Nitzen1987

Hvor mange kilo røg af igen med det samme efter fødslen?

16 indlæg i dette emne

Har læst at det for normalvægtige er rimelig normalt at tage 10-15 kg på i graviditeten og for overvægtige anbefaler de, at man ikke tager mere end 8 kilo på, fordi de ikke har behov for det ekstra fedt på kroppen til amningen... så var det jeg tænkte på, hvor mange kilo, der ryger med det samme man har født, altså når vandet er gået, barnet er født og moderkagen er væk? Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person, men kunne godt tænke mig at høre jeres oplevelse af det... Altså, hvor meget tog du på i graviditeten og hvor mange af kiloene forsvandt "af sig selv" igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tog 15 kg på. Jeg kom ikke på vægten før et par uger efter fødsel, der var der 6 tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg også kunne være interessant at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 17 kg på.

Jeg smed 5 kg... fra højgravid til jeg var hjemme 4 dage efter

i alt tog det mig 9mdr at tabe dem ;)

Efter fødsel: 91,5 - 5kg

1 uge efter: 89,5 -7kg

2 uger efter: 87,5 -9kg

3 uger efter: 86,7 -9,8kg

1 måned efter: 86,4 -10,1kg

2 måneder efter: 84,6 -11,9kg

5 måneder efter:84,0 -12,5kg

7 måneder efter: 82,5 -14kg

8 måneder efter: 81 -15,5kg

9 måneder efter: 78,8 -17,7kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde taget 19,5 kg på under graviditeten :o

Dagen efter fødslen havde jeg tabt 8 kg.

5 dage efter fødslen var der røget 10,5 kg

Nu snart et 1/2 år efter fødslen mangler jeg 1,5 kg

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her tog jeg første gang 19 kg på. Havde tabt 12, da jeg kom hjem 5 dage efter. Jeg havde meget vand i kroppen. Efter 9 måneder havde jeg i alt tabt 28 kg.

Anden gang tog jeg 25 kg på. havde tabt 7 kg, da jeg kom hjem tre timer efter fødslen. Havde igen tabt 28 kg. efter 4 måneder.

Er som det fremgår kommet af med mere end jeg har taget på :rolleyes Har vist haft nogle meget sultne drenge, som har tæret på mig :)

Er spændt på hvor jeg ender denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 24 kg på, og efter 5 dage havde jeg tabt 10. De sidste 14 tabte jeg over det næste halve år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 35!! kg på og 14 dage efter var det hele tabt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 9 kg på.. De første 4 kg røg i forbindelse med fødslen.. Her 20 dage efter mangler jeg 2 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 35!! kg på og 14 dage efter var det hele tabt

Wow det var godt nok vildt.. noget specielt du gjorde for at tabe dig så hurtigt ? eller var det meste væske du havde taget på .. ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 6 kg på under min graviditet men fødte også 7 uger for tidligt. Det hele var smidt efter fødslen. Nu er jeg gravidid igen og håber at gå tiden ud :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow det var godt nok vildt.. noget specielt du gjorde for at tabe dig så hurtigt ? eller var det meste væske du havde taget på .. ?

Mest væske, så jeg fik vanddrivende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang tog jeg omkring 25-30 kilo på :blush

De første 15-20 kilo var væk efter 1 1/2 måned, de sidste 10 sidder der endnu (men hvad, Nanna er jo også kun 5 1/2 :numse )

Anden gang formåede jeg - belært af erfaringer fra første gang - at begrænse æderiet og nøjes med en vægtøgning på 11 kilo.

De var væk efter 14 dage, og efter tre måneder vejede jeg 7 kilo mindre end før jeg blev gravid. De 7 kilo røg så desværre på igen efter jeg stoppede med amningen :)

Så min erfaring siger mig, at en "fornuftig" vægtøgning hurtigt ryger af igen, mens alle chokoladekiloene sidder rigtig godt fast. :P

Jeg ved godt, at nogen taber det hele igen uden at gøre ret meget for det, næsten uanset hvor meget de har taget på, men det er desværre ikke alle der er så heldige.

Så i min næste graviditet håber jeg at jeg kan være lige så disciplineret som sidst, og holde vægtøgningen på omkring 10 kilo. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang tog jeg omkring 25-30 kilo på :blush

De første 15-20 kilo var væk efter 1 1/2 måned, de sidste 10 sidder der endnu (men hvad, Nanna er jo også kun 5 1/2 :numse )

Anden gang formåede jeg - belært af erfaringer fra første gang - at begrænse æderiet og nøjes med en vægtøgning på 11 kilo.

De var væk efter 14 dage, og efter tre måneder vejede jeg 7 kilo mindre end før jeg blev gravid. De 7 kilo røg så desværre på igen efter jeg stoppede med amningen :)

Så min erfaring siger mig, at en "fornuftig" vægtøgning hurtigt ryger af igen, mens alle chokoladekiloene sidder rigtig godt fast. :P

Jeg ved godt, at nogen taber det hele igen uden at gøre ret meget for det, næsten uanset hvor meget de har taget på, men det er desværre ikke alle der er så heldige.

Så i min næste graviditet håber jeg at jeg kan være lige så disciplineret som sidst, og holde vægtøgningen på omkring 10 kilo. :)

Til det med blåt: Det tror jeg er meget rigtigt! Nok også fordi det handler om vaner, der opstår under graviditeten, som kan være svære at komme af med igen.

Jeg tog 13,8 kilo på, og 5 uger efter fødslen var de alle væk! Jeg vejer pt 3,5 kg mindre end da jeg blev gravid :yay

Det havde jeg aldrig troet skulle ske for mig!!! For mit vedkommende tror jeg, at årsagen til at de røg af så hurtigt også blev påvirket af, at jeg havde en svær start på det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tog 17-18 kg på ved den første

og 5 dage efter havde jeg tabt de 12 :)

Resten røg hurtigt af sig selv, men vil sige

at det hele blev lidt omfordelt så jeg

faktisk stadig så lidt tyk ud efter 8-9 mdr

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 11,5 kg på. Efter 2 uger havde tabt 8 kg og efter 7 uger mangler jeg et enkelt kg der helt sikkert skyldes slik, chokolade og knap så lange gåture pga kulden :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER