Lone

Venner til aftensmad

20 indlæg i dette emne

Ville hører om i havde nogle gode ideer?? :help

Vil får 2 vennepar til middag på lørdag, og jeg er sku helt blank, over hvad jeg skal lave :prik

Jeg er har overvejet kylling med fyld, frisk pasta og grønsager, men må indrømme at det er jeg ved at kører lidt træt i.. :blink (har jeg lavet de sidste 2 gange vi har haft gæster)

Jeg er ikke en skide god kok, men kan da godt finde ud af at lave mad, men helst ifølge en opskrift, hvis det er noget jeg ikke har prøvet før ;)

Kom frisk skønne kvinder, har i nogle ideer, og opskrifter :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske nogle tortillas med masser af lækkert fyld man selv kan vælge og et par gode dressinger.. Eller nogle korroderer i fad med ris.. Eller kalkunbryst med eks. ovnbagte kartofler/rodfrugter og lækker salat med tzasiki eller lign.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En supergod hjemmelavet lasagne med noget lækkert salat til :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en lækker oksesteg/skinkesteg, med rødvinssauce og fyldte, bagte kartofler..... Og så en varm bønnesalat og hvidløgsflutes til :)

Hvis det har interesse, kan jeg lige smide opskrifter ind.... Det er ikke svært at lave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah vi skal have 7 granvoksne mænd på besøg i aften/nat til superbowl og vi laver build a burger, det er skide nemt, vi gider ikke stå i køkkenet i en milliard år og folk kan selv designe hvad de vil have i, men det er selvfølgelig lidt deluxe agtigt med noget ekstra til her kan du lige få vores liste til det:

Hjemmebagte brød - man kan også købe de der gode store grovboller fra levebrød

hakke bøffer - beregn 200 g. køs til hver og lav bøfferne a 100 g

cheddar ost (ligges på de varme bøffer så det smelter lidt)

agurk

tomat

løgringe/rødløgsringe

burger dressing

BBQ sovs

ketchup

Pesto rød + grøn

ruccola salat

Blandet baby salat

jalapenos

Derudover kan man købe:

ananas tern

mayo til at smørre bollerne

ristet løg

syltede agurker

Dertil serverer vi i aften pommes frites med diverse dyppelse, men skal det være lidt finere kan man servere rodfrugt fritter med hvidløgs mayo eller bare det man nu har købt til burgeren, jeg har også før fået det med en melon salat af galia melon, agurk og rød peber.

Det er der ikke meget arbejde i for dig: varme boller (eller bage dem), stege bøffer og ordne tilbehøret. Resten skal bare anrettes på bordet. men det er VILDT hyggeligt at sidde om bordet med alle de muligheder, lidt som raclette og fondue, men på en café agtig måde - måltidet varer længere og man kan ikke undgå at snakke om hvad andre skulle tage at prøve eller hvad man aldrig har fået i en burger før!

Nu ved jeg ikke om der er børn med, men det er altså også et hit hos dem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en lækker oksesteg/skinkesteg, med rødvinssauce og fyldte, bagte kartofler..... Og så en varm bønnesalat og hvidløgsflutes til :)

Hvis det har interesse, kan jeg lige smide opskrifter ind.... Det er ikke svært at lave :)

ja tak til opskriften på Bønne salat - årh fik mega lyst til bønner da jeg læste det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja tak til opskriften på Bønne salat - årh fik mega lyst til bønner da jeg læste det!

Den kommer her ;)

300 g. grønne bønner

1 løg

2 fed hvidløg

1 spsk. olivenolie

2 tsk. tabasco

1 bundt persille

1/2 dl. Vand

Salt og peber

Fetaost

Evt. bacontern

Bønner koges let, løg og hvidløg hakkes og svitses i olien på en dyb pande. Tilsæt bønner, tabasco, hakket persille og vand. Lad salaten simre i 3 min. og smag til med salt og peber. Skær fetaosten i tern og vend den i salaten lige før servering. (steg evt en pakke bacontern og vend i salaten sammen med feta)

Bon appetit :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kommer her ;)

300 g. grønne bønner

1 løg

2 fed hvidløg

1 spsk. olivenolie

2 tsk. tabasco

1 bundt persille

1/2 dl. Vand

Salt og peber

Fetaost

Evt. bacontern

Bønner koges let, løg og hvidløg hakkes og svitses i olien på en dyb pande. Tilsæt bønner, tabasco, hakket persille og vand. Lad salaten simre i 3 min. og smag til med salt og peber. Skær fetaosten i tern og vend den i salaten lige før servering. (steg evt en pakke bacontern og vend i salaten sammen med feta)

Bon appetit :7himmel

:mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah vi skal have 7 granvoksne mænd på besøg i aften/nat til superbowl og vi laver build a burger, det er skide nemt, vi gider ikke stå i køkkenet i en milliard år og folk kan selv designe hvad de vil have i, men det er selvfølgelig lidt deluxe agtigt med noget ekstra til her kan du lige få vores liste til det:

Hjemmebagte brød - man kan også købe de der gode store grovboller fra levebrød

hakke bøffer - beregn 200 g. køs til hver og lav bøfferne a 100 g

cheddar ost (ligges på de varme bøffer så det smelter lidt)

agurk

tomat

løgringe/rødløgsringe

burger dressing

BBQ sovs

ketchup

Pesto rød + grøn

ruccola salat

Blandet baby salat

jalapenos

Derudover kan man købe:

ananas tern

mayo til at smørre bollerne

ristet løg

syltede agurker

Dertil serverer vi i aften pommes frites med diverse dyppelse, men skal det være lidt finere kan man servere rodfrugt fritter med hvidløgs mayo eller bare det man nu har købt til burgeren, jeg har også før fået det med en melon salat af galia melon, agurk og rød peber.

Det er der ikke meget arbejde i for dig: varme boller (eller bage dem), stege bøffer og ordne tilbehøret. Resten skal bare anrettes på bordet. men det er VILDT hyggeligt at sidde om bordet med alle de muligheder, lidt som raclette og fondue, men på en café agtig måde - måltidet varer længere og man kan ikke undgå at snakke om hvad andre skulle tage at prøve eller hvad man aldrig har fået i en burger før!

Nu ved jeg ikke om der er børn med, men det er altså også et hit hos dem!

Burgere er altid et hit, er et ikke ;)

Man kan også lave spejlæg til - det er faktisk rigtig godt :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en lækker oksesteg/skinkesteg, med rødvinssauce og fyldte, bagte kartofler..... Og så en varm bønnesalat og hvidløgsflutes til :)

Hvis det har interesse, kan jeg lige smide opskrifter ind.... Det er ikke svært at lave :)

Opskrifter er ALTID en god ting :glad

Hvordan laver du fyldte bagt kartofler??? lyder lækkert :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah vi skal have 7 granvoksne mænd på besøg i aften/nat til superbowl og vi laver build a burger, det er skide nemt, vi gider ikke stå i køkkenet i en milliard år og folk kan selv designe hvad de vil have i, men det er selvfølgelig lidt deluxe agtigt med noget ekstra til her kan du lige få vores liste til det:

Hjemmebagte brød - man kan også købe de der gode store grovboller fra levebrød

hakke bøffer - beregn 200 g. køs til hver og lav bøfferne a 100 g

cheddar ost (ligges på de varme bøffer så det smelter lidt)

agurk

tomat

løgringe/rødløgsringe

burger dressing

BBQ sovs

ketchup

Pesto rød + grøn

ruccola salat

Blandet baby salat

jalapenos

Derudover kan man købe:

ananas tern

mayo til at smørre bollerne

ristet løg

syltede agurker

Dertil serverer vi i aften pommes frites med diverse dyppelse, men skal det være lidt finere kan man servere rodfrugt fritter med hvidløgs mayo eller bare det man nu har købt til burgeren, jeg har også før fået det med en melon salat af galia melon, agurk og rød peber.

Det er der ikke meget arbejde i for dig: varme boller (eller bage dem), stege bøffer og ordne tilbehøret. Resten skal bare anrettes på bordet. men det er VILDT hyggeligt at sidde om bordet med alle de muligheder, lidt som raclette og fondue, men på en café agtig måde - måltidet varer længere og man kan ikke undgå at snakke om hvad andre skulle tage at prøve eller hvad man aldrig har fået i en burger før!

Nu ved jeg ikke om der er børn med, men det er altså også et hit hos dem!

Åha det lyder dælme også lækkert.. om ikke andet, så skal opskriften i hvertfald gemmes :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske nogle tortillas med masser af lækkert fyld man selv kan vælge og et par gode dressinger.. Eller nogle korroderer i fad med ris.. Eller kalkunbryst med eks. ovnbagte kartofler/rodfrugter og lækker salat med tzasiki eller lign.. :-)

En supergod hjemmelavet lasagne med noget lækkert salat til :loveshower

Åh æææælsker tortillad og lasagne :sandie

Og hvad det været hvem som helst andre af vores venner der kom, havde jeg helt sikkert lavet det..

Men kender i ikke det der med at der kommer en man aldrig følger man kan gøre det godt nok overfor?? :sm

Min kærestes bedste vens nye kæreste er sådan en type, og har sådan en lille djævel i min mave, der siger til mig, at jeg dælme skal vise hende at jeg kan lave "fin" mad :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst vi havde gæster fik vi bagte kartofler, grøntsager og kalkun i flødesovs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os lavet vi tit Adovocadosalat det er helt igennem fantastisk. Hjertesalat i bunden små stykker advocado hakket rødløg og så feta MUMS og som en anden skriver fyldte kartofler MUMS

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opskrifter er ALTID en god ting :glad

Hvordan laver du fyldte bagt kartofler??? lyder lækkert :mam

Uh, det er også super lækkert! :)

Fyldte bagte kartofler:

4 store bagekartofler

1/2 l. creme fraice

2 fed hvidløg

1 hakket løg (ikke for fint)

1 pk bacontern

Salt

Peber

Bag kartoflerne ved 180 g. I ca en time.

Alle øvrige ingredienser blandes i en stor skål

De bagte, varme kartofler halveres og "tømmes" for indmad, og skallen gemmes.

Kartoffel puttes i creme fraice blandingen, og det hele moses sammen.

Fyldes puttes tilbage i skallerne, og i ovnen ca. 10-15 min.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en gæsteklassiker, som aldrig går galt og er hurtig og nem. Fyldt mørbrad (flækkes og i den lægges høvlet parmesan, basilikum, hakkede tørrede tomater og hvidløg - herefter vikles den med serranoskinke eller lignende og sættes i ovnen på ca. 225 i 30 min). Dertil serverer jeg enten pasta med hjemmelavet pesto (Blend masser af basilikum, pinjekerner/solsikkekerner, hvidløg, hakkede tomater og olie) eller ovnkartofler. Dertil kan så laves f.eks. en tomatsalat eller en bønnesalat (Bønner, persille, mynte, solsikkekerner, forårsløg, frisk tomat i små tern og ristede solsikkekerner. Evt. med salvie hvis man er til den smag. Fik den i Barcelona for nogle år siden, og den smager skønt).

Derudover kunne du lave en hel kylling, som steges med en citron. Dertil kunne du lave hjemmelavet hummus, bage et lækkert brød og lave forskellige salater.

Oksesteg er også et godt bud, som altid er et hit hos de fleste.

Jeg selv skal have gæster på fredag og jeg regner med at lave lammekølle med flødekartofler, hjemmelavet tzatiki, tomatsalat og en masse lækkert tilbehør til som f.eks. feta, store oliven o.lign.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst vi havde gæster fik vi bagte kartofler, grøntsager og kalkun i flødesovs

Uhhh ja kalkun, går man heller aldrig fejl af :loveshower

Hos os lavet vi tit Adovocadosalat det er helt igennem fantastisk. Hjertesalat i bunden små stykker advocado hakket rødløg og så feta MUMS og som en anden skriver fyldte kartofler MUMS

Lyder enkelt men helt vild lækker den adovocadosalat.. det skal helt sikkert prøve :sandie

Uh, det er også super lækkert! :)

Fyldte bagte kartofler:

4 store bagekartofler

1/2 l. creme fraice

2 fed hvidløg

1 hakket løg (ikke for fint)

1 pk bacontern

Salt

Peber

Bag kartoflerne ved 180 g. I ca en time.

Alle øvrige ingredienser blandes i en stor skål

De bagte, varme kartofler halveres og "tømmes" for indmad, og skallen gemmes.

Kartoffel puttes i creme fraice blandingen, og det hele moses sammen.

Fyldes puttes tilbage i skallerne, og i ovnen ca. 10-15 min.

:)

Tusind tak, lyder super lækkert :tak :yay

Jeg har en gæsteklassiker, som aldrig går galt og er hurtig og nem. Fyldt mørbrad (flækkes og i den lægges høvlet parmesan, basilikum, hakkede tørrede tomater og hvidløg - herefter vikles den med serranoskinke eller lignende og sættes i ovnen på ca. 225 i 30 min). Dertil serverer jeg enten pasta med hjemmelavet pesto (Blend masser af basilikum, pinjekerner/solsikkekerner, hvidløg, hakkede tomater og olie) eller ovnkartofler. Dertil kan så laves f.eks. en tomatsalat eller en bønnesalat (Bønner, persille, mynte, solsikkekerner, forårsløg, frisk tomat i små tern og ristede solsikkekerner. Evt. med salvie hvis man er til den smag. Fik den i Barcelona for nogle år siden, og den smager skønt).

Derudover kunne du lave en hel kylling, som steges med en citron. Dertil kunne du lave hjemmelavet hummus, bage et lækkert brød og lave forskellige salater.

Oksesteg er også et godt bud, som altid er et hit hos de fleste.

Jeg selv skal have gæster på fredag og jeg regner med at lave lammekølle med flødekartofler, hjemmelavet tzatiki, tomatsalat og en masse lækkert tilbehør til som f.eks. feta, store oliven o.lign.

Super gode ideer og dejligt med opskrifter ;)

Har du opskrift på tzatiki og hummus, jeg måske kan lokke ud af dig :help ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres ideer og opskrifter :loveshower

Helt klart en kæmpe hjælp :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det er også super lækkert! :)

Fyldte bagte kartofler:

4 store bagekartofler

1/2 l. creme fraice

2 fed hvidløg

1 hakket løg (ikke for fint)

1 pk bacontern

Salt

Peber

Bag kartoflerne ved 180 g. I ca en time.

Alle øvrige ingredienser blandes i en stor skål

De bagte, varme kartofler halveres og "tømmes" for indmad, og skallen gemmes.

Kartoffel puttes i creme fraice blandingen, og det hele moses sammen.

Fyldes puttes tilbage i skallerne, og i ovnen ca. 10-15 min.

:)

Det lyder lækkert, vi laver os engang imellem fyldte bagte kartofler bare med noget lidt andet indhold :)

Fyldte bagte kartofler:

4 store bagekartofler

1/2 l. creme fraice

2 fed hvidløg

Fint hakket persille

Salt

Peber

og så drysset der paprika oven på kartoflerne inde de skal ind i ovnen til sidst :)

Det smager os lækkert..

Men helt den samme fremgangsmåde som i gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal nok smide opskrifter på tzatiki og hummus ind senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER