Guest

Jeg fik et sjovt spørgsmål

21 indlæg i dette emne

Da jeg var til kønsscanning i dag blev jeg stillet et sjovt spørgsmål, nu vil jeg så stille det til jer og høre hvad i har oplevet.

Jordmoderen lurede vi havde kat og så spurgte hun om vi havde oplevet ændringer i kattens adfærd overfor mig.

Vi har jo 3 katte og 2 af dem har den samme adfærd som altid - men den sidste er blevet meget mere rolig, søger mig og er meget mere kælen end han plejer. Der kan selvfølgelig være flere forklaringer fx har vi arbejdet meget med den fordi den er utrolig sky, men den er 4 år og vi har haft den siden den var killing og det er da pudsigt at den ændrede adfærd er kommet nu her fra omkring jeg blev gravid, jeg har bare ikke lige koblet de to ting.

Hun sagde at mange oplevede at deres katte og hunde ændrede adfærd - katte bliver mere kælne og hunde kan enten blive mere beskyttende, mere kælne eller de kan tage mere afstand end de plejer.

Jeg syntes det er lidt sjovt at høre hvad jeres erfaringer er? Har i oplevet at jeres kæledyr har ændret adfærd overfor jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke selv været gravid endnu, men vi havde min søster på besøg mens hun ammede og der hvæsede min store, bamsede og altid blide kattemisser af hende. Det har vi aldrig oplevet ellers hverken før eller siden! Så er da en smule bekymret for hvordan han kommer til at tage det når hans 'mor' bliver gravid... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikkert meget kærligt - du er jo hans skal du tænke på :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores mindste hund er blevet total mor hund.. Hun går alle veje jeg går og sidder nærmest på mine fødder.. Den store er blevet meget mere opmærksomhed krævende af os begge.. Så jo, vores har også ændret sig en del :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikkert meget kærligt - du er jo hans skal du tænke på :loveshower

Hehe, jeg håber meget at du har ret.. Elsker jo mine små puttekatte! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg synes ikke sådan de har ændret sig særligt.... Men til gengæld er jeg ualmindeligt glad for vores lille hund når jeg er gravid... Kan slet ikke få nok af den, og den skal helst ligge og putte hos mig om aftenen :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes den ene som selv har været drægtig et par gange, kigger lidt mærkeligt på mig. Hun kan godt lide at ligge på min mave og brystet(Og hunden vejer altså 21 kg, så det går bare IKKE mere) Men ellers synes jeg, at vores anden hund(Hanhund, beagle også) er blevet mere vild med mig og godt kan lide at putte hos mig.

Men nu knuselsker jeg også bare mine hunde, og de er baaaare dejlige <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zim er stadig "mors" puttemis... det har han vist været siden jeg flyttede sammen med min mand og min hund ikke var der mere...

Men han har "markeret" min mave ved at gnide hovedet på den og kan godt lide at nusse, specielt hvis jeg ligger med en kattebamse, der spiller godnatsang ved maven (er købt til Lina)

ellers er han som han plejer... temmelig kærlig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Gismo mis er som han plejer :) Til gengæld er vores Sofus mis lige pludselig blevet socialt. Han har aldrig gidet og putte. Men nu vil han rigtig gerne putte en gang i mellem. Men det er kun mig der dur. Manden gider han ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Gismo mis er som han plejer :) Til gengæld er vores Sofus mis lige pludselig blevet socialt. Han har aldrig gidet og putte. Men nu vil han rigtig gerne putte en gang i mellem. Men det er kun mig der dur. Manden gider han ikke.

Det er præcis det samme med vores ene kat - det kun mig der dur!!! Sært - det må være noget vi lugter af :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever det samme her. Den ene af vores katte - siameseren - har altid været min mands kat. Hun har ALTID lagt ved ham, ALTID gnedet sig op ad ham, ALTID været hos ham og ALTID kun ville nusses i længere tid af ham, men de sidste uger er det ændret. Nu er hun kravlet over til mig, når vi sidder i sofaen, hun kommer og lægger sig på skødet af mig hver gang jeg sidder ved computeren og hun er begyndt at hænge ufatteligt omkring mig - på mig - ved mig.. Bare jeg er i nærheden "svigter" hun manden :whistling

Killingerne er der ingen ændring ved. De hænger i mine ben dagligt (møgunger :D ) og hunden er stadig lige så meget min som før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik vores to kattekillinger ca en måned inden jeg fødte vores søn, og hele den måned frem til fødslen, var de min mands katte. Det var ham, de hoppede op til i sofaen og lå hos -aldrig mig. Da jeg så fik veer og lå på siden på sofaen, lagde den ene sig oven på min mave og den anden slikkede på min mave uden på tøjet. Jeg er helt sikker på, at de kunne mærke at der var noget i gærde. I denne graviditet kan jeg pt. ikke gå i fred for den ene kat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille hund som normalt os er mor syg, MEN nu ligger hun altid ved min mave og sover om natten og ikke ved mine ben som normalt.. Den går rundt og piver mere, jeg kan ikke sidde nogen steder uden at den skal være LIGE ved siden af mig....

Så ja her hjemme mærker vi os en forskel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min hund er blevet mere beskyttende, men også meget mere tolerant. Siger fx ikke, hvis han vil gå tur og jeg er alene med ham (så hellere tisse på gulvet <_< ).

Når vi går tur er han mere obs på fremmede og især fremmede hunde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige da jeg var blevet gravid, og jeg var alene hjemme om aftenen med hunden, opholdt hun sig i den anden ende af huset end hvor jeg var, og der sad hun ellers og peb, indtil min mand kom hjem. selvom jeg flere gange forsøgte at få hende med ind i stuen på hendes tæppe, og lokkede med godbider..

Men nu er der ikke noget mere, nu skal hun helst ligge ovenpå mine fødder hele tiden.

Jeg ved ikke om det var tilfældigheder, en fase, eller hun kunne mærke forandring.. men underligt var det:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kat fik vi en mdr før jeg blev gravid og det har hele tiden været min mis...Den har altid ligget ved mig og blive nusset og har ofte stået og malket min mave da jeg var gravid...

Nu hvor ejg så har født har ejg virkelig dårlig samvittighed.. For den er så ked af det og har jo ikke den samme tid til den som før... Så på det punkt kan vi også tydeligt mærke en forskel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA!!!! Min hund er begyndt at sidde og kigge på mig om aftenen, nedstirre mig.... Han har altid været krælig og har som oftest gået til min mand, vi havde tidligere en hund hver.... så det har egentlig været årsagen, men nu får jeg pludselig hele opmærksomheden. Det er først kommet her efter uge 14...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt som dyr reagerer på gravide.. Jeg oplevede en dag jeg cyklede hjem, at cykellisten ved siden af som var ude at lufte sin hund.. og da han skulle dreje, så lige pludselig ville hunden ikke med ham hjem, og ville hellere min vej og med mig hjem, og det endte med ren kaos, og at han faldt af sin cykel. virkelig komisk oplevelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ikke selv gravid endnu, men det vil bliver sjovt og se om vores kat bliver anderledes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hund, og han virker normalt ikke særlig følsom, altså som om han kan "læse" vores følelser, f.eks. hvis jeg er ked af det (dumme hund ;) )

Men lige i starten af min graviditet, bemærkede vi begge, at han lå mere m/hovedet på min mave, end vi mener, han plejer at gøre. Nu gør han det ikke rigtig mere, så om det bare har været tilfældigt, eller det var fordi det var den periode, jeg havde det værst mht. kvalme, ved jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kat er blevet mere tilbøjelig til at ville ligge ovenpå mig i stedet for ved siden af. Hun må dog affinde sig med at blive skubbet ned efter lidt tid, for selvom hun er en lille kat er det nu lidt tungt ;)

Og så er hun tilbøjelig til at klæbe op af maven hele natten, lige gyldigt hvor meget jeg møver rundt! Normalt ville hun fornærmet gå ned i fodenden afsengen eller helt forlade sengen, men ikke nu...

Men ellers ikke den store forandring. Hun har altid været meget solidarisk når jeg er syg, så kan hun putte en hel dag på sofaen, hvilket hun ellers ikke gider...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER