Munck Abildgaard

Jeg er bange :(

26 indlæg i dette emne

Hej tøser.

Nu bliver jeg nødt til at lette mit hjerte...

Jeg har gået den sidste uge og er blevet mere og mere nervøs!

I morgen skal vi til middannelsesscanning.

Det er, for de fleste, en skøn oplevelse - for man skal jo se sin lille baby igen.

Men her kører tankerne på højtryk! :(

Vi har jo en lille pige på 2½ år i forvejen, som var meget syg da hun blev født.

Vi var begge hjemme hos hende de første 5 måneder, hvor vi sov på skift, for hele tiden at holde øje med hende.

Hun fik lukket 3 huller i hjertet, da hun var præcis 5 måneder.

Det var en hård omgang og ikke noget jeg ville ønske for selv min værste fjende! At lægge hende til at sove, i narkosen - uden at vide om jeg nogensinde ville se hendes smukke øjne igen, er det værste jeg har prøvet!

Men det hele handler om, at de ved MD scanningen kunne se at der var noget galt. Der var kun 2 blodkar i navlestrengen, hvor der normalt skal være 3.

Vi blev derfor sendt hjem med beskeden om, at hun kunne risikere at være et hjertebarn.

Jeg græd som pisket...

Vi kom ud til en scanning mere, hvor de ikke kunne af-eller bekræfte om hendes hjerte var som det skulle være.

Ved sidste scanning, blev det afkræftet og vi ventede os en sund og velskabt baby.

Vi åndede lettede op og glædede os bare til hun kom.

Da hun så kom ud, havde de alligevel taget fejl!

Hun var meget syg og dårlig og vi var indlagt længe.

Tilbage til emnet - jeg er bare SÅ bange!

Jeg er bange for, at vente et hjertebarn mere... Selvom Victoria lever i bedste velgående i dag, så vil jeg ikke opleve det helvede igen.

Åhh... Ved ikke hvad jeg egentlig ville med dette indlæg - skulle bare lige have lettet hjertet!

Hvis nogle er interesseret, blev der skrevet en artikel om Victoria og vores forløb. Den må I da gerne læse - hvis i er tilpas nysgerrige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha :kram2 var slet ikke klar over Victorias sygdom, hvor er jeg dog glad for hun har det godt den dag i dag.

Men sikke da et mareridt i har været igennem. :kram

Jeg kan godt forstå du hammer nervøs for om baby har det godt.. De kender vel til storesøsters historie og du bliver vel gennemscannet grundigt.

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På besøg fra august.

Vil bare sende kram din vej. Kan på alle måde forstå hvorfor du er så bange med den tidligere oplevelse.

Håber MD kommer til at gå rigtig godt så du kan få lidt ro i maven :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, jeg kan godt forstå du er bange.... Sikke dog en grim omgang i har været igennem med Victoria :kram2

Ved du noget om der er større risiko fordi i før har fået et hjertebarn, eller er det helt tilfældigt?

Godt du snart får lidt mere vished, så du kan slappe lidt af.... Jeg ønsker for jer at alt ser helt fantastisk ud i morgen, og det tror jeg bestemt det gør!!

Masser af :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære ven, jeg kan godt forstå du gør dig de tanker, det tror vi alle gør, uanset om vi har en grund til det eller ej. Jeg er selv født med kun to blodåre i navlesnoren, men fejler intet! Jeg tror bare det er vigtigt at du prøver at tænke positive tanker og ikke lader tvivlen tage dit humør helt. Jeg ved godt det er svært, og jeg kommer helt sikkert også til at stå i samme sted om ca. 15 uger. Men tal med din mand om det, og evt. ring til din JM, det er det hun er der for - for at berolige dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Jeg har ikke så meget forstand på hjerteproblemer, men kender alt til nervøsitet... Jeg skal selv til MD imorgen og kan da godt mærke at jeg er liiiiiiiiidt nervøs. Jeg synes, vi skal tage hinanden i (cyber)hånden og vedtage at vi får nogle fantastiske MD-oplevelser imorgen, som gør alt frygt til skamme, fordi de tydeligt kan se at vores små bebser er helt og aldeles perfekte og sunde og raske :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå, hvis det er med blandede føelser du skal til scanning imorgen.Jeg har ikke prøvet det personligt som du har men har passet en del små hjertebørn og meget andet som bestem også er skræmmende. Så har på tætteste hånd oplevet, hvad det gør ved en familie når de får et sygt barn. Så de sidste to aftner har jeg fældet en tår af bare frygt for hvad vi evt kunne få at vide idag. Jeg har talt med min jordemoder om min frygt og hun sagde til mig at jeg er nød til at acceptere at det er et vilkår i min graviditet som jeg ikke kan løbe fra, så jeg skal mærke efter hvad som kan gøre det lettere at være i. Det var helt vildt dejligt at der var en som ikke forsøgte at sige at nu skulle jeg bare tænke positivt, for jeg kan ikke slippe de andre tanker. Så at lufte sin frygt virker for mig og så har vi købt os til et par ekstra scanninger for så er chancen for at de kan opdage evt misdannelser større. Du må da også kunne få en eksta hjerte scanning med baggrund i jeres forhistorie.

Jeg tror på at det samme ikke sker to gange så krydser alt for jer imorgen og håber i får en skøn oplevelse. Det var en lang smøre men håber det gav mening.

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt huske historien om Victoria på BX, så jeg forstår godt at du er nervøs for scanningen, men jeg krydser alt hvad jeg kan for at det nok skal komme til at gå godt

:kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens forstå at du er nervøs. Men jeg er også helt sikker på, at det hele er HELT som det skal være!

Du får lige et :kram2 og så skal jeg sende jer en kærlig tanke imorgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak, alle sammen! :loveshower

Det er sgu rart at møde lidt forståelse, selvom man ikke kender hinanden i virkeligheden.

For at besvare de spørgsmål jeg kan huske ( :whistling ) så får vi en hjertelæge ind i morgen, som tjekker hjertet en ekstra gang. Ellers får vi ikke yderligere scanninger.. Men de kan jo heller ikke gøre fra eller til hvis den næste også er syg.

Sygdommen er heldigvis IKKE arvelig, så det var uheldigt at vi lige skulle få et hjertebarn. Derfor er chancerne heller ikke større end andres, for at det skulle ske igen.

Jeg har tale meget med min mand og mor om mine tanker og de viser heldigvis begge forståelse.

Min mand frygter selv scanningen. Men vi støtter hinanden og prøver bare at glæde os til igen at skulle være forældre :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er også på besøg fra August..

Jeg håber I får en rigtig god scanning og at baby er helt rask :kram2

Kan virkelig godt forstå du er nervøs :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sådan tænkt på jer idag håber alt gik godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber sådan at det er gået godt idag! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber på positiv Update på dagens scanning :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også kram og håb om positiv update herfra :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik rigtig fint igår!

De er ikke mistanke om nogle misdannelser og hjertet ser umiddelbart rigtig fint ud! :loveshower

Selvfølgelig kunne de ikke love noget, da de heller ikke kunne se Victorias huller i hjertet ved scanning i maven... Men HVIS lillesøster fødes med hul i hjertet, kan det opereres - så vi får da lov at blive forældre :biglove

Jeg er stadig lidt skræmt - da Victorias operation var hård!

Men vi ser lyst på det hele og tror selvfølgelig på at vi venter os en perfekt lille pige :gravid

Tak for alle jeres tanker og krydsede fingre!

I er altså de bedste...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dejlig opdatering! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at de ikke fandt noget, sikker på hun er sund og rask.

Vidste i inden scanningen det var en pige.. ii hvertfald tillykke med i skal have en pige mere :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en god scanning loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower dejlig opdatering :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra for god skanning :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den lille pige bebs :loveshower Og dejligt med en god opdatering

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER