babybaby

Ergonomisk babypude har I det

14 indlæg i dette emne

hej piger.. vil lige høre om der er nogen af jer der har investeret i "hjertepuden" som jeg kalder det for.. Er rigtig meget i tvivl.. synes tit man ser og hører om børn der er skæve (derfor er jeg på idéen om at købe den) men ville lige høre jer andre.

post-3735-089581900 1333036239_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lånte en til August og han lå lidt med den og den var super go men ikke aktuel herhjemme fordi han ikke blev skæv.

Jeg havde bare lånt just in case :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke haft en og ikke manglet den. Ronja fik en smule skævt hoved men det rettede sig af sig selv igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overvejer at købe hjertepuden, fordi jeg synes den er super smart.. Ved ikke hvor ofte man har problemet med skævt hovede.. Men puden koster jo næsten intet, og er bare så fiiiin :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en fordi Leo havde lidt skævt hoved. Ved ikke om det har noget med puden at gøre, men det har rettet sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en til Karoline, fordi vi BURDE have haft en til Isabella ;) Isabella har stadig lidt skævt baghoved. Man kan købe dem på Amazon til ca 150 kr- der har vi købt vores :)

HER

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad være med at købe en før du får brug for den. Man kan købe sig fattig i "just in case". Måske er du heldig at få en baby der elsker at ligge på maven (som Erica) og så er det spild af penge... Hvis du bare er opmærksom så kan du sagtens nå at "udbedre" i tide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes måske også den et eller andet sted begrænser barnet i at bevæge hovedet og tanken om at de ikke ksn vende hovedet hvis de gylper med fare for at blive kvalt tiltaler mig ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den med gylp havde jeg ikke lige overvejet.. :( men den kommer helt sikkert med i overvejelserne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes måske også den et eller andet sted begrænser barnet i at bevæge hovedet og tanken om at de ikke ksn vende hovedet hvis de gylper med fare for at blive kvalt tiltaler mig ikke..

De kan altså sagtens bevæge hovedet i den??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også at man vel bruger puden når man selv er til stede? Og når barnet er vågen? Altså, man bruger den vel ikke som sådan som en "hovedpude"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil kun bruge puden når jeg er tilstede.. tænk hvis der skete noget...puha det tør jeg slet ikke tænke på.

Men må indrømme at jeg stadig spekulerer over om jeg skal købe en

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en da David var omkring de 2 måneder fordi han blev ved med at vende hovedet tilbage det samme sted når han sov, så han brugte den fint når han sov og kunne sagtens bevæge hovedet til den ene og den anden side :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEg ville ikke købe en før, der var et problem. Der ses flere børn med fladt/skævt baghoved nu end tidligere fordi anbefalingerne går på at babyer skal ligge på ryggen og sove. Når de er små er hovedet stort i forhold til resten af kroppen og musklerne skal først styrkes - derfor falder hovedet ofte til en side og nogengange erdet den samme side og så er der risiko for at barnet får et asymmetrisk kranie. Det er derfor vigtigt at vende babys hoved, hvis det hele tiden falder til samme side. Heldigvis er et asymmetrisk kranie kun kosmetisk - hjernen udvikler sig normalt.

Man skal dog være obs på om baby kan have låste led i nakken eller fået en lille forstrækning under fødslen. Det kan undersøges af en kommunal fys, men det ved sundhedsplejersken mere om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER