Helle H

En tur på fødegangen

11 indlæg i dette emne

I morges havde jeg det stadigvæk skidt og jeg synes at jeg havde svært ved at trække vejret.

Vi blev enige om at ringe på fødegangen, jeg var bange for at virke pylret, men det var sååååå rart at snakke med en jordemoder. Jeg beskrev for hende hvordan jeg havde haft det de sidste dage og at hun ikke har bevæget sig så meget som hun plejer.

Jordemoderen synes at vi skulle komme op på fødegangen og lige blive kigget på. Som hun sagde så er der 99% sikkert ikke noget galt, men hun ville gerne lige være sikker og give mig ro. Det var bare så rart.

Da vi kom derop var vi så heldige at hende vi snakkede med var den samme jordemoder som vi havde haft til fødselsforberedelse. Hun var nemlig bare vildt sød. Så det var også dejlig betrykkene.

Men jeg fik tjekket urinen som var helt clean. Jeg fik tjekket blodtryk også rigtig fint. De snakkede om svangerskabsforgiftning, men da mit blodtryk var fint så kunne de heldigvis udelukke det.

Så kom jeg op at ligge og fik elektroder på lillepigens hjerteslag og en til at tjekke min plukveer.

Det var vildt mærkeligt, jeg fik en dims med en trykknap i hånden, jeg skulle så trykke på knappen hver gang jeg kunne mærke at hun bevæge sig.

Det var mærkeligt, for nogen gange kunne jeg ikke mærke at hun bevægede sig, men vi kunne se på monitoren at hendes hjerteslag steg og det var tegn på at hun bevægede sig.

Så nogen gange steg hendes hjerteslag fra 120 til 160 og det var okay.

Samtidig kunne vi jo så se hvornår jeg havde plukveer, det overraskede mig rigtig meget, hvor mange jeg havde og hvor tit.

Nu ved jeg i hvert fald hvordan de præcis føles.

Det kom faktisk lidt bag på mig, at det jeg troede der var hende som vende sig, det var faktisk en kraftig vee. Jeg troede at det var hende som strakte sig op mod mit maveskind, men neeeej.

Efter at have kørt kurven en halv times tid, så fik vi at vide at kurven var rigtig fin og hun er en stærk lille pige, som bevæger meget og mine plukveer ligger også fint og træner kroppen som de skal.

Med hensyn til at jeg bliver svimmel, utilpas og følelsen af feber og ikke at kunne trække vejret. Det er meget normalt når man er højgravid, men jeg skal være obs på det med at trække vejret. Og så tage den med ro.

Det er jo dejligt at man går derfra og får at vide at jeg bare skal ringe igen. Jeg må endelig ikke gå og være nervøs over noget. Dejligt med en sød jordemoder.

Så nu er vi meget mere rolige og slapper af igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alletiders at du kom afsted, Helle - ingen grund til andet og dejligt at lillepigen har det godt - og hvem ved om du maaske faar det bedre bare af det besoeg Kiss.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var vel nok dejligt at de tog dig ind til et tjek, som kunne vise alt var som det skulle være og give dig noget ro.. :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at du lige blev tjekket op på og at alt er som det skal være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du lige blev tjekket og alt var som det skulle være.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det var så skønt at de var så søde og beroligende.

Lige hvad vi havde brug for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dejlig oplevelse, skønt med sådan en sød jordemoder der tog sig tid til at berolige jer :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at man kan føle sig så tryg her i den sidste tid.. pregnant.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at alt var helt som det skulle være :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan nu godt mærke at det kom meget tæt på nu.

Da vi kom hjem sagde min mand, tror du ikke vi skal have pakket pusletasken.

Vi har også hentet alt i babysam i dag. Det var en aftale vi havde i forvejen, men så rart at få det hele hjem undtagen barnevognen.

Værelset er også næsten færdig malet.

Og jeg synes at jeg mærker bettepigen meget mere igen.

Sååååååååå nu er jeg og manden meget mere rolige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også pakket taske og gjort alt klar nu, undtaget at rede seng + lift.. Så mangler jeg lige nogle skruer til kravlegården, men det er knap så vigtig at få på plads.. Nu nærmer tiden sig jo også med hastige skridt.. Satser på at lillebror melder sin ankomst indenfor 2- max 3 uger.. Så nu må vi se.. Skal lige have sat tasker i bilen og autostol.. Hvis ikke han har lagt sig helt ned, så skal jeg jo hentes af falck hvis vandet går og, så er det rart at tingene er i bilen, så min kæreste ikke glemmer det hele.. tongue.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER