Barbamama

Planlagt/uplanlagt? :-)

20 indlæg i dette emne

I september-TG'en har de en tråd med om deres baby er en ønskebaby eller en overraskelsesbaby :) Jeg tænkte så, at alle babyer herinde vel er ønskebabyer :biglove

Men det kunne da være sjovt at høre fra folk om bebsen var planlagt eller en overraskelse? :)

Vores bebs er planlagt. Jeg har vel i et par år haft det sådan, at hvis vi blev gravide ved et uheld, så ville jeg gerne have barnet... Men det var først i forbindelse med vores bryllup (i juli 2011), at vi begyndte at snakke om hvornår vi gerne ville PRØVE på at få et barn. Og først i september 2011 at vi besluttede at NU ville vi smide præventionen og prøve. Men så skulle baby også helst komme med det samme :whistling Og det gjorde han jo så også :loveshower

Så vores er planlagt. Og ovenikøbet timet absolut perfekt i forhold til mit studie, haha :P

Er jeres bebser planlagte eller skønne overraskelser? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores lille prinsesse er nok så planlagt da hun er lavet via fertilitetsbehandling ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores er også planlagt.. efter vi havde prøvet selv i 1½ ås tid, så startede vi på fertilitetsbehandling, til trods for at de ikke fandt noget der var galt.. og så lykkedes det i 2. forsøg... så han er meget planlagt den bette mand... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er vel halvvejs planlagt :)

Vi havde overvejet det, og min kæreste havde sagt at han ville være færdig på HF først. Det bliver han 25. juni :)

Derfor besluttede vi, da jeg havde stået med en positiv ægløsningstest, at måneden efter ville passe med en juli baby, også ville det jo være okay så småt at smide kondomerne..

Det gjrode vi 2-3 dage efter testen.

Men, skæbnen ville at vores baby ville være en TIDLIG juli baby ;) Så jeg har termin 29. juni.. Så nu satser vi på, hun først kommer efter 25. juni :loveshower

SÅ hun ER planlagt - bare til måneden efter :biglove :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er lillesøster også planlagt :loveshower

Jeg med p-pillerne i maj, vi begyndte for alvor at prøve i juli (med ægløsningstest o.l) og det lykkedes nogle måneder senere!

På trods af at det egentlig skete hurtigt, nåede jeg at blive utålmodig, he he. Victoria var også planlagt og kom i første hug :hump

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores nr 3 er også planlagt. Vi havde prøvet i tre måneder da jeg "endelig" stod med to fantastiske streger. :loveshower

Føler mig så taknemmelig for at vi igen må blive forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lillebror er helt planlagt, på trods af at Marlon kun var 6 måneder da jeg blev gravid :) Vi følte os klar, og ville gerne have at de to kom tæt.... At jeg så blev gravid i allerførste (og aller-eneste) forsøg..... Det havde vi nok ikke lige regnet med :P Men vi er selvfølgelig meget lykkelige og taknemmelige for det :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mini Fihl er også planlagt. Vi gik i behandling i 9 måneder inden det lykkedes. Så han er mere en velkommen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, Caroline var skam også planlagt.

Nu er det så bare mig, da han valgte at være mig utro da jeg var otte uger henne, og dét kunne jeg på ingen måde tilgive.

Han har så tilmed valgt, ikke at have noget med "det" at gøre.

Hun er stadig et ønskebarn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blop er planlagt :loveshower Og et ønskebarn :biglove

Manden og jeg havde forsøgt at blive gravide siden november 2011. Stoppede med p-pillerne et par dage efter vores bryllup - manden troede faktisk jeg var stoppet med dem på vores bryllupsdag :whistling Det havde vi også aftalt, men næsten af vane var jeg fortsat med at tage dem - indtil manden så, at jeg skulle til at tage en og udbrød, at han troede jeg var stoppet med dem :whistling Der gik 9. Måneder før vi stod med første positive test- det endte som en MA. På vores 1 års bryllupsdag stod jeg med en ny klokkeklar test og udeblevet mens :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores var også planlagt, smed pillerne 2.april 2011 og stod med en positiv test mandag d. 21.november :7himmel

Mine to store børn var også planlagte :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns man kan læse at BK brugerne afviger lidt fra statistikken - hvis det altså stemmer hvad jeg har hørt et sted, at ca 40% af de børn som fødes i Danmark i dag er blevet til uden at det var decideret planlagt. Ofte tror jeg det handler om lidt "sjusk" fordi det egentlig ville være ok hvis man blev gravid, selv om man ikke helt er nået et at ta en beslutning om målrettet at prøve. Og for nogen tror jeg det er nemmere at vælge at få barn uden at skulle tænke alt for meget over det, for det er jo i virkeligheden en kæmpe stor og for mange skræmmende beslutning at vælge at få et barn (mere). For ikke at tale om hvor svært det kan blive hvis ønsket så ikke kan opfyldes af den ene eller anden grund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os var det lidt af en overraskelse.

Jeg fik fjernet min spiral i dec 2010 og havde efterfølgende 3 SA'er i januar, marts og juni. Herefter besluttede vi at nu ville vi ikke prøve mere.

Oven SA'erne skulle vi til udredning på fertilitetsklinik i november 2011,da vi gerne vil have nogle svar, men de nåede jeg ikke, inden jeg igen stod med en positiv test. Vi blev gravide, selv om vi brugte kondom (det meste af tiden dvs. det kom først på til sidst). Følelsesmæssigt var jeg ikke klar til at blive gravid igen, men fertilitetsklinikken tilbød at scanne mig hver uge indtil uge 10, hvor jeg var ude over tiden for de tidligere aborter. Det var en dejlig tryghed.

Nu glæde vi os bare til det bliver juli og vi kan tage imod lillebror.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns man kan læse at BK brugerne afviger lidt fra statistikken - hvis det altså stemmer hvad jeg har hørt et sted, at ca 40% af de børn som fødes i Danmark i dag er blevet til uden at det var decideret planlagt. Ofte tror jeg det handler om lidt "sjusk" fordi det egentlig ville være ok hvis man blev gravid, selv om man ikke helt er nået et at ta en beslutning om målrettet at prøve. Og for nogen tror jeg det er nemmere at vælge at få barn uden at skulle tænke alt for meget over det, for det er jo i virkeligheden en kæmpe stor og for mange skræmmende beslutning at vælge at få et barn (mere). For ikke at tale om hvor svært det kan blive hvis ønsket så ikke kan opfyldes af den ene eller anden grund.

Det tror jeg, du har meget ret i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bebs er planlagt, og vi glæder os rigtig meget til at blive forældre igen. H*n kommer to mdr. efter at jeg er udlært, så det må man sige, vi har fået planlagt rigtig godt. Jeg smed p-pillerne i september og testede positiv i oktober. Vores første barn er også planlagt :loveshower .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores nummer tre er 100% planlagt ligesom de to første og blev til næsten før vi nåede at tænke tanken til ende også ligesom ved de to første :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Banditten er planlagt i den forstand, at vi længe har prøvet at få det til at lykkes..

Vi droppede prævention i maj 2008, men intet skete. Havde ellers været perfekt, fordi jeg så havde haft graviditeten mens jeg skrev speciale, men naturen var ikke med os :(

Så fik jeg job i 2009, hvor vi igen passede på en periode, så jeg ikke lige startede ud på nyt job med at blive gravid. Fra efteråret 09, droppede vi prævention igen (Har ikke taget p-piller siden maj 08), men stadig skete intet :(

Vi startede med fertilitetsbehandling i oktober 2010, og ved første inseminering i november, blev jeg gravid :loveshower men naturen ville det igen anderledes og jeg fik en SA i uge 6, 2. juledag :boo

Så gik vi fra den ene ins til den næste henover 2011. Til at starte med uden den store hormonbelastning, da alt egentligt var ok. Vi var altså uforklarligt barnløse :( Derefter havde vi en portion forsøg med noget størrer stimulation, men stadig skete intet, suk...

Vi nåede frem til at det var tiden for in vitro befrugtning, og rykkede fra privatklinik til OUH. Her scannede en læge mig, og fandt ud af, at der muligvis var en lille skillevæg i min livmoder, hvilket kunne forklare, hvorfor æggene ikke kunne sætte sig fast. Det ville kræve en udskrabning, som skulle gennemføres før vi kunne komme videre.

Fint nok, endelig en fysiologisk forklaring! Det var da til at tage og føle på.

Jeg fik en tid på sygehuset, og så var det jo bare at vente..

Men pludselig mente naturen tilsyneladende, at det var tiden, for jeg blev gravid helt uden hjælp og stimulation, og helt "uplanlagt", og 3 dage før operation, kunne jeg ringe og aflyse, da jeg stod med 2 flotte streger :wee

Så jo, vi taler absolut om et ønskebarn, der har været planlagt længe, men at det lige blev nu, efter hele det forløb, kom som en fantastisk dejlig overaskelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Banditten er planlagt i den forstand, at vi længe har prøvet at få det til at lykkes..

Vi droppede prævention i maj 2008, men intet skete. Havde ellers været perfekt, fordi jeg så havde haft graviditeten mens jeg skrev speciale, men naturen var ikke med os :(

Så fik jeg job i 2009, hvor vi igen passede på en periode, så jeg ikke lige startede ud på nyt job med at blive gravid. Fra efteråret 09, droppede vi prævention igen (Har ikke taget p-piller siden maj 08), men stadig skete intet :(

Vi startede med fertilitetsbehandling i oktober 2010, og ved første inseminering i november, blev jeg gravid :loveshower men naturen ville det igen anderledes og jeg fik en SA i uge 6, 2. juledag :boo

Så gik vi fra den ene ins til den næste henover 2011. Til at starte med uden den store hormonbelastning, da alt egentligt var ok. Vi var altså uforklarligt barnløse :( Derefter havde vi en portion forsøg med noget størrer stimulation, men stadig skete intet, suk...

Vi nåede frem til at det var tiden for in vitro befrugtning, og rykkede fra privatklinik til OUH. Her scannede en læge mig, og fandt ud af, at der muligvis var en lille skillevæg i min livmoder, hvilket kunne forklare, hvorfor æggene ikke kunne sætte sig fast. Det ville kræve en udskrabning, som skulle gennemføres før vi kunne komme videre.

Fint nok, endelig en fysiologisk forklaring! Det var da til at tage og føle på.

Jeg fik en tid på sygehuset, og så var det jo bare at vente..

Men pludselig mente naturen tilsyneladende, at det var tiden, for jeg blev gravid helt uden hjælp og stimulation, og helt "uplanlagt", og 3 dage før operation, kunne jeg ringe og aflyse, da jeg stod med 2 flotte streger :wee

Så jo, vi taler absolut om et ønskebarn, der har været planlagt længe, men at det lige blev nu, efter hele det forløb, kom som en fantastisk dejlig overaskelse :)

Sikke en dejlig solstrålehistorie :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror grunden til de fleste børn på babyklar er planlagte, er at

1. Mange kommer herover fra Bryllupsklar.

2. mange der planlægger graviditet, søger på nettet og finder siden.

3. Der er et forholdsvis stort antal af folk der er i behandling herinde.

Så jeg tror egentlig at man kan sige at de "uplanlagte", simpelthen har så lille en bid af kagen herinde, fordi forummet henvender sig lige så meget til folk som forsøger at blive gravide, end folk der er gravide :)

Så der vil jo altid være en kæmpe andel brugere som forsøger :) Og de ender jo med planlagte børn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror grunden til de fleste børn på babyklar er planlagte, er at

1. Mange kommer herover fra Bryllupsklar.

2. mange der planlægger graviditet, søger på nettet og finder siden.

3. Der er et forholdsvis stort antal af folk der er i behandling herinde.

Så jeg tror egentlig at man kan sige at de "uplanlagte", simpelthen har så lille en bid af kagen herinde, fordi forummet henvender sig lige så meget til folk som forsøger at blive gravide, end folk der er gravide :)

Så der vil jo altid være en kæmpe andel brugere som forsøger :) Og de ender jo med planlagte børn ;)

Helt sikkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER