hmm_crush

Hvordan er det at få nr.2?

9 indlæg i dette emne

Hmm, ja... Hvordan skal jeg skrive det? Min mand og jeg har en dejlig dreng på snart 1½ år(ej som tiden dog flyver afsted) og vi fik hjælp på Dronninglund Fertilitetsklinik. Vi har 4 befrugtede æg til at lægge i fryseren og vi er så småt begyndt at tale om barn nr.2. Min mand er super klar til det, hvorimod jeg holder lidt tilbage. Jeg har egentlig altid sagt, at jeg gerne ville have 2½-3 år imellem mine børn - der skal så meget de første 3 år og vil så gerne følge barnet så tæt jeg kan, med min fulde opmærksomhed. Det føler jeg ikke jeg kan hvis jeg skal være gravid igen - jeg er så bange for at jeg vil gå glip af en masse ved Malthe, fordi jeg skal passe den lille ny, amme og putte ham/hende. Og vil jeg kunne hænge sammen som mor og kone - her tænker jeg specielt på søvn - Malthe sover kl.19, men hvis jeg så skal sidde oppe til 22.30-23.00 med en lille ny og op flere gange om natten, så er mit overskud til Malthe jo nærmest væk.... eller hvad? Finder man en rytme som med den første???

Tror egentlig bare jeg vil vide om det er hårdt at få nr.2? Følte I at I gik glip af nr.1 på mange områder, at far måtte tage over dér???

Hilsen den forvirrede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er 15 mdr mellem mine to første. Og jeg må sige at jeg ikke synes det var specielt hård at få ene til. Jeg synes hurtig vi fik nogle gode rytmer, og jeg priotede de ting Caroline og jeg hygge os med.

Men hensyn til at gå glip af noget må jeg sige nej, jeg synes til gengæld at man få nogle oplevelser som man ikke ville opleve hvis ens barn var enebarn. Jeg elsker at se mine unger lege, dyste og tag livtag. Det er så livsbekræftende. :loveshower :loveshower :loveshower

Med hensyn til at far skulle overtag så må jeg sige at jeg klarede alt både med nr 1, nr 2 og nr. 3. Men det behøver jo ikke at være negativ at far også kommer på banen. Her hjemme er min så selvstændig, så det sætter visse begræsninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 19 måneder mellem mine to. Og ja gu er det hårdt, det er ikke altid en dans på roser, ja man får ikke særlig meget søvn, men det gjorde man heller ikke da man kun havde et barn. Men man får så meget andet :loveshower :loveshower . Det hele bliver nemmere med tiden. Synes klart det var nemmere at få nr to end den første. ved den første var alt nyt og man var usikker på de forskellige ting, men ved nr to der er man inden i tingene og ved hvad man skal gøre.

I dag har mine unger så meget glæde af hinanden, de er hinandens gode venner selvom de sloges og skændes som kun søskende kan :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres søde besvarelser. Jeg må indrømme at jeg aldrig havde troet at det ville være mig der ville holde lidt igen med barn nr.2, da jeg har ønsket mig at bliver mor i 9 år før jeg endelig blev mor - vi fik hjælp til vores dejlige dreng og elsker og nyder ham mere end noget andet.. Men nu er sagen den, at springet er taget - vi fik i mandags lagt 2 fryseæg op, så nu venter vi bare med ren spænding de næste 12 dage om der er 0, 1 eller 2 bebs'er :) Og ja selvfølgelig vil det være hårdt, men vi er ikke nye forældre mere og vi får så mange glæder igen... årh hvor jeg håber på at jeg skal være mor igen :) :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck håber det lykkes for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for at det lykkes for jer!!!

Jeg synes det var rigtig hårdt at få nr. 2 den første måneds tid, men nu hvor han er 10 uger, så synes jeg bare vi har fået en rigtig god rutine og nyder dem begge helt vildt meget :)

Jeg havde mega dårlig samvittighed overfor Lauge, men den er forsvundet stille og roligt, for kan overskue dem begge nu..

Så jeg synes det er helt fantastisk med 2 dejlige drenge og har ikke fortrudt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

spændende :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER