Økonom

Barnevogn

29 indlæg i dette emne

Nu er jeg muligvis den eneste der allerede har købt barnevogn (godt nok købt brugt af en kollega)

Men har allerede mødt den myten flere gange...... den må du ikke få hjem før end barnet er født!!!

Jamen, hvad med alle dem der har barnevognen, når barn nummer to kommer.... Lige pt. står den hos mine forældre, men den kommer da helt klart herhjem inden jeg føder...

Vil i følge traditionen og afhente barnevognen efter fødslen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også købt barnevogn for længe siden - den står ved min svigerforældre nu, men jeg tager den hjem inden fødsel.,, vil gerne lige gøre den helt klar ( vaske lagner og dynebetræk osv..) og jeh har købt vugge, den tager jeg hjem 2-3 uger før fødsel :) vil gerne være klar når den lille kommer :) vi er ved at lave grovkøkken/bryggers nu - og der bygger vi puslebord med det samme :) jeg er som sådan ikke overtroiske, men jeg tror på planlægning og forberedelse, og når jeg kommer hjem med den lille skal alt være klart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager den også hjem inden fødslen... Vi har ikke rigtig andre muligheder. Den kommer nok enten til at stå i vores rum i kælderen eller i vores loftrum, men den er jo stadig her :)

Jeg har også hørt om myten... Men det er vel også hvad man gør det til :) Det var også en af de første ting min mand, faktisk, sagde til mig da vi snakkede barnevogn første gang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg muligvis den eneste der allerede har købt barnevogn (godt nok købt brugt af en kollega)

Men har allerede mødt den myten flere gange...... den må du ikke få hjem før end barnet er født!!!

Jamen, hvad med alle dem der har barnevognen, når barn nummer to kommer.... Lige pt. står den hos mine forældre, men den kommer da helt klart herhjem inden jeg føder...

Vil i følge traditionen og afhente barnevognen efter fødslen?

Vi koebte barnevogn i januar og den staar stadig i butikken i DK. Men i april faar jeg den sendt herned til os og saa har vi den ogsaa hjemme. Vi vil da kunne stille den paa hotellet, men det er jo ogsaa en slags hjemme. Jeg kan ikke se problemet og ja - hvad saa med nr. 2? Er nok mest praktisk anlagt, fremfor overtroisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niks. Ikke overtroisk. Jeg vil have min barnevogn hjem NU! :balloons Og ikke efter fødslen. MEN NU. Sagde jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min barnevogn står hjemme efter det er nr.8 jeg venter, køre ikke den i byen :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, så er det ikke mig der er unormal :) :) :balloons ......... Så kan jeg roligt få den hjem om et par uger, når vi er færdige med ombygningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, så er det ikke mig der er unormal :) :) :balloons ......... Så kan jeg roligt få den hjem om et par uger, når vi er færdige med ombygningen.

Yes balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min mor kom med akkurat sammen kommentar! :rolleyes

mine forældre (mor+papfar) har bestilt barnevogn til os, og den kommer til at stå hos dem.... indtil videre! (så er jeg fri for at have den til at fylde herhjemme :P + så skal jeg ikke høre mere "ævl" fra min mor omkring det, haha! :lol )

men vil helt klart have den hjem inden termin! den skal være klar til når bebs kommer.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har ingen købt endnu? men bliver lidt nys, jer der har købt hva mærke har i valgt..???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik tilbud en emmaljunga af en kollega, super fin vogn der ser ud som ny. Men alt muligt varme regulering osv. I første omgang havde jeg tænkt at en vogn fra bilka ville være fin, men da jeg så mærkede forskel på hvor tung den var, kontra denne emmaljunga, så var jeg ikke længere i tvivl om hvad jeg skulle vælge... Emmaljungaen er super let og jeg vil ikke få ondt i ryggen af at gå med den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt en cremefarvet letherette emmaljunga med snøre :) det har altid været min drømmevogn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor går også meget op i den overtro, så jeg vil tro at vognen kommer til at stå hos dem indtil jeg har født. Det har jeg det helt fint med og så har hun det godt med det :rolleyes Jeg er så småt begyndt at kigge på barnevogn, men kan nok først rigtig forholde mig til det efter MD når vi forhåbentlig kender kønnet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har ingen købt endnu? men bliver lidt nys, jer der har købt hva mærke har i valgt..???

vi har købt en BRIO Sport ;) den har alt det, jeg "kræver" af en barnevogn, og så er den billig og pæn :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang stod barnevognen i butikken til min mand hentede den dagen efter fødslen.

Vi "nåede" heldigvis ikke at sælge den, så vi har en Basson Grande stående fra hende. Den skal have nye hjul (kan købes hos fabrikanten for 500,-) og så skal alle løsdele en tur i vaskemaskinen. Ellers er den fin og klar til brug.

Vi valgte den i sin tid, fordi det var den med det længste liggemål og den levede op til vores krav.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kom IKKE indenfor matriklen før Frederik var sikkert med hjemme. Det er nok den eneste overtro jeg håndhæver, men det gør jeg så også til punkt og prikke. Jeg tror heller ikke jeg vil have vores kommende tvillingeklapvogn indenfor matriklen før baby nr. 2 er kommet sikkert hjem... eller en evt. barnevogn nr. 2 for den sags skyld. Jeg ville plantre mig selv så meget for det hvis det nu skulle gå galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores barnevogn står i BabySam og der bliver den stående indtil manden henter den, når jeg har født :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores barnevogn står ved svigerforældrene, til vores pige er hjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har ingen købt endnu? men bliver lidt nys, jer der har købt hva mærke har i valgt..???

Vi har valgt en Odder Zip med x-dream II stel.

Jeg var først vild med en Emmaljunga, primært pga. designet, men blev desværre meget skuffet da vi var ude og prøvekøre den i butikken, fordi stellet virkede meget ledløs (eller hvordan jeg nu skal forklare det). Samt at Emmaljungas kasse ikke sidder fast hele vejen rundt, men kun et enkelt sted på hver side, hvilket giver den en større tendens til at hælde når man har læsset den godt. Odder med x-dream stel sidder fast hele vejen rundt og sænker derved hele stellet når den belastes, så der ikke kommer en skævhed i vognen med tiden. Jeg har desværre set rigtig mange Emmaljunga vogne som hælder helt vildt. Det er vognen ikke er støttet hele vejen rundt gør også, at Emmaljungaen ikke er beregnet til søskendesæde men et ståbrædt til søskende. Det var blot nogle af de forskelle vi erfarede os da vi var ude og kigge og prøvekøre dem - selv, uden en ekspedient der præger en!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt en Odder Zip med x-dream II stel.

Jeg var først vild med en Emmaljunga, primært pga. designet, men blev desværre meget skuffet da vi var ude og prøvekøre den i butikken, fordi stellet virkede meget ledløs (eller hvordan jeg nu skal forklare det). Samt at Emmaljungas kasse ikke sidder fast hele vejen rundt, men kun et enkelt sted på hver side, hvilket giver den en større tendens til at hælde når man har læsset den godt. Odder med x-dream stel sidder fast hele vejen rundt og sænker derved hele stellet når den belastes, så der ikke kommer en skævhed i vognen med tiden. Jeg har desværre set rigtig mange Emmaljunga vogne som hælder helt vildt. Det er vognen ikke er støttet hele vejen rundt gør også, at Emmaljungaen ikke er beregnet til søskendesæde men et ståbrædt til søskende. Det var blot nogle af de forskelle vi erfarede os da vi var ude og kigge og prøvekøre dem - selv, uden en ekspedient der præger en!!!

Jeg har hørt rigtig mange sige at emmaljunga ikke rigtig egner sig til søskendesæde, så jeg kunne også forestille mig emmaljunga måske ikke ville være noget for mig hvis der var under 3 år i mellem ungerne :) Odder laver også smukke vogne... Jeg valgte emmaljunga ene og alene pga snøre og letherette og ja så det der med temperatur osv da jeg regner med at bruge den meget udenfor - men tror alle barnevogne har fordele og ulemper - men jeg har også hørt St emmaljunga kan blive ledløse - også i kalechen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også hørt det med emmaljunga og søskendesædet er noget juks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt rigtig mange sige at emmaljunga ikke rigtig egner sig til søskendesæde, så jeg kunne også forestille mig emmaljunga måske ikke ville være noget for mig hvis der var under 3 år i mellem ungerne :) Odder laver også smukke vogne... Jeg valgte emmaljunga ene og alene pga snøre og letherette og ja så det der med temperatur osv da jeg regner med at bruge den meget udenfor - men tror alle barnevogne har fordele og ulemper - men jeg har også hørt St emmaljunga kan blive ledløse - også i kalechen :)

Uanset så er det da fedt I fik fat i den i helst ville have, og ja det er en smagssag hvilken man vælger. Jeg håber dog bare at folk tænker sig om og køber vognen efter deres behov og ikke efter hvordan barnevogns-trenden er pt.

(Odder kan ellers også regulere temperaturen :glad)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ofte tænkt om jeg ville have haft et nemmere liv hvis mine forældre havde ventet med at få barnevognen hjem til jeg var født :unsure

Men det er jo noget fjolleri når det kommer til stykket :) Jeg nægter at være slave af fjollede regler. Dog kan der jo være noget hyggeligt i at gøre ting på en bestemt måde fordi det er sådan man altid har gjort, men vil selv bestemme :)

Men det er jo ikke kun barnevogne man siger man ikke må få hjem inden barnet er kommet. Man må heller ikke strikke babytøj eller købe tøj osv. Og det giver ingen mening i min verden, man er jo nødt til at have tingene klar til barnet kommet!

Dog behøver man jo ikke altid at have barnevognen med det samme. Hvis man skal med bil hjem må baby jo alligevel ikke ligge i liften som i gamle dage. Så man kan jo vente med at hente vognen til barnet er sikkert hjemme, hvis man er en af dem der ikke tør tage chancen at gå imod overtroen :)

PS. I min verden er den bedste vogn en oddervogn. Den har alt det jeg mener en barnevogn skal have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cremefarvet Odder (fra barn nr. 1)

LOOOOVE IT...!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores står ved vores svigerforældre, som bor 3 km væk.. tror ikke den kommer hjem før jeg har født og er hjemme, på nær måske liften.. men ellers gør jeg den klar ovre ved mine svigerforældre så den bare lige er til at hente hjem og tage i brug... :rolleyes

vi har købt en odder enjoy i lys grå og mørk grå/sort... glæder mig så meget til at komme ud og trille med den bette mand i den... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER