Nitzen1987

Vægtstatus-tråd

67 indlæg i dette emne

Synes at det kunne være sjovt med en samlet vægtstatustråd for vores terminsgruppe, hvor vi opdaterer undervejs i sidste halvdel af vores graviditet :) og med evt. startvægt hvis I har den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min startvægt, da jeg testede positivt 4+4 sagde

4+4 = 88,8 kg (startvægt)

9+4 = 86,3 kg (-2,5 kg)

12+4 = 84,1 kg (-4,7 kg)

23+4 = 86,7 kg (-2,1 kg) 31. januar 2012

28+5 = 90,4 kg (+1,6 kg) 14. marts

34+4 = 93,6 kg (+4,8 kg) 24. april 2012

Så enten har jeg tabt mig 2,1 kg (i forhold til min startvægt) eller også har jeg taget 2,6 kg på (i forhold til den laveste vægt jeg har haft i graviditeten) :unsure

Tallene er basseret på egne vejninger herhjemme, derudover går jeg til kontrolvejning hos min læge en gang om måneden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er da ingen der gider skrive i en vægttråd med dig Anita når du er så pisse sej.. ;) sygt at være 23+4 og ligge på -2,1 siden startvægt.. det jo bare snyd :whistling

Sejt gået :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er da ingen der gider skrive i en vægttråd med dig Anita når du er så pisse sej.. ;) sygt at være 23+4 og ligge på -2,1 siden startvægt.. det jo bare snyd :whistling

Sejt gået :respekt

:D jeg har så bare taget 3 kg på siden midten af december - dumme jul :klap og har bare så svært ved at falde tilbage i de gode vaner igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på +7 kg. Og måler 107 cm rundt om maven, hvor den er størst.

Vi ikke skrive min vægt, men lad os bare være enige om, at den er i den høje ende... Så jeg er ikke særskilt stolt af det tal :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der ca. plus 7 kg fra den dag, jeg testede positiv :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det +4-5 kg der er røget på.. Vejer mig ikk så tit, da jeg gerne glemmer det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har taget 7,5 kg på siden jeg blev gravid :whistling før vægten var 65-66 kg og vægten ligger nu oppe omkring 73 <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er sejt Anita at du kan vedholde din startvægt!

6 + 0 = 59 kg (Startvægt)

8 + 0 = 60,5 kg

12 + 0 = 61 kg

18 + 0 = 62 kg

I morges 20 + 0 = 62,9 kg

Så knap + 4 kg til mig er halvvejs igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vægten siger: +700 g indtil videre. Dog overraskende for da jeg var gravid med min datter kom jeg til at veje ca 20 kg.... Jeg håber at det kommer til at gå rigtig pænt;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej jeg vil da også gerne være med, om ikke andet, så kan tråden vel også bruges,når vi skal til at have vægten den anden vej!

4+0 89,0 kg

7+0 89,5 kg

12+0 89,9 kg

18+0 92,4 (dumme julegodter og julemad)

20+0 90 kg

21+0 89,5 kg

23+0 91,2 kg (livvide 107)

24+0 90,4 kg(livvide 109)

25+0 90,5 kg (livvide 109,5)

28+0 93,2 kg (livvide 113)(f... 3 kg på 3 uger vi må da håbe at det ikke bliver såden i hele 3. trimester...)

29+0 92,6 kg (livvide 114,5)

30+0 92,7 kg (livvide 115)

33+5 90,6 kg (livvide 117)

39+0 93,6 kg (livvide 121)

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

startvægten lå på 71,65 kg - hvor jeg var kommet ned på efter 3 mdr med DDV fra de 77-78 kg, siden da er det forløbet således:

5+0: +1,15 kg

10+0: +1,35 kg

15+0: +0,85 kg

20+0: +3,29 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Min startvaegt var 52 kg. Jeg er 164 cm hoej og spinkel af bygning.

22+2: 55 kg (+3 kg)

Har vaeret lidt bekymret for om jeg tog for lidt paa, men scanningslaegen til MD kiggede bare paa mig og udbroed "bedre for dig!" - Han mente altsaa ikke, at der er grund til at tage mere paa hurtigt og min jordemor har ikke sagt noget... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min startvaegt var 52 kg. Jeg er 164 cm hoej og spinkel af bygning.

22+2: 55 kg (+3 kg)

Har vaeret lidt bekymret for om jeg tog for lidt paa, men scanningslaegen til MD kiggede bare paa mig og udbroed "bedre for dig!" - Han mente altsaa ikke, at der er grund til at tage mere paa hurtigt og min jordemor har ikke sagt noget... :)

Nej da, så længe baby vokser fint og tager på så tager du kun det nødvendige på, hvilket er super!

Synes 3 kg. er flot holdt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ind til videre taget små 5 kg på, så det er plus 1 kg siden sidst. Maven er vokset betragteligt og ligeledes er mine babser! Det er helt vildt de kan blive SÅ store :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej da, så længe baby vokser fint og tager på så tager du kun det nødvendige på, hvilket er super!

Synes 3 kg. er flot holdt!

Tak for din gode vurdering - det er rart at hoere, for folk kigger virkelig bekymret, naar jeg siger 2, nu 3 kg. og i boeger og paa nettet staar der altsaa flere kg. som gns-snit. Men jeg spiser jo og laegen var tilfreds med Noah :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig +7 kg - er 23+1 i dag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her siger vægten nu plus 5,5 kg og jeg går ind i uge 24 nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også 5,5 kg sagde den her i går aftes... Og jeg er 25+0.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her holder jeg den for 3. uge i træk på +7,5-8 kg.

Det er jeg tilfreds med :blush (er 25+0 i dag)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vægten siger: +4,4 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så vil jeg sa lige være med også - om ikke andet så kan I andre få det bedre :rolleyes

Har lige været på vægten:

25+2: + 10 kg..... :whistling

De andre gange er vægten endt på +25kg så jeg havde faktisk regnet med mere på nuværende tidspunkt

Håber det er en sulten lille prinsesse - som de 2 prinser har været tidligere :7himmel

Hilsen

Berit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maerkeligt nok var jeg oppe paa +5 kg, men her til morgen var den paa 4,5 kg... Well, har ogsaa vaeret smaasyg i denne uge, saa har mest af alt faaet godt med frugt og groent ind for at booste immunforsvaret. Har ogsaa taget en halv stofskiftedosis mere dagligt for at faa det lidt hoejere endnu, hvilket laegen synes det skal vaere. Det giver vel alt andet lige mening unsure.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til læge i fredags, deres vægt sagde: +6 kg;-)

I min sidste graviditet sagde den allerede på denne tidspunkt at jeg omkring 10 kg så jeg er godt tilfreds med den vægt jeg har nu:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER