Økonom

Barnevogn

29 indlæg i dette emne

Jeg har ofte tænkt om jeg ville have haft et nemmere liv hvis mine forældre havde ventet med at få barnevognen hjem til jeg var født :unsure

Men det er jo noget fjolleri når det kommer til stykket :) Jeg nægter at være slave af fjollede regler. Dog kan der jo være noget hyggeligt i at gøre ting på en bestemt måde fordi det er sådan man altid har gjort, men vil selv bestemme :)

Men det er jo ikke kun barnevogne man siger man ikke må få hjem inden barnet er kommet. Man må heller ikke strikke babytøj eller købe tøj osv. Og det giver ingen mening i min verden, man er jo nødt til at have tingene klar til barnet kommet!

Dog behøver man jo ikke altid at have barnevognen med det samme. Hvis man skal med bil hjem må baby jo alligevel ikke ligge i liften som i gamle dage. Så man kan jo vente med at hente vognen til barnet er sikkert hjemme, hvis man er en af dem der ikke tør tage chancen at gå imod overtroen :)

PS. I min verden er den bedste vogn en oddervogn. Den har alt det jeg mener en barnevogn skal have :)

Du har fuldstændig ret......! Men der er jo ingen der venter med at købe tingene til barnet er født.I gamle dage betød det også uheld hvis man samlede børneting inden man blev gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du har fuldstændig ret......! Men der er jo ingen der venter med at købe tingene til barnet er født.I gamle dage betød det også uheld hvis man samlede børneting inden man blev gravid.

Nemlig... Og det giver ikke så meget mening?

Jeg har i mange år haft en lille kasse til søde ting jeg har købt på tilbud, eller strikket og syet selv. Har ikke sindssygt mange ting, men lidt og kan ikke se hvad det skulle skade.

Det er også meget underligt fordi i gamle dage havde man jo dragkister man fyldte ting i fra man var lille - håndklæder, sengetøj osv, alt muligt husligt så man var klar til at blive gift og starte sit eget liv. Så hvorfor man ikke måtte samle børneting på samme måde er lidt underligt :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da alle de regler :) tror bare man skal gøre hvad man har det bedst med :) fordelen er at vi alle er forskellige, så der er heldigvis ingen facitliste - jeg er typen der har alt hjemme og klart flere uger før fødslen... Og så er jeg en rigtig "Kælling" mht hvad der skal købes osv, jeg har en ide om hvordan det hele skal være (vuggen voksipose lift uro tøjstil pusleplads osv) og heldigvis har min familien spurgt efter detaljerede lister til barselsgaver :) og min svigerfamilie startede også med barnevognsregel, men der var min mand god han gjorde opmærksom på at denne graviditet blev gjort på min måde om de kan lide det eller ej... Jaja hormonerne får skylden ;) meeeen jeg er strid herhjemme :) men det ved de jeg er, det er jeg også blevet med vores datter :)

Så jeg synes det er helt okay at folk følger traditionerne - det er da rigtig hyggelig at holde ved traditionerne, jeg bliver bare aldrig en af dem...

Det blev vist et mærkeligt indlæg?!

Ville bare sige at der at plads til alle - også selvom man gør det på forskellige måder :) det er netop forskellighederne der gør terminagruppen super hyggelig synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gælder vist kun for førsgangsfødende ;)

Jeg er på udkig efter en barnevognpå DBA ved bare ikke helt hvad jeg vil ha :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER