CNN

Pasning m. overnatning

15 indlæg i dette emne

Hej folkens!

Hvor gamle var jeres børn/barn før der blev tale om pasning m. overnatning??

Får dårlig samvittighed bare ved tanken, fik hende jo ikke for at få hende passet, men nu har hun passeret 1 år og hendes far og jeg har MEGET(!!!) brug for lidt kærestetid sammen, ellers er jeg bange for at vi kommer til at gå fra hinanden :boo

Ville simpelthen have det SÅ dårligt med at tage far og Monique fra hinanden, men får vi ikke forholdet igang igen - så kan jeg simpelthen ikke mere :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker umiddelbart at mit barn gerne må blive passet med overnatning fra det er 6 mdr... Det kommer lidt an på hvordan amning/udmalkning/osv fungerer, men altså... Hvis jeg venter til bebs er et år, så tror jeg nok LIGE at hans mormor brokker sig :lol

Jeg kan godt følge at det sikkert er hårdt at undvære sin baby en HEL nat, men jeg synes BESTEMT ikke at det er noget, du skal have dårlig samvittighed over :kram2 Du fik vel heller ikke et barn for at være sammen med det 24/7 til det flytter hjemmefra, vel? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nadja var 7 mdr første gang og det var bestemt ikke med min gode vilje, men blev tvunget af manden da vi skulle til bryllup hos hans kusine og det var uden børn. Jeg hadet det og nød bestemt ikke aften uden min prinsesse.

næste gang var hun 13 mdr, og det gik rigtig godt, fungerede faktisk fint. havde lidt svært ved det stadig, men vi var 10 min væk fra hende så det beroliget mig lidt.

Så blev 16 mdr, og det havde jeg det helt fint med.

så blev 19 og derefter 20 mdr og det gik godt, men begge gange var det med tømmermænd så fik dårlig samvittighed der gik så langt op af søndageninden man hentede hende.

Nu hun 29 mdr og derfor 9 mdr siden hun sidst blev passet med overnatning. Vi savner bestemt ikke at have hende ude, vi gode til at nyde den tid når un sover. vi putter hende kl. 19 og i weekenden har vi derfor mange timer hvor vi sidder og spiller, ser film, snakker, hygger osv.

sidst vi brugte mange timer alene, var vi afleveret hende i dagpleje og tog afsted til kbh tidligt, min mor hentede hende så efter dagpleje, og vi hentede hende først19.30 hos mormor hvor vi så havde nået at spise også,så tog vi hjem og puttede hende, og spiste så dessert og hyggede videre derhjemme. Jeg har det nemlig heller ikke spceielt godt med når hun er ude. Har det som dig. har ikke fået barn for at få hende passet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon er blevet passet ude hos mormor og morfar om natten flere gange.... De har endda haft ham fra fredag eftermiddag og til søndag formiddag en enkelt gang fordi vi havde fået et weekendophold. For mig er er det ikke en stor ting, og Marlon nyder at blive godt forkælet hos mormor og morfar (som også nyder det fuldt ud)..... Så det er ren win-win :)

Men jeg tror det er meget forskelligt hvordan man har det, og jeg synes man skal gøre som man føler for..... Og det lyder da bestemt til at i trænger til noget alenetid :kram2

Vores præst sagde engang noget klogt til os, synes jeg..... Han sagde at når vi fik børn, så skulle vi sørge for at prioritere tiden med hinanden, for man ville aldrig glemme at passe sit barn, men det vat så nemt at glemme at passe hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun var to måneder da vi skulle til bryllup. Jeg var væk fra hendri 25 timer og det gik fint :)

Næste gang hun skal passes vil hun være godt ni måneder og jeg har ingen skribler ved hun skal forkæles af farmor en aften samt efterfølgende morgen.

Vi skal også til bryllup lige før hun fylder et år, så hun når mindst at blive passet tre gange med overnatning i hendes første leveår :)

Hvis du er klar til at få hende passet, så ser jeg ingen problemer med det. Men er du ikke klar, så får i ikke noget ud af det alligevel. Kan i ikke tage ud og spise og så få en til at passe hjemme ved jer, så i er der hvis hun vågner om natten og ellers om morgenen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svaret dig i den anden tråd :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng var 9 måneder da han blev passet af vores venner - vi skulle til bryllup. Og det gik bare så fint og selvom jeg savnede ham helt vildt, så nød jeg også at være sammen med min mand, alene... Jeg tror da ikke at nogen af os fik børn for at andre skulle passe dem, men heldigvis er der jo rigtig mange der gerne vil hjælpe, i hvertfald i vores tilfælde, både venner og familie - han elsker det og de nyder det i fulde drag, så win-win :)

Og det er altså også nødvendig at huske hinanden som kærestepar/mand og kone ikke kun som mor og far - man skal pleje sit forhold :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gabriella var 9 mdr da hun blev passet med 2 overnatninger ;) så du skal ikke have dårlig samvittighed, det gavner også kun barnet, at mor og far får ladet op og får lidt alene tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn var vist 8 måneder da han blev passet med overnatning første gang. Det var hos mine forældre og vi var ikke længere væk end at vi kunne komme i løbet af et par timer hvis det gik helt galt. Drengen havde haft det som blommen i et æg - tror bare det var min mor som det tog hårdest på, da hun jo var vågnet ved hver eneste lyd knægten lavede.

Sørg for at få passet et sted hvor du er tryg ved at aflevere - så skal det nok gå det hele. Prøv evt først bare i dagtimerne. Man kan ogsså godt lave kærestetid i løbet af en dag - tror egentlig ikke det er så vigtigt hvad man laver, men det er rart bare at være to igen for en stund.

Er sikker på at det også vil gavne jeres datter at hun kan mærke mor og far er glade...

Held og lykke med det hele!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Roald var 7½ måned, da han blev passet med overnatning første gang. Det gik glimrende. Han har ikke været passet med overnatning siden, men det er mere, fordi der ikke har været en anledning, hvor det var nødvendigt, og selvom vi godt kunne have fundet på det bare for at have lidt længere tid sammen som par, så har jeg det ikke så godt med at bede andre om det, så længe han ikke sover helt igennem (han vågner gerne et par gange hver nat og skal have sutten), hvis ikke der er en god grund.

Jeg synes bestemt ikke, der er noget som helst galt i at lade børnene blive passet ind imellem. Selvfølgelig har du ret i, at man ikke har fået dem for, at andre skal passe dem, men det synes jeg heller ikke, man er i nærheden af, medmindre det bare er hele tiden, man får dem passet. Engang imellem, så man selv kan lade lidt op og lave noget andet er glimrende og efter min mening også godt for barnet, fordi det giver forældrene noget mere overskud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske hvor gammel den ældste var, da han blev passet ude til overnatning, men mener at han var over et år. nummer 2 var vist 5 uger, da han blev passet, godt nok hjemme, i ca. 6 timer. Jeg nød det, selvom mine bryster nok ikke var helt enige :) Jeg er generelt god til ikke at tænke så meget over hvordan børnene har det når jeg er ude. Har heldigvis aldrig oplevet, at de ikke har haft det godt, når vi kommer og henter dem.

Mine drenge bliver ca. 6 gange om året passet ude til en overnatning og det glæder både de og vi os til. Syntes at det er et passende niveau for os, da vores børn også er i bh/vs i mange timer hver dag 8-10 timer, så det er med at nyde den tid vi har med dem.

Desuden er vi (manden og jeg) gode til at gøre ting hver for sig, hvor vi er ude alene med venner/veninder, hvor den anden så er hjemme med børnene. Det giver også ny energi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac var knap en måned, da mine forældre passede ham, da vi skulle til et bryllup. Vi kom hjem først på natten og jeg var lykkelig da han vågnede og skulle spise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved allerede nu, at Lina skal passes i slutningen af august, da vi skal til bryllup uden børn.

Jeg tror bare jeg vil tage det stille og roligt og så vænne mig til det ved at lade hende blive passet et par gange før i nogle timer ad gangen...

Heldigvis har vi gode muligheder for at få hende passet enten hos farmor, som er i nærheden af brylluppet eller hos moster, som selv lige har født og derfor mener at det kun bliver hyggeligt med to små piger på 4-5 mdr...

Men nu skal Lina jo først ud af mavsen... man ved man bliver en pylret hønemor, når man allerede spekulerer over sin babys første pasning mens hun er sikkert inde i mavsen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mine har været over et år. Jeg har ikke været klar til det før, men hvis I føler I har brug for alenetid, så synes jeg I skal gøre det. Hun skal nok klare det :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hannah var 4 mdr gammel, da hun blev passet med overnatning første gang. Vi skulle til bryllup. Det var pisse hårdt, synes jeg og kunne overhovedet ikke nyde festen.

Siden da er hun blevet passet med overnatning masser gange og det er blevet lettere og lettere for hver gang. Nu nyder jeg mine børnefri aftener og udnytter dem til fulde, så jeg er fyldt med energi og overskud til at få hende hjem igen. Desuden ved jeg at Hannah bliver forkælet i hoved og i r*v og hygger dig helt vildt.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER