Mistel

Mænds involvering i fertilitetsbehandling?

7 indlæg i dette emne

Min mand og jeg er jo i fertilitetsbehandling. Vi er tilknyttet Riget, og vi er kommet så langt, at jeg skal have taget æg ud på fredag og forhåbentlig kommer der nogle fine sunde ud, der kan mikroinsemineres og blive lagt op igen søndag. Åh pyh - hvis der er nogen, der magter at krydse fingre, tager jeg imod alt jeg kan få!!

Nå - men en ting, der virkelig undrer mig, er, at jeg flere gange er blevet mødt med stor, stor overraskelse fra sundhedspersonalet, når det viser sig, at min mand er gået med til diverse møder, planlægning af behandling m.v. Så sent som i dag ringede jeg ind til sygeplejerskerne, fordi jeg var blevet i tvivl om, jeg skulle stoppe med at tage puregon, når jeg havde taget min ægløsningssprøjte i aften. Grunden til jeg blev nervøs var, at min mand har spurgt mig HUNDREDE gange om det nu passede, så jeg til sidst blev i tvivl. Dette forklarede jeg sygeplejersken, som svarede: NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, hvor er han bare sød!! Hvor er det dejligt, at din mand er så involveret og støttende. Det er jo bare fordi han vil passe godt på dig! Altså, jeg kom til at grine lidt. Ja, jeg har jo jordens dejligste mand, som passer bedre på mig, end jeg nogensinde kunne have bedt om, og som er så sød og kærlig. - Men tænker jeg bare - er det virkelig så usædvanligt, at mænd interesserer sig for denne del af processen? Og i så fald - hvad fanden bilder de sig ind?! Hvad er jeres erfaringer, piger, er det ikke noget som man bare kan tage som en selvfølge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså jeg har os en meget sød mand, som har deltaget i hvad som helst, har ikke været alene af sted til noget med baby 1 eneste gang...jeg syntes det super dejligt, forså kan han selv følge med men os huske alle de ting jeg ikke høre fordi jeg er nervøs eller andet.. ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er 120% bag mig. Men efter snart 6 år - så tager jeg dog nogen gange alene afsted til de tusinde scanningen jeg skal med min dumme krop.

Vi arbejder samme sted - så kan sagtens begge tage fri. Men er det bare en alm scanning kan jeg godt finde på og sige han bare skal arbejde (ellers er det han selv og mig det går udover i længden :/)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er meget involveret og jeg kan f.eks. sagtens få ham til at ringe ind for at snakke med fertilitetsklinikken i stedet for at gøre det selv. Og han synes simpelthen det er sååååååå synd for mig, at jeg skal stikke mig selv og igennem ægudtagning osv. Han er meget bevidst om at det ligesom er mig det går udover, og at han slipper "billigt".

Men jeg tager ham aldrig med til en normal scanning - simpelthen fordi dem kommer der så mange af. Han kommer med til behandlingsopstartsmødet og selvfølgelig når han skal aflevere sæd. Jeg ville også gerne have ham med til ægoplægning, men det kunne han desværre ikke denne gang. Nu starter han i nyt job, så det gør det jo heller ikke nemmere. Men jeg må indrømme at jeg ikke har det store behov for at han er med hele tiden - han ringer jo og er nysgerrig og vil vide alt der blev sagt bagefter, og det er godt nok for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, jeg er helt enig med jer. Min mand har heller ikke været med til alle scanninger og check - det har slet ikke været nødvendigt, synes jeg. Og jeg kan sagtens forstå, at når man er igennem et langt forløb, så er der mange andre ting i livet, der også skal fungere. Jeg er bare så overrasket over, at sygeplejersker, læger m.m. er så overraskede over, at min mand selvfølgelig kommer med - i hvert fald når det kan lade sig gøre og giver mening (for os). Så jeg tænker bare, at der alligevel må være en del slamberter ;-) derude, men vi heldigvis er nogle stykker, der har nogle søde mænd, der bakker op om det fælles projekt. Jeg beskylder naturligvis min mand højlydt for at score billige point hos sygeplejerskerne, meeen det glæder mig, at han trods alt ikke er et helt så sjældent eksemplar, som jeg lige gik og troede! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand tager glædeligt med til det hele. Det er ikke altid, at han er med inde til scanningerne, for ingen os kan jo se en fis på den skærm alligevel, så det betyder ikke så meget, om han er med inde - men han sidder pænt og venter i venteværelset, til jeg er færdig.

Mht indsprøjtningerne så er han rædselslagen for nåle, så han har det meget dårligt med at se mig stikke mig selv. Derfor har vi en aftale om, at det klarer jeg selv, og det rører mig ikke - har jo ikke brug for publikum lige til det :D .

Når vi kommer på Brædstrup er det dog ikke usædvanligt, at der sidder kvinder uden påhæng, så nogle gange kan det måske godt se ud, som om det er mest kvindes projekt. Jeg tror ikke, at det er sådan, men ærligt så er der da nogle af undersøgelserne, som ikke kræver mandens tilstedeværelse. Og hvis min mand ikke ville kunne komme med hver gang, så ville jeg også have forståelse herfor, så længe han var med til det store/vigtige samtaler/undersøgelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har været med de fleste gange, men da han er souschef og de har rygende travlt på arbejdet, så har jeg sagt at han ikke behøver tage med til alm undersøgelser (når de scanner str på æg fx). Det har været helt fint for mig, for det tager jo ingen tid og han får alligevel ikke det store ud af det. Nu skal jeg så til scanning d 16 april og (forhåbentligt) se bebsen for første gang og der er han naturligvis med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER