Camillat

My coffeeeeee!

22 indlæg i dette emne

Mange gravide mister lysten til kaffe og synes det er ulaekkert... Det kan jeg slet ikke nikke genkendende til og har derimod oplevet en voldsom lyst til kaffe, saerligt den sidste uges tidunsure.gif

Gravide og ammende maa ikke indtage for meget koffein, for bebser kan ikke fordoeje det. Well, jeg har hele graviditeten holdt det paa en enkelt dagligt! De foerste 3 uger faktisk hele 0 kopper, fordi manden min havde laest at for meget kaffe kan ende i abort. Gravid svigerinde drak fortsat sin morgenkaffe og saa slappede han lidt af. Han bevilgede sin traette, gravide kone 1 kop kaffe dagligt!

Well, saa fik jeg for nyligt en fin lille moka. Det er saadan en italiensk sag til at stille paa kogepladen. Den er meget lille, 1 enkelt italiensk minikop, og den laver en god, mild morgenmoka til mig... mnnnn... rolleyes.gif

Dagligt efter frokost, saa breder duften sig af aegte espresso i vores lille restaurant, hvor hele familien spiser sammen. Her kan jeg naesten ikke modstaa at deltage i after-dinner-ritualet. Det er saa dejligt med en lille kaffe... Hvis jeg staar imod og gaar hjem til arbejdet, saa ender jeg stensikkert nede paa baren ved Laura, hvor jeg faar min eftermiddagskaffe ud paa eftermiddagen... Altsaa har jeg et kaffedilemma, for vil jeg vaere familiehyggelig eller tager jeg mit andet skud kaffe i baren og faar en god sludder og noget godt sladder? Det gaar jo virkelig ikke at bevilge sig selv hele 3 kopper kaffe dagligt, heraf 1 hemmelig, og det kan jeg alligevel ikke aftale med mig selv som ok for bebs derinde. Drikker jo ikke cola, green tea eller andet koffeinholdigt, saa to er ok, har jeg aftalt med min gravide samvittighedpregnant.gif

Mor vil meget noedigt undvaere sin coffee og haaber hun ikke er den eneste 7himmel.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har altid hadet smagen af kaffe, men har flere gange aftalt med mig selv at lidt tun eller lidt cola er ok :blush

Btw. så mener jeg da at man netop siger at op til 3 kopper kaffe om dagen er ok? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid hadet smagen af kaffe, men har flere gange aftalt med mig selv at lidt tun eller lidt cola er ok :blush

Btw. så mener jeg da at man netop siger at op til 3 kopper kaffe om dagen er ok? :)

Skulle lige til at skrive det - isæt hvis du ikke indtager andet koffeinholdigt :) Jeg håber virkelig ikke at jeg skal mangler min kaffe - elsker jo min espresso maskine og min daglige cappuccino(er) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker lidt, der var da en periode, hvor man kunne få coffinfri cola og kaffe. Kan man ikke skaffe sådan noget til jer gravide???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know, men drak en kop kaffe foer jeg blev gravid - ok, maaske to paa en god dag, saa virker altsaa taabeligt og unoedvendigt at saette forbruget op nublink.gif Og synes det er saa besynderligt at sidde med en direkte trang til ekstra kaffe, naar to er blevet faste paa programmet laugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know, men drak en kop kaffe foer jeg blev gravid - ok, maaske to paa en god dag, saa virker altsaa taabeligt og unoedvendigt at saette forbruget op nublink.gif Og synes det er saa besynderligt at sidde med en direkte trang til ekstra kaffe, naar to er blevet faste paa programmet laugh.gif

Ja ok - så er det nok lidt meget at sætte forbruget så meget op - jeg drikker også ca. 3 kopper kaffe om dagen, så jeg ville jo reelt skulle skære ned <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I hear you darling. Havde det ikke været for min periodevise kaffegåsehud (og ikke på den fede måde) ville jeg virkelig også have haft det svært.

Men jeg er så også mere kaffejunkie, end det lyder til, at du er. Altså af den type, der ikke fungerer, før jeg har fået mit daglige skud koffein. I det lys er det nok en gave for mig (og bebs), at jeg for det meste væmmes ved lugten af kaffe for tiden og har taget en kold tyrker.

Jeg ved ikke. De tre kopper dagligt skulle jo være ok. Men at sætte et forbrug op... well why not - så længe du stadig holder det indenfor restriktionerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan sagtens få en god koffeinfri kaffe.. Der er dog kommet nye anbefalinger ifht. kaffe og de ser egentlig allerhelst at man nøjes med 1 kop.. Så det i en artikel i vores børn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bettefyren har gjort, at jeg må undvære min tidligere daglig morgenkaffe. To slurke og så kan jeg bare ikke lide resten :(

Så må undvære nogle mdr endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I hear you darling. Havde det ikke været for min periodevise kaffegåsehud (og ikke på den fede måde) ville jeg virkelig også have haft det svært.

Men jeg er så også mere kaffejunkie, end det lyder til, at du er. Altså af den type, der ikke fungerer, før jeg har fået mit daglige skud koffein. I det lys er det nok en gave for mig (og bebs), at jeg for det meste væmmes ved lugten af kaffe for tiden og har taget en kold tyrker.

Jeg ved ikke. De tre kopper dagligt skulle jo være ok. Men at sætte et forbrug op... well why not - så længe du stadig holder det indenfor restriktionerne :)

Aah, jamen, der er jeg ogsaa, men til gengaeld har en kop kaffe altid opfyldt behovet og to, hvis det boed sig....

Jeg har ogsaa laest, som Verdier skriver, at anbefalingerne skulle vaere nede paa et miniminimum paa 1 kop, hvis overhovedet. Og saa at smaa poder ikke kan nedbryde koffein... stakkels barn sad.gif

Maaske det er mit lave blodtryk, som bare kraever ind af lakrids og kaffe, men nu maa det da have fundet et stabilt leje skulle man tro unsure.gif

Man kan sagtens få en god koffeinfri kaffe.. Der er dog kommet nye anbefalinger ifht. kaffe og de ser egentlig allerhelst at man nøjes med 1 kop.. Så det i en artikel i vores børn..

Puhh, men det er bare ikke det samme, saerligt har jeg endnu ikke fundet noget godt espresso koffeinfrit... Har godt laest det samme og det skulle vaere noget hoe med kaffe. Troester mig med at cola, te & co ikke er sagen hos mig og jeg maa og skal holde det paa 1-2 koppersm.gif

Bettefyren har gjort, at jeg må undvære min tidligere daglig morgenkaffe. To slurke og så kan jeg bare ikke lide resten :(

Så må undvære nogle mdr endnu.

Heldige asengrin.gif

Jeg undrede mig over at lysten til kaffe ikke forsvandt, men bare er vosket, for min mor havde forberedt mig paa at kaffe nok bliver noget vaerre noget, men det gjorde det ikke... roedvin derimod, fy faan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på samme måde med COLA.. Var ellers stoppet helt med at drikke cola.. Så blev jeg gravid... Og er nu nået dertil hvor jeg bare kan sidde og tænke.. "Cooooolaaa. Måååå haaaaveee coooolaaaa...."

Min jordemoder OG min læge, siger jeg max måd rikke en halv LITER cola om dagen :blink Meeen.. Det synes jeg altså er voldsomt meget.. Så når jeg giver mig selv lov, så er det som regel bare et enkelt glas.. Max to :whistling Men det sker max 1-2 gange i ugen!!

Men uh, hvor jeg forstår dig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik kvalme af kaffe de første tre måneder, men nu nyder jeg den ene kop som min kæreste lader være på kanden om morgenen når han tager på job.. Ellers så er jeg også ret glad for cappuccino.. Meen det bliver max til en kop om dagen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på samme måde med COLA.. Var ellers stoppet helt med at drikke cola.. Så blev jeg gravid... Og er nu nået dertil hvor jeg bare kan sidde og tænke.. "Cooooolaaa. Måååå haaaaveee coooolaaaa...."

Min jordemoder OG min læge, siger jeg max måd rikke en halv LITER cola om dagen :blink Meeen.. Det synes jeg altså er voldsomt meget.. Så når jeg giver mig selv lov, så er det som regel bare et enkelt glas.. Max to :whistling Men det sker max 1-2 gange i ugen!!

Men uh, hvor jeg forstår dig...

:ditto

Drak aldrig cola (eller kaffe) inden graviditet.. men nu... nøøøøj en "colaalkoholiker -til-den-grænse-man-nu-må" er jeg blevet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste, som har et had-kaerlighed forhold med koffeinholdige drikke grin.gif

Ohhhh, jeg har haft nogle ganske faa snerter af colalyst, men dem vil jeg absolut ikke haveshooter.gif

Min livskvote for cola er for laengst brugt op og jeg har nok drukket 3-4 colaer i loebet at de sidste 2-3 aar. En af dem dagen efter vores bryllup...Zzzz.... sleep.gif

Idag var jeg lige ved at sige nej til morgenkaffen, men saa satte manden min den over og hvad pokker... rolleyes.gif

Det maa holdes paa en til to, saa kan det ikke gaa helt galt. Taenker naivt at det er bedre at opretholde et mininiveau under graviditeten, fremfor at stoppe og begynde igen, naar det traetheden virkelig traenger sig paa efter babys ankomst - og saa mens man ammer! Alt andet lige maa han vel have vaennet sig lidt til det... unsure.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke før som sådan haft det at jeg drak kaffe dagligt, men har synes det har været svært helt at skulle undvære når nu lysten bød sig her i graviditeten, så har vel givet mig selv lov en fem/seks gange i løbet af min graviditet indtil videre. Blandt andet tog jeg en kop i går morges.

Fik bare efterfølende så dårlig samvittighed over det, og spekulerede og spekulerede over hvor meget koffein der mon var i sådan en kop, og hvornår det var ude af kroppen igen...

Tog til sidst konsekvensen og slog det op på nettet, hvor jeg fandt denne artikel:politikken

Har efter lidt yderligere surfen på spørgsmålet om koffeins halveringstid fundet at det er rigtig svært at finde noget alment gældende, men at halveringstiden typisk ligger fra 2-4 til 4-6 timer og at det især hos gravide i det 3. trimester øges betydeligt. I følge artiklen faktisk op til 15-17 timer, hvilket jo i princippet betyder at det "lovlige" indtag af tre kopper kaffe dagligt vil medføre at man konstant har koffein i kroppen, da den aldrig vil nå at nedbryde det helt inden man indtager en ny omgang....

Synes det er lidt tankevækkende, og bestemt noget jeg vil skrive mig bag øret, selvom jeg nu ikke tror det vil afholde mig fra en enkelt sjælden kop kaffe når det virkelig byder sig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke før som sådan haft det at jeg drak kaffe dagligt, men har synes det har været svært helt at skulle undvære når nu lysten bød sig her i graviditeten, så har vel givet mig selv lov en fem/seks gange i løbet af min graviditet indtil videre. Blandt andet tog jeg en kop i går morges.

Fik bare efterfølende så dårlig samvittighed over det, og spekulerede og spekulerede over hvor meget koffein der mon var i sådan en kop, og hvornår det var ude af kroppen igen...

Tog til sidst konsekvensen og slog det op på nettet, hvor jeg fandt denne artikel:politikken

Har efter lidt yderligere surfen på spørgsmålet om koffeins halveringstid fundet at det er rigtig svært at finde noget alment gældende, men at halveringstiden typisk ligger fra 2-4 til 4-6 timer og at det især hos gravide i det 3. trimester øges betydeligt. I følge artiklen faktisk op til 15-17 timer, hvilket jo i princippet betyder at det "lovlige" indtag af tre kopper kaffe dagligt vil medføre at man konstant har koffein i kroppen, da den aldrig vil nå at nedbryde det helt inden man indtager en ny omgang....

Synes det er lidt tankevækkende, og bestemt noget jeg vil skrive mig bag øret, selvom jeg nu ikke tror det vil afholde mig fra en enkelt sjælden kop kaffe når det virkelig byder sig..

Aj, det er da ogsaa tankevaekkende laesning! Nu ser jeg ikke kaffe som udelukkende skadelig, men mener derimod at kaffe ogsaa har gode egenskaber for krop og sind. Kvikker op og giver nydelse, men mener ogsaa at have laest, at kaffe kan forebygge alzheimers, altsaa ifoelge spaede studier. Men at det er saa langsomt om at nedbrydes, saerligt i tredje trimester, ja, det skal man da taenke over, naar man indtager kaffe som gravid(og ellers, faktisk...).

Jeg drikker aldrig kaffe saadan decideret om eftermiddagen, men om morgenen og saa efter frokost, senest kl. 14. Men jeg vil da heeeelt sikkert ikke drikke mere end mine to smaa kopper espresso dagligt med den viden. Og skulle maaske overveje at skaere ned til igen en kop dagligt, naar vi kommer til sidste trimester.

Puhhh, maaske lille bebs ikke har det godt med at jeg drikker kaffe, mens jeg ammer, og saa er der jo endnu en kop, der skal elimineres... suk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid drukket en enkelt kop om dagen og det gjorde jeg også under graviditeten - UDEN dårlig samvittighed! Har aldrig haft brug for mere end den ene kop, men har til gengæld så også nydt den og har brug for den.

Nu lugter det desværre af, at det er den ENE kop om dagen, der giver Anna maveproblemer hver eneste morgen (i går drak jeg ikke kaffe for første gang og i morges havde hun ikke ondt for første gang i 2 uger), så nu må jeg måske også sige farvel til min ene daglige kop kaffe <_< :(

Jeg er jo glad for at have fundet årsagen til hendes morgenmavekneb, men ville virkelig ønske det skyldtes noget andet! :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid drukket en enkelt kop om dagen og det gjorde jeg også under graviditeten - UDEN dårlig samvittighed! Har aldrig haft brug for mere end den ene kop, men har til gengæld så også nydt den og har brug for den.

Nu lugter det desværre af, at det er den ENE kop om dagen, der giver Anna maveproblemer hver eneste morgen (i går drak jeg ikke kaffe for første gang og i morges havde hun ikke ondt for første gang i 2 uger), så nu må jeg måske også sige farvel til min ene daglige kop kaffe <_< :(

Jeg er jo glad for at have fundet årsagen til hendes morgenmavekneb, men ville virkelig ønske det skyldtes noget andet! :boo

Jeg har virkelig ikke haft det skidt med den ene kop, og proever egentlig at have det godt med nummer to... og jeg STORNYDER kaffen7himmel.gif

Men aah, for filan, det kan jeg godt forstaa er traels, Susanne, oevsad.gif

Min veninde havde samme dilemma, nemlig at soennike fik det skidt af kaffen og det ER jo ogsaa lidt noget skidt for de smaa stoerrelser.... haaber dog at lille Noah under sin mama en lille, bitte espresso om morgenen, saa hun er endnu mere frisk og veloplagt til at vaere den bedste mama for ham... pleeeeeaserolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle....jeg hedder Line og jeg er cola-holiker !!! :bunny

Jeg drikker et glas pepsi max hver dag..hver eneste dag !!! og I LOVE IT. :lol ...Kunne sagtens drikke mere, men gør det ikke - for det er en dårlig vane <_<

Måske skulle vi danne en facebook-side som hedder..anonyme koffein-holikere..okay måske ikke det mest fængende navn... :lol

Spøg til side..kan sagtens følge dig - tror bare man skal sige alt med måde..selvom det ikke altid er nemt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle....jeg hedder Line og jeg er cola-holiker !!! :bunny

Jeg drikker et glas pepsi max hver dag..hver eneste dag !!! og I LOVE IT. :lol ...Kunne sagtens drikke mere, men gør det ikke - for det er en dårlig vane <_<

Måske skulle vi danne en facebook-side som hedder..anonyme koffein-holikere..okay måske ikke det mest fængende navn... :lol

Spøg til side..kan sagtens følge dig - tror bare man skal sige alt med måde..selvom det ikke altid er nemt :whistling

Hej Line sleep.gif

Velkommen til og hvor er det flot, at du staar frem grin.gif

Aj, helt sikkert alt med maade, men jeg saa bare for mig, hvordan det langsomt ekskalerede og blev lidt ... hmmm, det kan da ikke vaere for godt dry.gif

Jeg er helt med paa, at hvis man saa tager beslutning om at drikke Coca cola, Pepsi Max eller kaffe - eller for den sags skyld skaale i champagne - saa kan man ligesaa godt nyde det! Jeg nyder det for det meste, naar jeg goer det og spiser ogsaa lakrids hver dag, hvis ikke jeg er loebet toer og skal importere igen happy.gif

Naar det saa er sagt, saa foeltes det pludselig utilfredsstillende versus uundgaaelligt at indtage 2-3 kopper kaffe dagligt, saa det maatte ud i det aabne rum, hvor jeg har fundet andre lidelsesfaeller - og det er fint med vidensdeling om koffein og bebserbunny_4.gif

Ciao bellis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så ikke kaffen der lavede ravage alligevel - havde i morges ikke drukket kaffe i to døgn (!) og alligevel havde hun meget ondt... <_< fordi hun havde ondt og :yay fordi det ikke skyldes kaffe ;)

Nu mistænker jeg D-dråberne, som jeg glemte at give hende i forgårs, men huskede i går... Så nu er det dem vi prøver at udelade (igen) i dag :badgirl Det er efter sigende kokosolien de er lavet på der er hård ved maven... Nu har jeg købt MultiTabs-d-dråber der er en blanding af kokos- og palmeolie - måske de er bedre. Hvis ikke må jeg snakke med lægen om acd-dråber på fredag, hvor jeg alligevel er til 8-ugers tjek. De er vist nemlig baseret på vand i stedet og når Anna ikke får MME, burde der ikke være problemer med for mange A-vitaminer. Jeg giver ikke op! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så ikke kaffen der lavede ravage alligevel - havde i morges ikke drukket kaffe i to døgn (!) og alligevel havde hun meget ondt... <_< fordi hun havde ondt og :yay fordi det ikke skyldes kaffe ;)

Nu mistænker jeg D-dråberne, som jeg glemte at give hende i forgårs, men huskede i går... Så nu er det dem vi prøver at udelade (igen) i dag :badgirl Det er efter sigende kokosolien de er lavet på der er hård ved maven... Nu har jeg købt MultiTabs-d-dråber der er en blanding af kokos- og palmeolie - måske de er bedre. Hvis ikke må jeg snakke med lægen om acd-dråber på fredag, hvor jeg alligevel er til 8-ugers tjek. De er vist nemlig baseret på vand i stedet og når Anna ikke får MME, burde der ikke være problemer med for mange A-vitaminer. Jeg giver ikke op! ;)

yay.gif hep for at det ikke var kaffen, men stakkels lille pus, at det saa er noget andet! Godt, du ikke giver op, darling, og du skal nok naa til bunds i denne sag good20luck.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER