Cloverblossom

Ammeindlæg

18 indlæg i dette emne

Ja, nu er det vist ved at være på tide jeg får de sidste ting på plads.. En ting jeg er tvivl om, er hvor mange og hvilke ammeindlæg, det er en god idé at have købt inden fødslen, så man har til den første tid.

Har en idé om at uld eller uld/silke ammeindlæg er det mest skånsomme for huden, men de skal jo vaskes før man kan bruge dem igen, så hvor mange har man egentlig brug for, for at kunne klare sig? Og vaskes de bare i hånden eller i maskine - tænker det påvirker hvor tit man får dem vasket..?

Og det er vel også meget smart at have nogle engangs ved hånden, men igen, hvor mange...? :help

Ja, generelt - ammeindlæg, hvor mange, hvilke og måske også hvilke størrelser der passer til hvad, og hvordan man gør med vask????

Håber I vil dele jeres erfaringer i dette hjørne a "mom-to-be junglen" :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vigtigt ja, jeg er ogsaa nydgerrig efter andres erfaringer... min soester bruger engangs og de er gennembloedte om morgenen. Jeg forestiller mig at dem med silke er antiseptiske, hvilket er godt, men to hold skal man da have. Og saa med engangs til, tror jeg? unsure.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, og uld paa brysterne om sommeren? blink.gif

Og mig der i forvejen faktisk har ret varme girlies b223.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se allerede der lærte jeg at der findes nogle udelukkende af silke :D Troede kun de fandtes i en blanding af uld-silke :P

Og ja, kan sagtens forestille mig uld på :hophop i den italienske sommer bliver lige en tand for hot, men mon det også gælder den danske sommer??? Det er der måske også nogen der kan svare på ;) :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naa, men kan da google mig frem til at der er lidt at forske i foer koeb. Kan laese at uld er bedst, men at bambus slet ikke er daarlugt til at booste med. Saa skal jeg bare vide, hvad der er med det silke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke kan faas her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte uld indlæg med silke den første måned. Havde dem med på hospitalet og var rigtig glad for det, da de sår jeg fik ikke satte sig fast i dem, som engangsindlægene gjorde...

Jeg havde 3 par at skifte imellem, brugte 1 eller 2 par om dagen :)

Vaskede dem i hånden eller i vaskemaskinen på uldprogram med uldvask.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naa, men kan da google mig frem til at der er lidt at forske i foer koeb. Kan laese at uld er bedst, men at bambus slet ikke er daarlugt til at booste med. Saa skal jeg bare vide, hvad der er med det silke...

Silke kan faas her

Bambus - er det engangs??

Og tak for linket :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte uld indlæg med silke den første måned. Havde dem med på hospitalet og var rigtig glad for det, da de sår jeg fik ikke satte sig fast i dem, som engangsindlægene gjorde...

Jeg havde 3 par at skifte imellem, brugte 1 eller 2 par om dagen :)

Vaskede dem i hånden eller i vaskemaskinen på uldprogram med uldvask.

Okay, det lyder da bestemt overkommeligt, hvis man kan klare sig med 3 par :) :tak

Høre meget gerne fra flere om deres erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt mig at købe ammeindlæg fra det tyske mærke Engel (kan bestilles på nettet til 89kr. pr. par). De er lavet af silke og uld. Har læst at disse materialer er bedst, da det ellers kan sætte sig fast i evt. sår (AV :(!). Tror jeg køber 3 par til at starte med ;) så må vi se, om der er brug for flere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var junglen igennem sidst. Prøvede uld, bomuld, skaller etc... Ja, alt hvad markedet bød på...

Jeg stoppede ved engangsindlæggene fra Pignon. Jeg syntes det var praktisk, at de skulle arkiveres lodret efter brug, idet jeg syntes det kom rigeligt med vasketøj efter hun var født. Jeg har ikke haft problemer med, at de satte sig fast i sår. Er dog "vådtet" igennem nogle gange, men ikke mere, end jeg gjorde med de andre mærker og produkter.

På tilbud koster de i babysam 20kr pakken - så der er allerede indkøbt et lille lager :)Så vidt jeg husker, brugte jeg 5-6 pakker om mdr, de første 4-6 måneder, hvor mælkeproduktionen var på sit højeste :hophop

Men vi er alle så forskellige, så noget der ikke er godt for én, kan være perfekt for en anden. Prøv jer frem...

Rigtig god påske :easter1:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger dem fra Føtex med en ko på. Kan ikke lige huske hvad de hedder ;) Jeg har prøvet forskellige mærker men synes helt klart det er dem der passer mig bedst.

Jeg prøvede silkeindlæg og havde 3 par, men jeg synes det var besværligt. Mine bryster løb rigtig meget så jeg brugte alle 3 par på en dag. Jeg vaskede dem i hånden, men hvis jeg lige glemte et par, så manglede jeg hurtigt.

Jeg synes det er rart med engangs for de skal bare i skraldespanden bagefter. Jeg bruger stadig selvom jeg kun ammer 3 gange om dagen nu. Der er åbenbart tryk på mine bryster så der skal ikke meget til før de løber. Jeg skifter min. 2 gange om dagen, og da det var på toppen skiftede jeg efter hver amning. Det løb op.

Jeg vil helt klart anbefale at have 2-3 pakker engangs klar, f.eks. forskellige mærke så du kan prøve dem, for hvis du får det som mig bruger du mange ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne have nogle i uld/silke og saa nogle oeko-engangs - saa kan det da ikke gaa helt galt smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede også lidt af hvert, hos mig var uld/silke bestemt ikke et hit da jeg bare løb igennem dem med det samme, så rendte rundt med konstant våd bluse.

Jeg hoppede så på de billigste fra matas = heller ikke et hit, de holdte intet inde ;)

Stoppede ved Pigeon fra babysam (måske man også kan købe dem i Bilka osv?) de er geniale, man kan ikke se igennem tøjet at man har dem på, fordi de har en god form, og så holder de virkelig godt, jeg skiftede ved hver amning i starten, producerer nok meget mælk tror jeg, men skruede lige så stille ned på forbruget. mælken samles inde i indlægget og bliver sådan gele agtig, så det løber ingen steder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er man til engangs, så bliver man nødt til at prøve lidt af hvert. jeg faldt for Natusan, det var de eneste man ikke kunne se gennem blusen. (det kunne man heller ikke med de ultratynde fra Pigeon, men de er UMULIGE at sætte pænt men en hånd, hvis man sidder et offentlig sted og ammer/har gæster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte først at jeg ville bruge uld, men for mig virkede det ikke, jeg Synes at problemet med uld er at man ikke kan mærke hvornår de skal skiftes... Så jeg endte med at rende rundt med våde pletter på blusen hver gang jeg brugte det.

Nu bruger jeg dem fra natusan. De kan ikke ses igennem blusen + de bliver hårde i det når de skal skuftes... Så jeg er ikke i tvivl om hvornår de skal skiftes. Er ikke løbet over kanterne med dem i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sidste gang brugte jeg engangs fra brugsen. Og dem har jeg også købt hjem til denne gang. Synes de sidder pænt under tøjet og suger ok. Har også 2 par i uld, men brugte dem stort set ikke, synes de var for varme (fødte i juli) og synes heller ikke jeg kunne få dem til at sidde så man ikke kunne se dem igennem tøjet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger engangs og har uld indlæg udenpå.. Altså mellem engangs og bh'en :)

Varmen fra uld er dejligt og på denne måde slipper jeg for at rengøre dem så ofte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER