Solvej99

Hvor stiller I babyalarmen?

21 indlæg i dette emne

Hvor i barnevognen stiller I babyalarmen?

Jeg har altid stillet den oppe ved hans hoved, men nu hvor han er blevet større og ligger meget uroligt, så synes jeg ikke det fungerer så godt.

For det første kan jeg først stille alarmen ud, når han ER faldet i søvn. Ellers tager han den og begynder at trykke på den :rolleyes

For det andet er det også et problem selvom han er faldet i søvn, fordi han er blevet så stor og fylder meget og nogen gange rammer den med hoved eller hånd.

Har lidt overvejet at sy en lomme i kalechen, hvor den kan ligge. Men ville lige høre hvad I gør? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle barnevogne har jo sådan en lomme, det ville jeg også ønske vores havde, men det har den ikke.

Jeg lægger den faktisk bare foran klappen på overlæderet...vi har altid insektnettet eller regnslaget på pga katte, så den ligger inde i et af nettene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har sådan en lomme i kalechen i vores vogn. En i hver side, så der har jeg begge alarmer liggende så jeg altid har dem med vognen :)

Men skal selvfølgelig ikke kunne sige om de kan tage alarmen ud når de bliver ældre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en på ts som syer poser til alarmer, som man kan hænge op i kalechen.

Sådan en har jeg overvejet til den næste, for kan ikke huske hvor jeg satte den sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her sidder den fast på kanten af overlædderet.. Altså det lille stykke som går op foran på vognen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligger den ind under forlæderet oven på dynen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores er i en lomme i kalechen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en på ts som syer poser til alarmer, som man kan hænge op i kalechen.

Sådan en har jeg overvejet til den næste, for kan ikke huske hvor jeg satte den sidst.

Ihh.... Nu har jeg ledt og ledt på TS, men kan ikke finde det.... Du ved vel ikke hvad hun hedder, eller hvad hun kalder poserne?

Edit..... Arh, så fandt jeg hende jo selvfølgelig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligger den ind under forlæderet oven på dynen :)

Skal du så ikke skrue den højt op for at kunne høre hende?

Men det ville nok ikke du her, da han altid sparker dynen af sig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi lagde den ovenpå voksiposen og under barnevognens overslag (eller hvad det nu hedder) og den gik igennem uden problemer, havde en nova alarm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal du så ikke skrue den højt op for at kunne høre hende?

Men det ville nok ikke du her, da han altid sparker dynen af sig :rolleyes

Nej vi har ingen problemer men det er så også lige før vi kan hører hende uden engang imellem :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej vi har ingen problemer men det er så også lige før vi kan hører hende uden engang imellem :rolleyes

Ha ha... Okay :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh.... Nu har jeg ledt og ledt på TS, men kan ikke finde det.... Du ved vel ikke hvad hun hedder, eller hvad hun kalder poserne?

Edit..... Arh, så fandt jeg hende jo selvfølgelig :rolleyes

Godt du fandt hende ;)

Hun laver rimelig mange fine ting :) bla vikler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan der evt komme et link til hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg forstår altså ikke at i sætter den så tæt på barnet. I brugsanvisningen står der at den minimum skal placeres 1 meter fra barnet. Det gør der i hvert fald i vores, men der er måske forskel på alarmer?

Her står der at man skal overholde afstanden:

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/guidersundhedogmotion/familielivguider/ECE272843/faa-en-ordentlig-babyalarm/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ogsaa laest flere steder, at den ikke maa placeres naer babys hovede... unsure.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ogsaa laest flere steder, at den ikke maa placeres naer babys hovede... unsure.gif

Hvorfor ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyalarmer udsender elektromagnetiske boelger, som man ikke vurderer er farlige for mennesker, men man ved det i realiteten ikke med sikkerhed. Paa samme maade som man ikke ved, om en mobiltelefon kan goere en smule skade - f.eks, hvis den ligger i maends bukselomme taet paa de aedlere dele

Selvom en babyalarm udsender lavere straaling end en mobiltelefon, saa bryder jeg mig ikke om tanken. Bare det at sove med sende eller elektrisk udstyr ved mit hovede i flere timer i traek. Det tror jeg saadan set ikke er sundt og ligesom det staar i linket ovenfor og i bogen Baby, saa vil jeg placere alarmen laengere vaek fra babys hovede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ligger den i en af side-lommerne i barnevognen! Vi har en Odder Zip, hvor der er to fine side-lommer indvendigt i kalechen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ligger den i en af side-lommerne i barnevognen! Vi har en Odder Zip, hvor der er to fine side-lommer indvendigt i kalechen :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER