babybaby

Jer der har investeret i vikle, har i brugt det meget eller er det spild af penge

11 indlæg i dette emne

Hej piger..

Jeg har de sidste par dage siddet og kigget på vikler/slynger men er SÅ meget i tvivl om jeg får det brugt.

Jeg synes det er svært at finde ud af hvor gammel bebs skal være for er bange for at de ligger forkert når de er helt små (mere med hovedholdning osv)

Så jeg vil høre jer der har investeret i et vikle om I har brugt det, hvis ja fra hvornår og i hvilke situationer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg købte en strækvikle da vi var indlagt på sygehuset.. Silje var knap 2000g og 3uger gammel (36+0 - Hun er født 33+0) da hun blev puttet i den første gang :)

Der gik ikke 30sek så sov hun :) Det er, hånden på hjertet, det bedste køb jeg gjorde.. Ud af aaaaalle de ting man køber til de små :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte min strækvikle rigtig meget, den var uundværelig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger den og har gjort lææænge ;) Karoline er født i uge 29 og siden hun var bitte lille, har hun siddet der hver eneste dag. Den giver hende en tryghed, som vi ellers ikke kan give hende. Hun bliver puttet i den om aftenen, for det er den eneste måde vi kan få hende i ro til natten. Brugte den også til min store pige- dog ikke så meget som nu. Min yngste er 7 kg nu og snart for tung til strækviklen. Overvejer nu en fast vikle, for vi kan virkelig ikke undvære den :unsure

De bedste penge har været vikle-pengene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hjemme har den været et fejlkøb, men vælger nu at beholde den til nummer 2 - man kan aldrig vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte også min rigtig meget - jeg fik den først købt efter hun blev født, og de første par gange havde jeg svært ved at ligge hende rigtigt (blev fejl-informeret i butikken <_< )men da jeg knækkede koden brugte jeg den rigtig meget. jeg tror jeg brugte den mest fra hun var 5 uger til hun var 4 måneder. Fra 4 måneder til 8 måneder brugte jeg den når jeg var ude at handle eller bare gå en tur. Nu kan hun sidde i indkøbsvogn, så det er kun hvis vi er i møbelhus eller andre steder uden indkøbsvogn vi bruger den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg bliver glad for min strækvikle, meen den er lidt svær at få indstillet rigtigt synes jeg.. Men med det samme hun kommer i den falder hun til ro.. Håber at finde et sted hvor de kan hjælpe mig med at binde den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg bliver glad for min strækvikle, meen den er lidt svær at få indstillet rigtigt synes jeg.. Men med det samme hun kommer i den falder hun til ro.. Håber at finde et sted hvor de kan hjælpe mig med at binde den :)

Der er nogle gode tips at hente her:

balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej fedt der er mange gode videoer... har også fat i grundprincipperne, hun ender bare for langt nede med hagen mod brystet... Tror jeg bare må øve noget mere...

Ham manden er da for sej, nøj han får placeret babyen hurtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har først købt vores sent og Anna er sgu ikke rigtig fan <_< Jeg ved ikke om det er fordi du ikke er vant til den eller fordi hun er for nysgerrig til at sidde der... Men hun gider i hvert fald slet ikke sidde der når hun er træt :(

Vi beholder dem dog og så vil vi helt sikkert bruge den fra start, hvis vi en dag får en til.

Mht. videoerne, så er de vældig fine, men jeg mangler virkelig nogen der viser hvordan man sætter en baby på 3 mdr. fremfor en på 3 uger - der er pokkers til størrelsesforskel <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej fedt der er mange gode videoer... har også fat i grundprincipperne, hun ender bare for langt nede med hagen mod brystet... Tror jeg bare må øve noget mere...

Ham manden er da for sej, nøj han får placeret babyen hurtigt

Helt vildt sej - han har da virkelig tjek paa det laugh.gif

Maaske den skal bindes laengere oppe? Jeg aner ikke mere om det end dig og har aldrig proevet det i praksis... Du kan maaske skrive til hende fra Slyngeskolen, for hun har nogle slyngecafeer rundt omkring og er ret sej...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER