Guest

Baby nr 2....

10 indlæg i dette emne

Kan mærke mine tanker på det sidste mere og mere kredser om baby nr 2. William bliver 1 år her d. 24 feb. Jeg kan mærke jeg på en måde gerne snart vil igang med nr 2, men på den anden side er jeg også nervør for at skulle igennem alt det vi var igennem med Willam i starten igen, mens William heller ikke er så stor. Da det vil være rigtig hårdt! Lige pt. er tanken vi smider pillerne efter vores bryllup d. 11 august tror jeg, nu ser jeg hvad manden siger til den tid :P

Hvordan tænker I andre der har nr. 1 og vil have nr 2. Hvor stor er jeres første inden I går igang med nr 2 ?

Puha det blev lidt rodet, men håber I alligevel kan finde rundt i hvor jeg vil hen med mine spørgsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har Tilde som bliver 3 år til sommer og vi har lige besluttet, at vi starter projekt 'lillebrøster' op nu :) Det er faktisk først indenfor de sidste par måneder, at jeg begyndte at få lysten til en nr. 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke svare på mine egne vegne da vi jo endnu ikke er forældre selv.

Men mange vi kender synes jeg snakker om at få nr. 2 inden for 2-3 år...

Det tror jeg er rimeligt normalt for mange, da de begynder at få mere overskud igen når den første er det ældre og dermed kan nogle ting selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet det med at få de to første på knap 2 år og jeg syns det var meget hårdt den første tid, med to ble børn, to børn som ikke sov igennem osv. Omvendt, så snart den lille ku sidde selv begyndte de at lege sammen og har gjort det lige siden, så fra da af blev det lidt lettere. Da jeg fik nr 3 var de to første en del ældre og der var en helt anden ro til at nyde den lille mens de store var i skole, til gengæld så skal man jo ud og finde legekammerater og hun er blevet lidt "enebarn".

Vil nok bare sige, det er en beslutning der er ting som taler for og imod, det kommer lidt an på hvor nemt et barn man har i forvejen, om man er meget besværet under graviditeten, og så at man jo ikke kan vide om man får et kolik barn eller lignende.

Søskende er efter min mening noget af det bedste man kan gi sit barn. Hvornår, er et godt spørgsmål, men det skal vel være når I føler jer klar og føler I har overskuddet til endnu en. Held og lykke med projekt lillebror/søster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi begyndte på baby nr. 2, da vores søn var knap halvandet år, og jeg blev gravid i 4. cyklus, så han kommer til at blive storebror som 2 1/2 årig, og det synes vi er passende :) Så kan de stadig nå at få en masse ud af hinanden, men storebror er alligevel så stor, at han kan mange (flere) ting selv til den tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smed p-pillerne da Mille var knap to år, men det tog - heldigvis - noget tid inden jeg blev gravid.. Mille bliver lige 4 år inden lillebror kommer og det synes jeg er perfekt.. Har haft tid til at nyde Mille og hun er nu så gammel at hun er så selvhjulpen og samtidig kan være med til rigtig mange ting omkring lillebror.. Men synes helt bestemt at det er op til den enkelte familie, hvad der passer ind der.. Vi er jo alle vidt forskellige.. smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter vores nr. 2 til maj. Og Mikkel bliver 3 til juli. Vi synes det passer perfekt med ca. 3 år imellem dem. Men det er jo så forskelligt hvad folk synes passer ind i deres liv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid gerne ville have ca 2,5 år mellem vores børn. Nummer 2 kommer så, når vores søn er 2år og 1 måned. Jeg går ledig, og jo længere tid vi venter med at få barn nummer 2, jo længere tid varer det inden jeg får job. Derfor gik vi i gang før end planlagt. Tror bestemt at det bliver hårdt, men lige nu prioriterer jeg familielivet, da jeg alligevel ikke har udsigt til job foreløbig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter bliver 1 år d. 2 marts og vores snak gik på at skulle smide pillerne her til efteråret, men pga uddannelse ved jeg ikke om det bliver udskudt lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min datter er to et halvt og vi gik i gang med pb for ca. 4 mdr. siden. jeg synes det var vigtigt at vi havde fået nydt vores lille datter mest muligt inden nummer 2 kommer, for selv om det senere hen bliver den bedste gave man kan give sine børn skal man også huske på at man skal have tid og overskud til det, hvor let er det første, og viser hun/han overhovedet interesse for det. Er det første barn et der snakker, renlig eller kan nå at blive det også videre.

Jeg havde mange tanker om diverse ting inden vi gik i gang, for jeg ved min datter ikke helt kan se gevinsten når hendes mor er nødt til at bruge så meget tid på hende som før, og det skal man som forældre kunne overskue.

Men nu hvor vores pige er et mildt barn, der er ekstremt glade for de små, næsten er renlig og snakker, er jeg tryg ved at der kommer en til uden at hun vil føle sig til side sat, vi kan nu forklare hende hvordan tingene er og vil ikke have to ble børn med mere at skulle tackle.

Men som sagt er det jo op til en selv og sin lille families behov det handler om, så der er ingen forkert måde at gøre det på. jeg tror det vigtigste er tiden og overskuddet jeg mener man skal have i sit forhold, økonomi, sammen med sit barn og i en selv før man er klar til nummer to.

Mange hilsner fra mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER