HenrietteBuchvaldt

MD brug for kram

9 indlæg i dette emne

Vi var til MD i går, lillesøster var stadige en lillesøster og alt så okay ud... Min moderkage ligger ud mod maven, så det er nok årsagen til jeg ikke mærker så mange spark endnu ;) hun vejer ca 250 g hvilket var helt fint :D Gabriella vejede 295 g til MD 20+0 så de er nok meget ens ;) vi fik kun et meget dårligt billede, da hun ikke lå specielt godt, hun lå på knæ med hovedet ned til maven.. På et tidspunkt lå hun også og gumlede på sin hånd :loveshower

Bagefter sidder vi ved skrivebordet og snakker, her får vi en information, vi slet ikke var forberedt på :'( hun siger "jeg kigger lige jeres tal/mål igennem og vurdere om I skal sendes videre, nu jeres NF tal ikke var så godt" WHAT :o jeg siger meget forvirret "vores NF vi fik da af vide vi var i lav risiko" hun kigger lidt underligt på os "jeres tal var på 312" og der bliver jeg bare helt underlig og bliver ved med "jamen hun sagde risikoen var lav" S siger "hvordan kan det hænge sammen, Gabris var på over 12.000" hun forklare så at blodprøverne har trukket det hele ned :( men at man kun bliver undersøgt hvis det er på 300 eller derunder, hun vender skærmen og viser os tallene, et andet tal er på 163 og vi var blevet sendt videre

hvis det var på 150 eller derunder.. Hun fortæller os at hvis fx lårbensknoglene havde været mindre en normal til MD, skulle vi ha været videre til yderligere undersøgelser, hun viser os billederne af vores mål og der er lårbensknoglen kun lige på den rigtige side af prikken, hun prøver at forklare det intet betyder, men der selvfølgelig ville ligge en risiko for lillesøster er mongol, hvis den var lidt mindre end den var.. Sidst men ikke mindst var der store nyre 4.8 cm man bliver undersøgt ekstra hvis den var 5 cm..

Jeg ved godt, vi er indenfor normalen, men det er bare ikke spor sjovt, at vi er så tæt på grænsen 3 steder, hvor vi taler om risiko for barnet er mongol :( samtidig fik både S og jeg følelsen af, at hun var i tvivl om hun skulle sende os videre eller ej, hun undskyldte i hvert fald mange gange, at hun ikke kunne sende os videre...

Efter scanningen var jeg helt grædefærdig og måtte kæmpe for at samle mig, nede i ankomsthallen vendte G og hun skulle gerne have en god dag... S vil rigtig gerne undersøges yderligere og snakkede flere gange om vi ikke kunne betale os fra det.. Samtidig tænker jeg også, hvad kan vi stille op nu, jeg er 19+2, vi kan ikke lige få en abort og vi er ikke i risikogruppen, selvom vi er tæt på.. Men vi ringer til min JM tirsdag og aftaler en tid, så vi kan snakke det hele igennem.. Især fordi jeg nu har ligget vågen i nat, har vendt og drejet det hele i mit hoved... Samtidig falder der endnu en klage på den scanningsjm, jeg synes, det er dybt uacceptabelt, hun siger, vi har lav risiko når vi ligger 12 fra ekstra undersøgelse/højrisiko gruppen, i min verden er det slet ikke lav risiko og vores scanningsdame i går ligefrem omtaler resultatet som dårligt.. Også er vores NF forløb generelt bare uacceptabelt og jeg har flere gange tænkt, om hun har brugt de første blodprøver eller dem jeg fik taget på NF dagen, fordi hun ikke kunne finde de andre.. Har ikke den store tillid til vores forløb :( selvfølgelig påvirker en god omgang hormoner og angst også mine følelser omkring det hele...

Nu skal de næste 22 uger bare overståes, så jeg kan få lillesøster ud og se hun er helt normal.. Og RESPEKT hvis du kom igennem, beklager det måske er rodet og dårligt skrevet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv hvor lyder det bare som en rigtig træls oplevelse.. icon_hug.gif Håber din jordemoder kan hjælpe dig når du skal derop og jeg havde også klaget over sådan en behandling.. Ikke fair at man skal gå uvidende om sådan en oplysning, og at den så kommer ud så lang tid efter.. Når det så er sagt, så håber og tror jeg på at prinsessen er lige som hun skal være easter1.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram :kram

:blink sikke en behandling :blink

håber du får en god snak med JM :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, ved slet ikke, hvad jeg skal sige - det lyder godt nok vanvittigt , ogsaa naar NF var saa skidt en oplevelsebearhug.gif

Haaber I kan faa lidt faklaring med jeres jordemoder og haaber paa det BEDSTE af det bedste for jeres lille baby bd.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige give dig et kram, jeg har desværre stået i din situation og fik et hjerneskadet barn fordi nogle mennesker ikke havde gjort sit arbejde ordentligt.

Men når det er sagt skal i have et barn nu og om hun har vanskeligheder eller ej bliver i forældre til to :loveshower

Jeg forstår jeres frustrationer, bekymringer og alt hvad der føre med sådan en skanning. Den uretfærdighed over ikke at have noget valg fordi andre ikke gør deres job ordentlig osv.

Men når det væreste chok har lagt sig vil i blive glade for at få de informationer midt i graviditeten og ikke når hun lige er født hvor tingene ellers ville ramle sammen. Vær glade for i har tid til at forberede jer, da mit chok havde lagt sig følte jeg større kærlighed til min datter da jeg vidste at hun ville få brug for mig på en anden måde pga. Hendes vanskeligheder.

Jeg ønsker af hele mit hjerte at hun ikke fejler noget som helst og i får den smukkeste og raske pige i har ønket jer.

Når det er sagt har i jo valgt at få et barn mere og når man vælger et barn til vælger man også det barn til på godt og ondt og med de vanskeligheder barnet har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser alt jeg har for at jeres lille pige har det fint derinde. Kan godt forstå din bekymring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan få 1000 :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej stakkels jer altså! :kram2 I har da på INGEN måde fået en ordentlig behandling til NF! Og nej, selvom I ikke er i risikogruppen, synes jeg også, at det er helt uacceptabelt, at hun ikke informerer jer om det alligevel relativ lave tal.

Heldigvis er I jo kun tæt på ved de tre tal, og der skal alligevel fødes 299 børn, før I får et barn med downs.

Men jeg synes, det er mega synd, at I nu skal gå og være angste og nervøse resten af din graviditet. Det er bare ikke fair, og det er SLET ikke fair, at I har fået den behandling af den første scanningsjordemoder :prik

Synes det lyder som en fornuftig plan at ringe til din egen jordmoder og høre, hvad jeres muligheder er. Husk at kramme hinanden og jeres dejlige datter en masse :kiss Håber det bedste for jer og jeres lille pige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh Henriette det er altså bare SÅ unfair at den S***e NF bliver ved med at forfølge jer... Du får alverdens :kram2 her fra!

Håber du får en god snak med jordemoderen om det og så syntes jeg i skal overveje en privat scannings klinik, bare ringe og høre om de måske kan hjælpe jer til at få vished! Ved ikke om de kan, men det er da måske et forsøg værd i jeres situation! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER