Munck Abildgaard

Plukkeveer!

9 indlæg i dette emne

Hej tøser.

Jeg døjer så forfærdeligt af plukkeveer... :unsure

Egentlig synes jeg det er meget tidligt - især hvis de fortsætter så meget til min termin <_<

Ligeså snart jeg bevæger mig lidt, går tur eller leger med Victoria, så kommer de rullende.

Når vi går tur må jeg stoppe op og lige puste ud!

Når det er værst, ligger jeg mig hen på sofaen og slapper af.

Men det kan jeg jo ikke gøre konstant, resten af graviditeten.

Nogle dage kommer de mange gange. Som igår eftermiddags, hvor jeg fik 7 plukkeveer på en time.

Ved ikke om det er mange, men det synes jeg, da jeg stod i det...

Har I mange plukkeveer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen plukveer, men må jo også indrømme, at jeg ikke ved hvordan de føles.

Håber ikke det er noget du skal døjes med det resten af tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik afvide her sidst at mine plukveer måtte jeg få lige så mange af som jeg overhoved kunne få.. men det var i uge 30. Vil mene hvis du får 7 på en time og du kun er i uge 21 at du skal passe på. Hvornår skal du til JM igen? hvis det ikke er snart, vil jeg altså lige ringe og høre hende ad.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen plukveer og har aldrig haft det. Lægen / jordemoderen kan sikkert fortælle dig, hvordan du skal forholde dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også mange plukkeveer. Sidst jeg var til Jordemoder, sagde hun at det var meget normalt. Der er stor forskel på om gravide har plukkeveer. Mine er nemlig også så kraftige, at jeg må stoppe op og puste ud. Plukkeveerne må ikke blive regelmæssige, så det skal du holde øje med. God bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også mange.. Når jeg laver noget fysisk, får jeg dem.

Min jordemoder sagde, at hvis man har mere end 4 i timen, UDEN at lave noget fysisk og de kommer over en længere periode (Altså fx 3-4-5 timer), så skulle man kontakte fødegangen.. Hvis man havde dem i forbindelse med fysisk aktivitet, og der ikke var hverken smerte eller regelmæssighed i dem, skulle man bare slappe af.. <_<

<_<

Så jeg bevæger mig på cykel, eller i sneglefart!! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er såmænd ikke nervøs for at der er noget galt! Slet ikke...

De er ikke regelmæssige og kommer kun når jeg er fysisk aktiv.

Så der er ingen grund til at kontakte jordemoderen eller andre.

Jeg var bare nysgerrig, om jeg var den eneste, der døjede med dem :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke jeg har dem endnu :) Men kan jo også læse mg til, at der er stor forskel på gravide også på det punkt :) Så jeg nyder bare tiden uden og føler med dem, der må døje med dem i mange måneder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh jo dem har jeg også og mange gange om dagen, mine startede allerede i uge 16. Jeg kan gå ca 5 min så han jeg er stenhård mave. Nogle dage kan jeg ikke engang gå på toilet uden at få en plukkeve. Mine skyldes til dels mit arvæv fra mit endomentriose. Hvilket er en af grundene til at eg er sygemeldt da jeg får dem hele tiden hvis jeg ikke kan tage dagen i mit eget tempo. Har bla altid plukkeveer når jeg har afleveret de to store om morgen, så kræver det lige en halv times ro bagefter. Lidt øv men har idag været til skanning for at få tjekket om mine plukkeveer gjorde noget ved min livmoderhals(og der med truende for tidlig fødsel) det gør de heldigvis ikke. Så lyt til kroppen og husk at de ikke må gøre ondt, og det skader jo aldrig at tage en snak hvis du bliver bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER