Peter Plys

solcelle anlæg

19 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer som har solceller og kan svarer os på om det er godt eller skidt ?

vi overvejre lidt at få det monteret på vores hus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der nogen af jer som har solceller og kan svarer os på om det er godt eller skidt ?

vi overvejre lidt at få det monteret på vores hus

Jeg kan høre min lillebror, som er elektriker og arbejder med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre har netop fået installeret et og er meget glade for det. Det er vist ren underholdning at sidde og kigge på elmåleren løbe baglæns ;-) Vi overvejer også at få et. Det er min holdning, at det er absolut godt. Kig på hvor meget el I forbruger på et år og få et anlæg, der passer til jeres behov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overvejer også at få det. Banken har endelig sagt ja til lånet, men jeg ved bare ikke, om jeg gider have de der grimme celler på vores tag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min far er meget glade for sine.

Der var på det hus han har købt, men er han glad for og har ligeledes opsat i sommerhuset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige fået installeret.... Det er jo en FANTASTISK ting... tænk sig ikke og få en el regning de næste 30 år?!!! ;)

Ser dagligt hvor mange mennesker der bestemmer sig for at gøre os finten efter... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville vildt gerne have det, men økonomien til det er der ikke lige nu :)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er elektriker, de sætter vildt mange op for tiden... Og det er skide smart at elmåleren går baglængs....whistling.gif

Vi skal helt sikker selv have et anlæg op, men det bliver ikke i år... i år skal vi igang med projekt udbygning af bolig i stalden.... loveshower.gif og en ting af gangen.... jeg mangler også lige et arbejde før der er penge til mereunsure.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har solceller til opvarmning af vand, og overvejer kraftigt at få til el også..... Man skal dog lige være opmærksom på at man max kan/må lade måleren løbe baglæns med 6000kw årligt..... Og hvis man (som os) har jordvarmeanlæg, bruger man mere end det. Men man sparer jo alligevel en meget stor del af elregningen :)

Min frygt er at grænsen bliver sænket, når det bliver "normalt" at have solceller..... Fordi elselskaberne opdager de ikke kan undvære vores penge ;)

Men det er jo fristende at man næsten kan slippe for at betale forbrug til el-vand-varme :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for alle jeres svar

vi har fået et par tilbud

bruger pt ca 4000 kw om året,men ja må være sjovt at sparer alle de penge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har solceller til opvarmning af vand, og overvejer kraftigt at få til el også..... Man skal dog lige være opmærksom på at man max kan/må lade måleren løbe baglæns med 6000kw årligt..... Og hvis man (som os) har jordvarmeanlæg, bruger man mere end det. Men man sparer jo alligevel en meget stor del af elregningen :)

Min frygt er at grænsen bliver sænket, når det bliver "normalt" at have solceller..... Fordi elselskaberne opdager de ikke kan undvære vores penge ;)

Men det er jo fristende at man næsten kan slippe for at betale forbrug til el-vand-varme :whistling

Nu skriver du solceller.. Men det er jo solvarme i har ;) det ikke det samme.

Men ja der kommet nok noget med afgifter mv i fremtiden. Nok med nogle grænser af en art.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skriver du solceller.. Men det er jo solvarme i har ;) det ikke det samme.

Men ja der kommet nok noget med afgifter mv i fremtiden. Nok med nogle grænser af en art.

Ja selvfølgelig.... Solvarme :D

Men de er lige så grimme :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste har taget en masse kurser osv indenfor solceller og han siger, at hvis man kan, så skal man vente nogle år endnu med at få det installeret. Dette er på grund af at reglerne indenfor solcelleenergi ikke er helt afklaret endnu. Om det er måleren eller en eller anden dims man skal regne med ift skat. Så kan man vente vil han helt klart anbefale det.

Vi er selv pt ved at så på hus og vil rigtig have solceller på taget, men vi vil vente 2-3 år med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste har taget en masse kurser osv indenfor solceller og han siger, at hvis man kan, så skal man vente nogle år endnu med at få det installeret. Dette er på grund af at reglerne indenfor solcelleenergi ikke er helt afklaret endnu. Om det er måleren eller en eller anden dims man skal regne med ift skat. Så kan man vente vil han helt klart anbefale det.

Vi er selv pt ved at så på hus og vil rigtig have solceller på taget, men vi vil vente 2-3 år med det!

Jeg tror også det bliver vores løsning, så vi er mere sikre på reglerne, og de evt. forbehold der måtte komme....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste har taget en masse kurser osv indenfor solceller og han siger, at hvis man kan, så skal man vente nogle år endnu med at få det installeret. Dette er på grund af at reglerne indenfor solcelleenergi ikke er helt afklaret endnu. Om det er måleren eller en eller anden dims man skal regne med ift skat. Så kan man vente vil han helt klart anbefale det.

Vi er selv pt ved at så på hus og vil rigtig have solceller på taget, men vi vil vente 2-3 år med det!

Men hvad nu hvis man laver ordningerne om så de bliver ringere?!

Man har ikke tradition for at lave lovgivning med tilbagevirkendekraft.

Chancen for de laver vilkårene bedre end de er nu - er næsten utænkeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det har lige været oppe i kontant igår, hvor man kan få en rådgiver ud og fortælle, hvor det er bedst at få op henne og om det kan betale sig :)

kig på dr´s hjemmeside, og se om man kan finde genudsendelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste har taget en masse kurser osv indenfor solceller og han siger, at hvis man kan, så skal man vente nogle år endnu med at få det installeret. Dette er på grund af at reglerne indenfor solcelleenergi ikke er helt afklaret endnu. Om det er måleren eller en eller anden dims man skal regne med ift skat. Så kan man vente vil han helt klart anbefale det.

Vi er selv pt ved at så på hus og vil rigtig have solceller på taget, men vi vil vente 2-3 år med det!

tak for svar det skal da lige overvejes en del

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha jeg læste "Sociale anlæg" Og tænkte - HER er noget hvor jeg kan give mit besyv med.. Men nope.. aner ikke noget om SOLcelle anlæg :lolhit desværre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja selvfølgelig.... Solvarme :D

Men de er lige så grimme :P

Jeg har virkelig overvejet et par solvarme til at få varmt vandet om sommeren, da vi fyrer med brænde, og træls at skulle gøre om sommeren :-)

Hvor mange har i "plader" har i? og hvad har måtte gi for det ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER