tusnelda

IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier;-)

3,874 indlæg i dette emne

Så er det tid for barnedåb i morgen. Manden skal være gudfar.

Man har snart lært sig, at sætte alle de rigtige ansigter op til disse begivenheder. Men det bliver skisme en lidt hård dag i morgen.

åh nej pøj pøj og forestil dig Janne knække sig i døbefonten hvis hun var med  :D  :D det kan være det flytter babyfokus lidt  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh træning det lyder lækkert. Har droppet min spinning da jeg i forvejen brækker mig på cykel på vej til job. Men overlever nok, for i dag har vi hørt hjertelyd og set baby på storskærm. Hele tre cm perfektion med fødder og hænder som sprællede. Det er SÅ vildt man kan være så lille bitte og så færdig at se på. Så gjorde det ikke så meget jeg havde kastet kjotbollerne op igen på Ikeas P plads lidt forinden. Jeg ser meget frem til I snart følger trop. Altså med babyer ikke offentlige pinligheder.

 

Årh, hvor skønt altså - må være så fantastisk at se sin baby på den måde :wub

 

Så er det tid for barnedåb i morgen. Manden skal være gudfar.

Man har snart lært sig, at sætte alle de rigtige ansigter op til disse begivenheder. Men det bliver skisme en lidt hård dag i morgen.

 

Øv, ja sådanne dage skal man lige trække vejret ekstra dybt for at komme igennem :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, så fik jeg endeligt en positiv ÆL test i går på CD 25 :o Sidste måned lå den på CD 18, og jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg har psyket den til at blive forsinket denne gang - det er altså crazy, hvor meget jeg kan få kroppen til, bare ved at være en lille smule besat at PB  ;)  :blush  Nå, men det betyder at de 15 dages nedtælling til mens endeligt er i gang. Forventer mens på mandag 24. nov, og så er det denne dag, vi skal melde os til behandling - uuuuhhhh, det bliver så spændende!! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor sker der bare mange ting herinde, når man lige har holdt en lille "pause" herfra :)

Og dejligt for dig Janne, at din lille bebs i maven bare har det trygt og godt derinde. Men træls med alt det opkast, selvom det er meget underholdende at læse om :)

Her er jeg ved at være klar til at melde mig til igen, og denne gang skal vi så have gang i fryseæggene.

Vi giver den fuld skrue denne gang, så jeg har for første gang været til zoneterapi, hvor hun kunne fortæller mig om, at det var i hovedet jeg var " syg". Haha tænkte med det samme, at det ikke var nødvendigt, at hun fortalte mig det :)

Hun rådede mig til at starte på Fructus Femina (babyklister) en uge før ægget skal sættes op, og så skal jeg ud til hende igen, også en uges tid før ægoplægning, og så vil hun prøve igen, at få mit hoved til at blive normalt :D (tvivler på det lykkedes) :D

Det var lige lidt update herfra, håber ellers I alle har det godt?!? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt, at der er gang i den igen Lykke! :D Det bliver super spændende med de fryseæg. Hvor mange får du op af gangen?

 

Og held og lykke med at blive 'normal i hovedet', hehe :D Hvis det virker for dig, så må du endelig henvise videre - tror vi er en del herinde, der er pænt skøre i hovedet efterhånden, hehe :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, så fik jeg endeligt en positiv ÆL test i går på CD 25 :o Sidste måned lå den på CD 18, og jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg har psyket den til at blive forsinket denne gang - det er altså crazy, hvor meget jeg kan få kroppen til, bare ved at være en lille smule besat at PB  ;)  :blush  Nå, men det betyder at de 15 dages nedtælling til mens endeligt er i gang. Forventer mens på mandag 24. nov, og så er det denne dag, vi skal melde os til behandling - uuuuhhhh, det bliver så spændende!! :rolleyes

 

Sådan så tæller vi først ned og bagefter hepper :loveshower  :loveshower  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor sker der bare mange ting herinde, når man lige har holdt en lille "pause" herfra :)

Og dejligt for dig Janne, at din lille bebs i maven bare har det trygt og godt derinde. Men træls med alt det opkast, selvom det er meget underholdende at læse om :)

Her er jeg ved at være klar til at melde mig til igen, og denne gang skal vi så have gang i fryseæggene.

Vi giver den fuld skrue denne gang, så jeg har for første gang været til zoneterapi, hvor hun kunne fortæller mig om, at det var i hovedet jeg var " syg". Haha tænkte med det samme, at det ikke var nødvendigt, at hun fortalte mig det :)

Hun rådede mig til at starte på Fructus Femina (babyklister) en uge før ægget skal sættes op, og så skal jeg ud til hende igen, også en uges tid før ægoplægning, og så vil hun prøve igen, at få mit hoved til at blive normalt :D (tvivler på det lykkedes) :D

Det var lige lidt update herfra, håber ellers I alle har det godt?!? :)

Dejligt at høre fra dig! Og ikke mindst det spændende I skal til at igang med. Giv zoneterapi damen hele armen, hvis hun mener hun kan rette hovedet op også :)  Ej, de kan godt nogle tricks de der. Håber det virker.

Sig lige til hvordan det går.

 

Ja, som du skriver sker der ikke meget her andet end opkast og nedtælling til NF. Jeg kan ikke være i mit tøj mere, så nu går jeg rundt på arbejdet uden at skjule det. Er sq også meget nemmere at løbe ud af kontoret når folk ved hvorfor. Men nøj hvor jeg glæder mig til det er ovre med det bræk. Men til gengæld har jeg fået nogle vildt gode lunger :hophop manden er happy. Og tror nu det er derfor man får bryster så tidligt, det er for manden kan holde brækken ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt, at der er gang i den igen Lykke! :D Det bliver super spændende med de fryseæg. Hvor mange får du op af gangen?

 

Og held og lykke med at blive 'normal i hovedet', hehe :D Hvis det virker for dig, så må du endelig henvise videre - tror vi er en del herinde, der er pænt skøre i hovedet efterhånden, hehe :D

Jamen vi har 3 æg i fryseren, og håber da minimum at 2 af dem stadig virker, så jeg igen kan få sat 2 æg op, men nu må vi se hvad de siger derovre :)

Haha jo tak, manden tvivler nu på hun kan gøre mig normal :D Men skal nok holde jer opdateret herinde, når der kommer til at ske lidt mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre fra dig! Og ikke mindst det spændende I skal til at igang med. Giv zoneterapi damen hele armen, hvis hun mener hun kan rette hovedet op også :)  Ej, de kan godt nogle tricks de der. Håber det virker.

Sig lige til hvordan det går.

 

Ja, som du skriver sker der ikke meget her andet end opkast og nedtælling til NF. Jeg kan ikke være i mit tøj mere, så nu går jeg rundt på arbejdet uden at skjule det. Er sq også meget nemmere at løbe ud af kontoret når folk ved hvorfor. Men nøj hvor jeg glæder mig til det er ovre med det bræk. Men til gengæld har jeg fået nogle vildt gode lunger :hophop manden er happy. Og tror nu det er derfor man får bryster så tidligt, det er for manden kan holde brækken ud...

Jeg har faktisk altid haft det lidt underligt med sådan nogle "hippiedamer" :D Min kære mand var sikker på hun ville kalde på Gud, og få ham til at hjælpe. Haha, men så slet var det dog ikke, men hun var også kinesiolog, og synes egentlig det var lidt spændende, da jeg først lå derude. Så nu giver vi den bare hele armen, og håber guldægget vil sætte sig fast.

Mmm der er bare ikke noget bedre end opkast ud over det hele, så charmerende :) Haha din mand lyder ligesom min, han har også været helt vild de gange jeg har sprøjtet mig med hormoner, for der får jeg også bare kæmpe balloner, og så er min lille patmand SÅÅÅÅÅ glad :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er der nogen af jer i behandling med Lutinus som har oplevet udslæt? det startede under behandling med rød plamage på halsen og breder sig nu i knopper. De klør lidt, har prøvet det før hvor det først begyndte nogle uger efter behandlingen var afsluttet.

Jeg tager en antihistamin og er opstartet lociod creme, regner med at det begynder at slippe når min egen mens begynder om en uges tid men hold op hvor er det bare irriterende  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er der nogen af jer i behandling med Lutinus som har oplevet udslæt? det startede under behandling med rød plamage på halsen og breder sig nu i knopper. De klør lidt, har prøvet det før hvor det først begyndte nogle uger efter behandlingen var afsluttet.

Jeg tager en antihistamin og er opstartet lociod creme, regner med at det begynder at slippe når min egen mens begynder om en uges tid men hold op hvor er det bare irriterende  :blink

Det lyder ikke rart! Nej har ikke selv oplevet nogle bivirkninger.

Mens om en uge....? Har du haft endelig testdag, eller er det mig der ikke er opdateret :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ikke rart! Nej har ikke selv oplevet nogle bivirkninger.

Mens om en uge....? Har du haft endelig testdag, eller er det mig der ikke er opdateret :S

ja den var negativ som sædvanligt  :blink  :) hvor langt er du nu i forløbet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja den var negativ som sædvanligt  :blink  :) hvor langt er du nu i forløbet?

Æv...det er jeg ked af at høre. :(

Jeg er ikke gået i gang på nuværende tidspunkt. Det bliver først her sidst i november at vi tager fat igen. Der er fuldt smæk på job. Så meget fint at jeg ikke skal tænke på andet, lige i det næste stykke tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv...det er jeg ked af at høre. :(

Jeg er ikke gået i gang på nuværende tidspunkt. Det bliver først her sidst i november at vi tager fat igen. Der er fuldt smæk på job. Så meget fint at jeg ikke skal tænke på andet, lige i det næste stykke tid :)

det kan jeg godt forstå, hvis jeg ikke lige skulle smøre mig med locoid 2 x dagligt og klø og føle mig ucharmerende så ville jeg også nyde pausen  :D synes dog jeg kæmper med tunge tanker men det er jo en del af det så jeg ved hvordan jeg skal navigere rundt idet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er der nogen af jer i behandling med Lutinus som har oplevet udslæt? det startede under behandling med rød plamage på halsen og breder sig nu i knopper. De klør lidt, har prøvet det før hvor det først begyndte nogle uger efter behandlingen var afsluttet.

Jeg tager en antihistamin og er opstartet lociod creme, regner med at det begynder at slippe når min egen mens begynder om en uges tid men hold op hvor er det bare irriterende  :blink

Det lyder godt nok ikke rart, håber da for dig, at det snart forlader din krop, så du slipper for irriterende kløe :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg dæleme også igang igen, men helt uden hormoner. SÅÅÅÅÅÅ SKØNT :)

Skal først på klinikken den 28. november, og så vurderer de derfra, hvornår jeg skal tage ÆL sprøjten, og så forhåbentlig ha sat to gode fryseæg op, så det bliver dejligt, at der ikke går lang tid, før der skal æg op igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo snart Lykke... Krydser finger for jer!

Sparklinrock: Jeg vil lige høre, hvor længe der gik inden I fik svar på kromosomanalysen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det kan jeg godt forstå, hvis jeg ikke lige skulle smøre mig med locoid 2 x dagligt og klø og føle mig ucharmerende så ville jeg også nyde pausen  :D synes dog jeg kæmper med tunge tanker men det er jo en del af det så jeg ved hvordan jeg skal navigere rundt idet

En volume knap ville gøre underværker en gang imellem. Så man ikke køre så meget rundt i tankerne. De kære hormoner :) :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg dæleme også igang igen, men helt uden hormoner. SÅÅÅÅÅÅ SKØNT :)

Skal først på klinikken den 28. november, og så vurderer de derfra, hvornår jeg skal tage ÆL sprøjten, og så forhåbentlig ha sat to gode fryseæg op, så det bliver dejligt, at der ikke går lang tid, før der skal æg op igen :D

Weee heppe heppe!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg dæleme også igang igen, men helt uden hormoner. SÅÅÅÅÅÅ SKØNT :)

Skal først på klinikken den 28. november, og så vurderer de derfra, hvornår jeg skal tage ÆL sprøjten, og så forhåbentlig ha sat to gode fryseæg op, så det bliver dejligt, at der ikke går lang tid, før der skal æg op igen :D

Så spændende Lykke!! Glæder mig til at høre hvordan det går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor spændende Lykke endelig i gang igen  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg dæleme også igang igen, men helt uden hormoner. SÅÅÅÅÅÅ SKØNT :)

Skal først på klinikken den 28. november, og så vurderer de derfra, hvornår jeg skal tage ÆL sprøjten, og så forhåbentlig ha sat to gode fryseæg op, så det bliver dejligt, at der ikke går lang tid, før der skal æg op igen :D

 

Hvor er det altså bare spændende Lykke!! Og så endda uden alle de hormoner :) Ih, hvor jeg håber på, at det går godt denne gang, hep hep :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo snart Lykke... Krydser finger for jer!

Sparklinrock: Jeg vil lige høre, hvor længe der gik inden I fik svar på kromosomanalysen?

 

Har lige svaret dig lidt mere detaljeret i den anden tråd :) Men fra første prøve til svar gik der ca. 2 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ sker der noget :)

 

CD1 i dag, og jeg ringede så i morges til Fertilitetsklinikken på Rigshospitalets telefonsvarer, hvor jeg tilmeldte mig behandling :) De skulle så ringe tilbage mellem kl 12 og 14 og fortælle, om vi var så heldige at komme til denne måned (kan slet ikke forventes, da de ofte har kapacitetsproblemer). Formiddagen gik laaaaangsomt, kunne slet ikke fokusere, og var samtidig ramt af mens-smerter og træthed. Kl 13 ringede telefonen så. Det var en sygeplejerske, der ville høre, og jeg ville være med i et forskningsprojekt. Umiddelbart forstod jeg slet ikke, hvad hun talte om - jeg ventede jo på svar på, om vi kunne starte behandling nu. Hun spurgte ud i lokalet flere gange, hvorfor ingen havde ringet til mig? Og hvor var min journal? Det lød altså bare super rodet. Hun tilbød, at vi kunne være med i et projekt fra min næste cyklus, underforstået at vi så skulle springe behandling over denne gang. Øh, jamen jeg vidste jo endnu ikke, om vi ville få tildelt behandling denne gang. Hun talte hurtigt og rodet, og hun fandt til sidst ud af, at nogen nok ville ringe senere (altså inden kl 14 som hele tiden annonceret), og fortælle om vi ville komme til denne gang eller ej. Jeg arbejder selv med forskning, og jeg vil som udgangspunkt gerne være med, men hende sygeplejersken lød bare som om, hun ikke rigtigt havde styr på noget :wacko Vildt forvirrende samtale. Vi lægger på, og jeg venter endnu en gang bævende på, at telefonen skal ringe.

 

Kl 14.03 ringer en ny person så til mig. Vi bliver tilbudt behandling i denne cyklus, og jeg skal scannes første gang på onsdag kl 13.15. Jubiiiiiiiiii :yay :yay F?$£! forskningsprojektet - vi skal i gang NU!!! :) :)

 

Nu er er der snart gået 4 mdr fra vi blev henvist, og hold op hvor har jeg talt ned til denne dag :yay Jeg har så høje forventninger til den behandling, vi skal igennem, at jeg næsten kun kan blive skuffet (ICSI kort protokol). Jeg har det som om, at dette er vores første reelle forsøg. Ved alle vores egne forsøg, og de 3-4 gange IUI, så er jeg helt overbevist om, at en sædcelle aldrig har mødt et æg (svømmerne har nemlig ret nedsat bevægelighed). Nu - for første - gang kommer dette (forhåbentligt) til at ske. Det kan jo ikke gå galt (7-9-13, knock-on-wood, anti-jinx). Det bliver den længste nedtælling til jul nogensinde. Men nøj, hvor er jeg glad for, at vi endeligt er i gang :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JUUUHHUUUUU :loveshower hvor er det bare fedt, gad vide om det er forskning baseret på behandling udfra AMH, jeg blev også tilbudt det (det giver et ekstra forsøg) men pludselig halveredes mit AMH til under kriterier (kan ikke huske hvad der var lavest tal) så jeg kunne ikke være med..never mind du skal i gang skøønt og kort behandling det må være fedt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER