Verdier

Vægtscanning!

22 indlæg i dette emne

Har været til scanning og jeg har en sund og velskabt dreng i maven, som trives.. smile.gif Men jeg er idag 35+1 og JM+lægen skønnede ham begge til at veje 3500 g.. Så det var ret stort.. ohmy.gif Jeg skal imorgen have lavet endnu en clukosebelastningstest, for at tjekke om der evt er kommet sukkersyge indover.. Derudover skal jeg scannes igen om 14 dage og så skal der tages stilling til der, hvad der skal ske, medmindre jeg selv var gået igang inden.. Men mon dog.. dry.gif

Kunne ikke magte alt det da jeg var inde, så fik lige en ordentlig tudetur.. boohoo.gif

Men han står dybt og rigtig og han har det godt, så det var da meget positivt... Gider bare ikke den skide test imorgen argh2.gif Jeg får kvalme bare ved tanken..

Men nu er det bare at vente og se..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv også.. Kan godt forstå du synes det er lidt uoverskueligt! Han er da lidt af en basse, og det er da ikke sjovt når du egentlig har noget tid igen, og det måske kan stå i vejen for at fødslen kommer til at forløbe naturligt.. :kram2

Det er vel ikke særlig sandsynligt at du skulle gå i fødsel inden uge 37, med mindre du er længere henne end beregnet? I det mindste er det som du siger rigtig positivt at han står klar og har det godt..

Men at der så skal glukosebelastingstest oveni <_< Den er bare ikke sjov..

:kram til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv hvor er det bare surt :( håber at testen imorgen går godt.. jeg tænker også om du måske har termin før end i har beregnet??

Kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en basse, det er jo et helt kilo i forskel mellem os, men kun 1 dags forskel på termindato.

Håber virkelig for dig, at de sætter dig igang noget før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv hvor er det bare surt :( håber at testen imorgen går godt.. jeg tænker også om du måske har termin før end i har beregnet??

Kram herfra

Håber jeg også.. Men tænker samtidig at min termin ikke kan passe hvis ikke det er graviditets sukkersyge.. Men nu må vi se..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en basse, det er jo et helt kilo i forskel mellem os, men kun 1 dags forskel på termindato.

Håber virkelig for dig, at de sætter dig igang noget før.

Ja, det er jo helt vildt.. Også derfor jeg overhovedet ikke kunne/kan overskue det.. Altså han vejer jo det, som Mille vejede omkring terminsdatoen med hende.. Så er også ret overrasket.. blink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh... Kan da godt forstå du blev noget chokeret, og specielt når Mille ikke var stor :blink :kram2

Men midt i det hele vil jeg også lige forsøge at komme med et par beroligende/trøstende ord..... Da jeg var afsted til vægtscanning i uge 36, blev Marlon skønnet til at veje 3600-3700 gram. Jeg gik til termin med ham, og han vejede 4250 gram da han blev født.... En stor basse-baby bestemt, men det gik rigtig godt, og sådan en stor baby har bare så meget mere at stå imod med. Så der er altså ikke kun ulemper ved en stor baby, og det er bestemt ikke verdens undergang :kram2

Men jeg kan godt forstå du blev chokeret, og jeg er ked af du skal igennem endnu en glucosetest..... :(

Håber på alt det bedste for jer! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv med den test, men håber den giver et godt resultat.

Og vægtscanninger kan altså også godt være noget forkert på den, så vær ikke alt for urolig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå, at du er træt af det :( og af at skulle have lavet endnu en glukosebelastning :( Håber at testen i morgen går godt :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er testen overstået og mine tal var pænere end de har været før, så det er ihvertfald ikke sukkersyge der har skylden.. Så nu må jeg bare vente 14 dage og så hvad der skal ske derefter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har jo altsaa en fejlmargin, som ikke er helt lille, naar man kender lidt til statistik. I uge 30-32 er fejlmargin paa hele 15 % +/- det, de skyder paa. Saa hvis hun skoed vores foedselsvaegt til 3200, saa kan han jo snildt veje 2750 g eller 3650 g.

Fejlmargin stiger til op til 25 % med ugerne. Men altsaa, bare med 15 %, saa kan de jo have skudt 525 g +/- forkert... Han kan ogsaa have slugt en masse fostervand op til scanningen, saa maven er stor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er jo helt vildt.. Også derfor jeg overhovedet ikke kunne/kan overskue det.. Altså han vejer jo det, som Mille vejede omkring terminsdatoen med hende.. Så er også ret overrasket.. blink.gif

Hvor er det dejligt at hører for dig at det ikke er sukkersyge.

Ja, så må i bare vente de 14 dage, føj det er altså længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har jo altsaa en fejlmargin, som ikke er helt lille, naar man kender lidt til statistik. I uge 30-32 er fejlmargin paa hele 15 % +/- det, de skyder paa. Saa hvis hun skoed vores foedselsvaegt til 3200, saa kan han jo snildt veje 2750 g eller 3650 g.

Fejlmargin stiger til op til 25 % med ugerne. Men altsaa, bare med 15 %, saa kan de jo have skudt 525 g +/- forkert... Han kan ogsaa have slugt en masse fostervand op til scanningen, saa maven er stor.

Til gengæld, er de også nogen gange slående præcise.. Min lillesøsters er ramt præcist! Eller, dog ikke 100% - Pigen vejede 10 gram mere end vægtscanningen havde sagt hun ville veje.

Men ja, vores scanningsdame har så ikke lige sagt så høje tal - men at de generelt kan skyde op til 5-10% forkert - men det gælder jo så begge veje, så reelt er det tal lige så beroligende, som det kan være frustrende - bassen kan jo reelt være en del større :(

Håber han, ligemeget hvad, at han bare er sund og rask og kommer godt og forsvarligt ud til jer :)

Dejligt det IKKE var sukkersyge, trods alt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at der ikke var noget at komme efter med graviditetssukkersyge :) så er det spændende hvad scanningen om to uger siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var ved JM i dag som kunne bekræfte vægten.. Hun skød ham nemlig til 36-3700 g.. Så skal afsted til JM igen i næste uge og så skal vi tale om igangsættelse når jeg havde været til scanning om 14 dage..

Lige pt ligget han åbenbart ikke fast, så hvis jeg får vandafgang skal jeg ligge mig ned og ringe til Falck.. Men det kunne han heldigvis nå endnu og chancerne for jeg går igang før tid et jo ikke så store, når jeg gik over tid sidst.. Men det tjekker vi også igen næste gang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige sende dig en stor :kram Og godt det ikke var sukkersyge og dejligt at han har det godt der inde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal jeg scannes i dag og hold da op hvor er jeg spændt.. Har det lidt dobbelt, for på den ene side tænker/håber jeg, at de fortæller han er fin og de ikke vil gøre noget foreløbig - evt. ny scanning om 14 dage.. På den anden side håber jeg på at de siger jeg skal sættes igang om 14 dage.. Men vil jo egentlig helst undgå det med at blive sat i gang og ja.. Er måske bare lidt forvirret og usikker på hvordan det hele forløber sig..

Men nu må vi se.. Er ihvertfald spændt smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godmorgen.

Ja det blir spændende. Go fornøjelse. Jeg har min hinde tur Idag, og glæder mig så meget til jeg er hjemme igen :)

Go dag

Issa

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

good20luck.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændene :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver spændende at se hvad de siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER