SaraLK

autostol??

25 indlæg i dette emne

hej piwer!

det store babyræs er efter hånden startet i mit hoved.... men nøj hvor er jeg/vi godt nok i tvivl om, hvilket mærke vi skal kigge efter!

planen er foreløbigt at den første stol, som de kun kan sidde i ret kort tid, bliver købt brugt!

næste størrelse, bliver købt fra ny smile.gif

men hvad pokker skal vi vælge???

er der nogle mærker der er bedre end andre??

hvad er jeres valg/erfaringer?

forårs-kram Sara

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har købt en Römer, da det er dem der har de bedste testresultater til de helt små - mener at der er et andet mærke der scorer lige så højt i test, men kan ikke huske hvad det hedder... Når du nu vælger at købe den brugt er det en god idé, at du kender den tidligere ejer, da den ikke må have være impliceret i et trafikuheld af hensyn til den fremtidige sikkerhed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Römer og Maxi-cosi er nogle af de sikreste mærker. Der går du ikke galt i byen.

I DK må man ikke sælge autostole, der ikke er godkendte, men godkendte er ikke det samme som god. Når en autostol bliver EU-godkendt bliver den ikke testet ved sidekollision (ulykke fra siden). En sidekollision er dog en del farligere, da der ikke er så meget af tage fra med, og barnet sidder væsentlig tættere på, end hvis bilen frontalt kørte ind i noget. Det er godt at have i baghovedet, før man køber.

Tænk og FDM tester autostole hvert år, og her indgår sidekollision også som en testfaktor.

Min anvbefaling: Tag tænk og FDM's teste i hånden, og find en autostol, der har god sikkerhed, og som i har det godt med. Få sælgeren til at demonstrere hvordan den skal monteres, det skal ikke være besværligt eller så kompliseret, at man risikerer at montere den forkert.

Hvis i køber brugt, så pil stoffet af, og tjek grundigt for revner (selv små). Er den defekt kan det få fatale følger ved ulykke

Håber ikke i farer vild i junglen :goodluck ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vl sige det samme som de andre, køb kun brugt hvis du stoler 100% på sælgeren, eller kan tjekke stolen meget grundigt. Og så gå efter bedst i test..... Og det er altså ofte Römer Baby-safe stolen.

Vi har selv haft den, og har været vildt glade for den! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ogsaa sige Roemer, Maxi Cosi eller Cybex Aton, som ogsaa har faaet gode testresultater i Tyskland - ogsaa ved sidekollision. Sidstnaevnte eller Roemer koeber vi, hvis ikke en af nmine venindes brugte er egnet til min bil eller testmaessigt ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil anbefale dig at tage bilen et smut med forbi en babyforretning og få vejledning, inden du vælger. Det er rigtigt, at nogle stole klarer sig godt i test, men det afhænger også af bilen, de sidder i, og om de passer til den. Testene er ofte udført i en enkelt bilmodel, og det behøver ikke at betyde at den passer lige så godt til den bil, I har. Der hvor vi fik vejledning, så de også på vores højde osv. og tog det med i betragtning i forhold til hvilken model (altså om de forventede vi fik et "højt" barn :-))

Så kan man jo altid lede efter det, de anbefaler brugt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rømer babysafe 2 med selebase (har ikke isofix)... Det var noget af det sikreste vi kunne få, og så en billig pris på 1500; for begge ting via en tysk hjemmeside.

Regner med at kunne sælge begge dele samlet til til 1000; eller måske endda mere (da prisen i DK er samlet 2200). Derfor kan det slet ikke betale sig at købe brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en Römer autostol 0-13 kg. (købt brugt igennem DBA.dk)

- og derefter en Cybex Pallas 2-fix 13-36 kg. (købt fra ny)

Begge TEST-vindere i hver deres vægtklasse, og begge med ISOFIX!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siger som de andre - gå ikke på kompromis med sikkerheden og SLET ikke til den første - for selvom man selv kører pænt er der mange idioter på vejene. Min mor købte en rømer(tror nok det var baby safe, men den står hos hende og kan ikke selv huske det) med selebase, den er ikke vanvittig dyr og kan sikkert findes billigere på nettet. Vi blev spurgt om bilmærke af ham der vejledte os.

Stolen kan have en baby op til 13 kg, og de er da alligevel ret store inden de når de 13 kg så de sidder der nok længere end man regner med.

Det bliver nok også en rømer vi køber som den næste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en hel ny af mine forældre og det var en Recaro Young Profi Plus (0-13 kg)

og den var vi meget glæde for - synes den var meget nem og behagelig at bære rundt på os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tusind tak for de formidable svar søde piger a3.gif

en ting er helt sikkert! sikkerheden går vi ikke på kompromis med! det er jo vores lille baby der skal sidde i den stol baby1.gif

vi har et vennepar (en af mine DP-børns forældre) som har en datter på 7mdr..... deres autostol kan vi måske købe/låne! der er en Maxi cosi og er i superfin stand!

så det skal vi lige have kigget nærmere på! smile.gif

vi har også luret på en Cybex som en mulighed også.... men det bliver nok til nr 2 stol, altså 13kg+...... har bare tænkt sådan på at den der seletingest som er foran barnet (nærmest et bord eller noget der ligner) er det mon rart at sidde med? og bliver det ikke voldsomt varmt? nogen erfaringer?'

kram Sara

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I UK maa de slet ikke saelge autostole uden at teste dem i koebernes bil foerst, hvilket min soester var meget forarget over at man maa i andre lande... Men jeg ved f.eks. at Maxi Cosi Cabriofix ikke passer i min Fiat Punto fra 1996 og at Roemer Babysafe goer. Det kan man teste paa deres hjemmeside, men finder ikke lignende hos Cybex unsure.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en maxi cosi cabriofix som den første stol, og var super glade for den.

Det var en testvinder, så den var sikker nok.

Så den vil jeg anbefale.

Hvis du er sikker på, at stolen du kan låne aldrig har været ude i et crach, så er det da bare om at sige ja tak.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en maxi cosi cabriofix som den første stol, og var super glade for den.

Det var en testvinder, så den var sikker nok.

Så den vil jeg anbefale.

Hvis du er sikker på, at stolen du kan låne aldrig har været ude i et crach, så er det da bare om at sige ja tak.

:balloons

ved ikke lige hvad det er for en Maxi cosi model de har.... men den er i superfin stand.....

og er 100% sikker på at den ikke har været indblandet i biluheld, da jeg snakker med dem hverdag nå de aflevere og henter i dagplejen tongue.gif

nogen der har erfaringer med Cybex??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I UK maa de slet ikke saelge autostole uden at teste dem i koebernes bil foerst, hvilket min soester var meget forarget over at man maa i andre lande... Men jeg ved f.eks. at Maxi Cosi Cabriofix ikke passer i min Fiat Punto fra 1996 og at Roemer Babysafe goer. Det kan man teste paa deres hjemmeside, men finder ikke lignende hos Cybex unsure.gif

dvs. at i UK kan det ikke lade sig gøre f.eks. at give en autostol i gave?? unsure.gif

men må vist lige tjekke et par hjemmesider ud wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Rød Rômer babysafe fra Liva af. Det eneste jeg valgte at beholde fra det jeg havde sammen med pigernes far. (eller rettere... den blev ikke solgt :P )

Så håber den stadig kan sidde i bilen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I UK maa de slet ikke saelge autostole uden at teste dem i koebernes bil foerst, hvilket min soester var meget forarget over at man maa i andre lande... Men jeg ved f.eks. at Maxi Cosi Cabriofix ikke passer i min Fiat Punto fra 1996 og at Roemer Babysafe goer. Det kan man teste paa deres hjemmeside, men finder ikke lignende hos Cybex unsure.gif

kan ikke finde en dansk hjemmeside for maxicosi dry.gif

og på Roemers hjemmeside kan jeg ikke læse mig frem til, nogen steder, hvilke biler de passer til!!! sært...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan ikke finde en dansk hjemmeside for maxicosi dry.gif

og på Roemers hjemmeside kan jeg ikke læse mig frem til, nogen steder, hvilke biler de passer til!!! sært...

HER HAR DE MAXI COSI

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

eller du mente måske ikke et sted man kunne købe men læse på dansk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare kigget paa de UK'ske... tror jeg da nok ...unsure.gif

Her er Roemer-siden - angiv barnets vaegt eller alder og bilmaerke, model og aargang

http://www.britax.co.uk/car-seats/fit-finder

Maxi-cosis er her

http://www.maxi-cosi.com/service/car-fitting.aspx

Ja, de kan ikke saelge uden at fitte den til bilen, men man kan koebe over nettet i UK...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

begge to ser ud til at "fitte" ;)

har snakket med venneparet i dag..... og vi må hellere end gerne låne den! så det har vi sagt ja-tak til! loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers så er Maxi Cosi Cabrofix på tilbud i BabySam til 1.099 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare kigget paa de UK'ske... tror jeg da nok ...unsure.gif

Her er Roemer-siden - angiv barnets vaegt eller alder og bilmaerke, model og aargang

http://www.britax.co.uk/car-seats/fit-finder

Maxi-cosis er her

http://www.maxi-cosi.com/service/car-fitting.aspx

Ja, de kan ikke saelge uden at fitte den til bilen, men man kan koebe over nettet i UK...

Det er fandme smart! (ja, pardon my french!)

Nu har jeg lige tjekket, at den Maxi Cosi Cabriofix jeg har tænkt mig at købe på tilbud i BabySam, kan være i den Skoda Fabia Combi vi har planer om at købe til sommer :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fandme smart! (ja, pardon my french!)

Nu har jeg lige tjekket, at den Maxi Cosi Cabriofix jeg har tænkt mig at købe på tilbud i BabySam, kan være i den Skoda Fabia Combi vi har planer om at købe til sommer :glad

Jeps, det er nemmelig MEGET smart og heldigvis naaede jeg at tjekke Maxi Cosi med min gamle dyt, foer de slettede de gamle bilaargange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er altså rigtig smart ;)

autostolen som vi skal låne er med selebase..... så synes næsten ikke det kan betale sig at købe en selv! rolleyes.gif

så sparer vi lidt der, og bruger lidt flere et andet sted! hehe.... men tak for tippet om tilbud! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER