Betty87

Hvad fordriver i ventetiden med?

18 indlæg i dette emne

Ja som overskriften lyder, hvad bruger i tiden på mens i venter? Jeg tænker mere præcist på, hvad der får jer til at mindske fokus på PB og gør den lange tid mere udholdelig!!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke en dyt... tværtimod. Synes jeg tænker på PB konstant og ser babyer og gravide maver over alt.

Følger spændt med i denne tråd, så jeg kan få nogle gode inputs :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke en dyt... tværtimod. Synes jeg tænker på PB konstant og ser babyer og gravide maver over alt.

Følger spændt med i denne tråd, så jeg kan få nogle gode inputs :whistling

Samme her :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Fordriver ikke rigtig tiden med noget andet end hverdagens sysler og håber at tiden går... Ligesom Majkat synes jeg det er svært ikke at tænke på PB hele tiden og er sommetider ved at drive mig selv til vanvid med det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg strikker meget (for det meste babytøj :bed). Det er meget meditativt at strikke :) Specielt hvis man strikker noget med fine detaljer og sådan :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme her...ind imellem tager tankerne over og jeg føler mig utålmodig og skør...men ellers er fokus på vores kommende bryllup og min uddannelse...vi prøver at ses med venner mest muligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm hvis ikke det var fordi man blev mindet om Ens situation konstant.. Så ville det da være nemmere og få tankerne væk.

Men ja tiden skal jo gå... Så arbejder, er sammen med familie og venner. Er kreativ, tager billeder, redigere billeder, illustrere grafisk.

Og når jeg ikke render ved kiropraktor, massør eller er lænket til min seng pga ryggen. Så nyder jeg og rende til loppemarkeder, ud at shoppe osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger tiden på at hygge med min mand, med venner og familie og ja.. Bare lave en masse af de ting jeg godt kan lide :) Fx læse bøger, gå på loppemarkeder osv. (og så bruger jeg måske også liiidt for meget tid her på bk.. :whistling )

Selvfølgelig er der også nogen dage hvor aaalt fokus bare ligger på baby, graviditet osv, men jeg prøver at holde lidt igen, ellers bliver jeg vist bims :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger meget tid med mine veninder, nyder de ting vi kan så længe der ingen børn er (Eller, L har en datter fra tidligere).

Jeg syr, jeg sover længe, jeg er på bk - dog mindre i perioder, da man nemt kan blive "revet med af stemningen" herinde.

Jeg tvinger mig til at nyde de forskellige ting, og nyde de ting der er muligt NU, i stedet for altid at være ked af det der ikke er sket endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også at det er svært ikke at tænke på PB - især de sidste 14 dage i mine cyklusser.. Jeg har fået et nyt og udfordrende arbejde, så i arbejdstiden bliver PB lagt på hylden.. Ellers forsøger jeg at træne et par gange om ugen, hvilket medvirker til at jeg får tømt hovedet (men det er jo max 1-2 timer ad gangen).. Ellers propper jeg så meget social kontakt som muligt ind i min hverdag og i weekender..

Kæresten og jeg snakker også kun minimalt om det herhjemme. Vi er jo efterhånden blevet skuffet så mange gange..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hverdagene går ligesom af sig selv med masser af arbejde og motion. Weekenderne forsøger jeg at fylde ud med shopping, skovture, hyggetid med veninderne o.l. Selvfølgelig også gode serier i fjernsynet og biografture. Egentlig synes jeg ikke de 14 dage er så slemme igen.

Til gengæld synes jeg den tid der er fra ægoplægning til test er forfærdelige, nu hvor vi er i gang med IVF. Men det er fordi man næsten ingenting må der - især må man ikke rigtigt dyrke motion, og det var ret slemt for mig. Så kan man virkelig mærke hvor glad man er blevet for motionen!

Så jer der prøver på naturlig vis vil jeg kun sige en ting til - nyd det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja som alle andre skriver, så er tiden efter æl enorm svær, da man kun tænker på om man er gravid eller ej. Jeg er jo efter hånden på 9 måned og det bliver sgu svære og svære at holde humøret oppe.

Det hjælper nok at jeg starter op på arb. igen den 2 April, så jeg kan tænke å noget andet.

Så må en evt. graviditet komme på et givent tidspunkt.

Gerne snart ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger meget tid med mine veninder, nyder de ting vi kan så længe der ingen børn er (Eller, L har en datter fra tidligere).

Jeg syr, jeg sover længe, jeg er på bk - dog mindre i perioder, da man nemt kan blive "revet med af stemningen" herinde.

Jeg tvinger mig til at nyde de forskellige ting, og nyde de ting der er muligt NU, i stedet for altid at være ked af det der ikke er sket endnu.

Tror det er det bedste man kan gøre. Jeg har også mange ting jeg elsker nu som vil blive sværere når baby kommer. Feks at køre motorcykel med kæresten. Er ikke sådan lige til at sidde bag på med stor mave - og ville være bange for at komme ud for et trafikuheld og miste barnet :( Eeeeelsker ellers vores ture på harleyen Så det er bare med at nyde det mens man kan :loveshower

Jeg synes også at det er svært ikke at tænke på PB - især de sidste 14 dage i mine cyklusser.. Jeg har fået et nyt og udfordrende arbejde, så i arbejdstiden bliver PB lagt på hylden.. Ellers forsøger jeg at træne et par gange om ugen, hvilket medvirker til at jeg får tømt hovedet (men det er jo max 1-2 timer ad gangen).. Ellers propper jeg så meget social kontakt som muligt ind i min hverdag og i weekender..

Kæresten og jeg snakker også kun minimalt om det herhjemme. Vi er jo efterhånden blevet skuffet så mange gange..

Hverdagene går ligesom af sig selv med masser af arbejde og motion. Weekenderne forsøger jeg at fylde ud med shopping, skovture, hyggetid med veninderne o.l. Selvfølgelig også gode serier i fjernsynet og biografture. Egentlig synes jeg ikke de 14 dage er så slemme igen.

Til gengæld synes jeg den tid der er fra ægoplægning til test er forfærdelige, nu hvor vi er i gang med IVF. Men det er fordi man næsten ingenting må der - især må man ikke rigtigt dyrke motion, og det var ret slemt for mig. Så kan man virkelig mærke hvor glad man er blevet for motionen!

Så jer der prøver på naturlig vis vil jeg kun sige en ting til - nyd det!

De sidste 14 dage i cyklus er jo de 14 dage der går fra ægløsning/ægoplægning og til man kan teste, så i snakker jo om de samme 14 dage!!??!!

Hvorfor må du ikke dyrke motion? Det har min gyn aldrig snakket om. Så er det noget der er specielt for dig eller er der bare forskel på de råd lægerne giver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er det bedste man kan gøre. Jeg har også mange ting jeg elsker nu som vil blive sværere når baby kommer. Feks at køre motorcykel med kæresten. Er ikke sådan lige til at sidde bag på med stor mave - og ville være bange for at komme ud for et trafikuheld og miste barnet :( Eeeeelsker ellers vores ture på harleyen Så det er bare med at nyde det mens man kan :loveshower

De sidste 14 dage i cyklus er jo de 14 dage der går fra ægløsning/ægoplægning og til man kan teste, så i snakker jo om de samme 14 dage!!??!!

Hvorfor må du ikke dyrke motion? Det har min gyn aldrig snakket om. Så er det noget der er specielt for dig eller er der bare forskel på de råd lægerne giver?

Jeg ved godt det i princippet er de samme 14 dage, men de føles meget forskellige! Da vi forsøgte at blive gravide selv, og med insemination osv så levede jeg jo stort set normalt i de 14 dage - jo, jeg holdt måske en lille smule tilbage med rødvinen, men det var det eneste! Ellers løb jeg, tog i fitness center osv osv.

Ved IVF anbefales det at man ikke dyrker såkaldt højrisiko sport - dvs. f.eks. løb og fitnesscenter - det var i hvert fald den besked jeg fik fra Skejby - både mundtligt, men det står også i alle deres papirer (og det gælder faktisk helt indtil 18.graviditetsuge). De fraråder også sex i den periode... Så derfor føles den periode såååå forskellig for mig! Men hvis man alligevel aldrig dyrker sport o.l. så kan jeg godt se at der ikke er den helt store forskel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hos mig er det meget i perioder at mine tanker går på projekt Baby/adoption. Men jeg har gang i små projekter, såsom indkøb til børneværelset, restruering af møbler, sy og andre kreaprojekter. Og ikke mindst min uddannelse, som i praktikperioderne tager meget af min tid heldigvis

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt det i princippet er de samme 14 dage, men de føles meget forskellige! Da vi forsøgte at blive gravide selv, og med insemination osv så levede jeg jo stort set normalt i de 14 dage - jo, jeg holdt måske en lille smule tilbage med rødvinen, men det var det eneste! Ellers løb jeg, tog i fitness center osv osv.

Ved IVF anbefales det at man ikke dyrker såkaldt højrisiko sport - dvs. f.eks. løb og fitnesscenter - det var i hvert fald den besked jeg fik fra Skejby - både mundtligt, men det står også i alle deres papirer (og det gælder faktisk helt indtil 18.graviditetsuge). De fraråder også sex i den periode... Så derfor føles den periode såååå forskellig for mig! Men hvis man alligevel aldrig dyrker sport o.l. så kan jeg godt se at der ikke er den helt store forskel...

Ok på den måde :) Kan sagtens forestille mig at tiden føles meget tung når man ikke må de ting man plejer.

Tænker dog lidt at deres råd måske er lidt gammeldags? Jeg læser for tiden en del bøger om graviditet og motion. Det lader altså til at det er en skrøne at man intet må, ja faktisk at det modsatte er tilfældet fordi selve motionen gavner både mor og barn, graviditet og fødsel.

Men lige i forhold til at få sat æg op ved jeg ikke om der måske er noget om snakken. Er ikke selv nået dertil i min behandling endnu og håber det lykkes at blive gravid via mildere metoder. Men har bare ikke hørt om det før, det med nul motion og nul sex :S Specielt hvis man som du er vant til at være aktiv så er det da forfærdeligt at sidde stille. Håber der kommer gevinst i sidste ende :) Så ventetiden har været det værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok på den måde :) Kan sagtens forestille mig at tiden føles meget tung når man ikke må de ting man plejer.

Tænker dog lidt at deres råd måske er lidt gammeldags? Jeg læser for tiden en del bøger om graviditet og motion. Det lader altså til at det er en skrøne at man intet må, ja faktisk at det modsatte er tilfældet fordi selve motionen gavner både mor og barn, graviditet og fødsel.

Men lige i forhold til at få sat æg op ved jeg ikke om der måske er noget om snakken. Er ikke selv nået dertil i min behandling endnu og håber det lykkes at blive gravid via mildere metoder. Men har bare ikke hørt om det før, det med nul motion og nul sex :S Specielt hvis man som du er vant til at være aktiv så er det da forfærdeligt at sidde stille. Håber der kommer gevinst i sidste ende :) Så ventetiden har været det værd :)

Først - sorry til trådstarter for at spamme din tråd!

Altså, jeg overdriver måske også lidt. Man må gerne gå ture, cykle og svømme, og det anbefaler de også at man gør. Og man må også godt have sex, dog ikke de første par dage efter ægoplægning og så anbefales det at man bruger kondom efterfølgende fordi jeg har fået noget hormoncreme i skeden. Desuden anbefales det også at man ikke svømmer mens man tager denne hormoncreme (som skal tages i 14 dage...). Så der er egentligt et par ting der ligesom er blandet sammen, og hvor min konklusion på det hele er at jeg kun må gå og cykle og det synes jeg er keeeedelig!

Ifm insemination kunne jeg læse forskellige anbefalinger fra alle mulige forskellige steder, men det mest gængse var at man der kan gøre hvad man ville, og det var også det jeg fik anbefalet. Det er først her ved ægoplægning at "reglerne" er blevet mere strenge. Jeg håber også for dig at du bliver gravid snart! Selv tager jeg gerne en omgang IVF mere, hvis det er det der skal til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes det er svært og få tankerne væk fra PB, især fordi jeg syntes der er så mange på min Facebook der er gravide, eller har små baby'er.

Det har min krop også kunne mærke, fordi jeg endte med at springe en cyklus over, fordi jeg så gerne ville være :gravid

Prøver ihvertfald så godt som muligt ikke at tænke for meget over det, men alligevel tænker man jo på det, især fordi en af mine arbejds kollegare

lige har fået en søn, så går snakken jo også lidt på det. Men håber snart jeg står med II streger :loveshower Og det håber jeg også for jer dejlige

damer på BK :loveshower

Sender en masse :bd :bd :bd :bd :bd :bd :bd :bd afsted og håber snart på en masse positive tests.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER