Miamaya

Har født 3 uger før termin

12 indlæg i dette emne

Hejsa

Var til vendingsforsøg i fredags d. 20. april kl. 10 som ikke lykkedes. Det var ekstremt smertefuldt, så det vil jeg aldrig have foretaget igen. Da jeg kommer hjem begynder jeg at bløde kraftigt og jeg kontakter fødegangen. Jeg bliver bedt om at lægge mig ned og jeg hentes 5min efter af en ambulance og køres med udrykning retur til fødegangen som obs løsning af moderkagen.

Hele eftermiddagen ligger jeg med CTG som ser pæn ud og jeg og baby har det godt. Overlægen som forsøgte vendingen anbefaler dog kejsersnit samme aften, da jeg er en "tikkende bombe" - de ved ikke hvor jeg bløder fra eller hvornår baby blir påvirket. Vi vælger kejsersnittet samme aften, må ikke føde normalt når jeg bløder.

Så går det stærkt - gøres klar og bedøves. Mit vand begynder at gå da jeg køres afsted og jeg har åbnet mig en cm.

Selve kejsersnittet er ikke bearbejdet endnu.. der er mange svære følelser omkring det. Havde sådan glædet mig til at føde og gerne i vand. Det kan ikke beskrives hvor mange følelser der farer igennem en når man helt uventet skal igennem kejsersnit og være forældre lige om lidt. Min kæreste var ellevild og bare klar til at møde ham.

Han kommer til verden 20.03 - tages direkte på akut bordet. Han har slugt vand og får sværere og sværere ved at trække vejret. Jeg ser ham kort og han køres til neonatal sammen med min kæreste mens jeg kører på intensiv til opvågning.

På vej til barselsgangen om natten sørger de for at vi runder neo så jeg kan se ham. Han ligger med CPAP og er bare så lille. Han vejer 2720g og måler 49cm. Det var barskt at se ham ligge der og kæmpe men skønt kortvarigt at få ham op på brystet.

Dagene går uden at han retter sig som han skal og han opstartes i antibiotika. Onsdag kommer han endelig ud af CPAP´en og dagen efter har han ikke længere overvågning på. Nu føles ham mere som en baby og ikke mindst MIN baby og ikke personalets...

Igår blev vi udskrevet fra neo med tid til kontrolvejning i morgen fordi han bliver ved med at tabe sig.

Det gav lidt ro at komme hjem, men kæmper med amningen og slemme brystspændinger og mælkeknuder auvvv.

Det har været et hårdt forløb både fysisk og psykisk. Glæder mig til vi kommer lidt ovenpå og alt falder mere til ro.

Det var lige en kort version, hilsen fra en træt, hormonfyldt og glad nybagt mor

Held og lykke til jer andre :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke! Det lyder som et hårdt forløb! Godt det trods alt gik godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med ham ;-).

Lyder til en hård start for jer. Håber at det bliver bedre.

Godt at i er hjemme i jeres egne rammer.

Håber han tager på som han skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med ham.. smilie_flagge14.gif Dejligt du nu kan begynde og nyde det, på trods af en hård start.. Glæder mig til at høre mere om ham, når i er ovenpå.. icon_hug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med ham :loveshower

sikke en hård start, men dejligt i nu er hjemme, håber amningen kommer godt op at køre, det kan bare virkelig gøre av i starten. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den lille dreng, og dejligt at i nu er på rette vej, efter sådan en omgang.... håber det bedste for jergood20luck.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres lille prins, sikke da en omgang, kan godt forstå at i er trætte efter det.. håber hverdagen snart melder sig og i får en god rytme med lillemanden.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, tillykke med jeres lille soen loveshower.gif

Jeg kan paa ingen maade vide, hvordan du har det, men jeg kan forestille mig, at der er noget at bearbejde, naar det gik, som det gik med en helt anden foedsel, end du oenskede. Og saa en helt anden start paa livet for jeres guldklump. Men dejligt I er hjemme og kan faa lidt ro bearhug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Stort tillykke med jeres søn :loveshower Er ked af at høre i skulle have sådan en hård start med ham. Håber det kun går fremad nu, at I får noget ro i at være hjemme og kan få amningen op at køre..

Alt det bedste ønskes I herfra :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Stort tillykke :balloons

Knus Christina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres lille søn! :balloons

Håber alt kommer til at gå lige som det skal, når nu i er kommet hjem og har fået lidt ro på :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres søde hilsner :)

Vi har boet hos min kærestes forældre i snart en uge fordi jeg var kørt helt ned både fysisk og psykisk. Men nu begynder det at gå godt.. amningen fungerer og brysterne er ikke spændte og smertefulde mere og han er nået over sin fødselsvægt og vejer nu 2750g :loveshower

Havde sundhedsplejersken på besøg for første gang igår og hun sagde at han bestemt trives.

Begynder nu at kunne nyde at være blevet mor, det hårdeste er at vænne sig til manglende søvn men han er selvfølgelig det hele værd. Lægger et billede ind af ham når jeg får dem ind på computeren ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER