Tinkerbell

Babytøj

23 indlæg i dette emne

I dag i Bahne så jeg at de havde 40 % rabat på babytøj fra Holly's. Der var bare de sødeste dele med deres karakteristiske kønsneutrale kløvere på. Jeg har allerede besluttet at jeg gerne vil have tøj fra Holly's, især også fordi det er økologisk.

Guuud hvor var jeg bare tæt på i al hemmelighed lige at smutte sådan nogen med hjem og først vise manden dem når det er "tilladt" at købe babytøj. :badgirl Men, jeg gjorde det ikke, synes selv det var lige vildt nok når der stadig er 9 dage til PB begynder. Desuden har jeg også en eller anden romantisk tanke om at barnets første tøj er noget vi køber sammen den dag jeg tester positivt :kuller

I hvert fald, hændelsen fik mig til at tænke på, hvornår har andre købt deres første tøj til baby?

Og var det så bare lige en enkelt body og så ventede med resten til efter MD eller hvordan?

Håber i vil komme med jeres indput! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg købte først noget efter vi vidste, hvad kønnet var. Jeg fik en tidlig gennemscanning omkring uge 16 og Norlie holdte udsalg et par uger efter, så der blev der investeret i lidt. Men vi fik det første sæt i julegave, hvor jeg var omkring 15 uger henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte faktisk først for alvor da der var nogle uger tilbage, ved ikke hvad jeg tænkte på med August :whistling

Med Astrid var det løbene efter vi fik afvide det blev en pige

Du skal jo bare gøre det og hvis du skal gemme lidt for manden hvad så :whistling

:goodluck :goodluck med projektet :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gennem de seneste år lagt MEGET babytøj i kurven i div internetbutikker, men er altid endt med at lukke siden i stedet for at købe det...

Jeg tror jeg venter med det første stykke tøj til jeg som minimum har været hos lægen og første gang. Før tror jeg ikke jeg virkelig tør tro på det.

Større indkøb vil jeg nok vente med til efter NF

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige købt noget igår, der var jeg 14+2 :whistling

Men jeg købte et neutralt sæt, og 2 par små bitte helt vildt nuser sokker :rolleyes

Altså man skal jo også glæde sig til det... Så køb for pokker køb..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok vente med at købe noget til jeg var blevet gravid.. Og ellers ville jeg nok først rigtig gå igang når jeg vidste hvad køn det var eller ihvertfald til efter NF..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte det første omkring uge 20, det var der omkring jeg begyndte at mærke liv, og derfor begyndte at tro på det ;)

Har kun købt på udsalg indtil nu, bl.a. nogle bodystockings i forskellige størrelser, en lille hættetrøje og sådan...

Vi har besluttet ikke at ville kende kønnet, så venter med at gå helt amok ;) Tror også hellere jeg må have manden med den dag, indtil nu, har det været mig, der har været spontan :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg var ude og kigge efter en lille fejrings-body dagen efter jeg testede positiv, men vi kunne ikke finde noget kønsneutralt, der ikke var totalt kedeligt <_<

Jeg købte så det første babytøj lige op til jul, dvs. da jeg var hmm.... ca. 11 uger henne. Det var 3 bodyer fra h&m, en hvor der stod "I love mum", en med "I love dad" og en hvor der stod "I love mum" og "I love dad" en masse gange. Jeg købte det, fordi jeg ville give "I love dad" bodyen som en slags julegave til min mand fra babyen. :wub Og han blev meget glad og rørt, da han fik den :loveshower

Udover det købte vi det første tøj til babyen sammen: En kønsneutral sparkedragt + bluse med ugler på i anledning af veloverstået NF. :)

Efter det købte jeg et par bodyer (4 tror jeg...) inden MD, og den dag vi var til MD gik vi så lidt amok :badgirl Og så har vi købt løbende derefter. :)

Så her har vi først købt babytøj EFTER vi fik to streger. Tilgengæld købte jeg ventetøj inden jeg blev gravid. Og det gjorde jeg fordi der var et skidegodt tilbud på noget rigtig fint ;) Jeg overvejede lidt om det ville "jinxe" det hele, og om det nu var dumt at købe inden man vidste om man overhovedet blev gravid. Men jeg besluttede mig for at være positiv og naiv, og hvis det hele så ikke gik som jeg drømte om, så måtte jeg tage den derfra og i værste fald kunne tøjet vel sælges igen. :whistling

- Og efter denne lange forklaring kommer min pointe: Med 40% på Hollys, så tror jeg sgu at jeg ville købe lidt, hvis det var mig ;) Det er et godt tilbud, I starter PB om 9 dage, og HVIS det skulle vise sig at baby lader vente på sig (hvilket den selvfølgelig ikke gør! :goodluck ) så kan det da sælges igen. :)

Go for it! :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan faktisk ikke rigtig huske det...

Første gang vi købte nyt tøj sammen, var da vi havde været til kønsscanning i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhh.. første gang købte jeg det første tøj inden jeg var blevet gravid, men vi var dog igang med PB.

Denne gang købte jeg ikke noget før vi viste kønnet. Og det viste at være endnu en dreng. Så istedet for at gå ud og købe en masse nyt, gik jeg på loftet og fandt alt det gamle fra den store frem :loveshower Har dog nu været ude og købe en lille smule..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg blev gravid, måtte bare have Molo enhjørning heldragten... så heldigt det bliver en pige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Købte først efter MD. Da jeg fandt ud af, at det var en bette pige... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle besvarelser! Kan godt se at langt de fleste af jer har ventet relativt længe med at købe noget. Jeg holdt mig i skindet og købte intet :) Men det bliver der den dag jeg står med positiv test, kan på INGEN måde vente til hverken NF eller MD scanning! :D

Og hvem ved, PB om 1 uge, så måske man allerede kan stå med en positiv test om 5 uger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle besvarelser! Kan godt se at langt de fleste af jer har ventet relativt længe med at købe noget. Jeg holdt mig i skindet og købte intet :) Men det bliver der den dag jeg står med positiv test, kan på INGEN måde vente til hverken NF eller MD scanning! :D

Og hvem ved, PB om 1 uge, så måske man allerede kan stå med en positiv test om 5 uger!

Vi har fået en stor sæk med fint tøj, så vi har allerede noget, selvom der er lidt tid inden vi går i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte det første efter 2. TS (tidlige scanning på fertilitetsklinikken) hvor jeg var i uge 10 :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at købe det første stykke tøj idag hvor jeg er 11+1 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag i Bahne så jeg at de havde 40 % rabat på babytøj fra Holly's. Der var bare de sødeste dele med deres karakteristiske kønsneutrale kløvere på. Jeg har allerede besluttet at jeg gerne vil have tøj fra Holly's, især også fordi det er økologisk.

Guuud hvor var jeg bare tæt på i al hemmelighed lige at smutte sådan nogen med hjem og først vise manden dem når det er "tilladt" at købe babytøj. :badgirl Men, jeg gjorde det ikke, synes selv det var lige vildt nok når der stadig er 9 dage til PB begynder. Desuden har jeg også en eller anden romantisk tanke om at barnets første tøj er noget vi køber sammen den dag jeg tester positivt :kuller

I hvert fald, hændelsen fik mig til at tænke på, hvornår har andre købt deres første tøj til baby?

Og var det så bare lige en enkelt body og så ventede med resten til efter MD eller hvordan?

Håber i vil komme med jeres indput! :lovebk

Jeg købte meget lidt inden MD og kun fordi det var gode tilbud. Har først købt det første sæt her ved uge 20

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte ikke noget som helst før NS turde ikke fordi jeg blødte et par gange, så ville bare så gerne vide den var der først - altså syn for sagen.

Så hentede jeg og bestilete en masse babypakker rundt omkring og købte vist en sut tror jeg. Men først efter Kønsscanningen gik jeg for alvor i gang. Turde simpelthen ikke fordi jeg også blødte efter NS. Det ville være så forfærdelig hårdt hvis nu man mistede og så det hele bare lå der og gloede på mig!

MEN nu er jeg slet ikke nervøs mere og for den sags skyld kan seng og barnevogn komme herhjem med det samme - men der er mine forældre og svigerforældre total overtroiske. Så jeg må nøjes med at gå i gang med projekt babyværelse UDEN sengen. Tøjet har jeg faktisk alt det af jeg skal bruge i starten. Regner med at få en masse i barselsgave så har kun købt det mest nødvendige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte de første 2 bodyer, da jeg fik de 2 streger! En i lyserød og en i lyseblå :)

Kun for at kunne give gaverne til farmand og på den måde fortælle at jeg var gravid! :biglove

Så ventede jeg til efter NF, med at købe mere. Her blev så købt neutralt indtil MD hvor det derefter kunne være pigetøj.

Jeg ville ikke købe en masse de første måneder, eller inden graviditeten. Men jeg vil tilgengæld heller ikke vente til de sidste måneder, for så bliver det dyrt at købe på én gang.

Vi har delt udgifterne ud løbende, så virker det ikke så overvældende :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi koebte lige vores foerse igaar - to saet, det ene til at give ham paa hjem fra sygehuset loveshower.gif

Saa 29+6 whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik de første sæt i gave, da jeg var 8+0..... whistling.gif har en veninde som ikke kunne lade være med at handle!

derefter købte jeg to bodyér fra Holly´s + en dragt fra Joha på tilbud i Babysam da jeg var ca 9+

men efter vores kønsscanning i mandags 14+3 har jeg gået en smule amok whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke gravid endnu, men har købt et fin lille start sæt nautralt fra H&M da det var halv pris og jeg alligevel købte et til mit fætter og hans kæreste, så kunne jeg ikke lade være. :) men når jeg bliver gravid, må jeg bare prøve og holde mid i skindet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte det første tøj til baby efter MD-scanning i uge 20 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER