Økonom

Hårfarvning

29 indlæg i dette emne

Nu har jeg nærmest altid fået lyse striber i mit hår..... Jeg vil ikke have det afbleget mens jeg er gravid. Og havde egentlig planer om bare at lade udgroningen vokse ud.... men men men.... jeg er simpelthen så grim som det ser ud nu, kan snart ikke være bekendt at tage på arbejde med det.

Nu overvejer jeg så at få en skylfarve i ved frisøren, så håret får samme farve over det hele og så ellers stoppe med det farveri af hår i fremtiden...

Jeg så i tv2 at hårfarvning frarådes pga. allergirisiko ved moderen.... og ikke reaktioner ved barnet. Har snakket med en frisør idag som siger jeg roligt kan få en skyllefarve i.

Hvad er jeres holding.....?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg farver ikke hår under graviditeten - slut prut :)

Men hvad andre gør osv. i den deres graviditet er deres valg! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg farver ikke hår under graviditeten - slut prut :)

Men hvad andre gør osv. i den deres graviditet er deres valg! :)

:ditto (men farvede nu heller ikke før... Farvede dog øjenvipper og bryn og det er også slut mens jeg er gravid)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min frisør, siger at man sagtens kan lave striber i håret uden at farven rører ved hovedbunden, og at man sagtens kan få mild og øko hårfarve til at gøre det med.. så hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med frisøren og høre hvad de kan tilbyde dig.. jeg kunne sagtens finde på at få det gjort når de kan gøre det på den måde, men har ikke behov for det da den hårfarve jeg normalt bruger falmer med tiden og nu næsten har samme farve som mit eget :) desuden er det også et krav at der er ordentlig ventilation i salonen så du ikke får snuset for meget til hårfarven :)

Håber du kan bruge svaret.. ellers lyt til dig selv og gør hvad du syntes er rigtigt, det er dit hår, dit barn og din mening der tæller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg farver ikke hår under graviditeten - slut prut :)

Men hvad andre gør osv. i den deres graviditet er deres valg! :)

Det samme her :) Ingen betydning om det er øko-halløj, mildt eller noget. Jeg blev klippet, og fik klippet det så kort så den gamle farve blev klippet af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville nok selv have det lidt som med neglelak, at det ville give mig daarlig samvittighed og saa ville jeg lade vaere fremover. Men jeg kan godt forstaa, hvis du goer det, og saa ville jeg vaelge det mindst giftige !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også min grundholdning og også grunden til at jeg ikke bruger makeup, spray deo eller hårlak, almindeligt sæbe og cremer... Så jeg er fanatisk med de ting jeg ved der kan måles i blodet (især mascara er slem).

Omvendt så kender jeg frisører der ud over at farve eget hår igennem hele graviditeten også har farvet 1000 andres kvinders imens de selv har været gravide.

Jeg glæder mig til at høre jeres holdninger med denne skylfarve (som gerne skulle forsvinde indenfor 6 uger)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op der var mange der havde svaret mens jeg lige var igang med at skrive :)

Brugte også altid neglelak førhen, men det er også slut nu.

Drikker heller ikke koffein, spiser sukkerfrit tyggegummieller andet med det klamme kræftfremkaldende stof aspartram...

Er glad for i deler jeres meninger med mig :)

Mine udgroninger er 6 mdr. gamle nu, så de er allerede 10 cm udgroede, måske skulle jeg bare lade lokkerne falde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt vil jeg ikke farve hår under graviditeten. Men jeg har heller ikke haft farvet håret de sidste 7-10 år, så har ingen udvoksninger der skal tages hensyn til ;)

Jeg hørte et sted, at hvis man normalt farvede håret, så gjorde det ikke den store forskel om man fik det gjort en gang eller to under graviditeten, for mange af de skadellige stoffer var allerede i kroppen alligevel. Om der er noget over det, ved jeg dog ikke, men med alt det andet gift der bliver lagret i vores kroppe, hvorfor skulle hårfarve så ikke også?

Ligesom med så mange andre ting i løbet af graviditeten, så tror jeg det er vigtigt at man tager et valg, og så være tro mod det valg. Hvis du ex. vælger at følge frisøern og få en skyllefarve i, så vær glad for det, og lad være med at have bekymringer over det. Bebs skal have det godt, og hvis du er bekymret er bebs også bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved med sikkerhed at jeg indtil nu intet har gjort der kan skade mit barn i graviditeten. Har heletiden haft den der følelse af, at jeg ikke skulle være skyld i barnet kommer til at fejle noget. Maling, renovering osv. herhjemme har jeg heller ikke hjulpet med eller været i nærheden af... Så jeg tror ikke jeg tør eventyret med frisøren..... Det påvirker mig desværre bare meget at jeg skal have det så skidt i graviditeten.....og oven i det.....ligne lort samtidig.... Men sådan er det jo at være gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh ha hårfarve emnet er altid lidt specielt. fordi der er ikke bevis for noget.

Jeg er selv frisør og vil da lige give mit besyv med.

Personligt har jeg fået lagt lyse striber 1 gang i graviditeten (ca da jeg var halvvejs) for at mindske den voldsomme udgroning. Og jeg har ikke arbejdet som frisør under graviditeten da jeg ikke ville stå i dampene.

Når det så er sagt. Så står en gravid frisør i dampene 5 dage i ugen indtil 4 uger før termin. Det er desværre set et stigende antal misdannede drengebørn ved arbejdende frisøre, fordi der er hormonforstyrrende stoffer i hårfarver og spraylak. Men det er jo også når de står i det hver dag.

Om du får farve der rør hovedebunden eller bare staniol striber gør desværre ingen forskel da det er dampene der påvirker barnet.

Men så kan man jo også vende den om og sige det skader barnet hvis der sidder en ved siden af dig og farver hår ;-) Så den er meget svær. Jeg synes man skal gøre det man selv føler for.

Det der har gjort mig sikker i kun at farve det den ene gang og så ellers holde mig helt fra farve er at jeg tror på man har nogle depoter med affaldsstoffer som bliver fyldt op. Og med mange år i branchen ved jeg mine er fyldt op (døjede konstant med svimmelhed, kvalme og hovedepine) Så jeg ville ikke tage chancen mht barnet.

Undskyld det lidt lange og rodede indlæg. Håber det giver mening ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var dette klip i tv2 godmorgen, hvor min tvivl blev skabt:

http://go.tv2.dk/morgentv/id-49285003.html

Her siger eksperten at i hårfarven er problemet en allergisk reaktion hos moderen og ikke hormon forskyrende elementer der påvirker fosteret. Jeg har hidtil troet det var pga. fosterskade man undlod hårfarvningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får farvet hår hver 4 mdr. og det forsætter jeg med :whistling

jeg drikker også kaffe, lever helt normalt men tænker mig da om :gravid

jeg har født 7 sunde børn og sikker på nr.8 er lige så sundt :loveshower det jo kun 2 gange på de 9 mdr. man er gravid

men ja der er mange meninger og holdninger om det men så det jo godt vi har sådan et godt forum og få snakket om det :whistling

uha nu skiller jeg mig lidt ud :rolleyes :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du lyder jo snusfornuftig og passer godt på med alt muligt i din graviditet. Så hvis det vil være en glæde for dig at få lyse striber i håret en enkelt gang, så gør det! Snak med frisøren om den nænsommeste løsning, bed om ikke at sidde ved siden af en anden som bliver farvet osv og nyd dit lækre, sommerlyse hår. Det synes jeg i hver fald.

Jeg er helt med på, at man skal passe på med alle mulige hverdagsstoffer som er hormonforstyrrende og med alkohol og rygning og mad osv. Det er både dejligt og ansvarligt at ændre sine vaner for sin babys bedste, MEN vores forældre har (formentlig) ikke været opmærksomme på alle de her farer, da vi var i mors mave, og I/vi lyder da rimeligt funktionsdygtige. Så så længe du ellers opfører dig fornuftigt, så synes bare du skal go for it. Uden dårlig samvittighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have striber i mit hår om 14 dage.. Jeg orker simpelthen ikke at have en grim udgroning i så lang tid og jeg har snakket meget med min frisør om det - de sørger for at der er ekstra god udluftning når jeg kommer derned og så får jeg staniol striber i..

For mit vedkommende vil jeg hellere farve mit hår den ene gang end at gå og føle mig smågrim.. Jeg passer ellers på mig selv og har fornuftige produkter osv, så jeg tør godt når nu det ikke drejer sig om mere end en eller to gange..

Du skal gøre hvad du føler er rigtigt :kram2

Og så har jeg altså lige et spørgsmål, har du læst dig frem til at mascara kan måles i blodet eller midforstod jeg lige noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lysestriber i med August to gang ingen med Astrid

:balloons :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Jeg så et program i tv sidste år, hvor de lavede forsøg på 2 grupper af teenagere .... om stofferne fra deres makeup kunne måles i blodet (via blodprøver). Det kunne det!!! Jeg var rystet..!... meget endda, især mascaraen kunne måles i blodet. Der findes specielle mascaraer for gravide uden disse skadelige stoffer. Det magter jeg ikke at sætte mig yderligere ind i, så jeg er stoppet med at bruge mascara til dagligt... regner dog klart med at skulle have det på til de bryllupper jeg skal til her i sommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld, -men nu kommer jeg lige med lidt mere negativt.. <_<

Jeg så også det indslag på tv2, -men jeg har ikke meget tiltro til at hun eller miljøstyrrelsen har en finger på pulsen hvad angår hormonforstyrrende stoffer, -Det er helt tilbage i 2007 der blev publiceret op til flere artikler omkring emnet, efter man havde lavet danske forsøg med rotter og deres afkom..

OG først i 2012 finder de det vigtigt at føre skrækkampagne om det, og jeg synes endda at det er en meget mild kampagne..

Når det så er sagt, så viser rotteforsøgene dog at det ikke er det store problem at man bliver udsat for én bestemt type hormonforstyrrende stof, men de alvorlige misdannelser kommer når man bliver udsat for flere forskellige slags.. -og du lyder jo som om at du er meget påpasselig, og ikke ellers indtager noget "farligt", så jeg ville bestemt ikke rynke på næsen af at du farver dit hår (dermed ikke sagt at jeg ellers egentlig ville gøre det)..

Jeg synes bare man skal passe på med at lytte for meget til "autoriteterne".. :ba

Håber ikke at jeg lyder alt for negativ, -det er jeg bestemt ikke, og jeg er langt fra hellig... :whistling

Klem fra Pernille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle meninger er velkomne, jeg er jo nysgerrig mht. hvad andres holdninger er omkring dette emne.... Der er jo en grund til at det er et meget omdiskuteret emne i forvejen.... :)

Til en tidligere kommentar i tråden: tror egentlig godt at der kunne være noget om snakken, hvis man har fået afbleget sit hår igennem flere år, at så stofferne sidder i ens krop i meget meget lang tid efterfølgende, det havde jeg slet ikke selv tænkt på....

Dejligt med nye meninger og viden........... eller ting der kan tages til eftertanke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min frisør, som også er en veninde, vil ikke farve mit hår i mens jeg er gravid, men siger at jeg kan bruge en skyllefarve hvis jeg ikke kan holde det ud, da de ikke er nær slemme.

Jeg prøver at lade være, men er ikke glad for mine grå hår, som nu bliver synlige.

Men jeg tror det er vigtigst, at man gør det man selv har det bedst med.

Knus Charlotte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror paa, at der er rigtig meget skidt i en krop, som har levet med helt konventionelle produkter med parabener, parfume, propylene glycol & Co. lige op til graviditeten og saa stopper. Saa tror jeg ikke at en haarfarvning eller to af de mildeste slags goer en kaempe forskel paa foster/baby. Hvis en gravid derimod har "renset ud" foer graviditeten, saa tror jeg da at kroppen alt andet lige er renere og at det goer en forskel, om man farver haar eller ej i sin graviditet...

En helt anden ting er, at rigtig meget skidt kommer ud af moren med modermaelken - faktisk skraemmende, men vi kan ikke faa det ud ad anden vej blink.gif

Glem ikke, at Andrea Elisabeth Rudolph har skabt sin egen serie efter en test, mens hun var gravid, som viste alt hendes indre skrald, som vi garanteret alle render rundt med i stoerre eller mindre grad. Det er jo foerst de senere aar, fokus er kommet paa skadeligheden af visse stoffer, saa uanset hvad, saa renses de ikke ud med badevandet, saa snart vi skifter shampoo.

Det betyder ikke, at jeg synes alle gravide da bare skal gaa til frisoeren og sidde i giftige dampe med godt samvittighed. Men derimod, at jeg tror man kan goere det med god udluftning og blide produkter de to gange i loebet af 9 maaneder - forudsat at man kan LEVE GLAD MED DET! Hvis man har det skidt med det, som jeg med neglelak eller andet godt, saa gaar glansen jo af at bruge det. Ligesom kaffen og roedvinen maaske smager daarligt. Jeg drikker selv kaffe, en til to espresso om dagen, jo jo, og jeg nyder dem og er glad. Men meget andet goer jeg ikke i...

Faktisk havde jeg troet at jeg ville blive meget mere restriktiv som gravid, men det er jeg egentlig ikke. Fastholder bare den livsstil, jeg har skabt omkring mig med faa yderligere restriktioner. Men jeg havde ogsaa for laengst skiftet meget ud netop for at vaere renere som gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at få lavet striber 2-3 gange om året. og min frisør er øko og går meget op i der ikker er parabener og andre grumme ting i hendes produkter. Jeg snakkede med hende om at lave striber mens jeg er gravid. Hun sagde hun havde farvet sit hår mens hun var gravid men man kunne vælge noget naturfarve. Men hun mente ikke det ville skade med striber, så længe det ikke var de 1. 3 mdr hvor fostret er mest sårbart. så jeg skal have striber i starten af maj.

Men jeg er af den overbevisning at børn ikke skal steriliseres, for kemikalier og bakterier. De skal have noget at stå i mod med, så kroppen ikke bliver 'forskrækket' når den så første gang ser det. Dermed ikke sag tat jeg propper min krop med parfumer og andre grimme ting. Mine hårprodukter er økologiske og med naturlige aromaer og min ansigts serie er fra beuty pasifice som også er uden parfume og parabener. Men både til hår og ansigt har jeg brugt i en del år, ikke fprdi jeg er fanatisk på nogen måde. Men kan have tendens til allergi, og det er fremragende produkter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til frisør igår.... Fik en skyllefarve i... blev siddende henne i stolen ved vasken og jeg lugtede på intet tidspunkt noget der lugtede skrappere end shampoo. Skyllefarven sad kun i håret 17 minutter.

Nu er det gjort... og jeg skal ikke farves mere, nu bliver denne farve skyllet ud i løbet af 4-6 uger og så dukker min egen hårfarve op inden under..... og så er det min egen farve jeg skal have de næste par år.

Det blev så den ene gang jeg trådte ved siden af alle de anbefalede retningslinjer for gravide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til frisør igår.... Fik en skyllefarve i... blev siddende henne i stolen ved vasken og jeg lugtede på intet tidspunkt noget der lugtede skrappere end shampoo. Skyllefarven sad kun i håret 17 minutter.

Nu er det gjort... og jeg skal ikke farves mere, nu bliver denne farve skyllet ud i løbet af 4-6 uger og så dukker min egen hårfarve op inden under..... og så er det min egen farve jeg skal have de næste par år.

Det blev så den ene gang jeg trådte ved siden af alle de anbefalede retningslinjer for gravide.

Så længe du ikke går og har dårlig samvittighed er det vel også ok <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troede jeg faktisk jeg ville have, men det var også fordi jeg regnede med dampe lugte over det hele.... farve der skulle sidde i op til 1 time osv. Og det var jo ikke virkeligheden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER