TroldeMor

TroldeMor's vandfødsel af Charlie <3

35 indlæg i dette emne

Fødselsberetning

Så vil jeg forsøge at skrive lidt om min fødsel af Charlie.... En fødsel som jeg uden tvivl vil kalde en ÆGTE drømmefødsel. http://www.babyklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/loveshower.gif

Dagen før termin var jeg allerede ved at være lidt utålmodig efter at føde, og ikke mindst at se den lillebror vi har ventet sådan på. Så jeg tænkte at jeg ville gå en rigtig lang tur for at se om jeg ikke kunne sætte lidt fut i sagerne. Jeg gik ud efter jordbær udenfor byen i det dejlige vejr, og faktisk så gav det mig en masse kraftige plukveer, både mens jeg gik og bagefter.

Plukveerne fortsatte om aftenen, men blev hverken kraftigere eller regelmæssige, så jeg regnede med at de ville gå i sig selv i løbet af natten.

Jeg vågnede kl 4.30, og kunne godt mærke at de der plukveer faktisk stadig var der, og nu var nogle af dem også begyndt at nive en lille smule. Jeg blev liggende, og forsøgte at sove lidt videre, men det gik ikke så godt, og da Kristians vækkeur ringede kvart over 5, sagde jeg til ham at jeg ikke troede han fik brug for det vækkeur i dag. Han blev meget glad, og spurgte om jeg mente han ikke skulle tage på arbejde.

Jeg sagde at jeg stadig var lidt i tvivl, for indtil videre var det altså kun plukveer, og jeg havde ikke været ved at time dem, og da han kun arbejdede 15 min hjemmefra (han er murer, og de byggede på et hus lige i nærheden) så ville jeg nok være tryg ved at han tog afsted. Eneste problem var at Marlon jo også skulle op og gøres klar, og afsted i DP kl 8, og det var jeg måske ikke lige klar på at stå alene med, trods alt.

Så vi blev enige om at vi skrev til dagplejen at Marlon kom kl 7 i stedet, og så ville min mand blive hjemme indtil da, og så køre på arbejde bagefter. Men som tiden gik, kunne jeg godt mærke at der nok var tale om begyndende veer i stedet, og de kom regelmæssigt med ca 6-7 min imellem. Da min første fødsel var på 5 1/2 time, havde min JM sagt at jeg skulle ringe til fødegangen når der var ca. 10 min mellem veerne, så vi ikke risikerede at jeg fødte på vej til sygehuset. Men jeg synes bare ikke rigtigt de bed noget særligt, og tøvede derfor med at ringe, til Kristians store frustration.

Til sidst fik han dog overalt mig til at ringe, og de ville gerne se mig, så vi aftalte at vi skulle komme derind kl 7.30. 

Jeg var fuldstændig rolig, og gik bare lidt frem og tilbage i stuen, og mest af alt var jeg bare glad for at der skete noget, og jeg kunne mærke kroppen arbejde.... Det var lidt underligt, for jeg synes jeg kunne mærke mit underliv udvide sig ved hver vé, og det føltes virkelig som om der skete noget, men det gjorde ikke ondt, og kan kun beskrives som lidt niveri eller mensmurren. Helt surrealistisk!

Nå men, vi fik Marlon op, og gjort klar, og så kørte vi ellers mod sygehuset, og afleverede ham på vejen.

Da vi kom ind til sygehuset spurgte Kristian om han skulle tage alle tingene med ind, men det mente jeg bestemt ikke var nødvendigt, for jeg var ret sikker på de ville sende os hjem igen. 

Da vi kom ind, blev vi vist ind på en fødestue, og JM Vibeke dukkede op kort efter. Hun virkede helt vildt sød, og lige med en "stil" efter mit hoved. Hun spurgte ind til hvordan forløbet havde været indtil videre, og så undersøgte hun mig.... Og sandelig om jeg ikke allerede var 4 1/2 cm åben http://www.babyklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/ohmy.gif

Så vi skulle ingen steder, og Vibeke sagde at nu "boede" vi på fødestue 2 til jeg havde født http://www.babyklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.gif

Vi måtte dog godt tage væk derfra hvis vi havde lyst, men vi kunne gå direkte ind som det passede os. Da jeg nu synes jeg havde det så godt, kunne jeg ikke se nogen grund til at sidde og kukkelure indenfor, for solen stod højt og flot på en skyfri himmel. Så kl 8.15 gik vi ud, og gik en dejlig tur rundt i området.... Vi var også lige inde på en tank og købe iste til mig, og jeg kunne ikke lade være med at smile stort da pigen bag kassen ønskede os en god dag.... Ja, det ville uden tvivl blive en GOD dag http://www.babyklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wub.gif

Da vi havde gået rundt en god times tid, vendte vi tilbage til fødestue 2 for lige at se hvordan det stod til med lillebror og jeg.

Vibeke lyttede fin hjertelyd, og hun undersøgte mig igen, og kunne fortælle at jeg nu var 6 cm åben.

Jeg var lidt målløs, for jeg havde jo stadig ikke rigtig ondt, og havde det generelt virkelig godt.

Vi smuttede endnu engang fra stuen, og denne gang gik vi ned i cafeteriet og købte lidt at spise og drikke..... Og dryssede så tilbage efter ca 3 kvarter, da kl var 10.20

Nu synes jeg at jeg var så langt henne i fødselsforløbet at jeg helst ville være på fødestuen resten af tiden, for jeg var godt klar over at hvis først vandet gik, ville det nok komme til at gå ret stærkt. Så jeg satte mig tilrette på den store bold, og så sad vi ellers og snakkede, og somme tiden kom Vibeke også og lyttede på Charlie, og snakkede lidt med os om ønsker i forbindelse med fødslen. Jeg sagde at jeg gerne ville føde i vand, og det var hun helt med på http://www.babyklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.gif

Kl 11.20 kom jeg op på briksen igen og hun undersøgte mig, og kunne meddele at jeg nu var 7-8 cm åben..... Jeg havde stadig ikke ondt, og jeg kunne godt mærke på Vibeke at hun synes det var temlig utroligt. Hun mente at jeg måtte have en meget høj smerteterskel, for det var faktisk meget stærke veer jeg havde.

Nu ventede vi sådan set bare lidt på at vandet gik, så der kunne komme lidt skub i sagerne, og Kristian blev sendt ned efter de ting, som jeg havde holdt på vi ikke fik brug for endnu http://www.babyklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/rolleyes.gif 

Men der skete ikke rigtig noget, og 11.40 blev vi så enige om at Vibeke skulle prikke hul. Da jeg allerede var så åben, var det ikke nogen voldsom indgriben i forløbet, og der kom en skylle klart vand, hvilket jeg selvfølgelig var rigtig glad for, da det er en betingelse for at få lov til at føde i vand.

Fødekarret blev efterfølgende fyldt, og jeg kom over i det dejlige varme vand http://www.babyklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/7himmel.gif

Jeg kunne godt mærke at veerne begyndt at tage lidt til i styrke nu, og jeg var nødt til at koncentrere mig mere og mere om vejrtrækningen. Men det gik alligevel ikke hurtigere end jeg stadig havde overskud til at smile og lave lidt sjov, og vi fik da også tid til at tage et par billeder http://www.babyklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wink.gif

opZED.jpg

Omkring kl 12.40 begyndte veerne at ændre sig markant, og begyndte at ligne det jeg huskede fra fødslen af Marlon. Jeg skulle nu virkelig koncentrere mig om at følge med, og trække vejret godt! Vibeke undersøgte mig en sidste gang, og sagde at jeg nu var godt 9 cm åben, og ville nok få begyndende pressetrang om et par veer. Næsten i samme øjeblik kom den næste vé, og jeg skal love for jeg fik pressetrang.... Vil nok ikke lige kalde den begyndende, for jeg kunne næsten ikke holde igen. Men kl. 13.20, efter de første par presseveer gav jeg los, og pressede alt hvad jeg kunne, i samarbejde med Vibeke, som roligt fortalte mig hvornår jeg skulle presse, og hvornår jeg skulle gispe.

Jeg er usikker på hvor mange presseveer jeg nåede at have, men jeg kan huske at jeg havde en utrolig klar fornemmelse for hvor langt jeg var, og jeg kunne tydeligt mærke Charlies hoved på vej. Mellem hver vé gled han lidt tilbage, og jeg kan huske jeg tænkte at det var godt, for man skal helst føde hovedet langsomt hvis man vil undgå at gå i stykker undervejs. Jeg fik dog vist også sagt "store knold" mellem 2 veer, så humoren var ikke forsvundet helt http://www.babyklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/tongue.gif

Det var helt unikt at være i vandet imens, og jeg følte mig så meget mere fri end jeg havde gjort dengang på briksen med Marlon, og det var præcis lige så dejligt som jeg havde drømt om.

Langsomt kom Charlie længere og længere ned, og til sidst var hele hovedet født, og jeg manglede bare kroppen. Jeg var mellem 2 veer, og jeg spurgte Vibeke om jeg måtte mærke på hans hoved. Selvfølgelig måtte jeg det, sagde hun, og jeg mærkede de bløde hår på hovedet af min lille dreng under vandet. I samme øjeblik bevægede han sig indeni mig, og jeg udbrød halvt grådkvalt af lykke, og halvt forundret "han bevæger sig!!" Og så kom den allersidste pressevé, som dog var for kort til at jeg kunne nå at få kroppen helt ud.... Men Vibeke spurgte om jeg kunne presse videre uden vé, og jeg ville bar se min lille søn NU, så jeg pressede alt hvad jeg overhovedet kunne, og swusj, så flød han ud af mig, og Vibeke førte ham op gennem vandet til mine arme kl. 13.37. Han havde navlesnoren om halsen, så den fik hun lige viklet væk på vejen, og så var han ellers endelig, endelig hos mig. Jeg græd simpelthen som pisket af total og ubetinget lykke og kærlighed.... Det var simpelthen så vildt, og jeg tror jeg spurgte 100 gange om han var ok, for han var bare helt rolig, og hang bare hos mig, men jeg fik at vide at det var fuldstændig normalt når man fødte i vand, og at han lige skulle opdage han var blevet født http://www.babyklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wub.gif

Hvor var det STORT!! http://www.babyklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/7himmel.gif http://www.babyklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wub.gif

Efter nogle fantastiske øjeblikke med min vidunderlige, varme, bløde og dejlige søn i armene, måtte han "fiskes op" af det varme vand, for jeg skulle op på briksen og føde moderkagen. Så han kom over under en varmelampe og fik hue på, og blev pakket ind, mens jeg forcerede kanten på fødekarret, og kom op i sengen, hvor Charlie igen kom over på mit bryst, og jeg kunne nyde ham endnu engang. 

Fødslen af moderkagen opdagede jeg knapt, og havde kun øjne for min dejlige mand, og min søde, nye, lille babydreng http://www.babyklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wub.gif

DET er hvad lykke består af, og jeg vil aldrig nogensinde glemme min drømmefødsel i vand.... Det var en helt vidunderlig, ubeskrivelig og meget stærk oplevelse!!

Tusind tak, hvis du læste med så langt.... Det blev vist en ret omfattende fortælling, om en meget ukompliceret fødsel http://www.babyklar.dk/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/blush.gif

Og så lige et par billeder:

En lykkelig mor, og en meget ny Charlie....

http://i.imgur.com/L8lcy.jpg

Få timer gammel.....

http://i.imgur.com/xxPTh.jpg

Hjemme i troldehulen, lidt over 1 uge gammel......

http://i.imgur.com/YDrAs.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Waaauw en smuk fødsel :loveshower

Tilykke med lille fine Charlie :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh Christina - nu sidder jeg her og TUDER!!! Ih altså :7himmel Det lyder virkelig som den bedste fødsel EVER og jeg glæder mig til at se dit lille vidunder "live" på mandag :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauh ja det er da noget af en drømmefødsel. Dejlig dejlig dreng :-)))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok også som en drømmefødsel :7himmel Og fantastiske billeder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op er helt rørt :rolleyes Skal da helt klart føde i vand næste gang efter din beretning. Kæmpe tillykke med lille "trolde" Charlie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikken en dejligt drømmefødsel :7himmel Stort tillykke med ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor vil jeg gerne gøre kunsten efter :loveshower Det bliver ikke mere perfekt end det :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak fordi du ville dele beretningen med os, og sikke en dejlig fortælling, det lyder jo som en drøm...

Og så er jeg altså vild med billedet, hvor du ligger i badekarret og selvfølgelig billederne af Charlie :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj en lækker bebse dreng. Er især vild med det første billede af ham, hans ansigts udtryk siger bare alt. Og wauw en nem fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er bare SÅ skøn :wub Og hvor er det dejligt, at du fik så skøn en fødsel :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en drømmefødsel - måske man skulle overveje det med at føde i vand?? :whistling

SKØN DRENG :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en skøn beretning :loveshower :7himmel Lyder som en fantastisk fødsel :gald og hvor er Charlie skøn :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uh det fik da lige gang i mine tårekanaler :loveshower Nej, hvor lyder det til at have været en dejlig og smuk oplevelse!

Igen STORT tillykke med jeres skønne lille Charlie :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare smukt, sidder med tårer i øjnene, det er så stort, og sikke du var "med" hele vejen, hvor er du heldig, med din skønne lille dreng og din gode fødsel :glad Syns også du lyder til at ha været helt utroligt rolig under hele forløbet, mon ikke det også har hjulpet dig igennem. Endnu engang stort tillykke med Charlie :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare helt fantastisk :loveshower :loveshower og han er da bare SÅ lækker der på tæppet på sofaen :biglove :biglove :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en drømmefødsel du har haft - helt fantastisk beretning.

Og hvor er han nuttet jeres lille Charlie, og jeg synes det er SÅ fedt navn I har valgt :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for en SMUK, SMUK, SMUK fortaelling om din vidunderlige droemmefoedsel af lille, dejlige Charlie loveshower.gifloveshower.gifloveshower.gif

Jeg er helt oppe i lykkefeltet paa dine vejne, og fantastisk at du fik det, som du ville have det 7himmel.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det lyder bare som en drømmefødsel - sådan en vil jeg også gerne bestille :P

Stort tillykke med jeres smukke Charlie :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for en dejlig fødselsberetning :) Han er da top nuser!

.. jeg har ikke opfanget noget om et ubehageligt forløb??? håber det er forbi nu og at I alle har det godt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en skøn beretning, tusind tak fordi du delte.. :loveshower Kæmpe stort tillykke med lille charlie han er virkelig kær!!

Jeg håber så inderligt at jeg kan få lov til at føde i vand, som du :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WOW... Sådan en fødsel vil jeg ønske jeg selv får. Drømmefødsel fra start til slut. Tillykke med den smukke søn og tak fordi du delte din historie. Jeg har selv ønsket at føde i vand, og selvom forventningerne er høje, tror jeg desværre ikke jeg får sådan en drømmefødsel.

Sidder lige og tænker. Du er da den perfekte føder.. 2 fødsler der er gået rimelig hurtigt, og umiddelbart lød det som om den første heller ikke var så slem. :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Waaauw en smuk fødsel :lovesower Tilykke med lille fine Charlie :ballons

Ja, det var en helt speciel oplevelse..... Og tusind tak :kram2

Årh Christina - nu sidder jeg her og TUDER!!! Ih altså :7himel Det lyder virkelig som den bedste fødsel EVER og jeg glæder mig til at se dit lille vidunder "live" på mandag :ub

Det var også nær det største jeg nogensinde har oplevet.... Så vildt! Vi glæder os også til at se dig :kiss

Wauh ja det er da noget af en drømmefødsel. Dejlig dejlig dreng :-)))))

Det må man sige..... Tusind tak :biglove

Det lyder godt nok også som en drømmefødsel :7himel Og fantastiske billeder!

Ih, det var også lige sådan jeg havde drømt om en vandfødsel ville være :7himmel

Hold da op er helt rørt :rollyes Skal da helt klart føde i vand næste gang efter din beretning. Kæmpe tillykke med lille "trolde" Charlie

Hvor er du sød..... Og kan kun anbefale at føde i vand! Tusind tak :kram2

Sikken en dejligt drømmefødsel :7himel Stort tillykke med ham :

Tusind tak :loveshower

Ej, hvor vil jeg gerne gøre kunsten efter :lovesower Det bliver ikke mere perfekt end det :7himel

Håber meget for dig du kommer til det.... Sådan en fødsel burde alle opleve :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak fordi du ville dele beretningen med os, og sikke en dejlig fortælling, det lyder jo som en drøm...Og så er jeg altså vild med billedet, hvor du ligger i badekarret og selvfølgelig billederne af Charlie :loeshower

Det var så lidt, og ja det var virkelig en drøm...... :biglove

Nøj en lækker bebse dreng. Er især vild med det første billede af ham, hans ansigts udtryk siger bare alt. Og wauw en nem fødsel :

Tusind tak :kram2

Og ja, nemt er lige ordet :loveshower

Han er bare SÅ skøn :ub Og hvor er det dejligt, at du fik så skøn en fødsel :lovshower

Tusind tak søde! :kiss

Skøøøøn beretning :7himel

:loveshower

Sikke en drømmefødsel - måske man skulle overveje det med at føde i vand?? :whitling SKØN DRENG :biglve

Det er bestemt værd at overveje efter min mening :loveshower Og tusind tak :biglove

Sikke en skøn beretning :lovehower :7himel Lyder som en fantastisk fødsel :gad og hvor er Charlie skøn :wb

Tusind tak skal du have søde du...... Og det VAR bare en helt fantastisk fødsel :loveshower

uh det fik da lige gang i mine tårekanaler :loveshwer Nej, hvor lyder det til at have været en dejlig og smuk oplevelse!Igen STORT tillykke med jeres skønne lille Charlie :bigloe

Årh..... Hvor er du sød :biglove

Og tusind tak :kram2

Hvor lyder det bare smukt, sidder med tårer i øjnene, det er så stort, og sikke du var "med" hele vejen, hvor er du heldig, med din skønne lille dreng og din gode fødsel :gld Syns også du lyder til at ha været helt utroligt rolig under hele forløbet, mon ikke det også har hjulpet dig igennem. Endnu engang stort tillykke med Charlie :lovehower

Det var virkelig også smukt, og får stadig tårer i øjnene hver eneste gang jeg tænker på det (og også flere gange dagligt når jeg kigger på Charlie :blush ) Det var simpelthen så skønt at man følte sig "ovenpå" og havde overskud til at tænke og følge med.... Det gav en helt naturlig ro, og gjorde oplevelsen utrolig intens på den rigtig gode måde :loveshower

Og tusind tak :kram2

Hvor lyder det bare helt fantastisk :lovehower :lovehower og han er da bare SÅ lækker der på tæppet på sofaen :bilove :bilove :bigove

Tusind tak søde du!! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER