Camillat

En skraastol

18 indlæg i dette emne

Ja, jeg spoerger, fordi vi kan overtage en skraastol fra en veninde, men jeg ved ikke, om det er noget man har brug for... Vi skal have den fragtet sydpaa, saa

- nice to have

- must have

- not to have

Hvad siger I garvede moedre derude? balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke must have, men nice to have.. God hvis man lige skal have 5 min fri til madlavning eller noget.. Bare for at have lidt variation.. Her bruger Silje den nogengange når vi spiser, men hun vil nu også gerne ligge på et tæppe, så det er ikke nødvendigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nice. Vi lånte også en, og den var god at have men jeg er glad for jeg ikke købte en fra ny. Dog skal det siges vi havde en baby-sækkestol som vi brugte rigtig meget, havde vi ikke haft den havde vi nok brugt skråstol mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt vores så meget at jeg nok vil sige det er en nice to have grænsende til must have..... Det er rart at man nemt kan flytte rundt på den, hvis man fx skal have baby med i bryggers/badeværelse og andre steder hvor man måske ikke lige har installeret "babystationer" (altså tæppe osv. som man oftest har i stuen og måske køkkenet)

Vi har også brugt at have den med når vi skulle hjem til nogen, og jeg har brugt den i mødregruppen.

Nu har vi haft en newborn indsats til stokke-højstolen, men jeg ved at andre i mødregruppen, som ikke har haft denne, har været rigtig glade for skråstolen når der skal startes op på grød/mos.... Inden baby kan sidde i en højstol :)

Bare man er opmærksom på at de ikke må sidde for meget op i den, når de er helt bittesmå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Not to have

Vi havde ingen til Clara, brugte enten et tæppe på gulvet eller autostolen. Det fungerede fint.

Tror heller ikke vi skal have denne gang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MUST :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon har også været rigtig glad for at ligge på tæpper, og det skal de også gerne meget af tiden, så de kan ligge på maven og træne alle de rigtige muskler :)

Men hvis man lige skal tisse, eller have noget vasketøj over, så er det altså bare skønt med en skråstol som kan flyttes rundt (og specielt når de små begynder at trille rundt, så man ikke lige ved hvor man har dem ) :) Eller hvis man laver mad, og baby begynder at kede sig på tæppet, så kan man bedre "montere" noget spændende legetøj på skråstolens arm, som baby kan daske til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nice to have... Vi har fået denne her i dåbsgave af farmor og farfar og når man er så nysgerrig som Anna, så er det en fest at komme med på badeværelset når jeg går i bad, med i kælderen og hænge vasketøj op eller på køkkenbordet og lave, når jeg laver mad. Det er ikke lige oplagt at hun ligger på gulvet nogen af de steder ;)

Jeg tror vi kommer til at bruge den rigtig meget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon har også været rigtig glad for at ligge på tæpper, og det skal de også gerne meget af tiden, så de kan ligge på maven og træne alle de rigtige muskler :)

Men hvis man lige skal tisse, eller have noget vasketøj over, så er det altså bare skønt med en skråstol som kan flyttes rundt (og specielt når de små begynder at trille rundt, så man ikke lige ved hvor man har dem ) :) Eller hvis man laver mad, og baby begynder at kede sig på tæppet, så kan man bedre "montere" noget spændende legetøj på skråstolens arm, som baby kan daske til :)

Det giver fuldt ud mening... min soester har ogsaa koebt en til min niece, som sidder i den, mens de spiser. Jeg koeber dette aktivitetstaeppe og saa faar vi et andet quiltet taeppe og jeg har mit eget gamle filttaeppe, saa taepper har vi nok af til at placere rundt omkring. Det er ogsaa min umiddelbare intuition at de har bedst af at ligge fladt. Ligesom autostolen jo ikke er til andet end auto og korte stunder, saa maa en skraastol skulle bruges efter samme princip... har en kravlegaardstraad ogsaa, for saadan en kan vi ogsaa overtage, men ved ikke, om den er noedvendig... Alle de valg, men det er saa gode ting, vi gerne maa overtage rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nice to have... Vi har fået denne her i dåbsgave af farmor og farfar og når man er så nysgerrig som Anna, så er det en fest at komme med på badeværelset når jeg går i bad, med i kælderen og hænge vasketøj op eller på køkkenbordet og lave, når jeg laver mad. Det er ikke lige oplagt at hun ligger på gulvet nogen af de steder ;)

Jeg tror vi kommer til at bruge den rigtig meget!

Ja, når man skal i bad er den også suveræn at have :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt skråstol, mest fordi vi vil have noget når hun engang skal til at have grød, men stadigvæk ikke kan sidde i højstolen.

Jeg ville ikke bruge autostolen, men det ved jeg egentlig ikke hvorfor - det tror jeg da godt man kan - det er jo samme "princip" - dog står vores skråstol en del mere stabilt end autostolen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt skråstol, mest fordi vi vil have noget når hun engang skal til at have grød, men stadigvæk ikke kan sidde i højstolen.

Jeg ville ikke bruge autostolen, men det ved jeg egentlig ikke hvorfor - det tror jeg da godt man kan - det er jo samme "princip" - dog står vores skråstol en del mere stabilt end autostolen :)

Men en autostol er tuuuuung at bære rundt på synes jeg..... Og så kan man ikke rigtig justere sædet. En skråstol kan jo ofte ligges mere ned til de helt små :)

Og så er det bare heller ikke fedt at få autostolen smurt ind i hirsegrød :P

Jeg synes faktisk også den er lidt varm for baby at sidde i, i forhold til en skråstol.... Altså om sommeren :)

Men en autostol kan da sagtens bruges, hvis man vil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt meget positivt om skråstole og har også skaffer mig en selv. Dog har jeg læst flere artikler om at bebser ikke må sidde i den de første par måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt meget positivt om skråstole og har også skaffer mig en selv. Dog har jeg læst flere artikler om at bebser ikke må sidde i den de første par måneder.

Det er forskelligt fra stol til stol.. Vi har købt en til nydfødte nemlig :) Men de mest "almindelige" må først bruges fra 1-3 måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak, darlings! loveshower.gif

Vi har snakket om det og vi tager imod skraastolen! Vi har ogsaa en kravlegaard i tilbud, men den takker vi saa nej til - ved ikke, hvor jeg skulle stille den, faktisk...

Men tippet om mors bad fik mig helt overbevist om den skraastol - good point, Susanneicone14.gif

Klart at den ikke skal bruges i starten, at den skal bruges med omtanke ligesom autostolen - og at lille Noah vil have meget glaede af sit aktivitetstaeppe, som jeg koeber saa vi har det fra starten - jubiii, dejligt at have paa plads i tankerne yay.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også have en skråstol. Tror den er rigtig god at have. Har et kig på en brun fra Babybjörn hvor der fås en kæde med træaktiveringslegetøj til. Man kan også få nogle fine fra Chicco.

Men helt sikkert en god beslutning, tror i bliver glade for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også have en skråstol. Tror den er rigtig god at have. Har et kig på en brun fra Babybjörn hvor der fås en kæde med træaktiveringslegetøj til. Man kan også få nogle fine fra Chicco.

Men helt sikkert en god beslutning, tror i bliver glade for den :)

Det tror jeg ogsaa :)

Min soester har en fra Babybjoern til min niece og hun er meget glad for den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg ogsaa :)

Min soester har en fra Babybjoern til min niece og hun er meget glad for den!

Ok, took that into consideration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER