Maybe

hvor mange dyner og sengesæt?

39 indlæg i dette emne

2 dyner og indtil videre 3 sengesæt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

til Freja havde vi 2 dyner og 8 sæt sengetøj. Men hun var også en gylper og tit skiftede vi sengetøj 3-4 gange om dagen. Så der var det rart

Da vi fik liva havde vi ikke en vaskemaskine selv i starten, så der var det rart at der var lige lidt at løbe på, når der var lidt tid til man havde vaskedag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to babydyner og 4 sæt sengetøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2dyner 4sengesæt :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun en babydyne og har aldrig haft brug for en ekstra (antijinx!) ;)

I barnevognen bruger hun Duni og i sengen sin dyne. Hun har altid været svøbt, så babydynen er ved at være for lille, men meget har ændret sig den sidste uges tid, så da jeg flyttede hende fra lift til babyseng i forgårs, så begyndte jeg samtidig at ligge dynen over frem for at svøbe og hun har taget begge dele fuldstændig upåvirket :)

Vi har 3 sæt sengetøj og jeg har aldrig manglet et fjerde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre har vi købt en dyne og to sæt sengetøj. Jeg regner med at køb to sæt mere, og muligvis også en ekstra dyne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad bruger I alle de sengesæt til?

Erica har en babydyne og 3 dynebetræk, men indtil videre har hun kun haft to forskellige på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad bruger I alle de sengesæt til?

Erica har en babydyne og 3 dynebetræk, men indtil videre har hun kun haft to forskellige på.

Det har været rart når hun har været syg og kastet op eller skidt på dynen men de 5-6 stykker vi har er helt klart også i overkanten ;)

Vi ville egentlig bare have haft 3-4 stykker men har så også fået nogen søde i gave som vi har valgt at beholde udover dem vi selv har købt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har været rart når hun har været syg og kastet op eller skidt på dynen men de 5-6 stykker vi har er helt klart også i overkanten ;)

Vi ville egentlig bare have haft 3-4 stykker men har så også fået nogen søde i gave som vi har valgt at beholde udover dem vi selv har købt.

Måske vi bare har været heldige. Erica har kun været syg en gang, og der kastede hun kun op en gang hver nat, så kunne godt nå at vaske :)

De første to måneder kunne jeg dog godt have brugt to dyner, da hun sov middagslur i huset (mens vi byggede om) og sov om natten hjemme i lejligheden. Men nu sover hun jo altid i voksiposen om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad bruger I alle de sengesæt til?

Erica har en babydyne og 3 dynebetræk, men indtil videre har hun kun haft to forskellige på.

Jeg tror også godt, at vi kunne have nøjedes med 3 sæt, men:

1 sæt VILLE jeg have, fordi det matchede sengerand og himmel

1 sæt var bare for billigt til at undvære det

1 sæt var bare for sødt til at undvære det

og så arvede vi to sæt af min svigerinde, og jeg synes ikke det fylder mere end at det er helt ok at have som ekstra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også godt, at vi kunne have nøjedes med 3 sæt, men:

1 sæt VILLE jeg have, fordi det matchede sengerand og himmel

1 sæt var bare for billigt til at undvære det

1 sæt var bare for sødt til at undvære det

og så arvede vi to sæt af min svigerinde, og jeg synes ikke det fylder mere end at det er helt ok at have som ekstra :)

Kan ikke lade være med at smile af dit indlæg :)

Det er da hel okay at have flere end man har brug for - jeg synes bare lidt tråden blev "man skal minimum have 5 sengesæt ellers overlever man aldrig"-agtig... og så ville jeg bare lige pointere at man godt kan overleve med 2 stk + et back-up (arvet).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke lade være med at smile af dit indlæg :)

Det er da hel okay at have flere end man har brug for - jeg synes bare lidt tråden blev "man skal minimum have 5 sengesæt ellers overlever man aldrig"-agtig... og så ville jeg bare lige pointere at man godt kan overleve med 2 stk + et back-up (arvet).

:)

Men ja, kan egentlig godt følge din pointe og man kan da helt sikkert overleve med mindre end fem sæt sengetøj! :) Dog forestiller jeg mig, at man hurtigt får brugt mere sengetøj hvis man har to dyner end hvis man har en. Men har da ikke erfaringer til at bakke den formodning op endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 2 babydyner, men har endnu kun brugt 1 af dem. I barnevognen har jeg voksipose, men ellers ville jeg nok alligevel bare bruge den samme dyne der også. Dynen følger hende lidt rundt, da vi svøber hende i den, når vi sidder med hende osv.

Så den anden dyne jeg har ligger bare i skabet som back up, hvis nu den første skulle blive våd. Det er dog ikke sket endnu.

Af sengesæt har jeg 3 sæt, og har kun brugt de 2 af dem. De bliver sjældent grisset til og kan sagtens nå at vaske. Men synes nu det er rart at have det tredje som back up.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to dyner og 4 sæt sengetøj.. Ekstradynen har jeg aldrig brugt, den ligger i skabet til hvis der kommer uheld.. Af betræk er to fint for mig, men har så heller ikke et gylpebarn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER