Barbamama

Telefonsælgere...

43 indlæg i dette emne

Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!! Jeg søger ikke råd eller noget andet, jeg skal bare lige have den her oplevelse ud gennem fingrene, jeg sidder simpelthen og ryster helt...

Jeg hader at snakke i telefon. Sådan VIRKELIG. Jeg kan lige finde ud af det i ca. 10 minutter, hvis det er min mor eller hvis det er manden, hvis vi er langt fra hinanden, men længere tid holder jeg ikke rigtig, og det duer ikke med andre mennesker. Slet ikke, hvis jeg ikke kender dem. Jeg er også typen, der overvejer de fleste ting ca. 100 gange inden jeg køber. Så jeg er alt i alt en rigtig dårlig telefonkunde.

Derfor tager jeg så godt som aldrig telefonen, når det er med hemmeligt nummer. Jeg orker ikke at lytte i så lang tid, og jeg orker ikke at snakke frem og tilbage omkring et salg som jeg helt ind i knoglerne ikke har lyst til, uanset hvor billigt eller godt det er. Jeg oplever det faktisk som en smule angstprovokerende.

Jeg er nu begyndt at afvise opkaldet når der ringes med hemmeligt nummer i håb om at sælgerne så forstår en hentydning. Men det hjælper ikke. <_< Og her de sidste par dage (uger? :blink) er jeg blevet ringet op flere gange dagligt. Så idag kastede jeg håndklædet i ringen og accepterede opkaldet med bævende stemme...

"Halloooooooooo....?" sagde jeg. :blush Jeg synes ikke, at det ragede modtageren, hvad jeg hed, når de nu heller ikke viser hvem de er :blush Der var en underlig grinen i baggrunden og jeg overvejede lidt om det var en eller anden gammel fuld klassekammerat, der ringede til mig. Men nej, det var godt nok en sælger. En høflig ung mand, som dog vist ikke siger sit navn, fordi han er så optaget af at finde ud af hvad mit er (eller også hører jeg bare ikke hans navn, fordi jeg selv er helt befippet over at jeg nu har accepteret at jeg skal snakke med det her fremmede menneske de næste minutter).

Jeg afbryder ham - undskyld søde høflige unge mand - inden han får sagt hvad han egentlig vil. Og spørger ham, om det er ham eller hans kolleger, der har ringet til mig ustyrligt mange gange de sidste par dage. Det kunne han ikke udelukke, men han kunne selvfølgelige heller ikke bekræfte det.

Og så roder jeg mig ud i en lang forklaring om, at jeg faktisk synes det er synd at unge mennesker som ham, skal ringe til sådan en som mig, der har afvist opkaldet tyve gange eller flere, og om det ikke var smart om han gik til sin chef og krævede at der kom en grænse for hvor mange gange, man måtte ringe til hver potentiel kunde. Også for hans egen skyld, for når jeg har afvist så mange gange, så var der jo nok en grund til det. Forklarede ham også, hvordan jeg har det med telefoner, salg, hemmelige numre og alt det der. Jeg tror faktisk, at han blev lige så paf, som mange gør, når smarte sælgere ringer til dem og speedsnakker :blush Jeg gjorde mig dog umage for at holde en pæn tone, og bad ham også være helt med på, at det ikke var skældud til ham, men at jeg egentlig synes at det må være træls for begge parter at der bliver ringet op så mange gange.

Heldigvis tog han det pænt og sagde at han havde oplevet meget værre afslag end mit. Med en sidste krampetrækning spurgte han så, om jeg så slet ikke ville høre, hvad han egentlig ville, hvilket jeg takkede nej til, og han sådan nooooooooogenlunde respekterede.

Og så ønskede jeg ham held og lykke og en god aften og så sagde vi farvel. Det var jo egentlig en fin samtale, men eeeeeeek hvor jeg bare hader det!

Puh, skulle bare lige ud med det :blush

:respekt hvis I har læst med så langt i dette totalt ligegyldige indlæg :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ha ha... :D

Jeg tager stort set heller aldrig telefonen, når det er hemmeligt nr. der ringer.

Hvis jeg en sjælden gang får en sælger i røret, så afviser jeg med det samme. Rimelig kort og kontant.

Jeg gider det virkelig heller ikke :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender godt en smule til det der med telefoni. Jeg er ikke særlig god til at snakke i telefon - eller dvs at nogle gange går det forrygende og jeg kan snakke laaaaaaang tid, og andre gange lyder jeg meget kort for hovedet. Jeg er og bliver aldrig verdensmester i telefoni.

Mht. sælgere har jeg det lidt sådan, at jeg ikke gider snakke med dem. Hvis de ikke forstår et høfligt afslag, efterfulgt af et bestemt afslag bruger jeg nu godtnok grovere metoder :blush Jeg KAN bare ikke acceptere, at de bliver ved og ved og ved og ved og.... når man HAR sagt nej tak til dem. Syns det var imponerende du kunne være så høflig, for det kan jeg ikke :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke være høflig - jeg haaaader at snakke i telefon med folk jeg ikke kender (kan sagtens snakke indtil mit øre gør ondt med f.eks min mor eller søster) og jeg er altid meget kort for hovedet og uhøflig med telefonsælgere. De får at vide at de skal slette mit nr og aldrig ringe igen.. :whistling Og hvis jeg ikke får mulighed for at sige det, fordi de ævler løs, ja så råber jeg det mere eller mindre... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg har lige fyldt mere taletid på min mobil, fordi jeg har brugt mine 5 timers tale, som jeg fik for under 14 dage siden :whistling Og jeg ringer lige så ofte fra min kærestes mobil :whistling

Jeg ELSKER at tale i mobil.. Men sælgere afviser jeg også bare kort og kontant..

På min gamle arbejdsplads, kørte vi en lille konkurrence med at afvise på de "dummeste/sjjoveste måder";

Eksempelvis, afviste min kollega Gyldendahl, fordi hun påstod hun var blind. (Og derfor INTET fik ud af deres bøger..)

En anden kollega, som arbejdede ved siden af i hendes mands virksomhed, "påstod" at de slet ikke havde nogle printere i virksomheden..

Det er måske ikke de "sjoveste" men vi synes det var en sjov konkurrence :whistling

Selv har jeg aldrig afvist på en sjov måde.. Men har gjort en sælger helt flov, så han endte med at sige "Det tror jeg altså ikke jeg må for min chef" fordi jeg sagde han kunne trække det over sin egen løn, hvis han kom og fik en middag ved mig :balloon (Jeg var single dengang!)

Men hvor synes jeg det er sejt, at du "sagde fra" og at du konfronterede din "angst"!

I øvrigt, så HADER jeg når folk ringer fra hemmeligt nummer, uden at smide en besked! GAH! telefonsvaren ER opfundet! VOICEMAIL! COME ON! Ellers må de simpelthen ikke ringe fra hemmeligt nummer, BASTA! min nysgerrighed er for stor til sådan noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt du ikke vil have råd, men nu får du altså lige et par stykker alligevel. Jeg har selv arbejdet som opsøgende sælger i en virksomhed, der solgte data virksomheder, som disse virksomheder så kan bruge til at ringe ud fra til privatpersoner :)

  1. Hvis du er træt af sælgere så bliv registreret på Robinsonlisten. Virksomhederne MÅ IKKE ringe til privatpersoner, der stå på denne liste. Hvis de alligevel ringer, skal du bare sige at du står på Robinsonlisten. Det respekterer de... For at blive registreret, skal du kontakte Borgerservice i din bopælskommune.
  2. Det er nemmere at tage røreret og sige nej med det samme. Jeg tror ikke at deres systemer registrerer hvor mange gange, der er blevet ringet til en enkeltperson. Det kan jo være at denne person er på ferie eller andet. Og så længe de ikke har fået et nej, må de ringe så mange gange det skal være.
  3. De må ikke ringe igen, hvis du har sagt nej. Der er love om, at de først må ringe igen med det samme produkt efter et år.

Det var lige, hvad jeg kunne komme på... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg har lige fyldt mere taletid på min mobil, fordi jeg har brugt mine 5 timers tale, som jeg fik for under 14 dage siden :whistling Og jeg ringer lige så ofte fra min kærestes mobil :whistling

Jeg ELSKER at tale i mobil.. Men sælgere afviser jeg også bare kort og kontant..

På min gamle arbejdsplads, kørte vi en lille konkurrence med at afvise på de "dummeste/sjjoveste måder";

Eksempelvis, afviste min kollega Gyldendahl, fordi hun påstod hun var blind. (Og derfor INTET fik ud af deres bøger..)

En anden kollega, som arbejdede ved siden af i hendes mands virksomhed, "påstod" at de slet ikke havde nogle printere i virksomheden..

Det er måske ikke de "sjoveste" men vi synes det var en sjov konkurrence :whistling

Selv har jeg aldrig afvist på en sjov måde.. Men har gjort en sælger helt flov, så han endte med at sige "Det tror jeg altså ikke jeg må for min chef" fordi jeg sagde han kunne trække det over sin egen løn, hvis han kom og fik en middag ved mig :balloon (Jeg var single dengang!)

Men hvor synes jeg det er sejt, at du "sagde fra" og at du konfronterede din "angst"!

I øvrigt, så HADER jeg når folk ringer fra hemmeligt nummer, uden at smide en besked! GAH! telefonsvaren ER opfundet! VOICEMAIL! COME ON! Ellers må de simpelthen ikke ringe fra hemmeligt nummer, BASTA! min nysgerrighed er for stor til sådan noget...

Hehe tak :blush Og til det røde, så har jeg det faktisk helt modsat. Er næsten lige så træt af voicemail som af når nogen ringer med hemmeligt nummer :rolleyes Sms, mail eller til nød opkald MED nummer, så har jeg det bedst :P Og jeg er hamrende ligeglad med hvem der ringer, når det er med hemmeligt nummer :P

Jeg ved godt du ikke vil have råd, men nu får du altså lige et par stykker alligevel. Jeg har selv arbejdet som opsøgende sælger i en virksomhed, der solgte data virksomheder, som disse virksomheder så kan bruge til at ringe ud fra til privatpersoner :)

  1. Hvis du er træt af sælgere så bliv registreret på Robinsonlisten. Virksomhederne MÅ IKKE ringe til privatpersoner, der stå på denne liste. Hvis de alligevel ringer, skal du bare sige at du står på Robinsonlisten. Det respekterer de... For at blive registreret, skal du kontakte Borgerservice i din bopælskommune.
  2. Det er nemmere at tage røreret og sige nej med det samme. Jeg tror ikke at deres systemer registrerer hvor mange gange, der er blevet ringet til en enkeltperson. Det kan jo være at denne person er på ferie eller andet. Og så længe de ikke har fået et nej, må de ringe så mange gange det skal være.
  3. De må ikke ringe igen, hvis du har sagt nej. Der er love om, at de først må ringe igen med det samme produkt efter et år.

Det var lige, hvad jeg kunne komme på... :)

Hehe, jamen det er gode råd :) Har lige sendt mail til borgerservice om jeg kan komme på robinsonlisten via mail eller hvordan jeg lige præcis skal gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes iøvrigt at der er noget forkert i at sælgere må ringe så mange gange, det skal være... Lige for tiden er jeg "kun" blevet ringet op de der ca. tre gange dagligt, men der var en dag, hvor jeg modtog (eller rettere afviste) over TYVE opkalde på én dag! Det synes jeg faktisk grænser til chikane :gal

Nu KAN jeg reelt godt tage telefonen, men tænk hvis jeg var sindslidende (og ikke bare småsær :whistling ) og havde en reel psykotisk frygt for at tage telefonen? Eller hvis jeg ventede et sindssygt vigtigt opkald fra hospitalet eller fra en vigtig jobsamtale, som de blokerede for? Eller hvad det nu ellers kunne være...

Fremmede mennesker, der IKKE er sælgere må vel heller ikke stalke en og ringe non-stop... Altså nu er det jo sjældent, at jeg bliver ringet op tyve gange på én dag, men jeg har bare tit tænkt over, at jeg egentlig synes der bør være en grænse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er en af dem som elsker at snakke i telefon, men telefonsælger gider jeg bare ikke. Jeg har ikke økonomi til at sig ja til alle dem, som ringer. Vi havde en overgang, hvor de ringede hver dag.

Men jeg synes du gjorde det såååå godt, at du bare snakkede løs om, at han spildte sin tid og i ikke er interesseret i at høre på, hvad de vil.

Jeg tror ikke, at i får flere opkald fra dem.

Jeg plejer bare at sige, at vi ikke lige har overskud til at accepterer deres tilbud, da vi er i gang med en udenlandsk adoption, som er en ret peberet affære, og de acceptere de...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh.... Jeg hader også bare de telefonsælgere..... Og efter jeg i sin tid modtog babysams pabypakke, kan jeg simpelthen ikke slippe for dem. I perioder ringer de dagligt :gal

Jeg har ellers forsøgt at afmelde mig den mailingliste man åbenbart kommer på, men det har ikke rigtig hjulpet :rolleyes

Har overvejet den robinsonliste, for synes, som dig, at det er vildt ubehageligt, og grænsende til angstprovokerende at skulle tale med en levende reklame i min egen private telefon..... Synes faktisk det er ubehageligt nok at se den ringe med hemmeligt nummer, for man ved jo nærmest hvad det er..... Og det går på én eller anden måde ind over min privatsfæres grænser <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger til dem som ringede fra Babysam jeg har ikke modtaget nogen pakke.

Og så er den ikke længere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv asrbejdet som telefonsælger. Ikke det mest taknemmelige job i verden <_<

Vi havde et computerprogram, der styrrede hvem vi ringede til fra en liste vi oftest havde fra TDC. Nogle gange fra mere suspekte sider vi egentlig ikke måtte få lister fra, men vi fik listerne any ways. Systemet havde 4 valgmuligheder, når vi havde ringet til en person: købte varen, købte ikke varen, ring igen en anden dag eller tog ikke telefonen.

Hvismfolk ikke tog telefonen puttede systemet nummeret længere ned af listen, så det typisk kom senere på aftenen, hvor der var en bedre mulighed for at folk var hjemme, eller en et par dage efter.

Det bedste man kan gøre, ud over robinsonlisten, er at melde klart ud inden de kommer igang (får så er det man skal sætte hårdere ind), at man ikke er interesseret, og ønske dem en god dag og lægge røret på. Så ringer de ikke igen - det må de ikke- og denkan komme hurtigt videre. For mange af disse sælgere handler det om at lave over x antal salg/kroner i timen, da de er provisionslønnede, så siger man hurtigt nej kan de komme videre til næste salg og har ikke spilt dyrebar tid på jer :)

En anden god måde er ikke at sige sit navn, og så når de spørge om de må tale med xx xxx, så sig, at de har fået forkert nummer, og dit navn er noget andet. Det kan godt betale sig at have et i baglommen, så man ikke bluver busted i at finde på noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh telefonsælgere. Det MÅ være det mest utaknemmelige job, for der er jo ikke nogen der synes det er sjovt at blive ringet op. Jeg kan nu godt lide tanken om, at prøve at finde på de sjoveste undskyldninger...

Men jeg er tilmeldt Robinsonlisten og har været det længe. Og det virker altså. Er én gang blevet ringet op fra et eller andet blad (hvorfor tror omverdenen at piger i 20'erne bare ikke kan leve uden abonnement på Woman?), og der sagde jeg bare nej tak med det samme og at jeg var på Robinsonlisten, så de måtte jo ikke ringe til mig. Siden har jeg intet hørt.

Så godt du er på vej på listen, så løser problemet sig jo.

På den ene side kan jeg godt se, at det er chikanerende at blive ringet op og at det er (angst)provokerende, MEN det er jo bare den søde unge mands job. Virksomhederne gør det jo, fordi det virker osv., så jeg er ikke helt enig i, at det er SÅ grotesk at de ringer ofte, når de ikke kommer igennem. Det er irriterende ja, men heldigvis, så HAR vi jo muligheden for at sige fra, og så er ansvaret jo lidt ovre på vores skuldre. Jeg ville ønske at det var anderledes, men har også bare accepteret at sådan er det med salg og bonusaflønninger.

(Til gengæld så kan jeg godt gå lidt amok over unicef-mennesker på Strøget, for dér kan man ofte hverken få lov at sige høfligt nej, eller "melde sig fra". Der er ingen liste der siger, at hende dér skal I ikke spørge, og det skal dine kollega 15 meter nede af gaden heller ikke. Men okay; irritationen er jo overstået på 15 sekunder anyway)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg får knopper af telefonsælgere. Det er meget sjældent jeg tager telefon når det er med hemmelig nummer, og hvis der er en sælger afviser jeg med det samme og lægger på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen der ringer til mig, men jeg har også valgt at have hemmeligt nummer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu heller ikke den store telefon sælger fan. Det er dog lykkes en falk mand at sælge mig et abonoment i sidste uge, men det var KUN fordi jeg selv havde været inde og se på det og havde besluttet mig at det ville jeg, men skulle lige vende det med manden og så endte det ligesom dér, så jeg var fint tilfreds med at han ringede.

Min VÆRSTE oplevelse var da jeg blev ringet op af et hobby blad, sagde nej tak, lagde på og blev ringet op af den SAMME sælger med det samme - årh det må være pinligt, jeg blev i hvert fald hidsig!

Tænker lidt på den der reklame for NETTO, "det er hårdt at tjene penge".

mht. amnesty osv, så har en bekendt lært mig tricket - når det går op for dig at DU er det næste offer, og det der med at kigge væk ikke virker, så siger du bare "jeg ER medlem" så vender de på en hæl og finder en anden. Jeg er godt nok "medlem" af mange ting efterhånden :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mht. amnesty osv, så har en bekendt lært mig tricket - når det går op for dig at DU er det næste offer, og det der med at kigge væk ikke virker, så siger du bare "jeg ER medlem" så vender de på en hæl og finder en anden. Jeg er godt nok "medlem" af mange ting efterhånden :lolhit

Den laver jeg aldrig igen. Sagde det til en gadesælger, og så begyndte han gud hjælpe mig at krydsforhøre mig, for at tjekke om det var rigtigt. Endte med at stå at skændes med ham, fordi han var så flabet at udspørge mig på den måde. Arg, dumme mand! :gal Læser jura på KU og alle lokaler ligger på sidegader til strøget, så når at sige "nej tak!" min. 5-6 gange dagligt. Synes det er for meget - og så er det for øvrigt ulovligt at tigge på offentlig grund ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv asrbejdet som telefonsælger. Ikke det mest taknemmelige job i verden <_<

Vi havde et computerprogram, der styrrede hvem vi ringede til fra en liste vi oftest havde fra TDC. Nogle gange fra mere suspekte sider vi egentlig ikke måtte få lister fra, men vi fik listerne any ways. Systemet havde 4 valgmuligheder, når vi havde ringet til en person: købte varen, købte ikke varen, ring igen en anden dag eller tog ikke telefonen.

Hvismfolk ikke tog telefonen puttede systemet nummeret længere ned af listen, så det typisk kom senere på aftenen, hvor der var en bedre mulighed for at folk var hjemme, eller en et par dage efter.

Det bedste man kan gøre, ud over robinsonlisten, er at melde klart ud inden de kommer igang (får så er det man skal sætte hårdere ind), at man ikke er interesseret, og ønske dem en god dag og lægge røret på. Så ringer de ikke igen - det må de ikke- og denkan komme hurtigt videre. For mange af disse sælgere handler det om at lave over x antal salg/kroner i timen, da de er provisionslønnede, så siger man hurtigt nej kan de komme videre til næste salg og har ikke spilt dyrebar tid på jer :)

En anden god måde er ikke at sige sit navn, og så når de spørge om de må tale med xx xxx, så sig, at de har fået forkert nummer, og dit navn er noget andet. Det kan godt betale sig at have et i baglommen, så man ikke bluver busted i at finde på noget ;)

Åh telefonsælgere. Det MÅ være det mest utaknemmelige job, for der er jo ikke nogen der synes det er sjovt at blive ringet op. Jeg kan nu godt lide tanken om, at prøve at finde på de sjoveste undskyldninger...

Men jeg er tilmeldt Robinsonlisten og har været det længe. Og det virker altså. Er én gang blevet ringet op fra et eller andet blad (hvorfor tror omverdenen at piger i 20'erne bare ikke kan leve uden abonnement på Woman?), og der sagde jeg bare nej tak med det samme og at jeg var på Robinsonlisten, så de måtte jo ikke ringe til mig. Siden har jeg intet hørt.

Så godt du er på vej på listen, så løser problemet sig jo.

På den ene side kan jeg godt se, at det er chikanerende at blive ringet op og at det er (angst)provokerende, MEN det er jo bare den søde unge mands job. Virksomhederne gør det jo, fordi det virker osv., så jeg er ikke helt enig i, at det er SÅ grotesk at de ringer ofte, når de ikke kommer igennem. Det er irriterende ja, men heldigvis, så HAR vi jo muligheden for at sige fra, og så er ansvaret jo lidt ovre på vores skuldre. Jeg ville ønske at det var anderledes, men har også bare accepteret at sådan er det med salg og bonusaflønninger.

(Til gengæld så kan jeg godt gå lidt amok over unicef-mennesker på Strøget, for dér kan man ofte hverken få lov at sige høfligt nej, eller "melde sig fra". Der er ingen liste der siger, at hende dér skal I ikke spørge, og det skal dine kollega 15 meter nede af gaden heller ikke. Men okay; irritationen er jo overstået på 15 sekunder anyway)

Men hele humlen ved at jeg afviser opkaldet er jo at jeg IKKE har lyst til den konfrontation, det er at sige "Nej tak, jeg er ikke interesseret" (fordi jeg oplever, at det ofte ikke bliver accepteret) og endnu mindre har lyst til at smække røret på efter at have hilst på mennesket. Og når man afviser opkaldet - altså lægger på uden at tage telefonen, istedet for at lade telefonen ringe ud - så synes jeg jo på en eller anden måde, at man har markeret at man ikke er interesseret i at snakke. Sælgeren kan naturligvis ikke vide hvorfor, men det rager jo sådan set heller ikke sælgeren. Så der kan det undre mig, at man ikke har lavet en eller anden regel om, at de max må ringe tre gange, ligesom der er en regel om at de ikke må ringe igen efter at man har sagt nej. Jeg tænker, at man godt kunne hævde, at man i et eller andet omfang har sagt nej (til opkaldet) allerede når man afviser det. Jeg synes det er fair nok, at de ringer en 3-4 gange, for nogle mennesker er jo også svære at få fat på... Men når vi snakker 20+ opkald, så synes jeg faktisk, at der er tale om chikane. Jeg er med på, at det er sådan de får solgt mest, og at det er tilladt, jeg forstår bare ikke at det er tilladt. :)

Har ingen der ringer til mig, men jeg har også valgt at have hemmeligt nummer :)

Det er jo også en nem løsning. :) Jeg vil bare helst ikke have hemmeligt nummer, fordi jeg kan godt lide at mennesker, der vil mig noget PERSONLIGT faktisk kan finde mig :)

Men jeg har lige fået mail fra borgerservice om at jeg pr. dags dato er kommet på Robinsonlisten, så nu burde det ikke være et problem for mig længere. :loveshower Men rent principielt synes jeg altså stadig ikke at det er iorden, den måde det foregår på :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hører jeg til den uhøflige race som aldrig siger sit navn når telefonen ringer. For jeg går altså ud fra at hvis man ringer til mig så er det fordi man ved hvem jeg er. Og hvis man ved hvem jeg er hyggesnakker jeg gerne :rolleyes

For nogle år siden havde jeg en periode hvor jeg oplevede at blive ringet op af det ene ugeblad/bogklub/organisation/hvadvedjeg efter det andet om jeg ville købe eller abonnere på alt muligt, som jeg ikke var interesseret i, og blev mere og mere frustreret over flere opkald af den slags om ugen. Til sidst sagde jeg vist ret højlydt til en person som ringede, og inden han fik forklaret færdig om sit fine produkt, at NU ville jeg gerne slettes fra den liste han brugte for jeg gad ikke flere opkald. Fik svar at det ville han forsøge og siden den dag er det kun sket få gange at jeg har fået noget af den slags. Så det kan altså godt svare sig at brokke sig, og håber også du fik det resultat. Vil da lige sige :respekt for din gode tone i telefonen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hele humlen ved at jeg afviser opkaldet er jo at jeg IKKE har lyst til den konfrontation, det er at sige "Nej tak, jeg er ikke interesseret" (fordi jeg oplever, at det ofte ikke bliver accepteret) og endnu mindre har lyst til at smække røret på efter at have hilst på mennesket. Og når man afviser opkaldet - altså lægger på uden at tage telefonen, istedet for at lade telefonen ringe ud - så synes jeg jo på en eller anden måde, at man har markeret at man ikke er interesseret i at snakke. Sælgeren kan naturligvis ikke vide hvorfor, men det rager jo sådan set heller ikke sælgeren. Så der kan det undre mig, at man ikke har lavet en eller anden regel om, at de max må ringe tre gange, ligesom der er en regel om at de ikke må ringe igen efter at man har sagt nej. Jeg tænker, at man godt kunne hævde, at man i et eller andet omfang har sagt nej (til opkaldet) allerede når man afviser det. Jeg synes det er fair nok, at de ringer en 3-4 gange, for nogle mennesker er jo også svære at få fat på... Men når vi snakker 20+ opkald, så synes jeg faktisk, at der er tale om chikane. Jeg er med på, at det er sådan de får solgt mest, og at det er tilladt, jeg forstår bare ikke at det er tilladt. :)

Det er jo også en nem løsning. :) Jeg vil bare helst ikke have hemmeligt nummer, fordi jeg kan godt lide at mennesker, der vil mig noget PERSONLIGT faktisk kan finde mig :)

Men jeg har lige fået mail fra borgerservice om at jeg pr. dags dato er kommet på Robinsonlisten, så nu burde det ikke være et problem for mig længere. :loveshower Men rent principielt synes jeg altså stadig ikke at det er iorden, den måde det foregår på :rolleyes

Hej igen. Det er såmænd heller ikke fordi jeg synes at du bør tage diskussionen eller spille sur hver gang. Sådan har jeg heller ikke lyst til at være. Jeg tænker bare at man jo kan løse det ved at melde sig til Robinsonlisten og så er den skid lissom slået ;) det er lidt ligesom at sætte nej tak til reklamer på postkassen; så er alle med på hvad man mener om den sag. For jeg forstår udemærket at du er vildt træt af det og ikke har lyst til at snakke med dem. Hip hurra for den liste dér, sir jeg bare.

(jeg har i øvrigt tidligere selv med succes bedt dem om at slette mig fra opringninglisten da vi skulle rejse i mange måneder. Det virkede i et års tid)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen. Det er såmænd heller ikke fordi jeg synes at du bør tage diskussionen eller spille sur hver gang. Sådan har jeg heller ikke lyst til at være. Jeg tænker bare at man jo kan løse det ved at melde sig til Robinsonlisten og så er den skid lissom slået ;) det er lidt ligesom at sætte nej tak til reklamer på postkassen; så er alle med på hvad man mener om den sag. For jeg forstår udemærket at du er vildt træt af det og ikke har lyst til at snakke med dem. Hip hurra for den liste dér, sir jeg bare.

(jeg har i øvrigt tidligere selv med succes bedt dem om at slette mig fra opringninglisten da vi skulle rejse i mange måneder. Det virkede i et års tid)

Jeg har jo også meldt mig til :yay

Det ændrer bare ikke på, at jeg synes at der sådan rent principielt er noget galt i forhold til hvad sælgere må og ikke må :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er virkelig dårlig til telefonsælgere.

Er simpelthen så dårlig til at sige nej så jeg har været medlem af mange organisationer, været abonnent på alskens blade osv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo også meldt mig til :yay

Det ændrer bare ikke på, at jeg synes at der sådan rent principielt er noget galt i forhold til hvad sælgere må og ikke må :)

:yay Det er super; tror du bliver glad for det. Hvis de ringer kan du jo om ikke andet med god samvittighed sige, at de rent faktisk ikke MÅ ringe til dig.

Det ER jo også skideirriterende at blive ringet op af dem og i den ideelle verden, var det ikke et problem. Min lille anke var bare, at jeg ikke er så glad for at der skal laves regler for den slags (eller love om man vil), fordi det er for kringlet, når man kan løse det på anden vis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja tlf sælgere!! Er SÅ trætte af dem. Vi får ca et par opkald i ugen, og nu er de også begyndt at ringe på mobilen!! <_< Vi tager den oftest ikke, men engang imellem tager vi den, og siger så NEJ TAK!! Jeg er dog bedre til det, end min mand. Han lader dem snakke længe, men siger dog så nej til sidst. Han kunne også lige prøve andet. :lolhit

Men synes det er synd for dem, der ikke kan sige nej. Det er jo også derfor der er noget der hedder tlf. sælger. Så længe folk hopper på det, så sælger de.

En dag ringede der en sælger på min mobil. Jeg sagde nej tak, hun prøvede stadig lidt, men jeg stod fast. 2 sek. efter ringede fast netten. Sagde til min mand at hvis det var hende skulle han sige nej tak. Han lod hende snakke, og jeg sagde, sig dog til hende, at hun lige har snakket med mig. Det gjorde han, men hun ævlede videre. Til sidst fattede hun det dog, at vi ikke var interesserede. men for filan, jeg synes det var frækt. Vi oplever ofte, at de først ringer på den ene tlf, og lige bagefter på den anden. Så er de sgu selv uden om at vi bliver sure.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja tlf sælgere!! Er SÅ trætte af dem. Vi får ca et par opkald i ugen, og nu er de også begyndt at ringe på mobilen!! <_< Vi tager den oftest ikke, men engang imellem tager vi den, og siger så NEJ TAK!! Jeg er dog bedre til det, end min mand. Han lader dem snakke længe, men siger dog så nej til sidst. Han kunne også lige prøve andet. :lolhit

Men synes det er synd for dem, der ikke kan sige nej. Det er jo også derfor der er noget der hedder tlf. sælger. Så længe folk hopper på det, så sælger de.

En dag ringede der en sælger på min mobil. Jeg sagde nej tak, hun prøvede stadig lidt, men jeg stod fast. 2 sek. efter ringede fast netten. Sagde til min mand at hvis det var hende skulle han sige nej tak. Han lod hende snakke, og jeg sagde, sig dog til hende, at hun lige har snakket med mig. Det gjorde han, men hun ævlede videre. Til sidst fattede hun det dog, at vi ikke var interesserede. men for filan, jeg synes det var frækt. Vi oplever ofte, at de først ringer på den ene tlf, og lige bagefter på den anden. Så er de sgu selv uden om at vi bliver sure.

På to tlf det syntes jeg er lige i overkanten :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER