Guest Cirkeline88

efter jul kommer...

22 indlæg i dette emne

jaja jeg ved godt det ikke har været jul endnu, men der er jo også nytåret..

hvad skal i lave der og hvad skal i have at spise?

mig og min kæreste har valgt at blive hjemme alene i år, vi har to katte hvoraf den ene er en killing vi har fra et dyrenes beskyttelse kattehjem, han har haft nogle hårde første måneder så han er bange for altid og jeg er lidt en hønemor overfor dem så jeg vil gerne være herhjemme for at se hvordan han reagere

men det skal være festlig alligevel så vi hænger da lige konfetti og serpentiner (hedder de det?) op og laver lidt god mad, men lige på maden er jeg lost :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

åhhh så langt er vi endnu ikke kommet, vi ved faktisk heller ikke endnu, hvor og hvordan vi holder nytårsaften. Jeg synes egentlig også, at den aften er lidt opreklameret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver også hjemme i år, vi har alle 4 piger så magter ikke at stavre afsted med 5 kg oppakning i to biler.

Vi skal have fondu det synts pigerne nemlig er sjovt, så skal vi have en form for kartoffler til og selvfølgelig en lækker salat og noget vino :) dessert er ikke bestemt endnu :) men sikkert noget is evt. med pandekager til :)

ellers foregår det på børnenes præmisser med masser guf og sene sengetider, lidt krudt skal der også fyres af, men Ida er meget bange for høje lyde, så udover hun har sit høreværn på bliver en af os indenfor med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver det ikke noget særligt festligt, tror vi ender med at vi bare er os selv og min far ( min mor skal på job), og så kan det være han tager deres hund med ;)

Nytårsaften siger mig intet, så det er bare stille og roligt for vores vedkommende, synes heller ikke det er særlig fedt at vågne dagen efter med kæmpe tømmermænd og 3 børn ( som altid er meget mere krævende når man har det dårligt :blush ) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det aner jeg simpelhen intet om endnu, måske helst hjemme pga sønnen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen ide.. manden vil gerne hjem til sine forældre... jeg vil bare gerne at det bare blev os 3... og det ender sikkert med jeg taber kampen.. så jeg får en dårlig nytår...

Hvis vi selv skulle holde det ville jeg lave små lakseappetizer, til hovedret beef wellington ( a la gordon ramsay) med bagt kartoffelmos og honningstegte gulerødder. Til dessert har jeg stadig alt for mange ideer.. evt. Gateau Marcel eller en god chokolademouse.. eller måske mørkt chokolade formet som et hjerte fyldt op hvid mouse og med hindbærsauce..

Og til kl. 12 en god hjemmelavede kransekage...

Altså desserterne står mellem:

74586_10150118401533574_806678573_7819797_4872244_n.jpg

chokomouse.jpg

you_and_me.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal hjem til nogle rigtig søde venner og vi skal være en masse børn :loveshower :loveshower

Vi tager noget mad med hver for sig, så jeg kan ikke fortælle menuen, andet end tarteletter med høns i asparges, for det er noget af det vi skal have med :balloon

Og til dessert skal vi have nøddekurve og min veninde laver is til :)

Jeg glæder mig rigtig meget.. I år bliver det børnenes fest...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til en af mine veninder og hendes mand. Jeg har holdt nytår med min veninde siden 8 klasse og det har været meget få år vi ikke har holdt sammen siden 8 kl. Heldigvis kan vores mænd godt sammen og ses også uden os, så det er perfekt at videreføre vores årelange tradition :balloon

Vi skal have fondue og så skal jeg lave en eller anden dessert. Vi plejer at skiftes til at holde det og det er altid dem der kommer der skal have en dessert med og fondue skal der altid være.

Så vi bliver bare 4 voksne og 2 børn hvor den ene kun er 6 mdr. Men det skal nok blive en hyggelig stille og rolig aften. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ikke være hjemme i år, men om til nogle venner som plejer at lave god mad. Så det bliver spændende hvad vi skal have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi skal vist bare være hjemme med 4 børn

maden er vi ikke nået til endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal være hjemme, syntes det er nemmest med ungerne. min veninde kommer på besøg og muligvis og to vennepar.

Menuen er ikke fast endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen ide.. manden vil gerne hjem til sine forældre... jeg vil bare gerne at det bare blev os 3... og det ender sikkert med jeg taber kampen.. så jeg får en dårlig nytår...

Hvis vi selv skulle holde det ville jeg lave små lakseappetizer, til hovedret beef wellington ( a la gordon ramsay) med bagt kartoffelmos og honningstegte gulerødder. Til dessert har jeg stadig alt for mange ideer.. evt. Gateau Marcel eller en god chokolademouse.. eller måske mørkt chokolade formet som et hjerte fyldt op hvid mouse og med hindbærsauce..

Og til kl. 12 en god hjemmelavede kransekage...

Altså desserterne står mellem:

74586_10150118401533574_806678573_7819797_4872244_n.jpg

chokomouse.jpg

you_and_me.jpg

uhmmm det lyder lækkert.. gateau marcel er en super lækker kage :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til en af mine veninder og hendes mand. Jeg har holdt nytår med min veninde siden 8 klasse og det har været meget få år vi ikke har holdt sammen siden 8 kl. Heldigvis kan vores mænd godt sammen og ses også uden os, så det er perfekt at videreføre vores årelange tradition :balloon

Vi skal have fondue og så skal jeg lave en eller anden dessert. Vi plejer at skiftes til at holde det og det er altid dem der kommer der skal have en dessert med og fondue skal der altid være.

Så vi bliver bare 4 voksne og 2 børn hvor den ene kun er 6 mdr. Men det skal nok blive en hyggelig stille og rolig aften. :)

det lyder rigtigt hyggeligt, der er ikke noget bedre end tradtioner man blir ved med at holde fast i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det eneste på vores menu vi har endnu er min mors hjemmelavet daim is til dessert :)

men sidste år var vi også herhjemme sammen med min kærestes bror der spiste vi kun to retter, men i år når det kun er ham og mig har jeg en ide om at vi skal have tre retter vi skal jo ikke nå noget :) så det blir en stille og rolig men hyggelig (og romantisk) aften i tosomhed :) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal være hjemme hos os sammen med vores 2 børn,noget af min familie og så en 5 venner.Det er sammenskudsgilde og man tager selv drikkevarer med.

Vi står så får champagne og kransekagen kl.24.

Er sikker på det nok skal blive en dejlig,hyggelig og sjov aften :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal arbejdet 15-23. så Martin og Magnus tager ned til mine forælder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal være sammen med et vennepar. Vi har nu holdt nytår sammen med dem i 4 år - vores drenge er jævnaldrende og pigerne er der et år imellem. Vi skiftens til at holde det og det par der holder sørger for forret og hovedret, mens det andet par sørger for dessert + natmad. Det er super hyggeligt og ser frem til det hver år :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal hjem til nogle gode venner - og menuen står de for :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal hjem til et vennepar sammen med et par af deres venner og deres søn ja og så vores Patrick..: Tror muligvis vi skal ha fasan, men intet er helt planlagt endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi skal være her og have nogle søde venner over som står og skal overtage hus lige efter nytår :) Menuen er vi ikke nået til endnu, men det ku da være vi lige sku pinge hovederne sammen og finde ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde nytår sammen med to hold venner. Vi skal ikke være hos os, så jeg ved ikke hvad menuen bliver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror nu at vi skal have noget laks til forret, så er der også lidt til kattene :)

hovedretten blir måske noget oksemørbrad, det er dyrt med det er jo et lækkert stykke kød og ikke noget vi får til hverdag.. og et fad med ovnbagte grøntsager og kartofler til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER