Guest

jeg kryber til korset

27 indlæg i dette emne

Vi kender kønnet men holder det hemmeligt, og fordi der kan være veninder i nærmeste omgangskreds OG familie der kigger her så kan jeg ikke afsløre det.

Nå men de sidste par dage har vi snakket navne - at se på lister med navne fungerer bare heller ikke for inden vi er halvvejs gennem navne med A så er vi så trætte i hovedet at vi bare ikke kommer længere! Men jeg har oplevet at I dejlige tøser ofte kommer med bud jeg ikke selv havde tænkt men som jeg bare syntes er fantastiske.

Nå men drengenavne - Vi havde faktisk fundet et drengenavn, men fordi min fætter har kaldt sin søn det så er vi på jagt efter et nyt - Navnet var Oskar!

jeg kan godt li navnet William - men manden er ikke så vild med det

jeg ville ELSKE at have en søn der hedder Anders - MEN det hedder min mand :lolhit - og så er det et utroligt populært navn i vores egen generation så det ville nok blive kasseret i anden omgang alligevel.

Ellers er vi ret lost på drenge navne!

Jeg har tænkt lidt i Otto, Hugo og Alfred, men tør ikke helt fremlægge dem for manden, jeg smager stadig selv på dem.

Vi kan godt li ældre navne, men ikke navne der får en til at tænke bedstefar.

Pige navne:

Manden kan li Nikoline - jeg er ikke vild med det.

Manden kan li Freja - men jeg hedder Maja og det ligger for tæt op af hinanden.

Jeg har en svaghed for navne der ender på A - Gerda, Ida, Luna, Amanda, Laura, Lea, Anna - ingen fanger manden HELT, eller også hedder kvinder/piger i familie og omgangskreds det og derfor er de valgt fra.

Men så er vi heller ikke kommet længere i den snak!

Alle kvinder i min familie + mandens mor har et mellem navn - og det har vi fundet: Marie - det hedder både svigermor, min mormor og min moster til mellem navn og min faster hedder det til fornavn, så fornavnet må godt passe lidt til det.

Navnet må ikke være for specielt og alt for normale navne dur ikke da jeg er pædagog og har et ansigt på de fleste navne i forvejen.

Men igen gamle navne har vi en svaghed for, men ikke et must!

Efternavnet er Rusbjerg Jensen - barnet vil hovedsageligt komme til at bruge Rusbjerg, da det er det navn vi selv bruger mest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pigenavnet = Mille Marie :-)

Drengenavn er jeg helt vild med Hugo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigenavne:

Manja Marie

Fenja Marie

Astrid Marie

Karla Marie

Emilie Marie

Ea Marie

Drengenavne:

Anton

Kent

Viktor

Søren

Niels

Asger

Villy

Her er i hvert fald lidt foreslag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigenavnet = Mille Marie :-)

Drengenavn er jeg helt vild med Hugo.

syntes selv det lyder SÅ sødt :loveshower men manden syntes det lyder dumt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hedder selv marie til mellemnavn - så Betina :balloon ;)

Ellers var jeg ret hooked en gang på at opkalde min datter (hvis jeg da får en) efter begge mine bedsteforældre: Lilly Marie. Men så bliver det nærmest en ny tradition at pigerne skal hedde Marie til mellemnavn.

Tænker at det nok skal være et ret dansk-klingende navn for at passe godt med Marie. Måske vil Anna, kahrine, Ida, Clara kunne gøre det?

hmm.. Drengenavne kan godt være svære. Vi er mest til de klassiske: William, Christian, Emil, Benjamin etc.

kender godt det med at få det til at fungere med mandens navn. Er ret vild med Jasper, men en Casper og en Jasper :rolleyes Ej, det fungerer ikke rigtigt..

Kan også godt lide Victor :)

Lister dem lige for nemhedens skyld:

*Lilly Marie

*Anna Marie

*Kathrine Marie

*Ida Marie

*Clara Marie

*William

*Christian

*Benjamin

*Jasper

*Victor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

keep them comming! :loveshower

Vil dog lige sige at jeg tror ikke jeg er så meget til pige navne med K og T i - de lyder lidt hårde i mine ører - er nok mere til de mere bløde navne! Ihh... jeg er besværlig!

Kunne manden så bare li Luna, og hed min moster ikke Ida!!!

Jeg er VILD med over halvdelen af drengenavnene - bliver nød til at skrive dem ned og vise manden :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tine Marie synes jeg er vildt sødt :loveshower ærgeligt du ikke er til T navne..

Anne Marie

Bella Marie

Sally Marie

David

Valdemar

Rasmus

Kasper

Lucas

Malthe

Gustav

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

syntes selv det lyder SÅ sødt :loveshower men manden syntes det lyder dumt <_<

Ej altså. Han må du liiiiige tygge lidt på det og så sluge det ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigenavne:

Emma Marie

Leah Marie

Laila Marie

Vigga Marie

Synes selv Luna ville passe rigtigt godt, så mon ikke du skal arbejde lidt på manden ;)

Drengenavne:

Alfred

Balder

Esben

Johannes

Edvard

Som du kan se er jeg mest vild med Alfred af de navne du foreslår, men Hugo er også flot. Der er ikke andet for, end at du må foreslå dem til manden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at de andre søde piger har nævnt alle mine forslag bortset fra to:

Eva Marie

Bertram

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores pige ville skulle hedde Luna, men nu bliver det saa en en dreng rolleyes.gif

Han skal hedde Noah, og Tristan er jo min nr. 2 paa listen over drengenavne, ellers havde vi ogsaa Storm, som vi ogsaa begge synes godt om. Drengenavne var rigtig svaert for os.

Esther Marie

Celia Marie

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej altså. Han må du liiiiige tygge lidt på det og så sluge det ;-)

Den var oppe at vende som det første navn - så tror han har haft tid nok til at tygge på den.

Jeg syntes VILDT godt om Anton og Balder, min mand er heller ikke afvisende de kommer HELT sikker på listen over navne vi skal tygge på. Utroligt nok er der ikke nogen af navnene der findes i min nærmeste familie det er helt utroligt.

Men pigenavnene, der rammer i rigtig mange i min familie og omgangskreds - og man kan ikke kalde et barn noget en man kender rigtig godt hedder :( selvom man syntes deres navn er verdens sødeste!

Vi er kommet til at snakke om mellem navnet Marie hvis det bliver en pige - det er nok mest mig der har lagt mig fast på det :blush min mand kan godt li det og syntes det er et sødt navn men vil gerne holde mulighederne åbne når nu vi ikke rigtig kan finde et fornavn.

navnet vil heller ikke på den måde blive brugt - jeg hedder fx ikke Maja-Louise, men Maja! Min mor hedder ikke Ketty-Irene, men Ketty og min mormor hedder ikke Gerda-Marie, men Gerda.

Det er bare en tradition at man har et mellem navn. mine forældre har været VIRKELIG dårlig til at finde navne der passer sammen, de har bare fundet navne de syntes er søde - mit navn er faktisk det bedste.

Winnie Vibeke er ikke så godt og Ulrikke Lykke lyder som den lyd men siger i toilettet dagen efter en bytur :puke DERFOR bruger de slet ikke navnene!

Manden kan ikke li Luna fordi der er en stripper der hedder det :hophop så nu er DEN ødelagt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har besluttet at forære dig et navn fra en nærtstående:

Ena Marie (Ena betyder ild)

Andre "bløde" pige navne

Liva Marie

Lily Marie

Eva Marie

Elina Marie

Ilena Marie

Ina Marie (Måske for tæt på Ida, som du har i familien)

Alma Marie

Har ikke lige nogen drengenavne til dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JAAAAAAAAAAA Marie :biglove Det hedder jeg jo selv :D :balloon

Rikke Marie måske?

Btw, jeg ville også RIIIIGTIG gerne have en søn, der hed Anders, men det hedder min mand også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kender kønnet men holder det hemmeligt, og fordi der kan være veninder i nærmeste omgangskreds OG familie der kigger her så kan jeg ikke afsløre det.

Nå men de sidste par dage har vi snakket navne - at se på lister med navne fungerer bare heller ikke for inden vi er halvvejs gennem navne med A så er vi så trætte i hovedet at vi bare ikke kommer længere! Men jeg har oplevet at I dejlige tøser ofte kommer med bud jeg ikke selv havde tænkt men som jeg bare syntes er fantastiske.

Nå men drengenavne - Vi havde faktisk fundet et drengenavn, men fordi min fætter har kaldt sin søn det så er vi på jagt efter et nyt - Navnet var Oskar!

jeg kan godt li navnet William - men manden er ikke så vild med det

jeg ville ELSKE at have en søn der hedder Anders - MEN det hedder min mand :lolhit - og så er det et utroligt populært navn i vores egen generation så det ville nok blive kasseret i anden omgang alligevel.

Ellers er vi ret lost på drenge navne!

Jeg har tænkt lidt i Otto, Hugo og Alfred, men tør ikke helt fremlægge dem for manden, jeg smager stadig selv på dem.

Vi kan godt li ældre navne, men ikke navne der får en til at tænke bedstefar.

Pige navne:

Manden kan li Nikoline - jeg er ikke vild med det.

Manden kan li Freja - men jeg hedder Maja og det ligger for tæt op af hinanden.

Jeg har en svaghed for navne der ender på A - Gerda, Ida, Luna, Amanda, Laura, Lea, Anna - ingen fanger manden HELT, eller også hedder kvinder/piger i familie og omgangskreds det og derfor er de valgt fra.

Men så er vi heller ikke kommet længere i den snak!

Alle kvinder i min familie + mandens mor har et mellem navn - og det har vi fundet: Marie - det hedder både svigermor, min mormor og min moster til mellem navn og min faster hedder det til fornavn, så fornavnet må godt passe lidt til det.

Navnet må ikke være for specielt og alt for normale navne dur ikke da jeg er pædagog og har et ansigt på de fleste navne i forvejen.

Men igen gamle navne har vi en svaghed for, men ikke et must!

Efternavnet er Rusbjerg Jensen - barnet vil hovedsageligt komme til at bruge Rusbjerg, da det er det navn vi selv bruger mest.

Drenge: Arthur (var vi meget tæt på at tage), August, Anton, Sebastian, Mathias, Benjamin, Victor, Malthe, Mikkel, Christian, Alexander...

Pige: CamillA, MariA, BelindA, EmmA, LinA, AnjA, Alexandra, Ann-line, AnnA, AmandA, SmillA, HellA...

Det var lige hvad der kom til :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan næsten ikke holde styr på alle de navne som er nævnt og hvad det må være og ikke værre så her kommer der bare lige nogle forslag som jeg selv synes er vildt fine.

Pigenavne:

Emma marie

Helena Marie

Anna Marie

frederikke

Drengenavne:

Vi havde på vores liste.

Sofus

julius

sigurd

Bertram

håber du finder noge i begge kan lide. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TUSIND TAK FOR HJÆLPEN!!!

Nu har jeg en liste med navne jeg kan gi videre til manden som han så kan se om ikke der er et par stykker han syntes om!

Drengenavne:

Valdemar

Gustav

Aske

Asger

Balder

August

Arthur

Alfred

William

Anton

Oskar

Anders(junior)

Hugo

Albert

Viktor

Thor

Bertram

Sigurd

Sofus

Edward

Johannes

Gustav

Pigenavne:

Idun

Sif

Frigg

My

Luna

Mille

Gerda

Ida

Amanda

Esther

Liva

Nanna

Ea

Alma

Smilla

Gry

Nellie

Nelle

Saga

Augusta

Arwen

Agnes

Alma

Ronja

Røskva

Liv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi får en pige som nr 3 skal hun hedde Nina Marie eller Ellen Marie

Vi har i forvejen en datter som hedder Anna Lisa.

Hvis vi skulle få en dreng skal han hedde Lauge Eskild

Vores søn hedder Asgar Ragnar

Jeg er (selvfølgelig) helt vild med navnet Anna, men det er et ret hårdt navn når man kalder på hende og kender nogen som af samme grund valgte at kalde deres datter Nanna istedet for :rolleyes

Vi har også valgt dobbelt navne til vores børn uden at de bliver nævnt begge to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brainstormet.... skrevet 20 navne ned..... og hver måned tager vi listen frem fra nu af og skærer to navne fra... så håber jeg at vi ender med nogle super gode navne som enten kan kombineres eller stå alene. Processen er lang og jeg har allerede flyttet mig fra mit yndlingsnavn :)...... jo flere gange jeg hører hans forslag.... er ikke i tvivl om vi bliver enige til slut... da vi også har mange måske navne på... :)

Vi hygger os lidt med det, men der er selvfølgelig også lang tid til endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Andreas? Jeg har altid haft en svaghed for det navn, men kunne ikke selv vælge det, da et barn i vores vennekreds hedder det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drengenavnet er vist på plads, men vi har en hvis-nu-han-ikke-ligner-liste på 3 navne og mht. pigenavnet

er det endt med at vi er startet HELT forfra og fandt et andet mellemnavn og - så nu har vi 1 pigenavn klar og 2 på hvis-nu-han-ikke-ligner-listen

Begge navne er nogle der på en eller anden måde findes i familie historien - pigenavnet er bare i en anden form en originalen - da det er et drengenavn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilde Marie :loveshower

Theodor :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille pige skal hedde Lise. Det synes jeg er sødt, simpelt og klassisk. Der er ikke så mange der hedder det, men det er heller ikke underligt. Og så passer det da meget godt med Marie.

Lise Marie Rusbjerg Jensen

eller varianten

Lisa Marie Rusbjerg Jensen

RED: Hovsa, nu ser jeg lige at i har skrottet mellemnavnet Marie :rolleyes og egenltig har fundet jeres navne. Håber i bliver glade for dem! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drengenavnet er vist på plads, men vi har en hvis-nu-han-ikke-ligner-liste på 3 navne og mht. pigenavnet

er det endt med at vi er startet HELT forfra og fandt et andet mellemnavn og - så nu har vi 1 pigenavn klar og 2 på hvis-nu-han-ikke-ligner-listen

Begge navne er nogle der på en eller anden måde findes i familie historien - pigenavnet er bare i en anden form en originalen - da det er et drengenavn!

Dejligt at I har fundet frem til nogle navne :loveshower

Men skal vi andre ikke høre hvad det er for nogle? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må i meget gerne men så skal i skrive en PM til mig, for jeg har en veninde på babyklar der IKKE må høre navnene :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER