - det er SÅ "stort" af hende ikke at pege fingre..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes hun kommer med en flot konklusion, nemlig at hun ikke vil pege finger af nogen, for hun ikke vil udsætte andre for det samme.

Hun kunne jo sagtens havde sagt, hvorfor er Benno ikke mistænkt, eller hans familie, eller pædagogerne i vuggestuen eller på det hjem, hvor hun har boet...

Benjamin gik vel ikke i vuggestue - det var han da alt for lille til? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Benjamin gik vel ikke i vuggestue - det var han da alt for lille til? :unsure

jamen så de pædagoger, som var i Isabellas vuggestue/børnehave, for de passede jo Benjamin, mens de var til samtale om datteren...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tragisk en sag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en skrækkelig sag og der er mange ting der undre mig. Hvorfor må børnene ikke bor hos bedsteforældrene? Det vil da helt klart være det bedste for dem. Hvorfor skal det hele tage så lang tid at afgøre? Det skader jo bare børnene mere. Hvorfor kommer de i hver deres plejefamilie?

Jeg synes man skal passe på med f.eks. at dømme Benno eller andre. Det kom frem at volden er sket én gang og der kan Benjamin jo have været sammen med en masse som måske ikke bliver nævnt overhovedet.

Jeg synes det er flot af Stine at hun ikke vil pege på nogen og ikke vil udsætte andre for det hun har været igennem, men hvor må det være skrækkeligt at kunne gå fremover og tænke på hvad der er sket og hvem der kan have gjort det.

Jeg kan egentlig godt forstå Benno ikke vil deltage. Det må også have været skrækkeligt for ham og jeg kan godt forstå han gerne vil have ro og fred.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg håber faktisk, at dem, som har mistænkt Stine har set programmet, og måske revurdere sagen...

Og at nogle sidder med røde ører over behandlingen af Stines børn mens alt dette har kørt. De turer på børnehjem frem for en plejefamilie med det samme, og så at der skal være grænser i en plejefamilie, så barnet ved, hvem der er mor og hvem der er plejemor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en skrækkelig sag og der er mange ting der undre mig. Hvorfor må børnene ikke bor hos bedsteforældrene? Det vil da helt klart være det bedste for dem. Hvorfor skal det hele tage så lang tid at afgøre? Det skader jo bare børnene mere. Hvorfor kommer de i hver deres plejefamilie?

Jeg synes man skal passe på med f.eks. at dømme Benno eller andre. Det kom frem at volden er sket én gang og der kan Benjamin jo have været sammen med en masse som måske ikke bliver nævnt overhovedet.

Jeg synes det er flot af Stine at hun ikke vil pege på nogen og ikke vil udsætte andre for det hun har været igennem, men hvor må det være skrækkeligt at kunne gå fremover og tænke på hvad der er sket og hvem der kan have gjort det.

Jeg kan egentlig godt forstå Benno ikke vil deltage. Det må også have været skrækkeligt for ham og jeg kan godt forstå han gerne vil have ro og fred.

Jeg siger heller ikke det er Benno, men jeg undrer mig over, hvorfor han ikke som udgangspunkt bør være nøjagtig ligeså mistænkt som Stine - de er jo forældre med lige forældremyndighed?

Og ja, hun vil garanteret funderer over hvem det mon var, resten af sit liv og hun får sikkert aldrig et svar :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil lige tilføje, at jeg synes det er rigtig godt, at kommunen, politiet og syghuset reagerede, da de fandt ud af, at der kunne være sket en forbrydelse.

Men hvordan det hele fortsatte og deres videre håndtering af sagen, synes jeg er kritisk. og jeg håber at denne sag vil få øjnene op for, hvordan man evt. skulle gøre det en anden gang, hvis man skulle opleve lignende sag en anden gang.

Hvem der er den skyldige, og om der overhovedet er en skyldig eller om det er en sygdom/genfejl eller lignende. Det ved jeg ikke, og jeg synes som Stine også selv slutter af med, at de finder de nok ikke 100 % ud af, og at sagen nu bare skal afsluttes, så andre ikke ender i lignende situation

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad mundlam tilbage da det sluttede.. Og aner stadig ikke hvad jeg skal sige.. Det krøb helt ind under huden på mig :boo og jeg stadig ikke slippe udsendelsen.

Jeg tror jeg tygger på det til i morgen inden jeg besvarer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det bare en frygtelig sag. Tænkt at hele ens liv kan blive revet totalt fra hinanden på den måde uden at man selv har nogen indflydelse på det overhovedet.

Når jeg kigger på min lille datter tænker jeg jo at vi skal være sammen og være en familie resten af livet, men når man så ser den udsendelse går det op for en at man aldrig kan vide sig sikker. Tænk at man kan risikere at miste sine børn på den måde uden at man har gjort noget galt og uden at man selv kan forhindre det i at ske.

:boo kunne ikke lade være med at tude da jeg så det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes helt klart den første fejl er hos lægerne der har scanner Benjamin ! Havde den første scanning været oppe i rådet så var der meget der så anderledes ud for dem alle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det skrækkeligt... Prøv at tænk at pga en mistanke kan ens forhold til ens børn blive helt ødelagt...

Og hvor er det grotesk at det skal tage så lang tid at behandle sagen og nu bruger de endnu længere tid på at overveje om børnene må komme hjem igen.. snøft

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger heller ikke det er Benno, men jeg undrer mig over, hvorfor han ikke som udgangspunkt bør være nøjagtig ligeså mistænkt som Stine - de er jo forældre med lige forældremyndighed?

Og ja, hun vil garanteret funderer over hvem det mon var, resten af sit liv og hun får sikkert aldrig et svar :(

Jeg kan godt forstå du undres og det gør jeg også men det kan jo være at de har haft ham eller andre i tankerne men da nr 2 anfald kom var han ikke i nærheden og derfor var mistanken mod stine størst.sådan som jeg lige tolker det de sagde i udsendelsen. Det ved vi i princippet ikke fordi vi kun se sagen fra stines side :)

Det er frygteligt som en hel familie er blevet ødelagt og at børnene i princippet har mistet deres mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, hvor jeg altså også syntes det var en frygtelig udsendelse.

Jeg synes det er fantastisk at der bliver reageret på skaden på barnet, og at man forsøger at forhindre, at barnet bliver udsat for det samme igen. Men måden det gøres på virker jo ret grotesk, og at ting kan trække så meget ud, når der er små børn med i billedet!?

Er der mon nogen der ved om hun stadig ikke har fået børnene tilbage igen? Eller vil hun aldrig få det? Hvorfor? Aj, jeg forstår det altså virkelig ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt nok den udsendelse satte gang i tankerne hos mig. Der har været så meget sladder, så det har været rigtig svært at finde hoved og hale i, hvad der var fakta, og hvad der var rygter.

Jeg synes godt nok hun er stærk. Jeg er ikke 100 % sikker på, at jeg tror på, at hun er uskyldig, men hun virkede meget oprigtig, og føj, hvor må det være forfærdeligt at være under anklage på den måde. Synes det gjorde rigtig stort indtryk på mig, da Benjamin fik sit andet anfald, og hun ikke måtte røre ham eller tage med på sygehuset. De anfald var jo livsfarlige, og så må hun ikke engang komme med og være der for ham. Puha, der ville jeg nok vise tænder, hvis det var mig.

Synes også det rørte mig rigtig meget, da man så den videooptagelse af Isabella, der snakkede om at hendes "mor". Er imponeret over hvordan Stine tager det i stiv arm, og forklarer hende stille og roligt, hvordan det hænger sammen. Men jeg blev også ret harm på plejemoderen eller de mennesker, der har sagt til Isabella, at hun er hendes mor. Der er bare ikke blevet trukket en klar nok grænse der! Hvor må det bare have været hårdt for Stine at høre hendes datter snakke om en anden som hendes mor.

Efter at have set den udsendelse er jeg bare blevet endnu mere klar over, hvor min jurauddannelse skal bære hen. Jeg har hele tiden sagt, at jeg vil bruge den til at hjælpe familier, men nu står det mig endnu mere klart, at det er den vej jeg skal. Synes der er SÅ mange huller i det system, at der må gøres noget, og jeg håber at udsendelsen kan være med til at skabe en debat omkring emnet. For det kan ikke være rigtigt, at man tager børnene fra en mor på den måde, og så 6 måneder efter at hun er blevet renset, har hun stadig kun lov til at se dem hver 14. dag. Det gør mig SÅ gal. :gal Synes helt klart også at en 6 måneders varetægtsfængsling er ALT for længe, og helt ærligt, kunne hun ikke have fået lov til at se sin søn i den tid?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt nok den udsendelse satte gang i tankerne hos mig. Der har været så meget sladder, så det har været rigtig svært at finde hoved og hale i, hvad der var fakta, og hvad der var rygter.

Jeg synes godt nok hun er stærk. Jeg er ikke 100 % sikker på, at jeg tror på, at hun er uskyldig, men hun virkede meget oprigtig, og føj, hvor må det være forfærdeligt at være under anklage på den måde. Synes det gjorde rigtig stort indtryk på mig, da Benjamin fik sit andet anfald, og hun ikke måtte røre ham eller tage med på sygehuset. De anfald var jo livsfarlige, og så må hun ikke engang komme med og være der for ham. Puha, der ville jeg nok vise tænder, hvis det var mig.

Synes også det rørte mig rigtig meget, da man så den videooptagelse af Isabella, der snakkede om at hendes "mor". Er imponeret over hvordan Stine tager det i stiv arm, og forklarer hende stille og roligt, hvordan det hænger sammen. Men jeg blev også ret harm på plejemoderen eller de mennesker, der har sagt til Isabella, at hun er hendes mor. Der er bare ikke blevet trukket en klar nok grænse der! Hvor må det bare have været hårdt for Stine at høre hendes datter snakke om en anden som hendes mor.

Efter at have set den udsendelse er jeg bare blevet endnu mere klar over, hvor min jurauddannelse skal bære hen. Jeg har hele tiden sagt, at jeg vil bruge den til at hjælpe familier, men nu står det mig endnu mere klart, at det er den vej jeg skal. Synes der er SÅ mange huller i det system, at der må gøres noget, og jeg håber at udsendelsen kan være med til at skabe en debat omkring emnet. For det kan ikke være rigtigt, at man tager børnene fra en mor på den måde, og så 6 måneder efter at hun er blevet renset, har hun stadig kun lov til at se dem hver 14. dag. Det gør mig SÅ gal. :gal Synes helt klart også at en 6 måneders varetægtsfængsling er ALT for længe, og helt ærligt, kunne hun ikke have fået lov til at se sin søn i den tid?!

Jeg er enig med dig på mange punkter. Jeg må indrømme, at jeg heller ikke er 100% overbevist om hendes uskyld men bestemt heller ikke om det modsatte. Jeg vil gerne give alle andre ret i, at der er meget mystisk ved denne sag. Uanset hvad var jeg enormt påvirket af, at hun ikke så sine børn i så lang tid, og at deres tilknytning til hinanden er blevet totalt smadret. Og de stakkels børn altså... Og så tvivler jeg sådan set heller ikke på, at Stine vil sine børn absolut det bedste.

Scenen med "mor" rørte også mig meget. Det må være så sindssygt hårdt og forfærdeligt at høre ens eget barn kalde en anden dame for mor. Dog synes jeg ikke, at det er helt fair at bebrejde plejemoderen. Formentlig har hun sine egne børn boende hjemme, som kalder hende mor, og derfor tror jeg meget meget hurtigt, at det bliver naturligt for et så lille barn også at kalde hende for mor (Jeg kender flere plejefamilier, hvor det også er gået sådan). Og helt ærligt: plejemoderen ER jo også en form for mor for hende. Det er hende, som Isabella ser hver morgen og aften, det er hende, som trøster hende, når hun er ked, og det er også hende, som hun putter sig ind til, når hun er træt og mut.

Selvom jeg til fulde forstår Stines frustration og sorg over at høre Isabella kalde hende for "mor", så ville jeg faktisk synes, at det var værre, at plejemoderen som hun har kendt siden hun var 2, begyndte at rette Isabella, når hun kaldte hende for "mor", når hun endelig er blevet så tryg og tilpas i sin plejefamilie, at hun føler, at hun er på linje med de andre børn. Det vidner faktisk mere om stor kærlighed, synes jeg. Og selvom det måske er dybt uden grund, er Isabellas virkelighed jo lige nu, at hun rent faktisk HAR 2 mødre på en måde. Jeg synes, at Stines forklaring var fin og meget sød og pædagogisk. Men jeg tror bare ikke, at Isabella forstår det lige pt.

men jeg synes, at når hun bliver større, skal hun selvfølgelig forklares, hvordan det hænger samme, og at Stine er hendes "rigtige" mor.

Men som sagt: jeg vil på ingen måde forsøge at forklejne Stines følelser omkring det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tragisk en sag

Kan jo ikke være mere enig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt at denne sag belyser noget som er så forfærdentligr på mange måder.

Stine bliver beskyldt for at skade sit spædbarn med vilje, hun bliver fængslet, får taget hendes børn, tvivlsomt om hun får dem igen, hun gik fra sin kæreste, og tiden vil kun vise de ar og meen børnene og hun vil få.

Men jeg syntes man skulle se på hvilket samfund vi har.

Benjamin bliver skannet og de ser blødningerne, Stine bliver overvåget og senere fængslet og uskyldigt beskyldt for senere at blive frikendt.

Hvilke konsekvens kommer det til at have for den første læge at vedkommende lavede sådan en katostrofal menneske fejl? Og hvad med sagsbehandlingstiden det er jo simpelhen ikke ok.

Syntes måske man skulle kigge på hvilke ændringer man kunne lave på det punkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt at denne sag belyser noget som er så forfærdentligr på mange måder.

Stine bliver beskyldt for at skade sit spædbarn med vilje, hun bliver fængslet, får taget hendes børn, tvivlsomt om hun får dem igen, hun gik fra sin kæreste, og tiden vil kun vise de ar og meen børnene og hun vil få.

Men jeg syntes man skulle se på hvilket samfund vi har.

Benjamin bliver skannet og de ser blødningerne, Stine bliver overvåget og senere fængslet og uskyldigt beskyldt for senere at blive frikendt.

Hvilke konsekvens kommer det til at have for den første læge at vedkommende lavede sådan en katostrofal menneske fejl? Og hvad med sagsbehandlingstiden det er jo simpelhen ikke ok.

Syntes måske man skulle kigge på hvilke ændringer man kunne lave på det punkt.

Jeg så ikke det hele, fordi jeg faldt i søvn, men hvilken fejl var det, lægen lavede?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, jeg prøver lige igen.

Jeg så ikke hele sagen, hvordan fejlede lægen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt at denne sag belyser noget som er så forfærdentligr på mange måder.

Stine bliver beskyldt for at skade sit spædbarn med vilje, hun bliver fængslet, får taget hendes børn, tvivlsomt om hun får dem igen, hun gik fra sin kæreste, og tiden vil kun vise de ar og meen børnene og hun vil få.

Men jeg syntes man skulle se på hvilket samfund vi har.

Benjamin bliver skannet og de ser blødningerne, Stine bliver overvåget og senere fængslet og uskyldigt beskyldt for senere at blive frikendt.

Hvilke konsekvens kommer det til at have for den første læge at vedkommende lavede sådan en katostrofal menneske fejl? Og hvad med sagsbehandlingstiden det er jo simpelhen ikke ok.

Syntes måske man skulle kigge på hvilke ændringer man kunne lave på det punkt.

Men hun er netop ikke blevet frikendt. Der var bare ikke beviser nok til en dom.

Uanset hvad, så er det en ganske forfærdelig sag hvor der kunne være gjort mange ting kunne være gjort anderledes :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER